abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219302839
https://www.rtl.nl/nieuws(...)gen-vader-rechtszaak

'zag mes en begon te steken'

Een weekend bij zijn vader eindigde op 29 december vorig jaar fataal voor de 12-jarige Gianny Davey. Hij werd in de woonkamer doodgestoken door zijn eigen vader. Een uur later werden de hulpdiensten pas ingeschakeld, maar die hulp kwam toen al te laat. Vandaag moet de vader zich verantwoorden voor de gebeurtenissen die dag in de rechtbank in Groningen.

De 46-jarige Curt E., de vader van Gianny-Davey, wordt ervan verdacht zijn zoon te hebben doodgestoken en heeft dat ook bekend. De jongen woonde in Amsterdam, maar logeerde dat weekend bij zijn vader in Groningen. Die belde uiteindelijk zelf twee keer de politie. Na het tweede belletje kwamen de hulpdiensten ter plaatse en troffen ze Gianny-Davey dood aan in de woonkamer van de woning.

Shirts
Nabestaanden van de jongen zijn in groten getale naar de rechtbank in Groningen gekomen. Ze dragen shirts met daarop een foto van Gianny-Davey en zijn naam. Achterop staat: 'Forever in our hearts'.

Voor aanvang van de zitting werd door de nabestaanden gezamenlijk gebeden in een grote cirkel. De moeder van Gianny-Davey, Gillian, stond met haar zus en vader in het midden.

Messteken
Aan het begin van de zitting werd kort toegelicht waar E. precies van verdacht wordt. Daarbij kwam naar voren dat Gianny-Davey meerdere messteken in zijn nek had. Mogelijk waren zijn neus en mond ook dichtgedrukt.

Toen de hulpdiensten aankwamen, was er al geen hartslag meer bij de jongen. Er was ook veel bloed om hem heen. De gebruikte messen en de bebloede kleding zijn door de politie in beslag genomen. Dat laatste detail leidde tot veel hoorbare reacties van nabestaanden. Sommigen verlieten de zaal, sloegen met de deur en waren vervolgens schreeuwend op de gang te horen.

Schizofrenie
E. lijdt aan schizofrenie en heeft als onderdeel daarvan last van waanbeelden. Dat is in 2014 al bij hem vastgesteld, toen hij werd veroordeeld voor een ander geweldsdelict. Toen ging het om ernstig geweld tegen de moeder van Gianny-Davey. Hij werd toen, net als nu, door deskundigen ontoerekeningsvatbaar verklaard omdat hij handelde onder invloed van een psychose.

De afgelopen tien jaar slikte E. medicatie tegen de schizofrenie, maar een paar maanden voor hij Gianny-Davey om het leven bracht, stopte hij daarmee. Naar eigen zeggen omdat hij het leven niet meer zag zitten.

De vader kon vandaag niet uitleggen wat precies de trigger was die uiteindelijk tot het geweld leidde. Zijn verklaring bleef bij: "Ik ging naar de keuken, ik zag een mes staan en begon hem te steken."

Die verklaring was voor moeder Gianna te veel. Ze verliet de zaal hevig geëmotioneerd. Haar geschreeuw op de gang was in de zaal te horen en ging in de rechtszaal door merg en been. Na een paar minuten kon ze terugkomen.

Slachtofferverklaringen
De moeder, tante en opa van Gianny-Davey hebben vandaag gebruikgemaakt van hun spreekrecht. Moeder Gillian sprak over 'haar alles', en haar 'mini-me'. "Gianny had beschermd moeten worden door zijn vader. In plaats daarvan is hij vermoord", sprak ze.

De opa vertelde over hoe hij die bewuste dag in december vorig jaar heeft ervaren. Hij vertelde dat hij door zijn dochter, Gianny's moeder, werd gebeld met de boodschap: "Papa, Gianny is er niet meer." De steken waarmee Gianny-Davey die dag werd omgebracht, voelt de opa naar eigen zeggen zelf nog elke dag.

De zaak gaat vanmiddag inhoudelijk verder. Zo zal het Openbaar Ministerie (OM) in het requisitoir de nog onbekende strafeis toelichten en mag de advocaat van de verdachte zijn pleidooi houden.

Verschrikkelijk. Geen woorden voor. Zoveel vragen dat ik niet weet waar ik moet beginnen. -O- -O- -O-
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 20 november 2025 @ 13:31:53 #2
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_219303138
Stormlooptopic
FRACTALISME | Vrije wil & Elastische correctie
fractalisme.nl
pi_219303224
Ik las dit net en mijn eerste vraag is: waarom ging dat jochie nog naar zijn gestoorde suicidale vader die medicatie weigerde die hij gebruikte nadat hij gewelddadig was geweest naar zijn ex? Wat een shitshow weer.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_219303243
Gillian
Gianna
Curt
Gianny-Davy

Dan sta je bij de geboorte al 0-3 achter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 20 november 2025 @ 13:54:17 #5
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_219303246
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:53 schreef Caland het volgende:
Gillian
Gianna
Curt
Gianny-Davy

Dit mag je niet zeggen
FRACTALISME | Vrije wil & Elastische correctie
fractalisme.nl
  donderdag 20 november 2025 @ 14:56:21 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219303628
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:50 schreef ZarB het volgende:
Ik las dit net en mijn eerste vraag is: waarom ging dat jochie nog naar zijn gestoorde suicidale vader die medicatie weigerde die hij gebruikte nadat hij gewelddadig was geweest naar zijn ex? Wat een shitshow weer.
Vermoedelijk omdat de betrokken instanties niet wisten dat hij gestopt was met slikken. Ik weet niet eens of de apotheek die de medicatie verstrekt het doorgeeft als de medicijnen niet meer worden opgehaald, waar ze dat zouden moeten melden, en of ze dat wel mogen melden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:03:08 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219303656
quote:
Gillian
Gianna
Curt
Gianny-Davy

Wat een nare post.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219303666
quote:
Zolang hij zijn medicatie slikte ging het goed, dan heb je als vader nog het recht om je kind te zien. Als vader heb je ook rechten.
  donderdag 20 november 2025 @ 15:07:16 #9
438527 MissButterflyy
pi_219303669
Helaas helaas dus iets wat weer voorkomen had kunnen worden??

https://x.com/saskiabelleman/status/1991499497969738130?s=46
  donderdag 20 november 2025 @ 15:07:52 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219303673
quote:
De afgelopen tien jaar slikte E. medicatie tegen de schizofrenie, maar een paar maanden voor hij Gianny-Davey om het leven bracht, stopte hij daarmee. Naar eigen zeggen omdat hij het leven niet meer zag zitten.
Stoppen met dit soort medicatie zou gewoon een strafverzwarende factor moeten zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219303750
quote:
Gillian
Gianna
Curt
Gianny-Davy

Dat zijn gewoon Antiliaanse namen

donderdag 20 november 2025 @ 15:37:52 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219303876
quote:
Kinderen hebben vaak de aandacht en liefde van hun vader en moeder nodig. Iets wat zorgmedewerkers nog wel eens over het hoofd zien.
  donderdag 20 november 2025 @ 16:25:12 #13
438527 MissButterflyy
pi_219304128
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kinderen hebben vaak de aandacht en liefde van hun vader en moeder nodig. Iets wat zorgmedewerkers nog wel eens over het hoofd zien.
Nee hoor.
Men zet tegenwoordig echt in op contact met beide ouders. Ook al is 1 van de 2 zo gek als een deur en de oorzaak van een vechtscheiding enz.

Je moet het echt bont maken wil je je kind niet meer mogen zien van de hulpinstanties. Uiteraard zien de ouders die dit wel overkomt als totaal anders.

Dit lijkt ook weer een triest geval wat voorkomen had kunnen worden.
Lentis had niet meteen tijd om te helpen en de hulpverlener die hem behandelde was met vakantie. :{
  donderdag 20 november 2025 @ 16:31:17 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_219304148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Zolang hij zijn medicatie slikte ging het goed, dan heb je als vader nog het recht om je kind te zien. Als vader heb je ook rechten.
Hij was al een paar maanden gestopt. Men wist wat voor risico's dit met zich mee bracht.
  donderdag 20 november 2025 @ 16:32:23 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_219304152
quote:

[..]
Als het risico torenhoog is dat vader psychotisch en gewelddadig wordt zonder medicatie dan kun je die aandacht als kind prima even missen.
  donderdag 20 november 2025 @ 16:35:11 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_219304161
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Helaas helaas dus iets wat weer voorkomen had kunnen worden??

https://x.com/saskiabelleman/status/1991499497969738130?s=46
Hij gebruikte al maanden geen medicatie meer, ik denk niet dat het op die paar dagen, en dus de vakantie van de hulpverlener, aan kwam.

Wel had er eerder ingegrepen moeten worden toen hij stopte met medicatie.
  donderdag 20 november 2025 @ 16:36:11 #17
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219304170
RIP, trieste zaak, alleen maar verliezers
Want het wetboek ken ik ook
  donderdag 20 november 2025 @ 16:47:05 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219304214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:36 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Trieste zaak, alleen maar verliezers
Het lijkt Fok! wel ;(
pi_219304652
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:31 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hij was al een paar maanden gestopt. Men wist wat voor risico's dit met zich mee bracht.
Ja maar had hij dat gezegd? Anders weet niemand dat. Ik bedoel, had hij dat op het moment dat hij stopte gezegd, of pas later in de rechtzaal?
  donderdag 20 november 2025 @ 18:23:23 #20
438527 MissButterflyy
pi_219304710
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja maar had hij dat gezegd? Anders weet niemand dat. Ik bedoel, had hij dat op het moment dat hij stopte gezegd, of pas later in de rechtzaal?
Saskia Belleman was bij de rechtszaak vandaag en heeft er over getwitterd.
De familie vindt dat hij volledig zelf verantwoordelijk is, de verdediging was wel de hulpverlening de schuld aan het geven.
pi_219304829
quote:

[..]
Nee, soms ben je veel beter af zonder eentje...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219304905
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor.
Men zet tegenwoordig echt in op contact met beide ouders. Ook al is 1 van de 2 zo gek als een deur en de oorzaak van een vechtscheiding enz.

Je moet het echt bont maken wil je je kind niet meer mogen zien van de hulpinstanties. Uiteraard zien de ouders die dit wel overkomt als totaal anders.

Lentis had niet meteen tijd om te helpen en de hulpverlener die hem behandelde was met vakantie. :{
Vader wilde kind niet ophalen. Familie en, haal je kind op joh.

Dit is echt een gare samenloop van omstandigheden.
pi_219307260
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:35 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hij gebruikte al maanden geen medicatie meer, ik denk niet dat het op die paar dagen, en dus de vakantie van de hulpverlener, aan kwam.

Wel had er eerder ingegrepen moeten worden toen hij stopte met medicatie.
Je kan alleen ingrijpen als er een ZM is en deze man een ambulant kader heeft die binnen de ZM de medicatie verplicht.
Op het moment dat deze man stopt maakt hij een wel overwogen keuze. Te makkelijk afschuiven op anderen.
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 07:32:54 #24
441859 crew  Lenny77
pi_219307405
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Vader wilde kind niet ophalen. Familie en, haal je kind op joh.
Huh? Echt? Dan breng je zo een kind toch niet als je weet dat de vader serieuze psychiatrische problemen heeft?
:|W
pi_219307510
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Huh? Echt? Dan breng je zo een kind toch niet als je weet dat de vader serieuze psychiatrische problemen heeft?
Zijn familie, deed dat. Waarschijnlijk hoopte ze dat zijn kind een positieve invloed hebben.
  vrijdag 21 november 2025 @ 08:13:01 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219307538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:02 schreef tesssssssss het volgende:
Naar eigen zeggen omdat hij het leven niet meer zag zitten
Steek jezelf dan dood, laffe hond die je bent.
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:15:32 #27
338319 ZarB
Piña colada
pi_219307770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 06:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kan alleen ingrijpen als er een ZM is en deze man een ambulant kader heeft die binnen de ZM de medicatie verplicht.
Op het moment dat deze man stopt maakt hij een wel overwogen keuze. Te makkelijk afschuiven op anderen.
Er is er uiteraard maar 1 verantwoordelijk voor deze daad en dat is de dader zelf. Maar ik reageerde op de opmerking dat her misschien voorkomen had kunnen worden als de hulpverlener niet op vakantie was. Dat vind ik veel te kort door de bocht. Anderzijds was er dus een hulpverlener betrokken (en niet alleen maar medicatie via een psychiater of huisarts) en die hadden ergens toch wel moeten merken dat meneer zijn pillen niet meer slikte (of depot weigerde).
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:33:20 #28
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219307857
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor.

Klopt, had mijn zus ook met haar ex die haar stalkte en hun kinderen gebruikte als lokmiddel om haar klem te zetten.
Toch bleef haar advocaat erop hameren dat ze toch de kinderen bij hem moest blijven brengen anders kan dat grote problemen geven voor haar.

En ondanks dat hij veroordeeld is voor stalking en letterlijk tientallen zaken van ordeverstoringen op zijn naam heeft, heeft hij nog altijd recht op zijn kinderen.
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:43:07 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219307904
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat kan, dat je dat wil besluiten, maar er wordt behoorlijk streng gekeken naar ouders die hun kinderen onttrekken aan een bezoekregeling. Het moet echt vrij extreem zijn wil een rechter erin meegaan.

Sterker nog, er wordt zo hard ingezet op contact met beide ouders, dat vader die hun partner en/of kinderen mishandeld hebben vaak niet vervolgd worden "in het belang van de kinderen".
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:48:54 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219307944
Overigens heb ik zelf de kinderen wel een tijdje weg weten te houden en heb de GGZ ingeschakeld bij mijn ex. Het contact was toen al minimaal door zijn eigen toedoen (niet op komen dagen, niet thuis zijn, kinderen gewoon de deur uit schuiven als het hem niet meer uitkwam, raar gedrag als ze er waren) en toen had ik het geluk dat hem dat niet zo boeide want dan kon hij lekker maandenlang op vakantie. Als hij er werk van had gemaakt was ik zwaar de sjaak geweest.

Door die stop is het contact met 1 kind in elk geval gered want dat kind voelde zich veel te loyaal en zorgzaam naar hem toe om zelf toe te geven dat hij er niet meer naartoe durfde. Door de rust kon hij zich herpakken en later op eigen voorwaarden weer het bezoek opbouwen. Dat joch was een hulpverlener geworden op een totaal ongezonde manier en zou zo zijn school en de rest van zijn leven afgestoten hebben.
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 12:02:13 #31
441859 crew  Lenny77
pi_219308688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat kan, dat je dat wil besluiten, maar er wordt behoorlijk streng gekeken naar ouders die hun kinderen onttrekken aan een bezoekregeling. Het moet echt vrij extreem zijn wil een rechter erin meegaan.

Sterker nog, er wordt zo hard ingezet op contact met beide ouders, dat vader die hun partner en/of kinderen mishandeld hebben vaak niet vervolgd worden "in het belang van de kinderen".
Dat snap ik maar hij wou zelf niet? Dan moet dit toch makkelijker gaan
  vrijdag 21 november 2025 @ 12:17:31 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219308819
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat snap ik maar hij wou zelf niet? Dan moet dit toch makkelijker gaan
Mja ik vermoed dat hier een heel gedoe van wel niet, onbegrepen gedrag en grillig geroep aan vooraf is gegaan. Dat je dan op een gegeven moment niet meer weet wat de bedoeling is en je maar aan de regeling houdt. Die vent heeft zelf ook nul verklaring nu terwijl hij aan de medicatie is weer. Dat zal niet handiger communiceren geweest zijn terwijl hij van het padje was...

Dus ja, ik snap ook niet direct waarom je je kind bij een verwarde vader laat verblijven maar je weet niet hoe hij overkwam op het moment.
pi_219308972
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mja ik vermoed dat hier een heel gedoe van wel niet, onbegrepen gedrag en grillig geroep aan vooraf is gegaan. Dat je dan op een gegeven moment niet meer weet wat de bedoeling is en je maar aan de regeling houdt. Die vent heeft zelf ook nul verklaring nu terwijl hij aan de medicatie is weer. Deat zal niet handiger communiceren geweest zijn terwijl hij van het padje was...

Dus ja, ik snap ook niet direct waarom je je kind bij een verwarde vader laat verblijven maar je weet niet hoe hij overkwam op het moment.
Is niet bekend hoeveel moeder wist. Zijn familie had het wel door.
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 18:26:13 #34
441859 crew  Lenny77
pi_219311648
Ik heb vroeger verschillende patiënten gekend met schizofrenie die stopten met hun medicatie.. het vlakt namelijk alles af. En dat deden ze altijd stiekem, haalden netjes hun pillen af en verstopten ze. Je had het pas door als ze flink raar begonnen te doen. Ja dan ben je natuurlijk al laat, de psychose is er dan al. Daarom zijn die depots wel prettiger.

Ik vind het volgende heel erg om te zeggen maar ik zal nooit iemand met schizofrenie kunnen vertrouwen of er bij kunnen zijn als partner. Dat is heel erg voor die mensen.. ze kunnen er niets aan doen en het is een verwoestende ziekte. Ze zijn vaker ook vooral gevaarlijk voor zichzelf ipv de omgeving. Maar ik heb er iets teveel mee meegemaakt.
Dat is ook de groep die mij heeft laten inzien dat ik totaal niet geschikt ben om in de psychiatrie te werken :{

Ik neem mijn hoed duizend keer af voor mensen die dit wel kunnen _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 04-12-2025 15:24:55 ]
pi_219407781
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219408181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 15:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat zijn gewoon Antiliaanse namen

[ afbeelding ]
Toch is Kurt ook een witte G. Als je weet dan weet je.
pi_219408194
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:26 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb vroeger verschillende patiënten gekend met schizofrenie die stopten met hun medicatie.. het vlakt namelijk alles af. En dat deden ze altijd stiekem, haalden netjes hun pillen af en verstopten ze. Je had het pas door als ze flink raar begonnen te doen. Ja dan ben je natuurlijk al laat, de psychose is er dan al. Daarom zijn die depots wel prettiger.

Ik vind het volgende heel erg om te zeggen maar ik zal nooit iemand met schizofrenie kunnen vertrouwen of er bij kunnen zijn als partner. Dat is heel erg voor die mensen.. ze kunnen er niets aan doen en het is een verwoestende ziekte. Ze zijn vaker ook vooral gevaarlijk voor zichzelf ipv de omgeving. Maar ik heb er iets teveel mee meegemaakt.
Dat is ook de groep die mij heeft laten inzien dat ik totaal niet geschikt ben om in de psychiatrie te werken :{

Ik neem mijn hoed duizend keer af voor mensen die dit wel kunnen _O_
Dus als ik het goed begrijp dan vlakt de medicatie hun emotioneel huishouden en daarmee ook een zekere levenslust af? Correct me if I'm wrong.
pi_219408516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:41 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp dan vlakt de medicatie hun emotioneel huishouden en daarmee ook een zekere levenslust af? Correct me if I'm wrong.
Dat was wel de meest gehoorde klacht. Een soort zombie-staat: geen dieptes, geen hoogtes dus ook geen vreugde meer of genot. Vlak, redelijk emotieloos.
pi_219408643
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat was wel de meest gehoorde klacht. Een soort zombie-staat: geen dieptes, geen hoogtes dus ook geen vreugde meer of genot. Vlak, redelijk emotieloos.
Dat lijkt me een hel opzich. Ik zou dat werk ook niet kunnen zonder me teveel in te leven in de patient.
pi_219408714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:01 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dat lijkt me een hel opzich. Ik zou dat werk ook niet kunnen zonder me teveel in te leven in de patient.
Mja en dan heb je het nog niet over andere bijwerkingen zoals beven, gewichtstoename, seksuele problemen,...
Het is echt zware medicatie, geen pretje.
Een psychose daarentegen kan de hersenen behoorlijk beschadigen. En tijdens de psychose kan de persoon gevaarlijk voor zichzelf zijn en natuurlijk ook de omgeving.
pi_219408757
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja en dan heb je het nog niet over andere bijwerkingen zoals beven, gewichtstoename, seksuele problemen,...
Het is echt zware medicatie, geen pretje.
Een psychose daarentegen kan de hersenen behoorlijk beschadigen. En tijdens de psychose kan de persoon gevaarlijk voor zichzelf zijn en natuurlijk ook de omgeving.
De psychiatrie is nog niet ver genoeg om deze damned if you do, damned if you don't situaties te doorbreken. Wel dank voor het delen van je verhaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')