SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Metaalbewerking voor gevorderen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:48 schreef livelink het volgende:
Iets zegt me dat ik boeken waar Metallica haar nummers op baseert niet gelezen heb.
quote:
Ze hebben ook een liedje dat gebaseerd is op een boek van Hemingway.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:48 schreef livelink het volgende:
Iets zegt me dat ik boeken waar Metallica haar nummers op baseert niet gelezen heb.
quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:50 schreef livelink het volgende:
Spannende gebeurtenis voor mijn deur. De politie is in de bosjes aan het zoeken en heeft net een fatbike gevonden
Het is al bijna weer afgelopen (het ruige uurtje dan)quote:
Google vertelt me dat het album Leviathan heet. En dat is ook een mythisch wezen uit de Bijbel.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:54 schreef brother52 het volgende:
Dit komt van een conceptalbum... Staat ook een liedje op met de titel: I am Ahab.
Klopt. Het hele album is gebaseerd op Moby Dickquote:Op dinsdag 18 november 2025 20:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Google vertelt me dat het album Leviathan heet. En dat is ook een mythisch wezen uit de Bijbel.
De artiest Moby heeft zichzelf niet alleen naar het boek vernoemd, maar is een kleinzoon van de auteur. Zijn echte naam is Richard Melvillequote:Op dinsdag 18 november 2025 20:56 schreef brother52 het volgende:
Mastodon - Blood And Thunder
[ afbeelding ]
Ik zou ze bellen en zeggen dat een stel onverlaten een zomaar een fatbike voor je deur heeft gezet en zijn weggelopen. En je vermoed dat dat ding gestolen is en bij jou gedumpt.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:57 schreef livelink het volgende:
Politie is weg en heeft de Fatbike voor onze deur gezet. Weet niet of ik daar zo blij mee ben.
Nou, ik zou het bijna doen inderdaad.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou ze bellen en zeggen dat een stel onverlaten een zomaar een fatbike voor je deur heeft gezet en zijn weggelopen. En je vermoed dat dat ding gestolen is en bij jou gedumpt.
Ik denk aan veel bij Frankenstein, maar niet aan China in your handquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:03 schreef brother52 het volgende:
T'Pau - China In Your Hand
[ afbeelding ]
Ik heb jaren gedacht dat het land werd bedoeld, in plaats van porseleinquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik denk aan veel bij Frankenstein, maar niet aan China in your hand
Toch, ik moest er even aan denken, maar de monkeys haalden mij van het pad.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:07 schreef brother52 het volgende:
REM - Disturbance At The Heron House
[ afbeelding ]
Niet twijfelenquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:08 schreef DJ11 het volgende:
Ik wou gaan zeggen dat dit Radiohead moet zijn, maar twijfel nu toch
1984quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:09 schreef brother52 het volgende:
Dezelfde schrijver en het volgende liedje gaat over hetzelfde boek.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:10 schreef livelink het volgende:
Politie is terug met een busje en laadt de fatbike nu in. Mooi, ik hoefde hem niet voor mijn deur!
livelink heeft hem al geraden.quote:
Ja, maar als je de boeken niet kent heb je daar ook weinig aan.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:18 schreef DJ11 het volgende:
Ik probeer wel een beetje naar de teksten te luisteren
In deze zit in de tekst een heel erg kleine verwijzing naar het boek. (All the dolphins have moved on)quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:18 schreef DJ11 het volgende:
Ik probeer wel een beetje naar de teksten te luisteren
quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:21 schreef DJ11 het volgende:
Willy Wonka, Major Tom...
David Bowie en de Grote Chocoladefabriek
Bowie komt zo nog maar dan zonder chocolaquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:21 schreef DJ11 het volgende:
Willy Wonka, Major Tom...
David Bowie en de Grote Chocoladefabriek
Zou ik zo niet durven zeggen, heb het boek niet gelezen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:24 schreef livelink het volgende:
Mooi nummer dit. Ik zou zeggen dat het gaat over psychische problemen.
Nog verder naar het oosten...quote:
Ik iets over the Seven deadly sinsquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:29 schreef DJ11 het volgende:
Ik hoorde iets over 6 dagen en de zevende dag.
Ah, daar heb ik al eens iets mee gedaan in een Connectionquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik iets over the Seven deadly sins
Er zal vast een boek zijn dat zo heet maar dat is niet het boek dat ik zoek.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:29 schreef DJ11 het volgende:
Dat is van z'n laatste album, meen ik. Lazarus. Is dat ook een boek?
Dan moet je toch weer terug naar de Bijbelquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:29 schreef DJ11 het volgende:
Dat is van z'n laatste album, meen ik. Lazarus. Is dat ook een boek?
A clockwork Orange?quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:32 schreef brother52 het volgende:
Ook dit boek is verfilmd en wel door Stanley Kubrick.
Clockwork Orange?quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:32 schreef brother52 het volgende:
Ook dit boek is verfilmd en wel door Stanley Kubrick.
Ik wou dat ik deze niet had gelezen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
David Bowie - Girl Loves Me
[ afbeelding ]
Ik heb alleen de film gezien. Boek hoefde ik daarna ook niet meer te lezen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wou dat ik deze niet had gelezen.
De film heb ik gelukkig niet gezien. Van het boek werd ik al naar (en dan toch doorlezenquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb alleen de film gezien. Boek hoefde ik daarna ook niet meer te lezen.
Als je de titel van het liedje weet, ben je al een eind op weg naar de titel van het boek.quote:
Meer naar het westen, de grote plas over.quote:
Ja, ik hoor New York de hele tijd, maar kom niet op een boek over New York.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Meer naar het westen, de grote plas over.
I knew I loved you?quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:44 schreef brother52 het volgende:
Titel van het liedje is ook de titel van het boek.
Nee, andere schrijver. Deze schreef meer thrillers.quote:
Dat zou dan weer een boek van Stephen King zijn.quote:
Sherlock Holmes?quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, andere schrijver. Deze schreef meer thrillers.
Ook dit boek is weer verfilmd (en andere boeken in de reeks)
Hierna nog 2 om te raden en eentje met een toepasselijke titel om mee af te sluiten.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:51 schreef DJ11 het volgende:
Ik vind het (bijna) allemaal prima muziek, maar ga zo rond 22:00 uur wel afhaken. Wil nog even op de bank ploffen in de woonkamer.
Oké, dat ga ik reddenquote:Op dinsdag 18 november 2025 21:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hierna nog 2 om te raden en eentje met een toepasselijke titel om mee af te sluiten.
Nooit geweten. Voor de film was "Extreme Ways" van (alweer) Moby de titelsong, steeds in nieuwe versies.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Golden Earring - Twilight Zone
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:54 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Oké, dat ga ik reddenLuisteren dan, goed raden niet
Ik dacht oprecht dat dit boek pas later kwam dan het nummer.quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Golden Earring - Twilight Zone
[ afbeelding ]
Boek is uit 1980, twilight zone uit 1982quote:Op dinsdag 18 november 2025 21:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht oprecht dat dit boek pas later kwam dan het nummer.
Je denkt te moeilijkquote:
The Pogues & Kirsty MacColl - Fairytale Of New Yorkquote:Op dinsdag 18 november 2025 22:00 schreef livelink het volgende:
We gaan er maar van uit dat het boek ook A Fairy Tale of New York Christmas heet
Misschien is dat het. Volgende week woensdag mogen jullie weer chocola maken van mijn gedachtenkronkelsquote:
Dat lijkt me een heel eng boek...quote:
Ik heb nog wel een paar thema's waar ik wat mee kan.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:06 schreef DJ11 het volgende:
Leuk hoor. Bedankt voor alle fraaie muziek.
Fijn om weer eens een uitzending te horen van niet-Melting en niet-DJ11![]()
Smaakt maar meer!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |