Hopelijk blijft de schade beperkt.quote:Supermarktketens ALDI en Picnic waarschuwen voor bepaalde soorten salami die ze hebben verkocht. De plakjes worst bevatten mogelijk de E. colibacterie, die ook wel bekendstaat als de poepbacterie.
Het gaat om de Picnic Slagersselectie salami 200 gram die houdbaar is tot 13 december 2025. De online supermarkt heeft een waarschuwing gekregen van de leverancier dat de E. colibacterie in de worst is aangetroffen.
Ook ALDI waarschuwt klanten. Het gaat om de verpakkingen met salami van 150 gram met de houdbaarheidsdata 6, 7 en 9 december 2025. Consumenten kunnen hun geld terugkrijgen.
E. coli is een groep bacteriën. In de salami is specifiek de bacterie STEC aangetroffen. Die kan bloederige diarree en nierschade veroorzaken.
De poepbacterie kan gevaarlijk zijn voor mensen met een lage weerstand zoals zwangere vrouwen en ouderen. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwt dan ook: "Eet de salami niet."
E. coli komt voor in de ontlasting van mensen. Vandaar de bijnaam poepbacterie. Besmette mensen kunnen de ziekte overdragen via de ontlasting. Daarom is het advies om goed handen te wassen.
Ja want op groenten en fruit komt het niet voorquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Tja, dat krijg je ervan als je anno 2025 nog vlees eet.
watquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:45 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat verwacht je dan als onze 'leiders' Europa in een grote achterbuurt willen herinrichten?
Heuhquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:45 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat verwacht je dan als onze 'leiders' Europa in een grote achterbuurt willen herinrichten?
Oh ja dat spreekt voor zichquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Poepbacterie op eten
Ook al de schuld van de vlugtelinge
En Timmerfrans en Halalsema!!!11!quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Poepbacterie op eten
Rustig vriendquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En Timmerfrans en Halalsema!!!11!
kloptquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja want op groenten en fruit komt het niet voor
Een nog milde straf voor het willen opvreten van lieve varks.quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Die kan bloederige diarree en nierschade veroorzaken.
Ah, oké.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:45 schreef Hiddendoe het volgende:
Nou op zich.. Die werken immers in de slachthuizen voor een hongerloontje want vlees mag niks kosten omdat de roverheid ons al alles afpaks snap jequote:Op dinsdag 18 november 2025 17:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Poepbacterie op eten
Ik was mijn broccoli altijd in Acqua di Cristallo Tributo a Modigliani.quote:Op dinsdag 18 november 2025 18:01 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ah, oké.
Jouw biologische groenten is bespoten met bronwater uit de Alpen natuurlijk
Lijkt me sowieso een goed standaardadvies.quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:38 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwt dan ook: "Eet de salami niet."
Ja alleen zijn die zogenaamde vluchtelingen weer door de VVD binnengehaald haha snap je het nogquote:Op dinsdag 18 november 2025 18:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou op zich.. Die werken immers in de slachthuizen voor een hongerloontje want vlees mag niks kosten omdat de roverheid ons al alles afpaks snap je
Okee dan, hier wat tekst en uitleg van mijn gedachtekronkels.quote:
Bingoquote:Op dinsdag 18 november 2025 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee dan, hier wat tekst en uitleg van mijn gedachtekronkels.
Er komen steeds meer mensen Europa binnen. Legaal of illegaal, dat is nu even niet van belang.
Maar deze mensen moeten wel allemaal gevoed worden.
En het is al jarenlang schering en inslag dat de normale vleespproductie, of het verbouwen van groenten, fruit en granen voldoet aan de steeds groter wordende vraag.
We zijn al jarenlang bezig met voedselfabrieken, kweekvijvers enz.
Is het dan zo gek dat ik denk dat hier enorm mee gesjoemeld wordt? Of dat er individuen tussen zitten die het leuk vinden om af en toe een vieze pleister of een bebloede tampon of wat voor vuiligheid dan ook op de lopende band te gooien?
Ja, het is vergezocht, ik weet het, maar toch he?
Alleen op dinsdagquote:Op dinsdag 18 november 2025 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Zeker een linksdraaiende bacterie
Ben jij onder behandeling?quote:Op dinsdag 18 november 2025 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Er komen steeds meer mensen Europa binnen. Legaal of illegaal, dat is nu even niet van belang.
En het is al jarenlang schering en inslag dat de normale vleespproductie, of het verbouwen van groenten, fruit en granen voldoet aan de steeds groter wordende vraag.
Is het dan zo gek dat ik denk dat hier enorm mee gesjoemeld wordt? Of dat er individuen tussen zitten die het leuk vinden om af en toe een vieze pleister of een bebloede tampon of wat voor vuiligheid dan ook op de lopende band te gooien?
quote:Op dinsdag 18 november 2025 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee. Van waar deze vraag?quote:
Kan je mijn mening ook op een normale manier weerleggen?quote:
Wil je alsjeblieft stoppen met het het gebruik van woorden met meer dan drie lettergre???quote:
Was laatst met blauwe bessen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 17:39 schreef Starhopper het volgende:
Tja, dat krijg je ervan als je anno 2025 nog vlees eet.
#$%#$@%$@ BuLGarEN en RoEMeneN! Voor 2 euro per uur mag je toch op zijn minst verwachten dat de handen fatsoenlijk worden gewassen!quote:Op dinsdag 18 november 2025 19:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Was laatst met blauwe bessen.
Dat krijg je als mensen die voedsel bereiden hun handen niet wassen.
Al die @#$#@!@!#$-buitenlanders met hun PFAS die bij Emmerich onze wateren binnenkomen! Ik stel voor dat je Huzen en co. even belt om de Rijn af te dammen bij Spijk.quote:Op dinsdag 18 november 2025 18:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee. Van waar deze vraag?
Wat ik hierboven schreef, is gewoon waar.
Ik weet nog dat mijn oma tegen mij zei (ik was toen 9 of 10 jaar oud) dat ik nooit bang hoefde te zijn voor eieren.
Want met eieren kon je gewoon niet knoeien, volgens mijn oma dan.
Wist die lieverd veel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |