Jonathan Bailey uitgeroepen tot meest sexy man van het jaar: wie is de Wicked-ster?
‘We weten het, we hebben het goed gedaan’, schrijft tijdschrift People bij de bekendmaking van de ‘Sexiest Man Alive 2025’. De titel gaat naar de Britse acteur Jonathan Bailey, de eerste openlijk homoseksuele man die hem wint. Wie is de ster uit kaskrakers als Wicked en Jurassic World: Rebirth
In vergelijking met zijn doorgewinterde voorgangers — sterren als John Krasinski, Patrick Dempsey en Chris Evans — is de 37-jarige Jonathan Bailey een nieuwkomer in Hollywood. De ‘meest sexy man op aarde’ werd pas in 2020 bij het grote publiek bekend door de populaire Netflix-serie Bridgerton, waarin hij een hoofdrol speelt.
Vorig jaar was hij op het witte doek te zien in de musicalkaskraker Wicked, als de zingende prins Fiyero Tigelaar. Het was zijn eerste grote filmrol. Bailey is overigens niet onbekend met grote musicals: als kind stond hij al op West End in producties als Les Misérables en A Christmas carol.
Op de rode loper is hij vaak knuffelend te zien met zijn Wicked-collega’s Ariana Grande en Cynthia Erivo. Ook Scarlett Johansson, met wie hij samen speelde in de film Jurassic World: Rebirth, is gek op de acteur. Ze zijn zelfs enkele keren kussend gespot tijdens premières.
Boordevol charme
Voor de man van Johansson was dat overigens geen probleem: Bailey is homoseksueel. Hij is de eerste openlijk homoseksuele man die door People is uitgeroepen tot ‘meest sexy man op aarde’. Een grote eer, vindt Bailey. „Ik voel me enorm gevleid en het is volkomen absurd’’, zegt hij.
De Britse acteur, die volgens People ‘boordevol charme’ zit, voelt zich ‘ongelooflijk gelukkig’ door het recente succes van zijn carrière. „Het leven is een achtbaan voor iedereen, ongeacht wie je bent of waar je vandaan komt. Het gaat erom dat je tijdens de rit naar links en rechts kijkt en ervoor zorgt dat iedereen in orde is.’’
Sinds 1985 kiest het Amerikaanse tijdschrift People jaarlijks de ‘Sexiest Man Alive’. In recente jaren werden onder anderen John Legend en Paul Rudd gekozen.
https://www.ad.nl/show/jo(...)icked-ster~a3449262/![288463_v9_bc.jpg?w=360&h=480]()
Ja, hier kan ik wel mee leven
[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-11-2025 12:32:22 ]