abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219266647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:12 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Klopt.

Je kan de WhatsApp account registreren met een telefoonnummer. Als dat nummer een dag later niet meer in gebruik is, of je bent geblokkeerd door je provider of wat dan ook. Werkt WhatsApp nog steeds.

Het is niet gebonden aan je telefoonnummer, je registreert je er enkel mee. Net als met een mailadres.

Is het nummer niet meer beschikbaar? Dan blijft je WhatsApp nog gewoon werken. Je moet het zien als gebruikersnaam van je account.
Klopt, maar als de nieuwe eigenaar van dat nummer zijn WhatsApp registreert, dan zou de oude WhatsApp moeten blokkeren.

En daar loopt het kennelijk mis, omdat de sms voor het activeren van de nieuwe telefoon naar de telefoon van de vorige eigenaar van het telefoonnummer wordt gestuurd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219266660
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar als de nieuwe eigenaar van dat nummer zijn WhatsApp registreert, dan zou de oude WhatsApp moeten blokkeren.

En daar loopt het kennelijk mis, omdat de sms voor het activeren van de nieuwe telefoon naar de telefoon van de vorige eigenaar van het telefoonnummer wordt gestuurd.
Tenzij 2FA, dan ben je gewoon de lul.

Je kan het via support nog proberen op te lossen, maar alsnog heb je vage lui met jouw nummer
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219266708
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lang in de telco gewerkt. Heb je al een tijd een mobiel nummer? Neem het mee!
Heb mijn mobiele nummer al minstens 25 jaar, dat hou ik.
Ik wil ook never nooit niet van mijn telefoonnummer af. The hell zeg, omdat overal te veranderen. Een nieuw emailadres lukt nog wel. Dan kan je ook nog wel mailtjes doorsturen en je oude adres ernaast houden. Maar een nieuw telefoonnummer....
Somebody that I used to know
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:10:50 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219267098
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik wil ook never nooit niet van mijn telefoonnummer af. The hell zeg, omdat overal te veranderen. Een nieuw emailadres lukt nog wel. Dan kan je ook nog wel mailtjes doorsturen en je oude adres ernaast houden. Maar een nieuw telefoonnummer....
En dat wordt alleen maar lastiger met MFA, wil je in een ouwe account, ben je je PW vergeten, is het nummer voor een MFA check ook veranderd.
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:30:17 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219267331
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat blijkt.
Moet wel zeggen dat ik al eens in een menu ben geraakt dat whatss-app een verificatienummer stuurt naar mijn prive mob, alleen die vul ik dan in en dan krijg ik een scherm dat ik over 24 uur het nog eens moet proberen.

Ik kon contact opnemen, had ik in het NL een heel verhaal getypt. Krijg ik auto mail terug dat het in een van de 16 andere talen moet. Ik schrijf'm in het engels. Krijg ik automail terug dat ik op andere manier contact moet opnemen.
Het is een kafka.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:33:51 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219267391
Ik doe het nog eens:

Start whatsapp.
Actie: wa denkt dat nummer X geregsitreerd moet worden maar dat is mijn prive, ik vul mijn zakelijke in
Scherm waarin gevraagd wordt om pincode in te voeren dmv 2 staps verificatie
Actie: pin vergeten
Scherm waarin verzocht wordt met klant contact op te nemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219269567
Whatsapp kun je maar op 1 telefoon gebruiken. Zelf heb ik ook 2 telefoons en ik had gehoopt dat ik Whatsapp op beide kon gebruiken maar dat lukt dus niet. Het is één smartphone en meerdere PC's (in mijn geval 3 PC's: 2 persoonlijke en 1 werktoestel).
Cindy De Vuyst
pi_219269818
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:33 schreef phpmystyle het volgende:
Ik doe het nog eens:

Start whatsapp.
Actie: wa denkt dat nummer X geregsitreerd moet worden maar dat is mijn prive, ik vul mijn zakelijke in
Scherm waarin gevraagd wordt om pincode in te voeren dmv 2 staps verificatie
Actie: pin vergeten
Scherm waarin verzocht wordt met klant contact op te nemen.
Is dit niet een kwestie van in je sim instellingen instellen dat de zakelijke de primaire is voor bellen en smsen, zodat whatsapp automatisch het juiste nummer pakt, en je (hopelijk) gewoon kan verifiëren via een sms?
pi_219269927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 23:46 schreef einzeinz het volgende:
Whatsapp kun je maar op 1 telefoon gebruiken. Zelf heb ik ook 2 telefoons en ik had gehoopt dat ik Whatsapp op beide kon gebruiken maar dat lukt dus niet. Het is één smartphone en meerdere PC's (in mijn geval 3 PC's: 2 persoonlijke en 1 werktoestel).
Dat is ook niet waar, met QR code kun je het op 2 toestellen gebruiken
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')