abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219157774
Ik heb een plafondventilator met afstandsbediening en verlichting met kleine fitting. Als ik er een ledbol in doe en het licht uitschakelen via de afstandsbediening blijft de bol gedimd branden.

Niet als ik de schakelaar aan de muur uitzet. Maar als ik dus zomers de ventilator laat draaien moet ik dus ook met de lamp gedeeltelijk aan zitten.

Volgens de fabrikant is de ventilator niet bedoeld voor LED lampen maar voor gloeilampen, wel een beetje belachelijk anno 2025 maar goed, hoe los ik dit op?
pi_219157874
Bij normale ledlamp helpt het ompolen nog weleens
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:05:29 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_219159379
Zo. Dat escaleerde even snel. Ik heb enkele reacties maar even door de kliko gedaan. ^O^
pi_219159814
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:57 schreef halfway het volgende:
Bij normale ledlamp helpt het ompolen nog weleens
Wat is dat?
pi_219161707
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:43 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik heb een plafondventilator met afstandsbediening en verlichting met kleine fitting. Als ik er een ledbol in doe en het licht uitschakelen via de afstandsbediening blijft de bol gedimd branden.

Niet als ik de schakelaar aan de muur uitzet. Maar als ik dus zomers de ventilator laat draaien moet ik dus ook met de lamp gedeeltelijk aan zitten.

Volgens de fabrikant is de ventilator niet bedoeld voor LED lampen maar voor gloeilampen, wel een beetje belachelijk anno 2025 maar goed, hoe los ik dit op?
Fabrikant zegt t al. Geen led lamp gebruiken maar gloeilamp.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_219168692
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:47 schreef Chinless het volgende:

[..]
Fabrikant zegt t al. Geen led lamp gebruiken maar gloeilamp.
Klopt, maar die zijn nergens meer te krijgen. Ik heb daarom een partij ovenlampjes besteld, die kunnen er wel in.
pi_219168722
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:54 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wat is dat?
Draden omdraaien...

En je kunt ook een condensator/weerstand parallel plaatsen volgens ingewijden.. hoe precies, geen idee.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219179193
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Klopt, maar die zijn nergens meer te krijgen. Ik heb daarom een partij ovenlampjes besteld, die kunnen er wel in.
Kan je niet zoeken ofzo?

Alleen bij bol.com al 10tallen hits op gloeilampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')