quote:
Op zaterdag 15 november 2025 13:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:[..]
Ik vind het sowieso jammer dat het zo een verwijfde bende is geworden qua presentatie zoals ik vorig jaar al aangaf. Vrouwen zijn toch altijd een soort schooljuf bij kinderen vind ik, gewoon zo een kerel erbij die een beetje rebels doet of onhandig is maakt het een stuk minder keurig en braaf. Dit alles uiteraard ook ter nagedachtenis van Aart Staartjes, die nog meer dan Diewertje bepalend is geweest voor de vormgeving, niet alleen voor Sinterklaas maar voor veel meer, maar allang vergeten lijkt en nooit onderscheiden is.
Ik heb er niet zo over nagedacht, en je hebt een goed punt. De presentatie is heel braaf en daardoor ook wat droog. Bij Aart was het wat "echter" op een manier, wat ongeremder. En dat was later ook met Rik die het een paar jaar deed. Jeroen is goed, al is hij vooral de serieuze, wijze reporter.
Ik denk dat de gedachte is dat de humor en het "mannelijke" deel van de Pieten komt, maar dan heb je het maaar van 1 kant zogezegd. Bij de Pieten mogen ze dan trouwens ook best wat leuke vrouwelijke actrices doen, want volgens mij is de enige vrouwelijke piet van betekenis dat hulpje van de Smeerpiet.