Ik begrijp dat de stembureaus volgend jaar tijdens het tellen overspoeld gaan worden door PVV kiezers om de boel te controleren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:48 schreef Cirilico het volgende:
Deel drie alweer. Op naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2026.
Dat zijn ze tegen die tijd allang al weer vergeten. Bovendien moeten ze dan afstand houden en geen commentaar leveren. Wedden dat ze zich binnen een kwartier vervelen en vertrekken hoewel er ook kans is dat ze juist bewust verstorend gaan werken en dus na waarschuwingen verzocht worden te vertrekken. Wel op tijd politie assistentie verzoeken als er een moeilijk dreigt te gaan doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de stembureaus volgend jaar tijdens het tellen overspoeld gaan worden door PVV kiezers om de boel te controleren.
We zetten de koffie alvast klaar
Dat ze maar komen helpen als ze er toch zijn! Lui werkschuw tuig.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de stembureaus volgend jaar tijdens het tellen overspoeld gaan worden door PVV kiezers om de boel te controleren.
quote:„Je moet nummertjes zoeken, het is ingewikkeld. Laten we het bij het oude houden”
Mensen zijn altijd welkom (op een rustig moment) voor uitleg van het stem- en telproces.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het één keer meegemaakt met het tellen tijdens de carona dat er iemand kan kijken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat ze maar komen helpen als ze er toch zijn! Lui werkschuw tuig.
Ik vind jou een leuke userquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het één keer meegemaakt met het tellen tijdens de carona dat er iemand kan kijken.
Die heeft toen 20 minuten volledig mensenschuw een beetje om zich heen staan staren en vertrok weer.
Dat is toch overal wel zo, kleine en grotere stembureaus vlakbij elkaarquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:15 schreef DJKoster het volgende:
Hier in Enschede een stembureau waar 340 mensen kwamen stemmen met vlakbij een stembureau met 1590 stemmers, goede verdeeld zeg
Autistgenot. Blijven aanstaren is de oplossing.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het één keer meegemaakt met het tellen tijdens de carona dat er iemand kan kijken.
Die heeft toen 20 minuten volledig mensenschuw een beetje om zich heen staan staren en vertrok weer.
Om nog maar te zwijgen over de mensen die van een wel goed opgevouwen biljet de uiteindenkant i.p.v. de vouwkant eerst in de gleuf proberen te steken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
tijdens het tellen werd dat wel duidelijk. Hoe seniel zijn die mensen die een prop maken van het stembiljet en dat door de gleuf persen? Het kost tijd om dan het biljet uit te vouwen en de stapels gelijk te krijgen.
Als je ziet hoeveel mensen het huidige stembiljet al amper begrijpen snap ik dat wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef DJKoster het volgende:
Geen proef met het nieuwe stembiljet in mijn gemeente in elk geval
https://www.tubantia.nl/e(...)stembiljet~aa5793cb/
[..]!
Zowel links als rechts is tegen
Yep, hadden wij ook. Dat was na een oproep van Geenstijl om het tellen te gaan controleren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had moeite om de hele D66 stapel van de grond naar de tafel te tillenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:51 schreef Cirilico het volgende:
Ik merkte trouwens gisteren tijdens het tellen hoe zwaar de nieuwe stembiljetten zijn en hoeveel ruimte ze in beslag nemen. Ik hoop dat ze voor maart teruggaan naar de dunnere stembiljetten.
Wat is er in godsnaam niet te begrijpen aan dat nieuwe stembiljet? Desnoods eerste keer gepaard met een flinke mediacampagne waarin het even duidelijk wordt uitgelegd. Zou zoveel papier besparen..quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef DJKoster het volgende:
Geen proef met het nieuwe stembiljet in mijn gemeente in elk geval
https://www.tubantia.nl/e(...)stembiljet~aa5793cb/
[..]!
Zowel links als rechts is tegen
Tukkers krijg je niet zo snel aan iets nieuws, wat de boer niet kent..quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam niet te begrijpen aan dat nieuwe stembiljet? Desnoods eerste keer gepaard met een flinke mediacampagne waarin het even duidelijk wordt uitgelegd. Zou zoveel papier besparen..
Ik denk wel dat het stemmen op een kandidaat dan een optie moet zijn. Met andere woorden dat als iemand alleen een partij invult dat de stem evengoed geldig is en de kandidaatstem dan als voor de lijsttrekker geteld wordt. Het lijkt me dat je dan niet heel veel ongeldige stemmen krijgt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam niet te begrijpen aan dat nieuwe stembiljet? Desnoods eerste keer gepaard met een flinke mediacampagne waarin het even duidelijk wordt uitgelegd. Zou zoveel papier besparen..
Zelfs 0,2% ongeldig vind ik absurd veel. Bij ons was het < 0,1%.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:42 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Tukkers krijg je niet zo snel aan iets nieuws, wat de boer niet kent..
Maar heel jammer, anderhalf dorp verder (Borne) hebben ze het deze verkiezingen al getest. Op zijn minst hadden ze daar op kunnen wachten.
Wel 0,4% ongeldig in Borne zie ik (landelijk 0,2%), dus het is toch nog wel een beetje lastig.
Adviseren om volgende keer mee te doen als teller.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Autistgenot. Blijven aanstaren is de oplossing.
Als je nog te dom bent om een stembiljet juist in te vullen dan is het misschien beter ook dat je stem niet meetelt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:46 schreef 215 het volgende:
[..]
Zelfs 0,2% ongeldig vind ik absurd veel. Bij ons was het < 0,1%.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |