abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219177596
Ik zat laatst met iemand te chatten en op een of andere manier kwamen we op het onderwerp seksspeeltjes.
Ze vroeg of ik die had..... nou ja, natuurlijk *O*
Toen vroeg ze: "worden die alleen door jou gebruikt, of ook door anderen?"
En ik zei eerlijk: ja, sommige wel, sommige niet.

Dat vond ze dus echt raar.
Ze zei: “Ik zou het geen fijn idee vinden als er een speeltje in mij zou gaan dat ook al bij iemand anders is geweest.”
En eerlijk? Dat snap ik op zich ook wel.
Je hoofd doet tenslotte ook wat met hoe iets voelt, letterlijk en figuurlijk.

Maar ik bleef er een beetje over nadenken.
Want ja, waar ligt dan precies de grens?
Is het echt vies of ongezond, of gewoon iets wat vooral tussen de oren zit?

*O* Waarom ik denk: "het kan best hoor"

Feitelijk schoon te krijgen
Speeltjes van goed materiaal (zoals siliconen, glas of RVS) kun je gewoon grondig reinigen. Warm water, zeep of toycleaner, en klaar.
Als je dat netjes doet, is het qua hygiëne eigenlijk geen probleem.

Zonde om weg te gooien
Sommige speeltjes zijn best prijzig. Als ze goed schoon te maken zijn en nog werken, waarom zou je ze dan niet hergebruiken?

Duurzaam gezien ook logisch
Minder afval, minder verspilling. We gooien al genoeg weg.

Voor sommigen gewoon praktisch denken
Er zijn mensen die het niet zo zwaar maken. Schoon is schoon, punt. Geen drama.

-O- Waarom ik ook snap dat mensen zeggen: "Nee, liever niet"

Hygiëne blijft een risico bij sommige materialen
Poreuze speeltjes (zoals jelly of cyberskin) kunnen echt bacteriën vasthouden. Dat is gewoon een feit.
Maar bij goede materialen is het meer een gevoel.

Het voelt te persoonlijk
Speeltjes hebben toch iets intiems. Het idee dat iets bij iemand anders "gebruikt" is, kan gewoon ongemakkelijk voelen, hoe schoon het ook is.

Soa-risico bij delen
Als je speeltjes deelt met meerdere partners zonder condoom of schoonmaken, is er wel kans op overdracht van HPV of herpes.
Dus ja, dat is feitelijk een risico.

Je hoofd zegt nee
Soms maakt het niet uit hoe schoon of logisch het allemaal klinkt. Het idee zelf is gewoon een afknapper. En dat is prima.

Dus ja… ik snap beide kanten eigenlijk wel.
Voor mij hangt het een beetje af van wat voor speeltje het is en hoe het gebruikt wordt.
Maar ik vond het wel een interessante discussie, omdat het iets is waar niemand het eigenlijk over heeft, terwijl best veel mensen ermee te maken krijgen.

Wat vinden jullie?
*O* Zou jij een speeltje gebruiken dat iemand anders ook heeft gebruikt?
-O- Of is dat voor jou echt een no-go, al is het nog zo goed schoongemaakt?

POLL
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 16:07:37 #2
441859 crew  Lenny77
pi_219177679
Ik weet het niet zo..
Op zich snap ik wel dat bv die glazen speeltjes volledig zuiver gemaakt kunnen worden. Maar het idee is toch een beetje minder.. Die dingen dragen toch ook herinneringen lijkt mij?
Plus ik zou vooral het idee, dat zo een speeltje mogelijk eerst dagen heeft liggen broeien bij iemand die niet zo van de hygiëne is, best wel een afknapper vinden. Wie heeft dat schoongemaakt? Hoe grondig? Wat als er een soa aanwezig was bij die persoon? :r
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219177788
Ik snap jou ook wel @Lenny77 maar bij goed schoonmaken van iets wat ook ECHT goed schoon kan zie ik weinig tot geen problemen.

Trouwens wel leuk om te zien dat de poll meer reacties oplevert dan het topic! -O-
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 16:29:32 #4
441859 crew  Lenny77
pi_219177797
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:28 schreef Chandler het volgende:
Ik snap jou ook wel @:Lenny77 maar bij goed schoonmaken van iets wat ook ECHT goed schoon kan zie ik weinig tot geen problemen.

Trouwens wel leuk om te zien dat de poll meer reacties oplevert dan het topic! -O-
Dan zou ik het al in een ultrasoon bad moeten gooien ofzo :D
pi_219177883
Sterker nog, die spullen worden ook gewoon tweedehands aangeboden. Anale siliconen schlong, z.g.a.n. :') Tja, het zou mijn voorkeur ook niet hebben, hoe goed het ook te steriliseren valt :{
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219179883
Als je het gewoon goed schoonmaakt en ontsmet lijkt me er vrij weinig aan de hand. Mijn partner en ik hebben er allebei geen probleem mee om speeltjes te gebruiken die bijvoorbeeld ook met vorige partners zijn gebruikt.

De enige uitzondering is een collar. Dat is voor haar, voor mij, maar ook voor de dynamiek, een persoonlijk item.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_219180544
Tja, in hoeverre is het mentaal heel anders dan een geslachtsdeel dat al eens door iemand anders gebruikt is?
pi_219180790
Alsof je iemand anders wc papier nogmaals gaat gebruiken :r
pi_219190487
Koop je ook voor al je bezoekers nieuwe kopjes om koffie in te schenken?

Tweedehands kopen is een ander verhaal wat mij betreft, dat zou ik dan weer nooit doen. Maar je mag toch verwachten dat de eigenaar van het speeltje deze gewoon goed reinigt? Net als dat de kopjes omgewassen worden en het bed verschoont wordt.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 17:16:14 #10
441859 crew  Lenny77
pi_219192641
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:23 schreef joe.joe het volgende:
Tja, in hoeverre is het mentaal heel anders dan een geslachtsdeel dat al eens door iemand anders gebruikt is?
Ik ga er van uit dat een geslachtsdeel goed gewassen kan worden.
Bij sommige speeltjes heb je weer van die kantjes en kreukjes waar iets achter kan blijven zitten :X

Het is natuurlijk gewoon de gedachte erachter. In principe is het gewoon hetzelfde..
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 17:17:26 #11
441859 crew  Lenny77
pi_219192649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:16 schreef GereDathan het volgende:
Koop je ook voor al je bezoekers nieuwe kopjes om koffie in te schenken?

Tweedehands kopen is een ander verhaal wat mij betreft, dat zou ik dan weer nooit doen. Maar je mag toch verwachten dat de eigenaar van het speeltje deze gewoon goed reinigt? Net als dat de kopjes omgewassen worden en het bed verschoont wordt.
Maar dat kopje steek je ook niet in een vagina of anus he :X
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:03:28 #12
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219193343
Niet doen, pik!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219203076
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik ga er van uit dat een geslachtsdeel goed gewassen kan worden.
Bij sommige speeltjes heb je weer van die kantjes en kreukjes waar iets achter kan blijven zitten :X

Het is natuurlijk gewoon de gedachte erachter. In principe is het gewoon hetzelfde..
Tja, ik ging in mijn reactie ook uit van speeltjes die zich goed laten schoonmaken. Dan is altijd prettig, ook als er maar 1 gebruiker is, toch?
pi_219203511
Ach een lul gaat toch ook in meerdere vrouwen…. Waarom een dildo niet dan?
pi_219203569
het zou niet mijn voorkeur hebben maar dat is een mentaal dingetje..

echt grondig schoongemaakt met oa toycleaner kan het prima
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219204061
Ik zou ze niet 2e hands kopen maar dat zit tussen mijn oren, als je het schoongemaakt hergebruikt is het hetzelfde dan als je hem overneemt en hij goed schoon is (mits normaal gebruikt maar dat kan je weer niet checken en daarom tussen de oren).

Als die iemand anders mijn partner is, juist weer totaal geen moeite mee, ben ik niet vies van.
pi_219212574
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar dat kopje steek je ook niet in een vagina of anus he :X
Nee, die zet je aan je mond! :X
pi_219212594
'Vind je het lekker zo? Mijn ex vond deze ook altijd lekker.'
-nee-
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 13:18:51 #19
441859 crew  Lenny77
pi_219213889
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Hm dit wel een beetje :{
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 13:19:16 #20
441859 crew  Lenny77
pi_219213895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:34 schreef DerekB het volgende:

[..]
Nee, die zet je aan je mond! :X
Maar die heeft niet eerst elders gezeten :P
pi_219214688
God given speeltjes zijn meestal reeds door anderen gebruikt. Dus in die zin is de afkeer van reeds gebruikte speeltjes een beetje raar. Dat je ze wel eerst zelf grondig wil reinigen, logisch.

Maar goed, raar zijn mag ook.
pi_219219678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
God given speeltjes zijn meestal reeds door anderen gebruikt. Dus in die zin is de afkeer van reeds gebruikte speeltjes een beetje raar. Dat je ze wel eerst zelf grondig wil reinigen, logisch.

Maar goed, raar zijn mag ook.
Het is een logisch gevolg tussen wat je hoofd wil en wat je hoofd weet...

En wat is raar? :@
Like trump...
pi_219230355
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Een gebruikt speeltje met iemand anders gebruiken vereist geen uitgebreide historie van alles wat je er in het verleden mee gedaan hebt he :')
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator zondag 9 november 2025 @ 15:45:57 #24
441859 crew  Lenny77
pi_219231122
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:58 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Een gebruikt speeltje met iemand anders gebruiken vereist geen uitgebreide historie van alles wat je er in het verleden mee gedaan hebt he :')
Maar als je weet dat het geen nieuw speeltje is, dan weet je dat er een historie is ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 09-11-2025 15:51:27 ]
pi_219231479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 08:45 schreef Chandler het volgende:

[..]
Het is een logisch gevolg tussen wat je hoofd wil en wat je hoofd weet...

En wat is raar? :@
Als het om seks gaat: eigenlijk heel weinig…
pi_219240007
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:38 schreef Fleischmeister het volgende:
Sterker nog, die spullen worden ook gewoon tweedehands aangeboden. Anale siliconen schlong, z.g.a.n. :') Tja, het zou mijn voorkeur ook niet hebben, hoe goed het ook te steriliseren valt :{
Dat kan je steriliseren zoveel als je wilt, dat zit gewoon tussen je oren.

Gewoon het idee. Dat het in iemand anders zijn anus is geweest. Dat krijg je dan niet uit je hoofd. Tenminste ik niet. Ik ben ook een beelddenker.

[ Bericht 1% gewijzigd door tesssssssss op 10-11-2025 18:03:45 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219240413
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 15:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar als je weet dat het geen nieuw speeltje is, dan weet je dat er een historie is ;)
'Het is al een oudje, maar eigenlijk is ie alleen maar gebruikt door een oud vrouwtje die er boodschappen mee ging doen'
-nee-
pi_219240493
Speeltjes... ik vind het woord op de 1 of andere manier verkeerd klinken. Kinderachtig ook. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator maandag 10 november 2025 @ 19:55:28 #29
441859 crew  Lenny77
pi_219240741
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:28 schreef Bart2002 het volgende:
Speeltjes... ik vind het woord op de 1 of andere manier verkeerd klinken. Kinderachtig ook. :)
Hoe noem jij ze?
pi_219240904
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:23 schreef joe.joe het volgende:
En dat soms minder dan 15 minuten daarvoor 😜
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')