abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219204791
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:

[.
Dat antwoord heb ik al gegeven: de desbetreffende beelden en het signalement van de politie.
Iets concreter graag. Aan de beelden kan ik het niet zien. Welke kenmerken verraden dat het hier om migranten gaat? Dat ze lichtgetint zijn? Dat ze donkere kleding dragen? Dat ze 1,65m en 1,75m lang zijn? Wanneer ben je nou precies verdacht? Als je geen blanke huid en blond haar hebt? Vertel het me.

quote:
[..]
Ik beschuldig niemand, ik merk iets op.
Nee je hebt het over wegkijken. Doe dat gewoon niet. Dat is een frame. Niks meer en niks minder. Niemand kijkt weg. Mensen kijken wel anders tegen bepaalde zaken aan. En dat kan gewoon.

quote:
Jij geeft zelf aan dat je op basis van een situatie geen bredere conclusies wil trekken over groepen, ondanks dat hier natuurlijk wel de redenen voor zijn om dit te doen.
Ik ga inderdaad niet groepen verantwoordelijk houden voor de daden van individuen. Ik beoordeel mensen niet op kenmerken waar ze niks aan kunnen doen, maar op hun daden. Dat iemand donker haar of een lichtgetinte huid heeft maakt die persoon voor mij niet verdacht.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219204983
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral bijzonder om te zien dat men simpelweg geen onderbouwing kan geven voor de eigen standpunten.

Dit toont natuurlijk aan dat allemaal gebaseerd is op simplistische onderbuikgevoelens. Wel geregeld klagen en jammeren over 'racisme' en 'Islamofobie', maar nooit eens op een goede en oprechte manier de discussie aangaan over wát het nu toch is dat men ertoe zet om iedere keer opnieuw bepaalde groepen te willen verdedigen, zelfs al gedragen deze zich op de meest schandalige manieren.
De 'discussie' wordt al snel hysterisch en emotioneel vanuit die hoek. En heel persoonlijk, omdat ze geen inhoudelijke argumenten hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219205493
ik ben ook licht getint
it's ok to be licht getint
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_219206017
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 12:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik ben ook licht getint
Zeker. Zolang je geen overlast veroorzaakt boeit het me echt niks.
pi_219206175
quote:
ik ben ook licht getint
Zeg je ook hè swah ik neuk je kankermoeder ik zweer?
Vakman pur sang
pi_219207260
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Iets concreter graag. Aan de beelden kan ik het niet zien. Welke kenmerken verraden dat het hier om migranten gaat? Dat ze lichtgetint zijn? Dat ze donkere kleding dragen? Dat ze 1,65m en 1,75m lang zijn? Wanneer ben je nou precies verdacht? Als je geen blanke huid en blond haar hebt? Vertel het me.
In dit geval is inderdaad aan de uiterlijke kenmerken zoals lengte, huidskleur (en vaak ook accent) op te maken dat iemand naar alle waarschijnlijkheid een migratieachtergrond heeft.

Dit is ook niet zo vreemd, als je een gemiddelde Nederlander in China of Peru zet, hoe weten mensen dan dat dit geen autochtoon is? Precies op basis van dezelfde criteria natuurlijk. Sterker nog, waarschijnlijk valt een Nederlander al snel op in pakweg Spanje of Roemenië, ook landen met grotendeels blanke mensen.

En mensen zijn verdacht om zij zich misdragen, deze jongeren slaan en schoppen iemand in elkaar, dat maakt hen verdacht en het signalement wordt opgesteld op basis van de bijgekomen beelden en waarschijnlijk ook wel getuigeverklaringen.

Dit zijn toch dingen die allemaal voor zichzelf spreken, ik kan mij dan ook niet voorstellen dat je dit oprecht niet zou weten.
quote:
[..]
Nee je hebt het over wegkijken. Doe dat gewoon niet. Dat is een frame. Niks meer en niks minder. Niemand kijkt weg. Mensen kijken wel anders tegen bepaalde zaken aan. En dat kan gewoon.
Wegkijken van iets is geen frame, maar een constatering.

Als mensen stellen zich erg druk te maken over bijvoorbeeld antisemitisme of homofobie, maar zich hier alleen hard over uitspreken als de daders autochtoon en Christelijk zijn en niet als de daders allochtoon en bijvoorbeeld Islamitisch zijn. Dan kijk men in het tweede geval dus weg.

Dat is ook wat selectieve verontwaardiging wil zeggen: je selectief drukmaken om bepaalde zaken, waarbij andere zaken dus bewust worden genegeerd.
quote:
[..]
Ik ga inderdaad niet groepen verantwoordelijk houden voor de daden van individuen. Ik beoordeel mensen niet op kenmerken waar ze niks aan kunnen doen, maar op hun daden. Dat iemand donker haar of een lichtgetinte huid heeft maakt die persoon voor mij niet verdacht.
Helemaal niemand zegt dan ook dat mensen die donker haar of een licht getinte huid hebben per definitie verdacht zijn. Het komt simpelweg in dit signalement terug omdat dit dus uit de beelden is op te maken en waarschijnlijk ook wel ooggetuigen zoals al eerder uitgelegd. Signalementen zijn nu eenmaal belangrijk om daders te kunnen pakken, als jij daar niet aan wilt doen is prima, maar het maakt het oplossen van dit soort misdrijven wel erg lastig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219207280
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De 'discussie' wordt al snel hysterisch en emotioneel vanuit die hoek. En heel persoonlijk, omdat ze geen inhoudelijke argumenten hebben.
Correct.

Het is allemaal op basis van emotie, waarbij men het gevoel heeft dat men niet te hard mag oordelen over mensen met een migratieachtergrond, wat dat is stigmatiserend en racistisch. Dáárom kijkt men ook weg als deze mensen de rol van dader hebben en durft men niet even hard te oordelen zoals men zou doen als de daders autochtoon waren.

Dat mag natuurlijk, maar het is uiteraard wel verschrikkelijk hypocriet en laf.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219209718
Jezus man wat veel woorden om het bekende riedeltje weer af te draaien. We generaliseren niet hoor, maar grenzen dicht want alle migranten zijn niet te vertrouwen. En wie er anders over denkt is een wegkijker. Vat ik het zo goed samen?
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:37:24 #109
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219246484
Beelden worden nu herkenbaar vrijgegeven. Ik denk dat ze in het moeras moeten zoeken

https://www.at5.nl/artike(...)ling-station-bijlmer
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219246519
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beelden worden nu herkenbaar vrijgegeven. Ik denk dat ze in het moeras moeten zoeken

[ afbeelding ]

Shit joh das een verstandelijk gehandicapte.
Vakman pur sang
pi_219247149
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 21:18 schreef recursief het volgende:
Jezus man wat veel woorden om het bekende riedeltje weer af te draaien. We generaliseren niet hoor, maar grenzen dicht want alle migranten zijn niet te vertrouwen. En wie er anders over denkt is een wegkijker. Vat ik het zo goed samen?
We generaliseren niet, we benoemen een statistische realiteit. Namelijk de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in de criminaliteit. Dit hebben we ook al uitvoering besproken.

En we weten dat bij een bepaald deel van ons electoraat de harde feiten en cijfers niet welgevallig zijn, maar zulke mensen moeten zich maar eens afvragen hoe het toch komt dat het hun zoveel doet dat de structurele oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit wordt benoemd.

Mensen die dit opmerken generaliseren niet, het zijn de mensen met een migratieachtergrond zelf die zichzelf en anderen een slechte dienst bewijzen met hun gedrag. En dit kun je alleen maar oplossen door druk op een groep uit te oefenen zodat er ook zelfreflectie en zelfreinigend vermogen ontstaat binnen een groep.
  woensdag 12 november 2025 @ 12:31:08 #112
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
  woensdag 12 november 2025 @ 12:54:27 #113
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219250817
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:24 schreef Cruzinats het volgende:
De Islamitische boosheid zal pas stoppen waneer het ongelovige volk zich onderwerpt aan de superieure Moslim.
Want daar zit het probleem. Moslims zien zichzelf als superieur omdat Allah ze gekozen heeft. Hun cultuur, hun waarden en opvattingen zijn allemaal superieur. De minachting richting niet-Moslims wordt er vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.

Hoe vreemd is het dan in een land als Nederland waar juist de kaffir alle macht heeft, in de mooiste huizen woont, en de duurste auto's bezit. De cognitieve disantie moet groot zijn onder Moslims in Europa. Daar komt die haat vandaan, jij hebt iets waar hun denken recht op te hebben, ook al kunnen of weten ze niets.
100% dit.

Ik zeg het al langer maar leg dit nou eens vast als hatecrimes met bijbehorende hogere straffen. dat is namelijk gewoon 100% wat het zijn pure hatecrimes.
  woensdag 12 november 2025 @ 13:05:33 #114
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219250888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Andersom zegt het ook wel iets over de zwakte als de slachtoffers eigenlijk zonder uitzondering wit en autochtoon zijn.
Heeft weinig/niks met zwakte te maken.

Vaak is het een overtalsituatie in combinatie met autochtonen die van alles te verliezen hebben. Als je wel een keer helemaal beserk gaat en zo'n laf teringmarocje een pak slaag terug geeft staan ze te popelen om jou aan te klagen en met onze rechters weet je dat dat minstens een lange celstraf wordt. Waarbij je dus alles verliest.

En je hebt ook nog scenario 2, dat is, als ze zien/voelen dat ze gaan verliezen steken ze je lek.

Maw het is vooral dat autochtonen alles te verliezen hebben en die laffe ratten niets. Het maakt hun dus toch niet uit hoe de afloop van zo'n confrontatie is. En daarbij zoeken ze altijd slachtoffers met een zo laag mogelijk risicoprofiel uit. Dus mensen alleen, oudere mensen, vrouwen. Je zult ze nooit een boom van een vent met z'n armen vol tattoos zien belagen want daar zijn ze te laf voor.

Voor de autochtoon is het altijd een losing game linksom of rechtsom. En dat weten ze. Ultieme walgelijk lafbekken die het zijn.

En dit gaat alleen maar erger worden in de toekomst.
pi_219250943
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:05 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Heeft weinig/niks met zwakte te maken.

Vaak is het een overtalsituatie in combinatie met autochtonen die van alles te verliezen hebben. Als je wel een keer helemaal beserk gaat en zo'n laf teringmarocje een pak slaag terug geeft staan ze te popelen om jou aan te klagen en met onze rechters weet je dat dat minstens een lange celstraf wordt. Waarbij je dus alles verliest.

En je hebt ook nog scenario 2, dat is, als ze zien/voelen dat ze gaan verliezen steken ze je lek.

Maw het is vooral dat autochtonen alles te verliezen hebben en die laffe ratten niets. Het maakt hun dus toch niet uit hoe de afloop van zo'n confrontatie is. En daarbij zoeken ze altijd slachtoffers met een zo laag mogelijk risicoprofiel uit. Dus mensen alleen, oudere mensen, vrouwen. Je zult ze nooit een boom van een vent met z'n armen vol tattoos zien belagen want daar zijn ze te laf voor.

Voor de autochtoon is het altijd een losing game linksom of rechtsom. En dat weten ze. Ultieme walgelijk lafbekken die het zijn.

En dit gaat alleen maar erger worden in de toekomst.
Dan is het dus wel degelijk een mindset. Omdat je van alles te verliezen hebt durf je niet te vechten en verlies je bij voorbaat.
Ik doe kickboksen. 90% wat hier traint is allochtoon waarvan zeker driekwart Marokkaan. Amper autochtonen.

Vechten kun je gewoon leren maar Marokkanen missen vaak de pure fysieke kracht die veel donkere mensen van nature hebben. Veel Marokkanen zijn ielige mannetjes met relatief weinig spiermassa. Daarom pakken ze ook geen Surinamers en Antilianen. Ook omdat die op hun beurt naast terug slaan niet te beroerd zijn om een mes of erger te trekken. Het risico op letsel en eerverlies is te groot.

Nederlanders moeten zich leren organiseren en leren fysieke weerstand bieden in plaats van zich beroepen op de rechtstaat want die doet niet zoveel als je jezelf in een situatie geconfronteerd ziet met dergelijk tuig.
blablablabla
  woensdag 12 november 2025 @ 13:17:18 #116
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219250953
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:36 schreef recursief het volgende:

[..]
Oh? Nou, ik kan het er niet uit opmaken. Waar kan je dat aan zien dan? Aan de haarkleur? Als het er niet Arisch uitziet moet het een migrant zijn? Zoiets? Doet er ook eigenlijk niet zoveel toe want ik ga niet "de migranten" als groep verantwoordelijk houden voor de misdragingen van twee klootzakken.
[..]
Dat is gewoon niet waar. Niemand die voor deze daders in de bres wil springen. En alhoewel nog niemand weet wat de achtergrond van deze klootzakken is, moeten we het van jou wel weer hebben over de-groep-met-een-migratieachtergrond. Die groep heeft die man niet mishandeld, dat waren twee klootzakken waarvan we niet weten wat hun achtergrond is.
[..]
Huil nog harder. Weet jij wat de achtergrond van deze daders is? Nee toch?

Als ik dan ook even off topic mag gaan: Wr wonen in mijn wijk best veel asielmigranten, veel uit Syrie. Christenen en moslims. En er is er werkelijk geen eentje bij die overlast veroorzaakt. Geen een. Ze doen wel allemaal hun stinkende best om iets van hun leven te maken zolang ze hier wonen. Ze werken, gaan naar school omdat hun Syrische diploma's vaak niet erkend worden, spreken Nederlands en koken soms voor hun buren.
Aaaaaahhhh daar is ie weer hoor het anekdotisch bewijs. :')

Ik ervaar heel veel last van Syriërs. Is dit nu ook de waarheid?
  woensdag 12 november 2025 @ 13:19:24 #117
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219250964
quote:
ik ben ook licht getint
Ga je dit nu in elk topic herhalen? :')
pi_219251052
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]

ik vind hem op Vincent v Gogh lijken, maar dan licht getint
Ik ben geen robot.
pi_219251059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:17 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Aaaaaahhhh daar is ie weer hoor het anekdotisch bewijs. :')

Ik ervaar heel veel last van Syriërs. Is dit nu ook de waarheid?
Wat probeer je precies te zeggen?
pi_219251090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:19 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ga je dit nu in elk topic herhalen? :')
ja, want ik heb het nu signature gemaakt
Ik ben geen robot.
  woensdag 12 november 2025 @ 13:58:29 #121
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219251179
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat probeer je precies te zeggen?
Precies datzelfde kan ik aan jou vragen.
pi_219251208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 13:58 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Precies datzelfde kan ik aan jou vragen.
Het was een reactie op de suggestie/generalisatie dat het allemaal klootzakken of criminelen zouden zijn. Als dat zo is, waarom merk ik hier in de omgeving dan helemaal niets daarvan? In mijn gemeente wordt door de meeste inwoners ook niet zo moeilijk gedaan over asielopvang. Daar hebben we hier al jaren ervaring mee en zonder noemenswaardige problemen. Komt misschien ook omdat we hier geen door de Haagse politiek volgepropt AZC hebben.
  donderdag 13 november 2025 @ 09:06:54 #123
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219255386
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Het was een reactie op de suggestie/generalisatie dat het allemaal klootzakken of criminelen zouden zijn. Als dat zo is, waarom merk ik hier in de omgeving dan helemaal niets daarvan? In mijn gemeente wordt door de meeste inwoners ook niet zo moeilijk gedaan over asielopvang. Daar hebben we hier al jaren ervaring mee en zonder noemenswaardige problemen. Komt misschien ook omdat we hier geen door de Haagse politiek volgepropt AZC hebben.
Het is een reactie ergens op, prima. Maar het blijft anekdotisch bewijs. En zoals we allemaal weten is anekdotisch bewijs geen bewijs. Prima dat jij dat zo ervaart. Maar je doet overkomen alsof het feiten zijn.
pi_219256951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 09:06 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Het is een reactie ergens op, prima. Maar het blijft anekdotisch bewijs. En zoals we allemaal weten is anekdotisch bewijs geen bewijs. Prima dat jij dat zo ervaart. Maar je doet overkomen alsof het feiten zijn.
Ik heb je nooit horen zeiken over anekdotisch bewijs als het een keer andersom is. Dus wat je nou precies wil is me een raadsel.
  donderdag 13 november 2025 @ 14:59:25 #125
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219257281
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 13:35 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb je nooit horen zeiken over anekdotisch bewijs als het een keer andersom is. Dus wat je nou precies wil is me een raadsel.
Ik wil niks. Ja de staatsloterij winnen :') . Ik geef alleen aan dat anekdotisch bewijs geen bewijs is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')