abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219166645
Deel drie alweer. Op naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2026.
Hotapnyc
pi_219166680
Ik merkte trouwens gisteren tijdens het tellen hoe zwaar de nieuwe stembiljetten zijn en hoeveel ruimte ze in beslag nemen. Ik hoop dat ze voor maart teruggaan naar de dunnere stembiljetten.

En in onze stembus lag een paspoort + autosleutels. Stond ook netjes vermeld in het proces-verbaal van de avond ervoor.
Hotapnyc
pi_219166741
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:48 schreef Cirilico het volgende:
Deel drie alweer. Op naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2026.
Ik begrijp dat de stembureaus volgend jaar tijdens het tellen overspoeld gaan worden door PVV kiezers om de boel te controleren.

We zetten de koffie alvast klaar :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219166884
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik begrijp dat de stembureaus volgend jaar tijdens het tellen overspoeld gaan worden door PVV kiezers om de boel te controleren.

Dat zijn ze tegen die tijd allang al weer vergeten. Bovendien moeten ze dan afstand houden en geen commentaar leveren. Wedden dat ze zich binnen een kwartier vervelen en vertrekken hoewel er ook kans is dat ze juist bewust verstorend gaan werken en dus na waarschuwingen verzocht worden te vertrekken. Wel op tijd politie assistentie verzoeken als er een moeilijk dreigt te gaan doen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219167023
quote:

[..]

Dat ze maar komen helpen als ze er toch zijn! Lui werkschuw tuig.
U MAD?
pi_219167088
Geen proef met het nieuwe stembiljet in mijn gemeente in elk geval
https://www.tubantia.nl/e(...)stembiljet~aa5793cb/

quote:
„Je moet nummertjes zoeken, het is ingewikkeld. Laten we het bij het oude houden”
:') !
Zowel links als rechts is tegen
pi_219167118
quote:

[..]

Mensen zijn altijd welkom (op een rustig moment) voor uitleg van het stem- en telproces.
Er is gewoon veel onwetendheid onder de mensen. Ik krijg regelmatig vragen van (ook (hoog-)opgeleide) vrienden en collega's hoe het nou werkt en of fraude plegen niet heel makkelijk is.
pi_219167127
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dat ze maar komen helpen als ze er toch zijn! Lui werkschuw tuig.
Ik heb het één keer meegemaakt met het tellen tijdens de carona dat er iemand kan kijken.

Die heeft toen 20 minuten volledig mensenschuw een beetje om zich heen staan staren en vertrok weer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219167135
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het één keer meegemaakt met het tellen tijdens de carona dat er iemand kan kijken.

Die heeft toen 20 minuten volledig mensenschuw een beetje om zich heen staan staren en vertrok weer.
Ik vind jou een leuke user
pi_219167488
Kom het topic nu pas tegen maar deze verkiezingen voor het eerst als teller geweest. Wel een grijze massa :')
pi_219167570
Hier in Enschede een stembureau waar 340 mensen kwamen stemmen met vlakbij een stembureau met 1590 stemmers, goede verdeeld zeg _O-
pi_219167621
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:15 schreef DJKoster het volgende:
Hier in Enschede een stembureau waar 340 mensen kwamen stemmen met vlakbij een stembureau met 1590 stemmers, goede verdeeld zeg _O-
Dat is toch overal wel zo, kleine en grotere stembureaus vlakbij elkaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219167627
quote:

[..]

Autistgenot. Blijven aanstaren is de oplossing.
U MAD?
pi_219167667
Ik ben met mijn zoon van 14 gaan kijken bij het tellen, wij waren inderdaad de enige. We zijn er ruim een uur geweest en kregen af en toe uitleg, en werden 2x meegedeeld in de borrelhapjes die rond gingen. We vonden het interessant en leuk om mee te maken ^O^
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:05:40 #15
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219168024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
tijdens het tellen werd dat wel duidelijk. Hoe seniel zijn die mensen die een prop maken van het stembiljet en dat door de gleuf persen? Het kost tijd om dan het biljet uit te vouwen en de stapels gelijk te krijgen.
Om nog maar te zwijgen over de mensen die van een wel goed opgevouwen biljet de uiteindenkant i.p.v. de vouwkant eerst in de gleuf proberen te steken.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:06:47 #16
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219168036
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel mensen het huidige stembiljet al amper begrijpen snap ik dat wel.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:08:23 #17
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219168051
quote:

[..]

Yep, hadden wij ook. Dat was na een oproep van Geenstijl om het tellen te gaan controleren.
pi_219168060
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:51 schreef Cirilico het volgende:
Ik merkte trouwens gisteren tijdens het tellen hoe zwaar de nieuwe stembiljetten zijn en hoeveel ruimte ze in beslag nemen. Ik hoop dat ze voor maart teruggaan naar de dunnere stembiljetten.
Ik had moeite om de hele D66 stapel van de grond naar de tafel te tillen :')
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:34:14 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219168373
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam niet te begrijpen aan dat nieuwe stembiljet? Desnoods eerste keer gepaard met een flinke mediacampagne waarin het even duidelijk wordt uitgelegd. Zou zoveel papier besparen..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219168448
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wat is er in godsnaam niet te begrijpen aan dat nieuwe stembiljet? Desnoods eerste keer gepaard met een flinke mediacampagne waarin het even duidelijk wordt uitgelegd. Zou zoveel papier besparen..
Tukkers krijg je niet zo snel aan iets nieuws, wat de boer niet kent..

Maar heel jammer, anderhalf dorp verder (Borne) hebben ze het deze verkiezingen al getest. Op zijn minst hadden ze daar op kunnen wachten.
Wel 0,4% ongeldig in Borne zie ik (landelijk 0,2%), dus het is toch nog wel een beetje lastig.
pi_219168456
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:34 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik denk wel dat het stemmen op een kandidaat dan een optie moet zijn. Met andere woorden dat als iemand alleen een partij invult dat de stem evengoed geldig is en de kandidaatstem dan als voor de lijsttrekker geteld wordt. Het lijkt me dat je dan niet heel veel ongeldige stemmen krijgt.

Maar goed, met buitenland stemmen werkt het prima maar dat zijn mogelijk wat meer ontwikkelde individuen. Weet iemand wat de resultaten zijn van de vorige experimenten? edit: antwoord staat inmiddels hierboven dus.
pi_219168471
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Tukkers krijg je niet zo snel aan iets nieuws, wat de boer niet kent..

Maar heel jammer, anderhalf dorp verder (Borne) hebben ze het deze verkiezingen al getest. Op zijn minst hadden ze daar op kunnen wachten.
Wel 0,4% ongeldig in Borne zie ik (landelijk 0,2%), dus het is toch nog wel een beetje lastig.
Zelfs 0,2% ongeldig vind ik absurd veel. Bij ons was het < 0,1%.

[ Bericht 0% gewijzigd door 215 op 01-11-2025 14:54:31 ]
pi_219168479
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Autistgenot. Blijven aanstaren is de oplossing.
Adviseren om volgende keer mee te doen als teller. :Y
Hotapnyc
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:23:18 #24
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219168774
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:46 schreef 215 het volgende:

[..]
Zelfs 0,2% ongeldig vind ik absurd veel. Bij ons was het < 0,1%.
Als je nog te dom bent om een stembiljet juist in te vullen dan is het misschien beter ook dat je stem niet meetelt. :P
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219169139
Wij zaten dit keer op 6 van de 1637 stemmen, best veel.
1 die alle bolletjes van de PVV had ingekleurd, 2-3 die op twee personen van de VVD hadden gestemd (en ook geen kruisje ofzo door 1 van de bolletjes), 1 die PVV en FvD had gestemd en nog een blanco met een tekst erover gekalkt.

Merendeel dus wel bewuste acties lijkt het. Tsja, beetje zonde van je stem en nobody cares.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')