55 kilo is ook gewoon ondergewicht voor iemand van 1.80.quote:Op maandag 3 november 2025 09:06 schreef Friday12 het volgende:
Is dit niet een normaal gewicht? 65kg voor 1.80 klinkt wel als wat weinig
Nee, ik heb van mezelf redelijk dunne armen en benen en ik krijg een rand vet om mijn buik als ik al meer dan 60 kilo wordt. Mijn armen en benen groeien niet in verhouding mee zeg maar, ondanks dat ik 2 keer in de week sport. Ik voel me er niet fijn bij dus wil ik terug naar 65 kilo, dan klopt het model weer.quote:Op maandag 3 november 2025 09:06 schreef Friday12 het volgende:
Is dit niet een normaal gewicht? 65kg voor 1.80 klinkt wel als wat weinig
Heel gek maar 55 kilo was voor mij altijd een goed gewicht. Heb ook erg lange benen in verhouding.quote:Op maandag 3 november 2025 09:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
55 kilo is ook gewoon ondergewicht voor iemand van 1.80.
65 kilo is normaal
Ja dat had ik ook de vorige keer dat ik koolhydraten minderde. Soms halve kilo per week.quote:Op maandag 3 november 2025 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hier ook tot mijn 40ste ongeveer kon ik veel eten en drinken en bleef op 57 kilo bij 1:82
Nu te te zwaar
Ik eet nu
Lunch 3 sneetjes roggebrood met beleg
Diner, vlees of vis, veel groente, geen aardappelen rijst of pasta.
Dagelijks 1-2 stuk fruit
Alleen thee, koffie (geen melk, suiker) en water
Geen snoep, snacks, fris, alcohol etc
Gaat ca een kilo per week af
quote:Op maandag 3 november 2025 09:18 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heel gek maar 55 kilo was voor mij altijd een goed gewicht. Dat was ik gewoon, deed daar niks voor ofzo. Heb ook erg lange benen in verhouding.
Het is vooral een kwestie van je dieet volhouden, je levensstijl veranderdenquote:Op maandag 3 november 2025 10:14 schreef miss_sly het volgende:
Afvallen is natuurlijk gewoon een kwestie van meer verbruiken dan je eet.
In dat kader is cake van amandelmeel maken helemaal niet zo'n goed idee, want amandelmeel is heel calorierijk.
Ja maar doordat mijn bloedsuikerspiegel vlakker is heb ik minder trek zodat ik onder de 2000 calorieėn blijf. Ik tel ze niet precies maar beetje ongeveer en dat is de vorige keer goed gelukt en ben ik zonder problemen 10 kilo afgevallen. Toen half jaar stabiel gebleven maar afgelopen zomer minder opgelet en toch langzaam weer aangekomen. Daar baal ik van. Weet dus niet goed hoe ik gewoon op gewicht kan blijven. Daar heb ik tot mijn 46 dus nooit aan hoeven denken.quote:Op maandag 3 november 2025 10:14 schreef miss_sly het volgende:
Afvallen is natuurlijk gewoon een kwestie van meer verbruiken dan je eet.
In dat kader is cake van amandelmeel maken helemaal niet zo'n goed idee, want amandelmeel is heel calorierijk.
Ik ben weer meer koolhydraten gaan eten nadat ik mijn streefgewicht had bereikt. Lekker gebakken aardappelen en af en toe pizza of chinees. En natuurlijk chocola. En dan zet dat blijkbaar heel langzaam aan. Had ik vroeger nooit. Raar.quote:Op maandag 3 november 2025 10:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is vooral een kwestie van je dieet volhouden, je levensstijl veranderden
Eiwitten geven het meest en lang voldaan gevoel.quote:Op maandag 3 november 2025 10:55 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja maar doordat mijn bloedsuikerspiegel vlakker is heb ik minder trek zodat ik onder de 2000 calorieėn blijf. Ik tel ze niet precies maar beetje ongeveer en dat is de vorige keer goed gelukt en ben ik zonder problemen 10 kilo afgevallen. Toen half jaar stabiel gebleven maar afgelopen zomer minder opgelet en toch langzaam weer aangekomen. Daar baal ik van. Weet dus niet goed hoe ik gewoon op gewicht kan blijven. Daar heb ik tot mijn 46 dus nooit aan hoeven denken.
Ik heb geen ritme. Ik begin doordeweeks doorgaans met soep van mn werk om 12 uur. Na 20 u eet ikniks meer. Tot nu was het afvallen geen probleem omdat ik niet snaai, ik eet alleen wat ik vantevoren bedenk en dat gaat langzamer dan ik zou kunnen maar wil wel alle voedingstoffen binnenkrijgen. Het probleem is om op gewicht te blijven. Dan zit er hier op kantoor iemand naast me met een hele grote bak met hele lekkere chocola voor algemeen gebruik die me ook stimuleerd als ik er naar kijk. Maar als ik weinig koolhydraten eet heb ik geen moeite om het te weerstaan, heel apart.quote:Op maandag 3 november 2025 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eiwitten geven het meest en lang voldaan gevoel.
Ik heb gemerkt dat wel afwegen goed werkt. Ik eet dus wel rijst, maar ik weeg het af, Idem voor pasta. Vooral veel groente erbij en een goede hoeveelheid kipfilet en dan heb je een prima voldoening gevende maaltijd.
Het is ook maar net wat bij je past. Ik ga bijvoorbeeld goed op regelmaat. Dus ik begin de dag met mijn eiwitshake, eet yoghurt met fruit en granola (250-50-25 gram) voor de lunch en een avondmaal met kip of rundvlees, groente en een klein beetje koolhydraten. Appeltje tussendoor. Eiwittoetje na het avondeten als het qua calorien kan en ik nog trek heb in iets lekkers.
En naarmate je ouder wordt, is het echt lastiger om af te vallen.
Twee dingenquote:Op maandag 3 november 2025 11:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik heb geen ritme. Ik begin doordeweeks doorgaans met soep van mn werk om 12 uur. Na 20 u eet ikniks meer. Tot nu was het afvallen geen probleem omdat ik niet snaai, ik eet alleen wat ik vantevoren bedenk en dat gaat langzamer dan ik zou kunnen maar wil wel alle voedingstoffen binnenkrijgen. Het probleem is om op gewicht te blijven. Dan zit er hier op kantoor iemand naast me met een hele grote bak met hele lekkere chocola voor algemeen gebruik die me ook stimuleerd als ik er naar kijk. Maar als ik weinig koolhydraten eet heb ik geen moeite om het te weerstaan, heel apart.
Ben al twee kilo kwijt vanaf zondag. Voornamelijk vocht waarschijnlijk, maar gaat lekker. Wel bijna obsessief met eten bezig want totaal anders koken. Gisteren bloemkoolpuree gemaakt, dan eet ik dat en mijn man aardappelen. Eigenlijk net zo makkelijk om te maken.quote:Op maandag 3 november 2025 11:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Twee dingen
1. Wanneer je meer eiwitten eet ben je meer en langer verzadigd
2. Je bloedsuiker heeft minder pieken en dalen
Snacks mijden is de eenvoudigste manier gewicht te verliezenquote:Op woensdag 5 november 2025 11:22 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ben al twee kilo kwijt vanaf zondag. Voornamelijk vocht waarschijnlijk, maar gaat lekker. Wel bijna obsessief met eten bezig want totaal anders koken. Gisteren bloemkoolpuree gemaakt, dan eet ik dat en mijn man aardappelen. Eigenlijk net zo makkelijk om te maken.
En ik ben gek op chips en ontdekte die baconknabbels in de winkel, weinig koolhydraten, daar gun ik mezelf dan ook een zak van in het weekend, lekkerrr.
Ik zie een stukje kaas en worst ook als snacks en dat is niet zo'n probleem zolang ik onder de 2000 calorieėn blijf. Hoort er een beetje bij op zaterdagavond vind ik. Het meest mis ik de chocola. Ik hou niet van puur, dat had nog gekund in mijn dieet, dus eet ik geen chocola meer voorlopig.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Snacks mijden is de eenvoudigste manier gewicht te verliezen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |