abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2026 @ 21:38:59 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219981503
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:05 schreef JAM het volgende:

[..]
Chinese gunpowder tea.
Vandaag bestelde mijn dochter een onbekende Chinese thee en zei toen: moet je eens proeven papa, deze thee smaakt heel raar. Ik proeven en de smaak deed mij denken aan verbrandde natuurrubber. Ik dacht meteen: Dit zal de chinese gunpowder tea toch niet zijn waar ik in 55 jaar nooit iets van gehoord heb en die ik de dag nadat ik er voor het eerst over lees al meteen zijn opwachting maakt! Het smaakt precies zoals ik zou verwachten!
Maar het was dus Lapsang Souchong thee, een soort sterk gerookte thee. Heel apart, maar geen gunpowder
The End Times are wild
pi_219984174
Als ik mij ergens genoodzaakt zie thee te drinken en mij wordt gevraagd welk smaakje dan vraag ik om 'gewone thee'. Gun powder / ceylon / Engelse of Ierse breakfast etc zou dat voor mij zijn. Het blijkt bij veel mensen allerlei varianten groene thee, rooibos of gruwels als meloen- of bosvruchtenthee.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 02-02-2026 16:47:53 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 2 februari 2026 @ 16:07:04 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219986002
Ik drink vooral thee. Thuis drink ik eigenlijk nooit koffie of wat anders. Denk zo een anderhalve liter per dag
The End Times are wild
pi_219986295
En wat vind jij 'gewone' thee, LXIV?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 2 februari 2026 @ 17:04:30 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219986377
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:47 schreef sigme het volgende:
En wat vind jij 'gewone' thee, LXIV?
Ik drink meestal rooibos of groene thee met sinaasappel of citroen. In de zomer muntthee uit de tuin. Nu in Marokko trouwens ook.
The End Times are wild
pi_219986975
Waar in Marokko ben je?
Ik was er ruim een jaar geleden nog, na een lange lange afwezigheid. Het was ouderwets geweldig.
We hadden de eerste hondloze periode aangegrepen om weer eens naar Marokko te gaan, eenmaal ter plaatse bleken tegenwoordig veel bezoekers met hond te reizen. Mogelijk doen wij dat nog wel eens (maar niet eerst dan nadat de nu verwachte pups zo groot zijn dat ze of een nieuw adres gevonden hebben, of groot genoeg zijn om mee te reizen).
  maandag 2 februari 2026 @ 19:41:00 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219987515
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef sigme het volgende:
Waar in Marokko ben je?
Ik was er ruim een jaar geleden nog, na een lange lange afwezigheid. Het was ouderwets geweldig.
We hadden de eerste hondloze periode aangegrepen om weer eens naar Marokko te gaan, eenmaal ter plaatse bleken tegenwoordig veel bezoekers met hond te reizen. Mogelijk doen wij dat nog wel eens (maar niet eerst dan nadat de nu verwachte pups zo groot zijn dat ze of een nieuw adres gevonden hebben, of groot genoeg zijn om mee te reizen).
In en rond Marrakesh. Vandaag naar de Ouriki vallei geweest om te hiken. Vind het een geweldig land, vooral buiten Marrakesh. Hele vriendelijke toegankelijke mensen, mooie natuur en alle vrijheid en avontuur die bij Afrika horen. Wil zeker terug komen maar dan meer rondreizen
The End Times are wild
pi_219987866
Ik ben ook wel eens (lang geleden) in Marokko geweest. Cadablanca, Fez, Meknès en Rabat. Was een leuke reis en veelal aardige mensen. En ik kon goed met ze praten in het Frans. Ook leuk.
Aldus.
pi_219988631
Ik breng goed nieuws: het gepuberte leest inmiddels Hermans. Met vlassnor.
pi_219988770
Die kleine die ik nog aan de borst gezien heb?
Wat vliegt de tijd.
pi_219990115
Zekers. De gevlaste zit alweer in de derde.
pi_219990804
Mijn gevlaste (16 jaar) is hard aan het puberen. Totale lethargie. Ik vind het best toestandelijk. In de basis zit het wel goed gelukkig.
Aldus.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 10:14:02 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219990854
Uit ervaring weet ik nu dat dat vanzelf wel goed komt met die pubers
The End Times are wild
pi_219991014
Lethargie is niet helemaal het juiste woord trouwens. Hij doet gewoon niks. Behalve hangen met vrienden. Ik heb er ook vertrouwen in dat het goed komt! Maar het is niet de leukste fase.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')