De man heeft ook ingezien dat dit niks meer gaat worden. Die kan weer fulltime huisjes gaan melken.quote:https://www.nu.nl/politie(...)nder-hem-verder.html
Oprichter Wybren van Haga stopt als leider BVNL, partij gaat zonder hem verder
Wybren van Haga heeft zondag bekendgemaakt dat hij stopt als partijleider van Belang Van Nederland (BVNL). Hij haalde met zijn partij wederom geen zetel bij de Tweede Kamerverkiezingen.
"Blijkbaar ben ik niet degene die door werkend Nederland en door onze mkb-ondernemers wordt gezien als de man die Nederland van het slot gaat halen", zegt de 58-jarige Van Haga in een videoboodschap.
De partij gaat verder zonder Van Haga. De politicus zegt op de achtergrond betrokken te blijven. "Dit is niet het einde, dit is een nieuw begin in het belang van Nederland."
BVNL werd in 2021 opgericht door onder anderen Van Haga, die zich toen met twee anderen afsplitste van Forum voor Democratie (FVD). Hoewel Van Haga als FVD-kandidaat ruim 240.000 stemmen kreeg, haalde BVNL bij de eerste Tweede Kamerverkiezingen van 2023 geen enkele zetel. Ongeveer 18.000 mensen stemden vorige week op de rechtse partij.
De politicus concludeert dat kiezers vorige week "een andere weg zijn ingeslagen". "In plaats van voor onze oplossingen koos Nederland voor hogere belastingen."
Van Haga werd eerder uit VVD-fractie gezet
Van Haga wijst erop dat de uitslag niet volledig aan hem te wijten is. Volgens hem werd BVNL "niet meegenomen in de meeste stemwijzers en peilingen" en was de partij "niet op de reguliere televisie te zien".
BVNL noemt zichzelf "klassiek-liberaal" en werd door Van Haga als conservatieve en economisch uiterst rechtse partij neergezet, die veel belastingen wil afschaffen en de overheid drastisch wil inperken.
Van Haga was in het verleden ook lid van de VVD. Hij werd door die partij uit de fractie gezet, omdat hij zich bleef bemoeien met zijn zakelijke belangen.
Die partij zal wel stilletjes desintegreren.quote:Op maandag 10 november 2025 19:05 schreef Hawk234 het volgende:
Partij kan dan ook wel ophouden. En wat betreft, ziezo.. één radicaal rechtse partij minder.
quote:Op maandag 10 november 2025 20:00 schreef Viesdik het volgende:
Ik ben hem vooral dankbaar voor zijn inzet toen hij nog bij de fvd zat.
Zonde dat hij daar weg is gegaan.
Een van zijn beste optredens:
Bekijk deze YouTube-video
Ik ken mensen die nog janken om het slavernijverledenquote:Op maandag 10 november 2025 20:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]je zal het hier nu nog maar mee bezig zijn
En wat vind je daarvan? Ook vrij zielig mag ik aannemenquote:Op maandag 10 november 2025 20:19 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik ken mensen die nog janken om het slavernijverleden
Ja.. Zekerquote:Op maandag 10 november 2025 20:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En wat vind je daarvan? Ook vrij zielig mag ik aannemen
Onze grootste politieke partij heeft er een officieuze woordvoerder voor aangesteld.quote:Op maandag 10 november 2025 20:06 schreef timmmmm het volgende:
Dus je zegt dat je je eigen vergelijking slecht vindt?quote:Op maandag 10 november 2025 21:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ja.. Zeker
Maar iets wat 3 jaar geleden gebeurd is, is toch wat anders dan wat 200 jaar geleden gebeurd is
Neequote:Op maandag 10 november 2025 21:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus je zegt dat je je eigen vergelijking slecht vindt?
Het blijft een heldquote:Op maandag 10 november 2025 20:00 schreef Viesdik het volgende:
Ik zou toch wel de achtergrond van een aantal beslissingen willen weten hoor.quote:Op maandag 10 november 2025 20:06 schreef timmmmm het volgende:
Toon maar weer eens aan hoe kritische vragen keihard onder het tapijt werden geveegd in die tijd en af werden gedaan als wappiegedrag of "gevaarlijk voor de volksgezondheid". Van Haga was echt een topkamerlid en het is jammer dat hij weggaat als partijleider.quote:Op maandag 10 november 2025 20:00 schreef Viesdik het volgende:
Waardeloos optreden van de voorzitter. Grove schande was het, De Jonge had door de beveiliging afgevoerd moeten worden.quote:Op maandag 10 november 2025 20:00 schreef Viesdik het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |