abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2025 @ 14:21:24 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219191593
Eigenlijk een prima idee om de politiek fris te houden.

Over het algemeen moet men op de 68ste met pensioen, dus waarom houden we politici niet aan dezelfde standaarden? Gewoon direct uit functie op je 68ste. Er is geen tekort aan politici, dus doorwerken hoeft niet.

En zo maak je ruimte voor mensen in de politiek die veel langer de effecten zullen voelen van het beleid.

We hebben een minimumleeftijd op passief kiesrecht, dus waarom geen maximumleeftijd? Ik vind het echt bizar hoe oud een hoop kamerleden zijn. De meesten ouder dan mijn moeder.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219191708
Gewone mensen hoeven ook niet met pensioen. In de meeste banen mag je prima door blijven werken. Daarbij lijkt het mij alleen maar mooi als ook oudere mensen vertegenwoordigd zijn in de volksvertegenwoordiging.
pi_219191805
Politiek is bij uitstek een vakgebied waar ervaring heel waardevol is. Verder wat mijn voorganger zegt.
pi_219193323
Wat een flauwekul.
Alius aliud dicit
pi_219193332
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 14:41 schreef Tja..1986 het volgende:
alleen maar mooi als ook oudere mensen vertegenwoordigd zijn in de volksvertegenwoordiging.
pi_219196203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 14:21 schreef Mikeytt het volgende:

Over het algemeen moet men op de 68ste met pensioen, dus waarom houden we politici niet aan dezelfde standaarden? Gewoon direct uit functie op je 68ste. Er is geen tekort aan politici, dus doorwerken hoeft niet.

En zo maak je ruimte voor mensen in de politiek die veel langer de effecten zullen voelen van het beleid.

We hebben een minimumleeftijd op passief kiesrecht, dus waarom geen maximumleeftijd? Ik vind het echt bizar hoe oud een hoop kamerleden zijn. De meesten ouder dan mijn moeder.
Jij komt over als 15, dus je moeder is waarschijnlijk 28?
Mja
pi_219204707
quote:
Ja, als je half dement bent of in ieder geval zo gedraagt dan wordt het inderdaad tijd om te stoppen. Maar dat heeft weinig met leeftijd te maken.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219204724
:')
pi_219217758
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 14:21 schreef Mikeytt het volgende:

Je verzint weer eens een probleem. Van de 150 nieuwe Kamerleden zijn maar liefst 4 Kamerleden ouder dan 65…

En dat de meesten ouder zijn dan je moeder is hoogstwaarschijnlijk ook gelul. Of hebt een heule jonge moeder.

Zie: https://www.parlement.com(...)eeftijd,-Leeftijd%20
pi_219217885
Ik vind het toevoegen van een leeftijd maximum echt een slecht idee. Echter ben ik wel van mening dat wanneer ze op een belangrijke / kritische plek zitten ze absoluut geregeld een fysieke en psychische test moeten ondergaan.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')