Daar heb ik het dus wel over, wie zijn wij om daarover te oordelen?quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:44 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om? Ze schrijft een post over haar oudste dochter die in een musical speelt en zelfs dat wordt weer naar haar overleden kindje gelinkt.
Ik hoor nog steeds dat stukje 'hete thee in een glas' op willekeurige momenten in mijn hoofd. De horror 😱quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:52 schreef Gooischevrouw het volgende:
[..]
Ja zijn zussen en hebben samen in NY gewoon en zijn toen gaan vloggen. Uiteindelijk terug in Nederland raakte Elise Zwanger van de twins en zijn ze individueel gaan vloggen. Wouter is model 😉. Inmiddels wonen W & E in Ibiza (en zijn ze besties met alle BN’rs die daar wonen) én hebben ze nog ergens een vrijstaand huis in NL. Vita is onlangs met partner verhuisd naar een villa in NL. Hun stemmen zijn niet om aan te horen, mocht je zin hebben in irritainment kan je hun podcast beluisteren.
Dat gevoel deel ik met je, het is voor een kind ook heel zwaar. Het is "oneerlijke concurrentie" daarom haade ik mijn zwager aan.... maar dan nog denk ik dat we niet over moeder moeten oordelen. Je kan meevoelen met het kind zonder de moeder te veroordelenquote:Op zaterdag 8 november 2025 14:43 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Niemand bagatelliseert haar trauma, maar haar dochter mag ook gewoon in de belangstelling staan zonder haar overleden zusje?
Mijn kinderen hebben het ook over hun overleden broertje en soms zeggen ze ineens 'dit zou *** misschien ook wel leuk gevonden hebben' maar als een van mijn andere zoons iets ontzettend knaps doet of presteert dan hoef ik daar zijn overleden broertje niet bij te benoemen. Is het emotioneel, omdat ik weet dat mijn overleden zoon nooit zal doen wat mijn levende zoons wel allemaal mogen ervaren? Ja.
Maar mijn levende kinderen hoeven niet mijn last te dragen en zo vind ik het bij Elise wel vaak overkomen. Alsof haar kinderen en de hond een leegte moeten vullen die er achter gebleven is toen Guusje stierf.
Maar in principe is dat toch het doel van dit topic? We oordelen toch ook over het gedrag van een Debbie, AM, Judith en alle anderen? Ik snap niet dat dit iets anders is alleen maar omdat het gaat over een overleden kind, zolang er met respect over wordt gesproken. Ik snap niet waarom dit anders is dan bijv over de eetstoornis van Pascale te “oordelen” (wat ook een heftig onderwerp is).quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:03 schreef Barbamamaatje het volgende:
[..]
Daar heb ik het dus wel over, wie zijn wij om daarover te oordelen?
Ik denk dat het voor mijn gevoel erin zit dat ik het voor zowel Elise als haar kinderen verschrikkelijk vindt. De kinderen hebben te maken met de last die op hun gelegd wordt wb een kind dat er niet meer is maar ik denk ook dat het verdriet van E zo overweldigend is dat ze niet anders kan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:06 schreef Gooischevrouw het volgende:
[..]
Maar in principe is dat toch het doel van dit topic? We oordelen toch ook over het gedrag van een Debbie, AM, Judith en alle anderen? Ik snap niet dat dit iets anders is alleen maar omdat het gaat over een overleden kind, zolang er met respect over wordt gesproken. Ik snap niet waarom dit anders is dan bijv over de eetstoornis van Pascale te “oordelen” (wat ook een heftig onderwerp is).
Dit is mijn angst!!!!quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:05 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik hoor nog steeds dat stukje 'hete thee in een glas' op willekeurige momenten in mijn hoofd. De horror 😱
We oordelen hier over zoveel dingen. Dat is wat er in dit topic gebeurt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:03 schreef Barbamamaatje het volgende:
[..]
Daar heb ik het dus wel over, wie zijn wij om daarover te oordelen?
Thanx! De podcast sla ik maar over, ik stel me dan de podcast van Michelle en Iris voor maar dan met extra irritante stemmen 🙉quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:52 schreef Gooischevrouw het volgende:
[..]
Ja zijn zussen en hebben samen in NY gewoon en zijn toen gaan vloggen. Uiteindelijk terug in Nederland raakte Elise Zwanger van de twins en zijn ze individueel gaan vloggen. Wouter is model 😉. Inmiddels wonen W & E in Ibiza (en zijn ze besties met alle BN’rs die daar wonen) én hebben ze nog ergens een vrijstaand huis in NL. Vita is onlangs met partner verhuisd naar een villa in NL. Hun stemmen zijn niet om aan te horen, mocht je zin hebben in irritainment kan je hun podcast beluisteren.
Het is ook verschrikkelijk, maar ik vind het dus wel kwalijk dat ze haar last op haar kinderen lijkt te projecteren.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:38 schreef Barbamamaatje het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor mijn gevoel erin zit dat ik het voor zowel Elise als haar kinderen verschrikkelijk vindt. De kinderen hebben te maken met de last die op hun gelegd wordt wb een kind dat er niet meer is maar ik denk ook dat het verdriet van E zo overweldigend is dat ze niet anders kan.
Mijn grens ligt denk ik daar
Debbie heeft ooit filmpje van vera nageaapt .. vond vera niet tofquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:24 schreef Donna het volgende:
Reageerde Debbie altijd al op posts van VeraUrru? Of heeft ze er hier iets over gelezen en reageert ze daar nu.
En op die zeilboot toen ook, lijkt me gruwelijk irritant als medereizigerquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:16 schreef Jenn1806 het volgende:
Judith laat haar zoon ook weer op de voorgrond treden.. Kijken naar de hockey wedstrijd van een nichtje maar ik krijg het idee dat alle aandacht weer op Bob gevestigd moet worden. Ik hoop maar dat die trainer het oké vindt maar Bob dringt zich wel vaker op aan vreemden (zoals die oudere vrouw in de bus) en ik snap niet dat Judith dat niet begrensd.
Welk filmpje was dat?quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:27 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Debbie heeft ooit filmpje van vera nageaapt .. vond vera niet tof
Ahhh dan volgde ze haar al eerder. Ik had haar nog nooit zien reageren bij Vera en vond het nu zo toevalligquote:Op zaterdag 8 november 2025 18:27 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Debbie heeft ooit filmpje van vera nageaapt .. vond vera niet tof
Een filmpje over gerda's dat is enige wat is blijven hangen.. het was in de tijd dat vera nog wat minder volgers had... weet dat vera getipt werd en reageerde dat het best triest was ofzo dat iemand zelf geen content kon verzinnenquote:
Ik denk dat Judith denkt dat iedereen haar kind leuk vindt en dat ze niet beseft dat het zou kunnen dat dat niet zo is maar dat niet iedereen een kind ‘durft’ weg te sturen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:16 schreef Jenn1806 het volgende:
Judith laat haar zoon ook weer op de voorgrond treden.. Kijken naar de hockey wedstrijd van een nichtje maar ik krijg het idee dat alle aandacht weer op Bob gevestigd moet worden. Ik hoop maar dat die trainer het oké vindt maar Bob dringt zich wel vaker op aan vreemden (zoals die oudere vrouw in de bus) en ik snap niet dat Judith dat niet begrensd.
Was dat toen niet zo’n filmpje waarbij een fluflu een negatieve reactie van een volger om ging buigen naar iets positiefs? Ik weet niet meer precies de strekking bij Debbie maar het was toen echt een trend onder fluflu’s. Voorbeeld: volger: ‘ik snap niet dat je zo’n trui draagt.’ Fluflu: ‘wat lief dat je zegt dat de kleur mij goed staat.’quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:34 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Een filmpje over gerda's dat is enige wat is blijven hangen.. het was in de tijd dat vera nog wat minder volgers had... weet dat vera getipt werd en reageerde dat het best triest was ofzo dat iemand zelf geen content kon verzinnen
Debbie heeft toen ook het filmpje offline gehaald
Jaaaaaa!!!quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Was dat toen niet zo’n filmpje waarbij een fluflu een negatieve reactie van een volger om ging buigen naar iets positiefs? Ik weet niet meer precies de strekking bij Debbie maar het was toen echt een trend onder fluflu’s. Voorbeeld: volger: ‘ik snap niet dat je zo’n trui draagt.’ Fluflu: ‘wat lief dat je zegt dat de kleur mij goed staat.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |