abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219290749
https://www.nu.nl/buitenl(...)pt-naar-rechter.html

quote:
Een Australische gevangene stapt naar de rechter vanwege een verbod op zijn favoriete broodbeleg, het typisch Australische smeersel Vegemite. De 54-jarige man, die een levenslange celstraf uitzit vanwege moord, vindt dat zijn mensenrechten worden geschonden.

Andre McKechnie stelt dat hij zonder Vegemite "niet kan genieten van de Australische cultuur". Volgens hem is de gevangenis verplicht om "voedsel te leveren dat bijdraagt aan zijn welbevinden". Hij stelt dat Vegemite daaronder valt. De autoriteiten hebben nog niet gereageerd op zijn eis. De rechtszaak dient volgend jaar.

Vegemite is sinds 2006 verboden in gevangenissen in de deelstaat Victoria. Het broodbeleg is handig voor wie drugs wil binnensmokkelen. Drugshonden raken ontregeld door de heftige geur. Daarnaast zou de gist in het product gebruikt kunnen worden om illegaal alcohol te brouwen in de gevangenis.
Onmenselijk dit ;(
pi_219290970
Vegemite is een van de dingen die ik mis sinds ik van Engeland terug ben verhuisd naar Nederland. Het is net zoiets als Marmite, maar dan beter. Ik snap deze man dus wel.
pi_219290995
Dit zijn in Nederland wel kansrijke zaken. Down under weet ik het niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 18 november 2025 @ 12:41:40 #5
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_219291163
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 11:25 schreef Moonversion het volgende:
De 54-jarige man, die een levenslange celstraf uitzit vanwege moord, vindt dat zijn mensenrechten worden geschonden.
:').
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')