Ik kwam op mijn dooie akkertje langs de Jumbo jouw kant op. Stond ineens dwars op de weg. Ongekend. En die enorme bonken klei die op de weg lagen. Ben benieuwd of dat nog wat schade gaat opleveren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt nog geoogst dus alles zit onder de modder en de wegen zijn spekglad.
Mijn doelgroep inderdaadquote:Op vrijdag 14 november 2025 23:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tofheid voor later als ik groot ben en teveel geld heb
quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kwam op mijn dooie akkertje langs de Jumbo jouw kant op. Stond ineens dwars op de weg. Ongekend. En die enorme bonken klei die op de weg lagen. Ben benieuwd of dat nog wat schade gaat opleveren.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kun je Heel Hard En Luisterrijk schelden op medeweggebruikers? Dat is wel redelijke basisvoorwaarde voor gemoedelijk samenzijn met @:dr_Flash
Verder kun je er best veel kanten mee op
Nee dus. RUST pakken en herstellen. En verder helemaal niets.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga slapen. Hopelijk morgen goed genoeg in vorm om toch nog naar de biljetjesbeurs te gaan. Pillekes mee.
quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dus. RUST pakken en herstellen. En verder helemaal niets.
Absurd he? Naast de Jumbo werden de suikerbieten gerooid gisteren. Er stond wel zo'n knakker op een klein trekkertje bij. Die had er zo'n schraper aan zodat het leek of hij de weg schoonmaakte maar de twee keer dat ik er voorbij kwam stond hij er voor de sier denk ik.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kwam op mijn dooie akkertje langs de Jumbo jouw kant op. Stond ineens dwars op de weg. Ongekend. En die enorme bonken klei die op de weg lagen. Ben benieuwd of dat nog wat schade gaat opleveren.
Jammer, maar klinkt als een goede beslissingquote:Op zaterdag 15 november 2025 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Intocht Sinterklaas kijkenquote:Op zaterdag 15 november 2025 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Per brouwgilde is er 1x in de 4 weken een bijeenkomst. Een bijeenkomst bestaat vaak uit een lezing en vragenuurtje. Bij 1 van de brouwgildes worden ook eigen recepten besproken, erg leerzaam.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:57 schreef Barreltje het volgende:
@:sarabi, wat houdt het in om lid te zijn van een brouw gilde ?
Hier wordt zeker de snelheid aangepast en er staan doorgaans ook borden. Gisteren stonden er geen borden maar hard rijden was ook niet mogelijk omdat iedereen inhield en het bij de oprit naar de Jumbo was dus het was gewoon druk. Dit was zoveel modder dat het als rijden in de sneeuw na regen was. Kan niemand echt iets aan doen, hoort erbij. Gevaarlijk was het wel op dat punt.quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Klei is wel iets anders dan de dalgrond hier, maar oogstwerkzaamheden horen er bij op het platteland en daar moet je je snelheid op aanpassen vind ik. Net als dat je niet met 80 langs een bos gaat rond avondschemering.
Hier worden vaak wel borden geplaatst voor slipgevaar en volgens mij volstaat dat ook als er na de werkzaamheden maar direct wordt schoongemaakt
Soms denk ik dat we het hier wel eens wat meer zoals in Noorwegen zouden moeten doen; rond Oslo mag je 90 km/h en de rest van de wegen is het bijna overal max 60km/h. Wat een rust geeft dat!quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Klei is wel iets anders dan de dalgrond hier, maar oogstwerkzaamheden horen er bij op het platteland en daar moet je je snelheid op aanpassen vind ik. Net als dat je niet met 80 langs een bos gaat rond avondschemering.
Hier worden vaak wel borden geplaatst voor slipgevaar en volgens mij volstaat dat ook als er na de werkzaamheden maar direct wordt schoongemaakt
Rond 20:30 was ie wel aan het schrapen, maar dat had weinig effect. Ik was verbaasd dat er in het donker verder geen waarschuwing bij stond.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Absurd he? Naast de Jumbo werden de suikerbieten gerooid gisteren. Er stond wel zo'n knakker op een klein trekkertje bij. Die had er zo'n schraper aan zodat het leek of hij de weg schoonmaakte maar de twee keer dat ik er voorbij kwam stond hij er voor de sier denk ik.
quote:Je bent overigens de vrouw van mijn dromen! Gisteren droomde ik dat je me uitnodigde om te komen vissen achter je huis. Nou ben ik daar niet zo van maar ok, ik wilde dat wel eens ervaren. Eenmaal aangekomen bleek het een 5-daagse visretraite te zijn. Ik weet niet of we aan vissen zijn toegekomen want ik werd wakker omdat jouw zwarte fazant steeds op mijn kop poepte.
Hier is het advies 60km/h. Je ziet dat het wisselend opgevolgd wordt. Van bewoners hoor je vooral dat ze 60 rijden. Je zal niet de eerste zijn die met een zwijn op de motorkap eindigt (elke week wel raak in bepaalde periodes).quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Soms denk ik dat we het hier wel eens wat meer zoals in Noorwegen zouden moeten doen; rond Oslo mag je 90 km/h en de rest van de wegen is het bijna overal max 60km/h. Wat een rust geeft dat!
(Alleen dus wel extra vroeg opstaan om tijd op het werk te komen)
Witheet dat er hier een aantal werden toen 60km/h werd ingesteld op de N-weg! (Omdat er jaarlijks meer dan 300 reeën worden/werden aangereden).
Goed, nu staan er ook bijna overal hekken (de vergelijkingen met Auschwitz werden op het lokale FB suffertje ook al gemaakt) dus de noodzaak is iets minder en 80 km/h is dan wel zuiniger rijden.... maar toch, genoeg plekken waar het net niet helemaal afgesloten is. En ik heb voorheen meerdere malen snel een schietgebedje moeten doen dat een ree de goede kant op zou springen.
Mrs Maisel is leuk ja! Maar die je heb je dus al gezienquote:Op zaterdag 15 november 2025 09:51 schreef Barreltje het volgende:
hier zijn de boetes voor te hard rijden echt FLINK, dus rijdt iedereen veelal de toegstane snelheid..
en omdat ze dus niet zo hard rijden, als er een bocht is ook echt afremmen wan OEEHHH bocht! die bochten nemen ze in nl met 120 op een verkeersplein.. hier 60 km/h ....
anyway, dat dagje niks doen wordt een dagje thuis spa, dus ik heb wat netflix/andere (mini)serie inspiratie nodig.
Ik hou enorm van kostuum series met een vrouwelijke (mede) hoofdrolspeelster..( downtown abbey, marvelous mrs maisel, the spanish princes, etc..) dus als iemand tips heeft ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |