abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219272505
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:41 schreef Marsenal het volgende:
De NPO heeft tien cameraploegen daar neergezet en nog steeds staan alle ouders zelf te filmen en op hun schermpje te kijken wat ze allemaal filmen en ik vraag me dan toch een beetje af of ze die beelden ooit nog terugzien.
Ik kan me indenken dat het leuk is om een stukje zelf er van te hebben, van de eigen ervaring. Toen de echte Sint bij mij langskwam heb ik ook even een foto gemaakt. Dat voelde persoonlijker dan de NPS-beelden.
De hele tijd filmen, zoals je ook met concerten ziet, vind ik zelf ook niet iets. Dan mis je denk ik een deel van de live-ervaring.
pi_219272516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso jammer dat het zo een verwijfde bende is geworden qua presentatie zoals ik vorig jaar al aangaf. Vrouwen zijn toch altijd een soort schooljuf bij kinderen vind ik, gewoon zo een kerel erbij die een beetje rebels doet of onhandig is maakt het een stuk minder keurig en braaf. Dit alles uiteraard ook ter nagedachtenis van Aart Staartjes, die nog meer dan Diewertje bepalend is geweest voor de vormgeving, niet alleen voor Sinterklaas maar voor veel meer, maar allang vergeten lijkt en nooit onderscheiden is.
Ik heb er niet zo over nagedacht, en je hebt een goed punt. De presentatie is heel braaf en daardoor ook wat droog. Bij Aart was het wat "echter" op een manier, wat ongeremder. En dat was later ook met Rik die het een paar jaar deed. Jeroen is goed, al is hij vooral de serieuze, wijze reporter.

Ik denk dat de gedachte is dat de humor en het "mannelijke" deel van de Pieten komt, maar dan heb je het maaar van 1 kant zogezegd. Bij de Pieten mogen ze dan trouwens ook best wat leuke vrouwelijke actrices doen, want volgens mij is de enige vrouwelijke piet van betekenis dat hulpje van de Smeerpiet.
pi_219272920
Ja, ik lees dus ook net dat het niet vantevoren was bedacht, dat die boot te laat binnen zou komen. En ik maar denken dat iemand dit verhaal bedacht had, wat ik echt zwak vond, omdat je maar een uur en een kwartier heb en die kinderen maar laten vernikkelen in de kou. Bleek dus toch iets echt aan de hand te zijn geweest.
De burgemeester zakte door het ijs toen hij antwoordde met "Waarom zou ik?" op de vraag of hij rekening had gehouden met de mogelijkheid dat de boot de weg kwijt zou zijn. Zo zie je maar weer. Er was helemaal geen plan B. Slechte burgemeester. Ik heb trouwens nog nooit zo'n droge flapdrol gezien. Burgemeesters zijn al vaak niet de meest opwindende personen, maar dit was wel een droogkloot van de bovenste plank.
pi_219273622
Dit was de saaiste intocht everooit.

Sint nauwelijks in beeld. Weinig interactie met het publiek. Verhaallijn magertjes. Niet even een Piet die bij Merel aanschuift. Überhaupt was Merel alleen maar beschrijvend bezig, alsof we niet konden zien wat er gebeurde. Veel niks zeggende opvulbeelden van Texel. En het was een heel abrupt einde.

Het lijkt wel alsof ze het helemaal kwijt waren of dat alles aan elkaar geïmproviseerd moest worden.
pi_219273872
Ja, eigenlijk deed de Sint niet zoveel leek het. Hij kwam van de boot, zat snel op een windvrije stoel en was iets vergeten. Vervolgens kreeg hij de fles en was bleek dat de boodschap was dat we onze schoen mogen zetten?
Ik moet wel zeggen dat het leuk was om de kinderen in hun verschillende outfits te zien, maar hoofdpiet die ze ging interviewen voelde als opvulling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')