Dit mag je niet zeggenquote:Op donderdag 20 november 2025 13:53 schreef Caland het volgende:
Gillian
Gianna
Curt
Gianny-Davy
Dan sta je bij de geboorte al 0-3 achter
Vermoedelijk omdat de betrokken instanties niet wisten dat hij gestopt was met slikken. Ik weet niet eens of de apotheek die de medicatie verstrekt het doorgeeft als de medicijnen niet meer worden opgehaald, waar ze dat zouden moeten melden, en of ze dat wel mogen melden.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:50 schreef ZarB het volgende:
Ik las dit net en mijn eerste vraag is: waarom ging dat jochie nog naar zijn gestoorde suicidale vader die medicatie weigerde die hij gebruikte nadat hij gewelddadig was geweest naar zijn ex? Wat een shitshow weer.
Wat een nare post.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:53 schreef Caland het volgende:
Gillian
Gianna
Curt
Gianny-Davy
Zolang hij zijn medicatie slikte ging het goed, dan heb je als vader nog het recht om je kind te zien. Als vader heb je ook rechten.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:50 schreef ZarB het volgende:
Ik las dit net en mijn eerste vraag is: waarom ging dat jochie nog naar zijn gestoorde suicidale vader die medicatie weigerde die hij gebruikte nadat hij gewelddadig was geweest naar zijn ex? Wat een shitshow weer.
Stoppen met dit soort medicatie zou gewoon een strafverzwarende factor moeten zijn.quote:De afgelopen tien jaar slikte E. medicatie tegen de schizofrenie, maar een paar maanden voor hij Gianny-Davey om het leven bracht, stopte hij daarmee. Naar eigen zeggen omdat hij het leven niet meer zag zitten.
Dat zijn gewoon Antiliaanse namenquote:Op donderdag 20 november 2025 13:53 schreef Caland het volgende:
Gillian
Gianna
Curt
Gianny-Davy
Kinderen hebben vaak de aandacht en liefde van hun vader en moeder nodig. Iets wat zorgmedewerkers nog wel eens over het hoofd zien.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:50 schreef ZarB het volgende:
Nee hoor.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kinderen hebben vaak de aandacht en liefde van hun vader en moeder nodig. Iets wat zorgmedewerkers nog wel eens over het hoofd zien.
Hij was al een paar maanden gestopt. Men wist wat voor risico's dit met zich mee bracht.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zolang hij zijn medicatie slikte ging het goed, dan heb je als vader nog het recht om je kind te zien. Als vader heb je ook rechten.
Als het risico torenhoog is dat vader psychotisch en gewelddadig wordt zonder medicatie dan kun je die aandacht als kind prima even missen.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kinderen hebben vaak de aandacht en liefde van hun vader en moeder nodig. Iets wat zorgmedewerkers nog wel eens over het hoofd zien.
Hij gebruikte al maanden geen medicatie meer, ik denk niet dat het op die paar dagen, en dus de vakantie van de hulpverlener, aan kwam.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Helaas helaas dus iets wat weer voorkomen had kunnen worden??
https://x.com/saskiabelleman/status/1991499497969738130?s=46
Het lijkt Fok! welquote:Op donderdag 20 november 2025 16:36 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Trieste zaak, alleen maar verliezers
Ja maar had hij dat gezegd? Anders weet niemand dat. Ik bedoel, had hij dat op het moment dat hij stopte gezegd, of pas later in de rechtzaal?quote:Op donderdag 20 november 2025 16:31 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hij was al een paar maanden gestopt. Men wist wat voor risico's dit met zich mee bracht.
Saskia Belleman was bij de rechtszaak vandaag en heeft er over getwitterd.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar had hij dat gezegd? Anders weet niemand dat. Ik bedoel, had hij dat op het moment dat hij stopte gezegd, of pas later in de rechtzaal?
Nee, soms ben je veel beter af zonder eentje...quote:Op donderdag 20 november 2025 15:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vader wilde kind niet ophalen. Familie en, haal je kind op joh.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor.
Men zet tegenwoordig echt in op contact met beide ouders. Ook al is 1 van de 2 zo gek als een deur en de oorzaak van een vechtscheiding enz.
Je moet het echt bont maken wil je je kind niet meer mogen zien van de hulpinstanties. Uiteraard zien de ouders die dit wel overkomt als totaal anders.
Dit lijkt ook weer een triest geval wat voorkomen had kunnen worden.
Lentis had niet meteen tijd om te helpen en de hulpverlener die hem behandelde was met vakantie.![]()
Je kan alleen ingrijpen als er een ZM is en deze man een ambulant kader heeft die binnen de ZM de medicatie verplicht.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:35 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hij gebruikte al maanden geen medicatie meer, ik denk niet dat het op die paar dagen, en dus de vakantie van de hulpverlener, aan kwam.
Wel had er eerder ingegrepen moeten worden toen hij stopte met medicatie.
Huh? Echt? Dan breng je zo een kind toch niet als je weet dat de vader serieuze psychiatrische problemen heeft?quote:Op donderdag 20 november 2025 18:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vader wilde kind niet ophalen. Familie en, haal je kind op joh.
Zijn familie, deed dat. Waarschijnlijk hoopte ze dat zijn kind een positieve invloed hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2025 07:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Huh? Echt? Dan breng je zo een kind toch niet als je weet dat de vader serieuze psychiatrische problemen heeft?
Steek jezelf dan dood, laffe hond die je bent.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:02 schreef tesssssssss het volgende:
Naar eigen zeggen omdat hij het leven niet meer zag zitten
Er is er uiteraard maar 1 verantwoordelijk voor deze daad en dat is de dader zelf. Maar ik reageerde op de opmerking dat her misschien voorkomen had kunnen worden als de hulpverlener niet op vakantie was. Dat vind ik veel te kort door de bocht. Anderzijds was er dus een hulpverlener betrokken (en niet alleen maar medicatie via een psychiater of huisarts) en die hadden ergens toch wel moeten merken dat meneer zijn pillen niet meer slikte (of depot weigerde).quote:Op vrijdag 21 november 2025 06:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan alleen ingrijpen als er een ZM is en deze man een ambulant kader heeft die binnen de ZM de medicatie verplicht.
Op het moment dat deze man stopt maakt hij een wel overwogen keuze. Te makkelijk afschuiven op anderen.
Klopt, had mijn zus ook met haar ex die haar stalkte en hun kinderen gebruikte als lokmiddel om haar klem te zetten.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor.
Men zet tegenwoordig echt in op contact met beide ouders. Ook al is 1 van de 2 zo gek als een deur en de oorzaak van een vechtscheiding enz.
Je moet het echt bont maken wil je je kind niet meer mogen zien van de hulpinstanties. Uiteraard zien de ouders die dit wel overkomt als totaal anders.
Dit lijkt ook weer een triest geval wat voorkomen had kunnen worden.
Lentis had niet meteen tijd om te helpen en de hulpverlener die hem behandelde was met vakantie.![]()
Dat kan, dat je dat wil besluiten, maar er wordt behoorlijk streng gekeken naar ouders die hun kinderen onttrekken aan een bezoekregeling. Het moet echt vrij extreem zijn wil een rechter erin meegaan.quote:Op vrijdag 21 november 2025 07:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Huh? Echt? Dan breng je zo een kind toch niet als je weet dat de vader serieuze psychiatrische problemen heeft?
Dat snap ik maar hij wou zelf niet? Dan moet dit toch makkelijker gaanquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat kan, dat je dat wil besluiten, maar er wordt behoorlijk streng gekeken naar ouders die hun kinderen onttrekken aan een bezoekregeling. Het moet echt vrij extreem zijn wil een rechter erin meegaan.
Sterker nog, er wordt zo hard ingezet op contact met beide ouders, dat vader die hun partner en/of kinderen mishandeld hebben vaak niet vervolgd worden "in het belang van de kinderen".
Mja ik vermoed dat hier een heel gedoe van wel niet, onbegrepen gedrag en grillig geroep aan vooraf is gegaan. Dat je dan op een gegeven moment niet meer weet wat de bedoeling is en je maar aan de regeling houdt. Die vent heeft zelf ook nul verklaring nu terwijl hij aan de medicatie is weer. Dat zal niet handiger communiceren geweest zijn terwijl hij van het padje was...quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar hij wou zelf niet? Dan moet dit toch makkelijker gaan
Is niet bekend hoeveel moeder wist. Zijn familie had het wel door.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mja ik vermoed dat hier een heel gedoe van wel niet, onbegrepen gedrag en grillig geroep aan vooraf is gegaan. Dat je dan op een gegeven moment niet meer weet wat de bedoeling is en je maar aan de regeling houdt. Die vent heeft zelf ook nul verklaring nu terwijl hij aan de medicatie is weer. Deat zal niet handiger communiceren geweest zijn terwijl hij van het padje was...
Dus ja, ik snap ook niet direct waarom je je kind bij een verwarde vader laat verblijven maar je weet niet hoe hij overkwam op het moment.
Toch is Kurt ook een witte G. Als je weet dan weet je.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon Antiliaanse namen
[ afbeelding ]
Dus als ik het goed begrijp dan vlakt de medicatie hun emotioneel huishouden en daarmee ook een zekere levenslust af? Correct me if I'm wrong.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:26 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb vroeger verschillende patiënten gekend met schizofrenie die stopten met hun medicatie.. het vlakt namelijk alles af. En dat deden ze altijd stiekem, haalden netjes hun pillen af en verstopten ze. Je had het pas door als ze flink raar begonnen te doen. Ja dan ben je natuurlijk al laat, de psychose is er dan al. Daarom zijn die depots wel prettiger.
Ik vind het volgende heel erg om te zeggen maar ik zal nooit iemand met schizofrenie kunnen vertrouwen of er bij kunnen zijn als partner. Dat is heel erg voor die mensen.. ze kunnen er niets aan doen en het is een verwoestende ziekte. Ze zijn vaker ook vooral gevaarlijk voor zichzelf ipv de omgeving. Maar ik heb er iets teveel mee meegemaakt.
Dat is ook de groep die mij heeft laten inzien dat ik totaal niet geschikt ben om in de psychiatrie te werken![]()
Ik neem mijn hoed duizend keer af voor mensen die dit wel kunnen
Dat was wel de meest gehoorde klacht. Een soort zombie-staat: geen dieptes, geen hoogtes dus ook geen vreugde meer of genot. Vlak, redelijk emotieloos.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:41 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp dan vlakt de medicatie hun emotioneel huishouden en daarmee ook een zekere levenslust af? Correct me if I'm wrong.
Dat lijkt me een hel opzich. Ik zou dat werk ook niet kunnen zonder me teveel in te leven in de patient.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat was wel de meest gehoorde klacht. Een soort zombie-staat: geen dieptes, geen hoogtes dus ook geen vreugde meer of genot. Vlak, redelijk emotieloos.
Mja en dan heb je het nog niet over andere bijwerkingen zoals beven, gewichtstoename, seksuele problemen,...quote:Op donderdag 4 december 2025 17:01 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een hel opzich. Ik zou dat werk ook niet kunnen zonder me teveel in te leven in de patient.
De psychiatrie is nog niet ver genoeg om deze damned if you do, damned if you don't situaties te doorbreken. Wel dank voor het delen van je verhaal!quote:Op donderdag 4 december 2025 17:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja en dan heb je het nog niet over andere bijwerkingen zoals beven, gewichtstoename, seksuele problemen,...
Het is echt zware medicatie, geen pretje.
Een psychose daarentegen kan de hersenen behoorlijk beschadigen. En tijdens de psychose kan de persoon gevaarlijk voor zichzelf zijn en natuurlijk ook de omgeving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |