Jij vind dat er eigenlijk meer geld dus personeel heen moet.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik zie dat er veel te weinig personeel is in de gehele asielketen is om alles correct te laten verlopen. Dat verstoort mijn mening best wel.
Er is te weinig IND personeel om de zaken te behandelen, er is te weinig politie om goed te kunnen handhaven bij overlast van de asielzoekers, er is te weinig politieke wil om het woningprobleem (wat mijns inziens het grootste punt is bij de klagers over asielzoekers) op te lossen.
Nog even afgezien van hoe de EU er mee omgaat: dat kan stukken beter, daar dient ook veel betere grensbewaking te zijn.
Ik vind het persoonlijk een goed streven om mensen te helpen een betere toekomst te verschaffen. Veruit het gros van de mensheid, ook de asielzoekers, wil niks liever dan goed en in vrede leven, zonder anderen lastig te vallen.
Het probleem zit hem wat mij betreft dan ook in goede begeleiding én goede spreiding van immiegranten om te voorkomen dat zij alleen met mensen van hun eigen afkomst blijven samenleven. Dat verpest echt de goede integratie van die immigranten.
Dus ja, ik vind het streven om veel mensen te helpen prima, maar de uitvoering belabberd.
En dan? Hier kunnen ze dan geen asiel aanvragen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:12 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat die Syriërs gewoon naar Nederland gaan als ze in Duitsland uitgeprocedeerd zijn. Grenscontrole stelt niks voor.
Ze krijgen onder andere wel geld voor een vliegticket. Met een ander doel dan vakantie.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:12 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat die Syriërs gewoon naar Nederland gaan als ze in Duitsland uitgeprocedeerd zijn. Grenscontrole stelt niks voor.
Nederland voert het Dublinakkoord in de praktijk helemaal niet uit. Daar zijn de beleidsmakers- en uitvoerders hier te soft voor.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En dan? Hier kunnen ze dan geen asiel aanvragen.
Dublin is het toverwoord dat jij nodig hebt.
Wat doen westerlingen dan in islamitische landen?quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:19 schreef HowardRoark het volgende:
De grote vraag is natuurlijk hoeveel Syriërs al een Duits paspoort hebben weten te bemachtigen, net zoals in Nederland is dat erg makkelijk te verkrijgen. En we weten dat in Nederland een groot deel van de Syriërs al 'Nederlander' is geworden. Dat zal dus in Duitsland niet anders zijn.
Maar het zou mooi zijn als er inderdaad Syriërs gaan vertrekken. Zulke mensen dienen namelijk waar mogelijk op grote schaal (met dwang) te worden teruggestuurd. Het idee dat Westerse landen zoals Duitsland of Nederland als een soort opvanghuis moeten dienen voor niet-Westerse en Islamitische culturen overal ter wereld is simpelweg niet waar.
Deze mensen zijn onze verplichting niet, elk land heeft in eerste instantie zorgplicht voor de eigen autochtonen, niet mensen uit landen op 5000km afstand. Helaas wil dit er bij een bepaald deel van het electoraat en onze beleidsmakers niet in, die de overtuiging juist hebben dat zulke mensen wél onze verantwoordelijkheid zijn.
Dat doen ze dus wel. Bron? mijn werk.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nederland voert het Dublinakkoord in de praktijk helemaal niet uit. Daar zijn de beleidsmakers- en uitvoerders hier te soft voor.
Wonen er grote groepen Westerlingen in Islamitische landen die daar disproportioneel teren op de sociale voorzieningen, te vaak weigeren te intrigeren of assimileren en op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd? Het antwoord hier is natuurlijk nee. Dat zou ook nooit geaccepteerd worden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat doen westerlingen dan in islamitische landen?
Hebben ze daar sociale voorzieningen?quote:Op woensdag 12 november 2025 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wonen er grote groepen Westerlingen in Islamitische landen die daar disproportioneel teren op de sociale voorzieningen, te vaak weigeren te intrigeren of assimileren en op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd? Het antwoord hier is natuurlijk nee. Dat zou ook nooit geaccepteerd worden.
Oh, er zijn volgens jou dus grote groepen Westerlingen in Islamitische landen die daar op allerlei negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd en weigeren te intrigeren of assimileren? Ik ben erg benieuwd naar enkele voorbeelden, het liefst met wat cijfers ...quote:Op woensdag 12 november 2025 13:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hebben ze daar sociale voorzieningen?
Voor de rest; ja.
Als ik vandaag weer lees dat het OM nog steeds niet weet wat de identiteit van de verdachte van de moord op Lisa is, vraag ik me serieus af of we überhaupt wel weten wie we allemaal binnenlaten.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nederland voert het Dublinakkoord in de praktijk helemaal niet uit. Daar zijn de beleidsmakers- en uitvoerders hier te soft voor.
Dat varieert van hoogbetaald werk doen dat de locals niet kunnen of willen doen, tot vrede en democratie proberen te brengen wanneer de locals weer eens genocidaal of anderszins agressief zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat doen westerlingen dan in islamitische landen?
Ik zou zeggen, pak de geschiedenis van de afgelopen 100 jaar erbij.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, er zijn volgens jou dus grote groepen Westerlingen in Islamitische landen die daar op allerlei negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd en weigeren te intrigeren of assimileren? Ik ben erg benieuwd naar enkele voorbeelden, het liefst met wat cijfers ...
Ligt er een martial-plan van de EU klaar?quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
Ze zijn ook nodig om hun land weer op te bouwen.
[..]
https://www.politico.eu/a(...)-civil-war-refugees/
Er waren inderdaad tot de jaren 50 60 grote groepen Westerlingen die nogal wat dubieuze zaken op hun geweten hadden. Daar vallen de kruimeldiefjes hier bij in het niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, er zijn volgens jou dus grote groepen Westerlingen in Islamitische landen die daar op allerlei negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd en weigeren te intrigeren of assimileren? Ik ben erg benieuwd naar enkele voorbeelden, het liefst met wat cijfers ...
Niet relevant. Ze werden hier onderhouden omdat ze in acuut levensgevaar verkeerden. Als die rechtvaardiging komt te ontvallen dan houdt het op.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:24 schreef capricia het volgende:
Ze zijn ook nodig om hun land weer op te bouwen.
[..]
https://www.politico.eu/a(...)-civil-war-refugees/
Het dekmantel van vrede en democratie blijft leuk.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat varieert van hoogbetaald werk doen dat de locals niet kunnen of willen doen, tot vrede en democratie proberen te brengen wanneer de locals weer eens genocidaal of anderszins agressief zijn.
Je kunt hier zo over de grens lopen.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik vandaag weer lees dat het OM nog steeds niet weet wat de identiteit van de verdachte van de moord op Lisa is, vraag ik me serieus af of we überhaupt wel weten wie we allemaal binnenlaten.
Heel zorgwekkend.![]()
[ x ]
Dan stop m maar in zo’n grachtenkelder die we nog hebben. Komt er vanzelf wel een keer een familielid janken.quote:Op woensdag 12 november 2025 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik vandaag weer lees dat het OM nog steeds niet weet wat de identiteit van de verdachte van de moord op Lisa is, vraag ik me serieus af of we überhaupt wel weten wie we allemaal binnenlaten.
Heel zorgwekkend.![]()
[ x ]
"we willen het probleem niet over de schutting van de buren gooien"quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Totdat ze er zijn geweest.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik werk voor de asielketenindustrie en de signalen zijn nu al dat er flink gebruik van gemaakt zal worden. Genoemd bedrag is een zeer flink bedrag in Syrie (en uiteindelijk goedkoper voor ons dan dat ze hier blijven tot weetikveelwanneer).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |