Dat land denkt het ook wel uit te kunnen zitten als heel de wereld naar de kloten gaat. Ze dwingen anderen wel om te leveren wat ze nodig hebben en anders komen ze het halen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:25 schreef Mikeytt het volgende:
China werkt overtijd om de rest van de wereld te compenseren... volgens experts hebben ze dit jaar hun hoogste piek behaald en wordt het vanaf nu enkel daling, en nog komen ze met hun piek niet eens enigszins in de buurt van de VS terwijl China de fabriek van de wereld is.
Wat lul je nou man, China stoot gruwelijk veel CO2 uit. Zelfs bijna drie keer zo veel als de VS dat doet.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:25 schreef Mikeytt het volgende:
China werkt overtijd om de rest van de wereld te compenseren... volgens experts hebben ze dit jaar hun hoogste piek behaald en wordt het vanaf nu enkel daling, en nog komen ze met hun piek niet eens enigszins in de buurt van de VS terwijl China de fabriek van de wereld is.
Je moet nou toch wel eens bekend zijn met zijn actquote:Op dinsdag 4 november 2025 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, China stoot gruwelijk veel CO2 uit. Zelfs drie keer zo veel als de VS dat doet.
Ben ik ook, maar zal in dit soort ''chiner will groo largur'' bullshit altijd onderuit blijven halenquote:Op dinsdag 4 november 2025 19:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je moet nou toch wel eens bekend zijn met zijn act
Per hoofd van de bevolking stoten de VS 1,6 keer zoveel CO2 uit als China. En zelfs 7,5 keer zoveel als India. En bijna 2 keer zoveel als Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, China stoot gruwelijk veel CO2 uit. Zelfs bijna drie keer zo veel als de VS dat doet.
Ik heb het over uitstoot per land, waar hij het ook over had.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Per hoofd van de bevolking stoten de VS 1,6 keer zoveel CO2 uit als China. En zelfs 7,5 keer zoveel als India. En bijna 2 keer zoveel als Nederland.
https://www.worldometers.(...)itstoot-per-inwoner/
Dat snap ik. Ik denk alleen dat de uitstoot per capita wat meer zegt. Waarbij je ook nog moet bedenken dat een flink deel van die uitstoot in China afkomstig is van productie voor de westerse wereld.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het over uitstoot per land, waar hij het ook over had.
Nouja dit. Ik denk dat "we" ons dat hier in het westen te weinig realiseren.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat land denkt het ook wel uit te kunnen zitten als heel de wereld naar de kloten gaat. Ze dwingen anderen wel om te leveren wat ze nodig hebben en anders komen ze het halen.
Waarvan het overgrote deel, zo niet alles, door middel van staatssubsidies goedkoop aan ons versleten wordt. En een aanzienlijk deel daarvan is inferieure wegwerp rommel.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik denk alleen dat de uitstoot per capita wat meer zegt. Waarbij je ook nog moet bedenken dat een flink deel van die uitstoot in China afkomstig is van productie voor de westerse wereld.
Vertel mij wat. Ze denken hier ook dat de Amerikanen voor "ons" door het vuur zullen gaan als de Caribische eilanden de rotzooi van dat conflict bij Venezuela gaan ondervinden.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dit. Ik denk dat "we" ons dat hier in het westen te weinig realiseren.
Het is ook vrij logisch dat Luxemburg minder uitstoot dan Nigeria terwijl men in Nigeria veel minder consumeert...quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, China stoot gruwelijk veel CO2 uit. Zelfs bijna drie keer zo veel als de VS dat doet.
Moet je het wel goed doenquote:Op dinsdag 4 november 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben ik ook, maar zal in dit soort ''chiner will groo largur'' bullshit altijd onderuit blijven halen
Dat is zeer verrassend en mooi nieuws. Niet verwacht.quote:De meest pessimistische scenario's over de opwarming van de aarde komen zeer waarschijnlijk niet meer uit.
Mwoah, vooralsnog is dat vooral prognose en stijgt de uitstoot in China hard terwijl die in het Westen al afneemt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:48 schreef embedguy het volgende:
[..]
Moet je het wel goed doen![]()
Ik ben geen fan van China maar China doet heel wat aan uitstootvermindering. Ze zijn daar beter bezig dan wij in het westen wat dat betreft. Ze waren ook al eerder begonnen met uitstoot beperken(al groeide de economie, en daarmee de uitstoot, nóg harder).
Klimaat boeit ze niet maar China weet heel goed dat het niet handig is om afhankelijk te zijn van anderen landen, dus daarop voorsorterend zijn ze al decennia geleden begonnen met alternatieven voor fossiele brandstoffen. China is kut, maar plannen en vooruit zien kunnen ze wel.
Klopt, maar wat China doet kan in geen enkel land ter wereld. Vandaar de "niet volgens de regels"quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:48 schreef embedguy het volgende:
[..]
Moet je het wel goed doen![]()
Ik ben geen fan van China maar China doet heel wat aan uitstootvermindering. Ze zijn daar beter bezig dan wij in het westen wat dat betreft. Ze waren ook al eerder begonnen met uitstoot beperken(al groeide de economie, en daarmee de uitstoot, nóg harder).
Klimaat boeit ze niet maar China weet heel goed dat het niet handig is om afhankelijk te zijn van anderen landen, dus daarop voorsorterend zijn ze al decennia geleden begonnen met alternatieven voor fossiele brandstoffen. China is kut, maar plannen en vooruit zien kunnen ze wel.
Zeker. Maar zoals ik al zei: ze doen er veel aan maar hun economie groeit nóg harder.quote:Op dinsdag 4 november 2025 20:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, vooralsnog is dat vooral prognose en stijgt de uitstoot in China hard terwijl die in het Westen al afneemt.
[ afbeelding ]
En qua cumulatieve historische uitstoot zijn ze de EU27 ook al voorbij.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 4 november 2025 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar wat China doet kan in geen enkel land ter wereld. Vandaar de "niet volgens de regels"
Maling hebben aan de lokale natuur en fauna bij het winnen van grondstoffen, bijvoorbeeld.quote:
De piek is water onder de brug ofwel geklets over het verleden.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:37 schreef Mikeytt het volgende:
Per hoofd van de bevolking stoot China de helft minder uit dan de VS. En zelfs nu op hun piek halen ze bij verre na niet de uitstoot die Nederland op hun piek aan uitstoot had.
Het is niet redelijk om men te vragen niet te pieken. Maatregelen tegen co2 uitstoot zullen in het begin simpelweg voor meer uitstoot zorgen, zeker als het gepaard gaat met enorme economische groei.quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:43 schreef quo_ het volgende:
[..]
De piek is water onder de brug ofwel geklets over het verleden.
Het gaat om het hier en nu. En vergeet ook de trend niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |