Zij dus. In Nederland is dezelfde trend gaande. De belastingdruk komt steeds meer op de uitgaven in plaats van de inkomsten, oftewel de btw. Dan maakt het niet meer uit hoe je aan het geld komt, want belasting betaal je op het moment dat je het uitgeeft.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:43 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Rijst natuurlijk de vraag: wie gaat dit betalen? Enerzijds meent Nawrocki dat hij ondanks de belastingverlaging juist méér belasting kan binnenhalen. Dit wil hij doen door btw en vennootschapsbelasting effectiever te innen − Polen heeft een grote schaduweconomie met veel zwart werk en andere onbelaste economische activiteiten.
De belasting vooral leggen op de uitgaven kant helpt ook de circulaire en 2e hands markt. Het werkt de wegwerp commercie tegen. Ook het massa toerisme kan zo worden afgeremd als dat aan de uitgaven kant veel duurder wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zij dus. In Nederland is dezelfde trend gaande. De belastingdruk komt steeds meer op de uitgaven in plaats van de inkomsten, oftewel de btw. Dan maakt het niet meer uit hoe je aan het geld komt, want belasting betaal je op het moment dat je het uitgeeft.
Ik moest 3x lezen voordat ik je eerste zin begreep. Even deze site doornemen: https://www.spatiegebruik.nl/ Samengestelde woorden - de woorden die ik vetgedrukt heb - schrijf je aan elkaar. Uitgavenkant, tweedehandsmarkt, wegwerpcommercie, massatoerisme en uitgavenkant.quote:Op woensdag 12 november 2025 00:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De belasting vooral leggen op de uitgaven kant helpt ook de circulaire en 2e hands markt. Het werkt de wegwerp commercie tegen. Ook het massa toerisme kan zo worden afgeremd als dat aan de uitgaven kant veel duurder wordt gemaakt.
Daar kan zoiets dan nog wel werken. Voor ons hier zou dat alleen maar betekenen dat er nog meer volk komt, en dat ze nog meer gaan neuken ook.quote:Op woensdag 12 november 2025 00:32 schreef RotatoR het volgende:
Hier was geloof ik al een topic over.
Maar goede zet van Polen. Dit lijkt me verstandiger dan het importeren van 3e wereldvolk.
Ik geef je weinig hoop.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Interessant om in de gaten te houden denk ik. Wellicht werkt het (een beetje).
Eh, de Nederlandse economie draait als een tierelier. Je moet je eigen falen niet projecteren.quote:Op woensdag 12 november 2025 02:50 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik geef je weinig hoop.
"Overal ter wereld".... ja, behalve NEEderland, want in dit land van kruideniers kan en mag niets.
Dus nee, geen voordeeltjes, fuck het volk. Zoals het al decennialang gaat hier. NEEderland glijdt langzaam af van vooraanstaand land in ooit de EEG naar een onbetekenende, achtergebleven, provincie in de grote EU, wordt links en rechts en aan alle kanten ingehaald en dat zal lange tijd zo blijven. Je ziet het nu al, technologisch stellen we geen reet meer voor. Helaas voor ons allen.
Kinderen zijn een grote kostenpost (financieel, emotioneel, tijd en voor vrouwen ook voor hun carrieredoelen) terwijl er weinig financiële en andere lekkere voordelen aan zitten. Wie weet als men het zeer financieel aantrekkelijk gaat maken, inclusief een hogere maatschappelijke status voor koppels die twee of meer koters rond hebben lopen, dat er dan meer gekeest wordt om mensen op de wereld te zetten.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Interessant om in de gaten te houden denk ik. Wellicht werkt het (een beetje).
Je noemt precies de redenen waarom dit hier nooit kan en zal gebeuren. Dus leuk voor polen, daar snappen ze hoe het zit, maar hier denkt men enkel op de korte termijn, dus gebeurt er hier niets en gaat men vrolijk door met importeren en omvolken.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:08 schreef Peppert het volgende:
[..]
Kinderen zijn een grote kostenpost (financieel, emotioneel, tijd en voor vrouwen ook voor hun carrieredoelen) terwijl er weinig financiële en andere lekkere voordelen aan zitten. Wie weet als men het zeer financieel aantrekkelijk gaat maken, inclusief een hogere maatschappelijke status voor koppels die twee of meer koters rond hebben lopen, dat er dan meer gekeest wordt om mensen op de wereld te zetten.
Als al die kinderen toch de landbouw en de fabriek in moeten om arbeidsmigranten te vervangen, kun je ook bezuinigen op het onderwijs en de kinderbijslag door ze na de lagere school meteen aan het werk te zetten.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:15 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Je noemt precies de redenen waarom dit hier nooit kan en zal gebeuren. Dus leuk voor polen, daar snappen ze hoe het zit, maar hier denkt men enkel op de korte termijn, dus gebeurt er hier niets en gaat men vrolijk door met importeren en omvolken.
Welke fabrieken? Die hebben we hier niet meer, alles komt uit china. En landbouw? Dat wordt ook nu langzaam de nek omgedraaid. Veel boeren vertrekken nu ook naar polen, daar zijn ze van harte welkom en doet men (nog) niet zo moeilijk over stiktof. En ruimte zat daar.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als al die kinderen toch de landbouw en de fabriek in moeten om arbeidsmigranten te vervangen, kun je ook bezuinigen op het onderwijs en de kinderbijslag door ze na de lagere school meteen aan het werk te zetten.
Dus wat doen die goedkope arbeidsmigranten hier dan?quote:Op donderdag 13 november 2025 16:25 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Welke fabrieken? Die hebben we hier niet meer, alles komt uit china. En landbouw? Dat wordt ook nu langzaam de nek omgedraaid. Veel boeren vertrekken nu ook naar polen, daar zijn ze van harte welkom en doet men (nog) niet zo moeilijk over stiktof. En ruimte zat daar.
De migranten zijn in 2 categoriën in te delen:quote:Op donderdag 13 november 2025 16:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus wat doen die goedkope arbeidsmigranten hier dan?
Zitten die grote oogkleppen niet ongemakkelijk?quote:Op donderdag 13 november 2025 16:35 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
De migranten zijn in 2 categoriën in te delen:
1 - arbeidsmigranten, expats, komen hier om te studeren of werken en doen dat doorgaans vanwege hun kennis. Zulke mensen werken bij o.a. ASML, ESA, Shell, noem ze maar. Hoogopgeleid volk, vaak universitair. Hoe ik dat weet? Het zijn mijn collega'sDit is bovendien de categorie die weer teruggaat als het werk erop zit.
2 - Wat jij bedoelt met goedkope migranten, zijn de asielzoekers. Die kunnen weinig tot niets en eindigen in de plantsoenendienst, achter de vuilniswagen of als schoonmaker of, als het ze lukt om een rijbewijs te halen, als post of pakjesberzorger. Zij gaan niet terug naar hun thuisland, omdat hun land dat simpelweg niet toestaat.
Goed verhaal. Lekker kort.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zitten die grote oogkleppen niet ongemakkelijk?
Dank je. Ik doe mijn bestquote:Op donderdag 13 november 2025 19:59 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Goed verhaal. Lekker kort.
Goed beargumenteerd ook.
Veel oostblokkers hier op dit moment. is dit wat je bedoelt? Ja, die liet ik even weg voor het gemak. Maar dat wil niet zeggen dat ik hun bestaan ontken of zo. Die groep komt grotendeels hier om te werken, vaak ongeschoold werk op het land en zo, maar na een tijdje gaan zij weer terug.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dank je. Ik doe mijn best
Je weet zelf ook wel, dat je de grootste groep weglaat. Ik kan je daar op wijzen, maar dat ga je toch ontkennen. En als je echt denkt wat je post, heeft dat al helemaal geen nut.
Nou kan ik het ook negeren, maar zwijgen is toestemmen. Dus ik zeg het liever op een ludieke manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |