Probleem is dat Whatss-app aangeeft dat dit nummer toebehoort aan een iphone 14, daar lijkt ie ook nog op actief te zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
Je provider bellen voor een nieuw nummer.
WhatsApp kun je gebruiken zonder werkend telefoonnummer. Dit nummer was ooit wel van iemand, maar dat nummer is kennelijk ooit opgeheven, en opnieuw uitgegeven.
Ja dat kan dus ook.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem is dat Whatss-app aangeeft dat dit nummer toebehoort aan een iphone 14, daar lijkt ie ook nog op actief te zijn.
Maar wordt zo'n whatss-app account op enig moment niet verwijderd? Een telefoon is na 5-7 jaar wel op zijn einde van z'n technische levensduur in geval van Iphone.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja dat kan dus ook.
Een nummer voor WhatsApp hoef je je 1 maal mee aan te verifiėren. Daarna kun je het blijven gebruiken tot in de eeuwigheid. WhatsApp checkt namelijk niet tussendoor of het nummer nog actief is.
Staat na aanmelding volledig los van een bestaand abonnement.
Ja. Maar dit nummer heb ik al gecommuniceerd. Ik vind het nogal onhandig.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
Dus ik zou dat echt bij je provider aangeven. Binnen een paar minuten heb je een nieuw nummer op dezelfde simkaart
Zou ik niet op wachtenquote:Op vrijdag 14 november 2025 17:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wordt zo'n whatss-app account op enig moment niet verwijderd? Een telefoon is na 5-7 jaar wel op zijn einde van z'n technische levensduur in geval van Iphone.
Snap ik, maar hier ga je niet doorheen komen als je WhatsApp wil gebruikenquote:Op vrijdag 14 november 2025 17:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja. Maar dit nummer heb ik al gecommuniceerd. Ik vind het nogal onhandig.
Nee.quote:
Met pre-paid is het probleem geweest dat je zo een nummer kon gebruiken zonder te registeren of daadwerkelijk te gebruiken. Dit werd ook voornamelijk gebruikt door oplichters, drugsdealers, criminelen ed...quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Maar ik dacht dat nummers die niet meer worden gebruik vele jaren niet meer opnieuw werden uitgegeven om dit soort zaken te voorkomen of om te voorkomen dan je gebeld wordt door vreemden.
Iphone 14 is een vrij recent toestel.
Volgens mij zijn die er niet meer.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Zeg tegen je provider dat je een nieuw nummer wilt ipv 2dehands.
Wat je zegt klopt. Als je een fysieke simkaart hebt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:52 schreef Wantie het volgende:
Ik vind het een nogal raar verhaal.
Als ik mijn simkaart in een andere telefoon druk en daarmee WhatsApp activeer, dan wordt WhatsApp op de oude telefoon met dat telefoonnummer gedeactiveerd.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de activatie van WhatsApp op een nieuw toestel wordt tegengehouden door het oude toestel.
Helder. Wordt bellen maandag.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Met pre-paid is het probleem geweest dat je zo een nummer kon gebruiken zonder te registeren of daadwerkelijk te gebruiken. Dit werd ook voornamelijk gebruikt door oplichters, drugsdealers, criminelen ed...
Inmiddels is registreren wel verplicht gelukkig. Want je kon zo 1000 lebara kaartjes gratis krijgen zonder registratie.
Het nummer wat je nu hebt zal dat voorheen ook niet voor zuivere doeleinden zijn gebruikt, dus ik zou sowieso wat anders aanvragen.
En zonder registratie of daadwerkelijk gebruik is het gewoon binnen een jaar weer in de markt.
En WhatsApp of Telegram heeft daar weinig mee te maken in principe.
https://www.acm.nl/nl/pub(...)%20willen%20bereiken.
Weet niet bij welke provider je zit, maar zou eventueel nu ook al kunnen of in het weekendquote:
Kan. Doe ik liever onder werktijd. Zit nu ook al in mijn vrije tijd deze shit uit te zoeken.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Weet niet bij welke provider je zit, maar zou eventueel nu ook al kunnen of in het weekend
WhatsApp’s kan geen sms versturen naar de oude telefoon, want die kan geen sms ontvangenquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:36 schreef phpmystyle het volgende:
Hi,
Iemand ervaring?
Ik heb een nieuw telefoonnumer. Deze wil ik gebruiken voor mijn zakelijke whats-app. Echter geeft whats-app aan dat dit nummer in gebruik is door een Iphone 14. Als ik het nummer wil kopen aan mijn telefoon dan wordt er een sms verstuurd naar de oude telefoon (de iphone 14).
Hoe hiermee om te gaan?
Nope, dat is niet hoe WhatsApp werktquote:Op vrijdag 14 november 2025 18:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
WhatsApp’s kan geen sms versturen naar de oude telefoon, want die kan geen sms ontvangen
De gene die de sms kan ontvangen ben jij, want jij bezit het nummer nu
Hoe werkt dat dan volgens jou?quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nope, dat is niet hoe WhatsApp werkt
Klopt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan volgens jou?
Als ik het verhaal begrijp ligt het probleem niet bij WhatsApp, maar bij het telefoonnummer dat blijkbaar nog steeds actief is bij de vorige eigenaar van het nummer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |