abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:33:24 #301
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_221632265
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 22:06 schreef LXIV het volgende:
Mijn dochter vind het de normaalste zaak van de wereld dat ze kan appen vanuit het vliegtuig. Ik weet in hoofdlijnen hoe dat werkt, maar blijf het een klein wonder vinden. Dan vraag ik haar "Maar hoe is het toch mogelijk dat jij hier in het vliegtuig jouw telefoon aanzet, dat je vriendin Elise in Nederland een berichtje intikt op haar telefoon en dat dit dan binnen 5 seconden gratis de weg weet te vinden naar jouw telefoon?". Ja, gewoon, simpel via wifi. Kijk, dan moet je dit schuifje op groen zetten...
Je moet denk ik de jaren 80 nog bewust meegemaakt hebben om te weten wat voor een moeite het was om via een modem en telefoon in te bellen om daar dan met veel gepiep en gekraak een digitaal bestand binnen te halen, wat ook nog eens regelmatig mislukte, om de huidige techniek te kunnen waarderen.
Nu vraag ik me toch even af - niet om je dochter af te vallen hoor - in hoeverre je van begrip kan spreken als je weet dat jeeen schuifje op groen moet zetten. Het is een beetje: 'Hoe komt dat water toch uit de muur?' 'Simpel, dan moet je gewoon even aan dit kraantje draaien.'
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')