Ligt volgens mij een beetje tussen de 5 en 15 euro per maand.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:25 schreef Loohcs het volgende:
Het zal al wel gemeld zijn in deze reeks, maar vrijwillig eigen risico op maximaal zetten levert (iig bij nationale nederlanden) bijna niks meer op in premiekorting: 60 euro per jaar. Dan maar weer naar 385 zetten. Of is er een waar 't nog wel wat 'oplevert'?
Vanaf het jaar dat dit mogelijk werd, heb ik het ER maximaal gezet. Ik verbruik er toch (bijna) niks van. Heeft me dus al heel wat opgeleverd, en kan het maximale ER gewoon betalen als dat nodig zou zijn. Als volledig gezond persoon dit niet doen, 'kost' geld.quote:Op woensdag 17 december 2025 15:33 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ligt volgens mij een beetje tussen de 5 en 15 euro per maand.
Voor mij sowieso niet een optie, want ik verbruik het toch wel. Maar voor dat geld zou ik ook al volledig gezond persoon het niet doen. Of je moet zelf al een potje hebben.
Welke verzekering?quote:Op woensdag 17 december 2025 11:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nog nooit moeten zoeken naar een ziekenhuis. Prefereer wel heel erg UMC's ipv die waardeloze streekziekenhuizen.
Tuurlijk, en als je genoeg spaargeld hebt, en je kan het opzij zetten zou ik het ook doen.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Vanaf het jaar dat dit mogelijk werd, heb ik het ER maximaal gezet. Ik verbruik er toch (bijna) niks van. Heeft me dus al heel wat opgeleverd, en kan het maximale ER gewoon betalen als dat nodig zou zijn. Als volledig gezond persoon dit niet doen, 'kost' geld.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tuurlijk, en als je genoeg spaargeld hebt, en je kan het opzij zetten zou ik het ook doen.
Maar juist als je maandelijks al weinig overhoudt vind ik het toch wel een riskante keus.
Die hanteren zo te zien een omzetplafond voor ziekenhuizen.quote:
Als je heel weinig of sommige jaren zelfs helemaal niets gebruikt van je eigen risico kun je het bedrag wat je bespaart met deze korting opzij zetten, dan heb je een potje voor wanneer je wel een keer kosten aan eigen risico hebt.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tuurlijk, en als je genoeg spaargeld hebt, en je kan het opzij zetten zou ik het ook doen.
Maar juist als je maandelijks al weinig overhoudt vind ik het toch wel een riskante keus.
Misschien word ik oud, maar kan me nog herinneren dat je bij maximaal eigen risico een premiekorting van 300 euro per jaar kreeg. Dan had je 't er in twee jaar uit (als je een keer 500 extra moest betalen). Met 60 euro korting moet ik een jaar of negen niks meer krijgen om eenmalig 500 extra te compenseren.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Vanaf het jaar dat dit mogelijk werd, heb ik het ER maximaal gezet. Ik verbruik er toch (bijna) niks van. Heeft me dus al heel wat opgeleverd, en kan het maximale ER gewoon betalen als dat nodig zou zijn. Als volledig gezond persoon dit niet doen, 'kost' geld.
Bij VGZ bewust nog altijd 264 korting bij maximaal risicoquote:Op woensdag 17 december 2025 17:33 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Misschien word ik oud, maar kan me nog herinneren dat je bij maximaal eigen risico een premiekorting van 300 euro per jaar kreeg. Dan had je 't er in twee jaar uit (als je een keer 500 extra moest betalen). Met 60 euro korting moet ik een jaar of negen niks meer krijgen om eenmalig 500 extra te compenseren.
Ja, maar dan moet je wel zeker weten dat je niks gebeurt in het komende jaar, want anders ben je effectief 264 euro korting, wat neerkomt op 22 euro per maand, aan het ruilen tegen 500 euro extra (885 - 385) eigen risico als je toch iets krijgt.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bij VGZ bewust nog altijd 264 korting bij maximaal risico
https://www.vgzbewuzt.nl/
Eigenlijk gewoon gokken via de zorgverzekeraarquote:Op woensdag 17 december 2025 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel zeker weten dat je niks gebeurt in het komende jaar, want anders ben je effectief 264 euro korting, wat neerkomt op 22 euro per maand, aan het ruilen tegen 500 euro extra (885 - 385) eigen risico als je toch iets krijgt.
Die 500 euro moet je dan wel hebben liggen, dan kun je dat veilig doen, anders is het een slechte ruil.
Kan ook een bewuste afweging zijn. Als je jaren geen ER gebruikt hebt en je hebt een spaarpot kan je best bewust deze keuze maken. Er zijn bv. ook schadeverzekeringen met een ER van 1000. Voorwaarde is wel een spaarpot waardoor je van te voren weet dat je niet in de financiële problemen komt.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon gokken via de zorgverzekeraar
Pfff, heeft mij de afgelopen decennia duizenden euro's winst opgeleverd. Inmiddels beginnen de kosten te komen (ziekenhuis), dus nu ga ik volgend jaar weer naar basis ER.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
ja maar die luxe heeft niet iedereenquote:Op woensdag 17 december 2025 19:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Pfff, heeft mij de afgelopen decennia duizenden euro's winst opgeleverd. Inmiddels beginnen de kosten te komen (ziekenhuis), dus nu ga ik volgend jaar weer naar basis ER.
Gokken is dom, gecalculeerde risico's zijn slim. Zeker als je er geen nacht wakker van ligt als je eens een keer moet dokken.
Idd, met geld maak je geld.quote:Op woensdag 17 december 2025 19:30 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
ja maar die luxe heeft niet iedereen
Je hebt toch al ¤264 korting? Het extra risico bedraagt dus ¤236. Vandaag heb ik al meer met opties op de beurs verloren.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
Die 500 euro moet je dan wel hebben liggen, dan kun je dat veilig doen, anders is het een slechte ruil.
Risico op 236 hogere ER kosten, en kans op 264 winst? Vind het niet zo'n gok .....quote:Op woensdag 17 december 2025 18:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
Mede een reden voor mij om daarna toe over te stappen van ZKV. Daar is de korting (al jaren) bedroevend laag bij max ER.quote:Op woensdag 17 december 2025 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bij VGZ bewust nog altijd 264 korting bij maximaal risico
https://www.vgzbewuzt.nl/
Je kan 't natuurlijk eens omdraaien: beginnen met maandelijks meer over te houden door een lagere ziektekostenpremie o.b.v. max ER.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
Heel makkelijk gezegd.quote:Op woensdag 17 december 2025 20:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan 't natuurlijk eens omdraaien: beginnen met maandelijks meer over te houden door een lagere ziektekostenpremie o.b.v. max ER.
En zet het bedrag wat je bespaart met de korting op een aparte spaarrekening (of potje binnen een spaarrekening als je een dergelijke spaarrekening hebt). Na 2 jaar ¤264 korting per jaar en geen kosten boven het verplchte eigen risico, heb je al meer dan ¤500 in je spaarpotje om de max ¤500 vrijwillig eigen risico te betalen. mocht het een keer nodig zijn.quote:Op woensdag 17 december 2025 20:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk eens omdraaien: beginnen met maandelijks meer over te houden door een lagere ziektekostenpremie o.b.v. max ER.
quote:Op woensdag 17 december 2025 20:38 schreef Soulfreak het volgende:
Maar je moet dit alleen doen wanneer je al meerdere jaren geen of maar weing kosten voor eigen risico hebt.
Ik ook waarschijnlijk weer komend jaar, kwartiertje werk, uurtje in de uitslaapkamer ¤1500,-quote:Op woensdag 17 december 2025 20:51 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
ik weet precies wanneer ik een gasterscopie moet ondergaan; in dat jaar neem ik min ER.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |