abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2025 @ 18:52:07 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219178729
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 10:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Waarom dan toch achteraf nog bashen op de man? na zijn staat van dienst. Of op Marco B. die is al kapot. (Terecht).

Weet je wel wat het concept is van dit programma? Oprechte vraag.

Het concept is het nieuws van de week doornemen. Je kon je TV niet aanzetten of het ging over Marco B of de exit van Timmermans en hoe het nu moet met zijn partij.

Hoe kan je het daar dan niet over hebben in zo'n programma? Ik begrijp die gedachtegang niet.
Laffe huichelaar
  zondag 2 november 2025 @ 18:52:38 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219178738
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:34 schreef Eightyone het volgende:
Veel AI in die uitzending, of lijkt dat maar zo?
Het zou verboden moeten worden (letterlijk) om mensen met AI dingen te laten doen of zeggen
Laffe huichelaar
pi_219178859
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Weet je wel wat het concept is van dit programma? Oprechte vraag.

Het concept is het nieuws van de week doornemen. Je kon je TV niet aanzetten of het ging over Marco B of de exit van Timmermans en hoe het nu moet met zijn partij.

Hoe kan je het daar dan niet over hebben in zo'n programma? Ik begrijp die gedachtegang niet.
Ja hoor, ik ken het concept….blijft staan dat Timmermans niet op die manier afgerekend hoeft te worden.
Dat was al genoeg gebeurd sinds woensdagavond 22 uur.
  zondag 2 november 2025 @ 19:28:23 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219178992
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja hoor, ik ken het concept….blijft staan dat Timmermans niet op die manier afgerekend hoeft te worden.
Dat was al genoeg gebeurd sinds woensdagavond 22 uur.
Dan slaan we volgende keer het belangrijkste nieuwsfeit wel over in het programma waar we nieuwsfeiten doornemen omdat jij het zo zielig vindt voor die arme man
Laffe huichelaar
pi_219179454
Het is de manier waarop de man wordt afgeserveerd bejegend, die mij tegenstaat.

[ Bericht 19% gewijzigd door AnneX op 02-11-2025 22:20:44 ]
  maandag 3 november 2025 @ 02:09:38 #31
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219181096
Ik vond het weer een goed bedachte aflevering.
beetje tegenwicht tegen wat we zo lang hebben gemist te midden van al het rechtse geweld en de haat.
  maandag 3 november 2025 @ 02:19:11 #32
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219181100
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:32 schreef Felagund het volgende:
Geen post-it meer. ^O^
pi_219182413
Het zal wel weer een onpopulaire mening zijn en eindigen in dooddoeners als "dan moet je niet kijken", maar ik vond het de slechtste seizoensopening die ik mij herinner. Acda en de Munnik met een suf liedje. Maar 2 "post it's" behandeld. Dat achterlijke alwetende apparaat is weg, maar het alternatief is niet veel beter.

Hoogtepuntje was het stukje over Niels die niet in het 100-jaar Vara filmpje zat. Hoewel heel erg ingestudeerd was het wel grappig en klopte de mimiek.

Uiteraard ook complimenten voor de actie voor Oekraïne. Prima om daar aandacht voor te vragen, de mensen daar hebben dit soort initiatieven hard nodig. Enkel de relevantie met het programma vind ik wat ver gezocht, het is niet een echt actueel onderwerp in NL (zoals ze zelf terecht aangaven) en het bruggetje door hem bij Acda en Munnik neer te zetten voelde heel erg gezocht.
pi_219182493
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dat wat die zei over guldens was toch puur anekdotisch
Denk het ook, maar hij is wel al vanaf 1999 in Nederland, dan vind ik zijn Nederlands niet bijzonder goed.
  maandag 3 november 2025 @ 11:18:17 #35
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219182688
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 20:27 schreef AnneX het volgende:
Het is de manier waarop de man wordt afgeserveerd bejegend, die mij tegenstaat.
Ben het wel met Tim eens dat dit wel het concept van het programma is. Overigens is er vanuit conservatieve hoek vaak kritiek dat zogenaamd alleen rechtse politici aangepakt worden. Dit is het bewijs dat dat niet zo is. Hebben we dat ook weer gehad.
Rini dankjewel.
pi_219182744
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ben het wel met Tim eens dat dit wel het concept van het programma is. Overigens is er vanuit conservatieve hoek vaak kritiek dat zogenaamd alleen rechtse politici aangepakt worden. Dit is het bewijs dat dat niet zo is. Hebben we dat ook weer gehad.
Exact wat ik zo matig aan deze aflevering vind, het voelt als een laf compromis ten koste van humor en scherpheid. Even laten zien hoe we wel echt beide kanten aanpakken hoor
pi_219182864
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Het is wel een feit dat de rechtse politiek vele malen meer, harder en langduriger wordt aangepakt door het linkse Vara bolwerk. Iets wat steeds meer mensen duidelijk wordt, het voelde zaterdag allemaal dan ook een beetje gemaakt richting makkelijk slachtoffers op links. Maar laten we het positief bekijken, het is goed dat beide kanten belicht en aangepakt worden. Het zou ze sieren als ze wat meer in het midden zouden gaan hangen als omroep en programma.

1 aflevering met 5 minuutjes links bashen is natuurlijk geen bewijs verder, ik denk dat je je rot schrikt als de minuten gaat optellen die ze besteed hebben aan de PVV en FVD de afgelopen jaren.

Wat mij betreft maken ze het sowieso allemaal minder politiek, na al die jaren weten we het nu wel. Natuurlijk is het nu logisch dat de aflevering zich deels focust op de verkiezingen (actueel) maar laten we hopen dat het niet weer zo'n heel seizoen wordt. Al ben ik er wel bang van gezien het laatste stukje met de alwetende.
  maandag 3 november 2025 @ 12:03:27 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219183079
Gewoon weer een ouderwets goede uitzending.
De sneeuwvlokjes die zich beledigd voelen omdat rechts meer wordt aangepakt dan links moeten maar naar ON gaan kijken. Je weet dat (bnn)Vara nou eenmaal een wat linkse omroep is, al 100 jaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219183298
Ik wist dat er imitators van artiesten bestaan, maar dat die ook echt volle zalen zouden trekken wist ik niet.
Zeker niet als ze er wat zang en uiterlijk betreft niet eens zo heel veel op lijken :D

AD: 1,8 miljoen mensen zien Borsato-imitator Jos uit Wijchen in Even tot Hier: ‘Telefoon ontploft’ (premium)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_219183398
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:22 schreef KinKiJan het volgende:
Zeker niet als ze er wat zang en uiterlijk betreft niet eens zo heel veel op lijken :D
Dat verbaasde me nog het meest _O-
Uiterlijk zag je gelijk dat het niet leek, dus ik dacht: zijn zang zal er wel op lijken. Maar ook dat niet :D
  maandag 3 november 2025 @ 13:12:46 #41
466281 WismutVeilchen83
pi_219183715
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is wel een feit dat de rechtse politiek vele malen meer, harder en langduriger wordt aangepakt door het linkse Vara bolwerk. Iets wat steeds meer mensen duidelijk wordt, het voelde zaterdag allemaal dan ook een beetje gemaakt richting makkelijk slachtoffers op links. Maar laten we het positief bekijken, het is goed dat beide kanten belicht en aangepakt worden. Het zou ze sieren als ze wat meer in het midden zouden gaan hangen als omroep en programma.

1 aflevering met 5 minuutjes links bashen is natuurlijk geen bewijs verder, ik denk dat je je rot schrikt als de minuten gaat optellen die ze besteed hebben aan de PVV en FVD de afgelopen jaren.

Wat mij betreft maken ze het sowieso allemaal minder politiek, na al die jaren weten we het nu wel. Natuurlijk is het nu logisch dat de aflevering zich deels focust op de verkiezingen (actueel) maar laten we hopen dat het niet weer zo'n heel seizoen wordt. Al ben ik er wel bang van gezien het laatste stukje met de alwetende.
Voor de zoveelste keer wil ik het best nog een keer uitleggen: rechts is in Nederland al decennia lang zwaar vertegenwoordigd in de politiek en ook in de regering. Daarbij komt dat met name populistisch rechts regelmatig stoethaspels en andere clowns naar voren schuift die al satire op zich zijn en voor programma’s als dit was het nieuws de fruitautomaten zijn die maar blijven geven. Bij de SP of bij de PvdA is gewoonweg veel minder te halen. Dat heeft niets met links bolwerk of rechts bashen te maken. Dion Graus of Marjolein Faber loopt niet rond bij andere partijen, laat staan Thierry Baudet.
Rini dankjewel.
pi_219184039
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:22 schreef KinKiJan het volgende:
Ik wist dat er imitators van artiesten bestaan, maar dat die ook echt volle zalen zouden trekken wist ik niet.

AD: 1,8 miljoen mensen zien Borsato-imitator Jos uit Wijchen in Even tot Hier: ‘Telefoon ontploft’ (premium)
Ik geloof dat ik hem ooit op een personeelsfeestje heb gezien als Marco imitator. Hij wist toen wel de zaal mee te krijgen :D

(Dit was in 2018, toen er nog geen ophef was)
pi_219184138
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 13:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik geloof dat ik hem ooit op een personeelsfeestje heb gezien als Marco imitator. Hij wist toen wel de zaal mee te krijgen :D

(Dit was in 2018, toen er nog geen ophef was)
En je hebt toen geen ontslag genomen?
pi_219184498
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 13:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer wil ik het best nog een keer uitleggen: rechts is in Nederland al decennia lang zwaar vertegenwoordigd in de politiek en ook in de regering. Daarbij komt dat met name populistisch rechts regelmatig stoethaspels en andere clowns naar voren schuift die al satire op zich zijn en voor programma’s als dit was het nieuws de fruitautomaten zijn die maar blijven geven. Bij de SP of bij de PvdA is gewoonweg veel minder te halen. Dat heeft niets met links bolwerk of rechts bashen te maken. Dion Graus of Marjolein Faber loopt niet rond bij andere partijen, laat staan Thierry Baudet.
Om heel eerlijk te zijn boeit dat hele links en rechts mij niet zoveel. Ik heb wel belangrijke dingen om over na te denken, bijvoorbeeld of ik spinnenwebben ga maken van kastanjes dit weekend.

Mijn mening is dat ze sowieso een stuk minder politiek zouden moeten aanhalen. Net of er geen ander actueel nieuws is in Nederland.
  maandag 3 november 2025 @ 14:42:36 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219184541
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:37 schreef GereDathan het volgende:

Om heel eerlijk te zijn boeit dat hele links en rechts mij niet zoveel. Ik heb wel belangrijke dingen om over na te denken, bijvoorbeeld of ik spinnenwebben ga maken van kastanjes dit weekend.

Mijn mening is dat ze sowieso een stuk minder politiek zouden moeten aanhalen. Net of er geen ander actueel nieuws is in Nederland.
De verkiezingen zijn net geweest. En vrijwel alle actualiteits- en nieuwsprogramma's gingen daarover en over het proces tegen Borsato. Hoe actueel wil je het verder hebben?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219185533
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 14:42 schreef golfer het volgende:

[..]
De verkiezingen zijn net geweest. En vrijwel alle actualiteits- en nieuwsprogramma's gingen daarover en over het proces tegen Borsato. Hoe actueel wil je het verder hebben?
Kan jij wel begrijpend lezen of moet je alles 3x voorgekauwd worden?

Indien het eerste van toepassing is, lees dan even mijn laatste paar posts terug en dan weet je voldoende om je eigen vraag te beantwoorden.
  maandag 3 november 2025 @ 16:55:29 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219185621
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:44 schreef GereDathan het volgende:

Kan jij wel begrijpend lezen of moet je alles 3x voorgekauwd worden?

Indien het eerste van toepassing is, lees dan even mijn laatste paar posts terug en dan weet je voldoende om je eigen vraag te beantwoorden.
Ik kan prima begrijpend lezen.
Misschien moet jij eens een cursus begrijpend schrijven gaan volgen?
Vertel mij eens wat ik verkeerd heb begrepen aan deze voorlaatste post van jou in dit topic?
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:37 schreef GereDathan het volgende:

Poef.....gone! ©golfer
  maandag 3 november 2025 @ 16:58:19 #48
466281 WismutVeilchen83
pi_219185641
Ik krijg wel de indruk dat jouw wens om minder politiek in dit soort programma’s te hebben omdat de satire niet past bij jouw politieke voorkeur. Maargoed, misschien zit ik er naast, maar die indruk krijg ik wel door je laatste posts.
Rini dankjewel.
pi_219185672
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:55 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik kan prima begrijpend lezen.
Misschien moet jij eens een cursus begrijpend schrijven gaan volgen?
Vertel mij eens wat ik verkeerd heb begrepen aan deze voorlaatste post van jou in dit topic?
[..]

Je voldoet dus niet aan de classificaties.

"een stuk minder" betekent iets heel anders dan "niet meer". Er is meer actueel dan politiek. Ook de afgelopen week.

Bijvoorbeeld:
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 12:53 schreef GereDathan het volgende:
Het is jammer dat de beste van het seizoen gelijk de laatste is. De mix politiek en andere items was mooi in balans en de onderwerpen werden niet tot vervelens toe uitgemolken. Een heerlijke afsluiter wat mij betreft deze.

Moet wel toegeven dat het nummer van de Kik mij echt niks zei, ik ken het origineel niet _O-
Dus ik zal het zoals altijd weer voor je uitleggen. Er is niets mis met het bespreken van politiek als dat een actueel onderwerp is. Er is wel iets mis als de balans doorslaat richting alleen maar politiek zoals een aantal seizoenen geleden met de PVV en FVD.
pi_219185721
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
ruk dat jouw wens om minder politiek in dit soort programma’s te hebben omdat de satire niet past bij jouw politieke voorkeur. Maargoed,
Daar zit je zeker naast. Mijn bijnaam is "Rita Verdonk" zeg ik meestal. Ik vond de langdradige seizoenen over de FVD en PVV net zo min leuk als dit weekend GL/PVDA. Afgezaagd, te makkelijk, niet grappig en veel te eenzijdig allemaal.

Maar jij vond het wel leuk een paar seizoenen geleden dat het enkel over FVD (Baudet) ging en 2 seizoenen geleden enkel maar over de PVV? Je hebt niet liever een mix van actuele onderwerpen, zowel politiek als niet politiek?

Bij DWHN heeft Jan-Jaap soms ook de neiging net te ver door te gaan met een bepaalde gimmick. Bijvoorbeeld zijn Influeeencer uitspraak en de HiHi van Rutte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')