Dat zou leuk zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:22 schreef Momo het volgende:
Volgens Wiwibloggs zou Sissal in 2026 terugkomen als artiest
Die gun ik wel een tweede kans. Zij heeft een dijk van een stem maar had dit jaar eigenlijk het verkeerde nummer.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:22 schreef Momo het volgende:
Volgens Wiwibloggs zou Sissal in 2026 terugkomen als artiest
Als ze een Henk en Ingrid jury hebben gaan die het omleggen inderdaad.quote:Op donderdag 22 januari 2026 11:09 schreef Niels93 het volgende:
Wow, Myrkur! Maar Denemarken kennende kiezen ze dit natuurlijk niet
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo’n heel briljant nummer hoor. De handrem zit er drie minuten op, en dat is misschien goed voor de gevoelige oortjes van een vakjury, maar er blijft toch een matte plaat over.quote:Op donderdag 22 januari 2026 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze een Henk en Ingrid jury hebben gaan die het omleggen inderdaad.
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, de meeste van haar nummers zijn minder mainstream inderdaad.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo’n heel briljant nummer hoor. De handrem zit er drie minuten op, en dat is misschien goed voor de gevoelige oortjes van een vakjury, maar er blijft toch een matte plaat over.
Net als de meeste inzendingen trouwens. Het zijn liedjes met goede bedoelingen, maar zonder dat het er echt uitkomt. Kwalificatie zal wel het doel zijn en dan ergens in de brede middenmoot.
Ja, ik weet ook niet wat wijsheid is, want Rasmussen scoorde ooit uitstekend met zo’n vlak nummer, terwijl Gåte met iets veel uitgesprokeners laatste werd. Maar goed, in Cornald-termen voel ik niet echt de urgentie de telefoon te pakken voor dit nummer van Myrkur.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, de meeste van haar nummers zijn minder mainstream inderdaad.
Laatst nog een single met Epica, daar zat ook wel de handrem op, maar als single begrijp ik het wel om meer richting pop te gaan.
Bekijk deze YouTube-video
Ja, denk dat zij wel iets meer had mogen uitpakken.quote:Op donderdag 22 januari 2026 20:30 schreef NailQueen het volgende:
Ik ken Myrkur niet maar ook van haar heb ik het idee dat zij beter kan.
Myrkur vind ik zeker interessant. Spine en Folkesange heb ik ook geluisterd. Snap wat je bedoeld dat iets heel folky achtig misschien beter had kunnen werken dan een track dat een compromis is. Al denk ik dat een hardere black metal track ook niet echt had aangeslagen want te niche. Die tracks die noemt zijn denk ik ook wel iets dat ESF niet vaak gezien heeft echt dat Scandinavische folk en wat ook meer jury vriendelijk is. Maar goed, ik ben benieuwd hoe het live eruit gaat zien en het daar beter tot het recht komt.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 09:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, denk dat zij wel iets meer had mogen uitpakken.
Ben groot fan van haar albums Spine en vooral Folkesange. Van mij had zij wel meer naar Folkesange mogen grijpen qua stijl. Leaves of Yggdrasil of Fager som en Ros zou het bijvoorbeeld prima doen denk ik.
Vorig jaar op Sweden Rock heb ik Dream Theater laten zitten op te gaan kijken bij Myrkur en dat was echt topmaar je moet er wel van houden. Denk dat het te niche is voor ESC.
@:Momo wat vind jij er van verder?
Ja en Myrkur is wat dat betreft wel een slim genoeg persoon om dat mooi te kunnen doen. Haar shows zijn ook magischquote:Op vrijdag 23 januari 2026 10:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Myrkur vind ik zeker interessant. Spine en Folkesange heb ik ook geluisterd. Snap wat je bedoeld dat iets heel folky achtig misschien beter had kunnen werken dan een track dat een compromis is. Al denk ik dat een hardere black metal track ook niet echt had aangeslagen want te niche. Die tracks die noemt zijn denk ik ook wel iets dat ESF niet vaak gezien heeft echt dat Scandinavische folk en wat ook meer jury vriendelijk is. Maar goed, ik ben benieuwd hoe het live eruit gaat zien en het daar beter tot het recht komt.
Bekijk deze YouTube-video
Je kan deze stijl wel echt goed aankleden live
Ik heb nog niks gehoord, dus ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:04 schreef Momo het volgende:
Ben voor Myrkur, maar het nummer van Ericka is eigenlijk ook wel best goed
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |