quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:13 schreef Alpha0 het volgende:
1 miljoen huishoudens, dat zijn dus 2 miljoen mensen. Dit park wordt gebouwd omdat we onze migranten, waarvan we er in 50 jaar tijd 4 miljoen hebben geïmporteerd, van stroom moeten voorzien. Dit hele land is gericht op mensen van ver te integreren in ons land. En het volk vind dat prima want heeft doodleuk op D66 gestemd.
Waarom ook niet, Moet iedere draad nu verpest worden?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:13 schreef Alpha0 het volgende:
1 miljoen huishoudens, dat zijn dus 2 miljoen mensen. Dit park moet gebouwd worden omdat we onze migranten, waarvan we er in 50 jaar tijd 4 miljoen hebben geïmporteerd, van stroom moeten voorzien. Dit hele land is gericht op mensen van ver te integreren in ons land. En het volk vind dat prima want heeft doodleuk op D66 gestemd.
De draad wordt niet verpest.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom ook niet, Moet iedere draad nu verpest worden?
D66 webcare team is er ook weer om de partij te promoten met rage bait hoor. Ik heb je wel door robot Jettenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:13 schreef Alpha0 het volgende:
1 miljoen huishoudens, dat zijn dus 2 miljoen mensen. Dit park moet gebouwd worden omdat we onze migranten, waarvan we er in 50 jaar tijd 4 miljoen hebben geïmporteerd, van stroom moeten voorzien. Dit hele land is gericht op mensen van ver te integreren in ons land. En het volk vind dat prima want heeft doodleuk op D66 gestemd.
Meeste onderhoud kan natuurlijk gewoon intern gebeuren door een monteur die per boot gebracht is. Niet goedkoop en ongetwijfeld ook met een gevarenbonus, maar dit is natuurlijk niet anders in de fossiele (offshore) cyclus.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar hoor ik ook nauwelijks iets over. Maar wat ik mij wel afvraag is hoe het duur het onderhoud is aan al die molens. Ergens gelezen dat onderhoud jaarlijks moet plaats vinden incluis controle.Lijkt mij een complexe onderneming dit op zee te moeten doen.
https://doorbraak.be/40-m(...)npark-op-thortonbank
Migranten zijn de schuld van alles!1! Geert baas gaat ons redden!1!1!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:13 schreef Alpha0 het volgende:
Een topic is niet compleet als niet over immigranten gezeken is inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:13 schreef Alpha0 het volgende:
ik vind het altijd wel frappant dat je als zeikerd word weggedrukt als het gaat om immigratie, zonder enige tegenargument met wat die mensen die hier zijn gekomen nou eigenlijk gedaan hebben voor ons landje.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een topic is niet compleet als niet over immigranten gezeken is inderdaad.
Olie is een onmisbaar product..Na het kraken heb je grondproducten die voor allerhande doelen worden gebruikt. Tenzij je een maatschappij zonder kunststof kunt creeeren denk aan kozijnen, geneesmidelen, wegen etc etc dan komen er er wel uit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij wilt graag afhankelijk blijven van olie en gas uit Rusland de VS of dure olie en gas uit Noorwegen? Gewoon heel Groningen verder laten uitzakken, fuck die mensen. Ons elektriciteitsnetwerk moet op een gegeven geheel overbelast worden en onze economie vast zetten? Dit gaat om zoveel meer dan klimaat en milieu.
Maar goed, feiten en logica blijft lastig voor rechtste luchtfietsers als die botsen met het kinderlijke naieve ideaalbeeld.
Als de mening van iemand jou niet aanstaat, mag je daar inhoudelijk op reageren, en niet de mensen met die mening demoniseren of schofferen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een topic is niet compleet als niet over immigranten gezeken is inderdaad.
Het is gewoon nogal vermoeiend. We hadden nieuwe bronnen van stroom moeten aanleggen zelfs als er geen enkele enge buitenlander bij was gekomen sinds 1800. Shit verouderd en klimaatverandering is echt. De reden dat ze in dit soort artikelen huishoudens noemen, is omdat dat zo lekker relevant en makkelijk te begrijpen voor de lezer is, maar huishoudens zijn lange na niet de grootste stroomverbruikers. Je bent dus aan het zeiken over iets dat er maar zijdelings en ook nog eens zeer marginaal betrokken bij is. En. Dat. Ieder. Topic. Weer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:40 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik vind het altijd wel frappant dat je als zeikerd word weggedrukt als het gaat om immigratie, zonder enige tegenargument met wat die mensen die hier zijn gekomen nou eigenlijk gedaan hebben voor ons landje.
Kernenergie is duurder dan windenergie, maar je hebt als land een baseline aan levering nodig. De opmerkingen van Jetten over kernenergie zijn terecht jarenlang een meme geweest en ik snap groene clubs niet dat ze er niet wat pragmatischer instaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Olie is een onmisbaar product..Na het kraken heb je grondproducten die voor allerhande doelen worden gebruikt. Tenzij je een maatschappij zonder kunststof kunt creeeren denk aan kozijnen, geneesmidelen, wegen etc etc dan komen er er wel uit.
We hebben volgens mij kernenergie nodig. Met windmolens, zonnepanelen kom je er niet. De maatschappij heeft door zijn ontwikkeling steeds meer energie nodig. Niemand wil leven zonder allerhande gadgets, autos etc etc.
er zijn natuurlijk vele vormen van koolwaterstoffen, het is niet dat je enkel uit aardolie koolwaterstoffen kunt halen. Daar mee wil ik niet zeggen dat we gelijk zonder aardolie kunnen, maar voor de toekomst is het gewoon verstandig om alternatieve te bekijken en gebruiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Olie is een onmisbaar product..Na het kraken heb je grondproducten die voor allerhande doelen worden gebruikt. Tenzij je een maatschappij zonder kunststof kunt creeeren denk aan kozijnen, geneesmidelen, wegen etc etc dan komen er er wel uit.
We hebben volgens mij kernenergie nodig. Met windmolens, zonnepanelen kom je er niet. De maatschappij heeft door zijn ontwikkeling steeds meer energie nodig. Niemand wil leven zonder allerhande gadgets, autos etc etc.
Want de leden van een huishouden werken niet voor een bedrijf of organisatie die ook stroom nodig heeft!?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is gewoon nogal vermoeiend. We hadden nieuwe bronnen van stroom moeten aanleggen zelfs als er geen enkele enge buitenlander bij was gekomen sinds 1800. Shit verouderd en klimaatverandering is echt. De reden dat ze in dit soort artikelen huishoudens noemen, is omdat dat zo lekker relevant en makkelijk te begrijpen voor de lezer is, maar huishoudens zijn lange na niet de grootste stroomverbruikers. Je bent dus aan het zeiken over iets dat er maar zijdelings en ook nog eens zeer marginaal betrokken bij is. En. Dat. Ieder. Topic. Weer.
Hoe moet ik inhoudelijk reageren op iets dat al helemaal losstaat van de inhoud van het topic?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de mening van iemand jou niet aanstaat, mag je daar inhoudelijk op reageren, en niet de mensen met die mening demoniseren of schofferen.
Maar schijnbaar is dat inhoudelijk reageren een probleem voor de parochianen en hun gelovige leiders.
Kerncentrales zijn natuurlijk allang ontwikkeld, maar ieder westers land wil het wiel weer opnieuw uitvinden met extra veiligheid voor een energievorm die al extreem veilig is. Kolencentrales zouden ook direct onbetaalbaar worden als voor iedere centrale 10 jaar aan veiligheidsstudies en unieke veiligheidsmaatregelen genomen werden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:59 schreef dop het volgende:
[..]
er zijn natuurlijk vele vormen van koolwaterstoffen, het is niet dat je enkel uit aardolie koolwaterstoffen kunt halen. Daar mee wil ik niet zeggen dat we gelijk zonder aardolie kunnen, maar voor de toekomst is het gewoon verstandig om alternatieve te bekijken en gebruiken.
Verder hoe lang denk je dat het ontwikkelen en bouwen van kerncentrales duurt, wat wou je in de tussentijd doen? Op je handen zitten?
Zon en wind zijn gewoon verstandig en betaalbaar onderdeel van de energie transitie.
Er is geen single solution die zaligmakend is. Elke keuze heeft voor en nadelen.
Ja maar dat komt door onze immigranten import!11!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kerncentrales zijn natuurlijk allang ontwikkeld, maar ieder westers land wil het wiel weer opnieuw uitvinden met extra veiligheid voor een energievorm die al extreem veilig is. Kolencentrales zouden ook direct onbetaalbaar worden als voor iedere centrale 10 jaar aan veiligheidsstudies en unieke veiligheidsmaatregelen genomen werden.
Immigranten werken dus massaal en voegen dus wat toe aan het land. Fijn om het van jou te horen!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:01 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Want de leden van een huishouden werken niet voor een bedrijf of organisatie die ook stroom nodig heeft!?
Lees je eens in anders ipv je domme onderbuik. Flora en fauna gaan heel goed in windpark zones waar niet gevist mag worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:24 schreef Montagui het volgende:
Ik vind windmolenparken op zee fauna-onvriendelijk (voor vis en vogel). Maar ja, je moet wat over hebben voor de natuur.
Zou wat ze in Duitsland hebben gedaan met hun kerncentrales er hier ook zo over gedacht hebben?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kernenergie is duurder dan windenergie, maar je hebt als land een baseline aan levering nodig. De opmerkingen van Jetten over kernenergie zijn terecht jarenlang een meme geweest en ik snap groene clubs niet dat ze er niet wat pragmatischer instaan.
Ik heb een paar jaar terug de moeite genomen om de enge vis verhalen eens te onderzoeken. Bij de eerste aanleg waren er wat twijfels over het gehoor van zeezoogdieren vanwege de herrie, maar vanaf ~2008 zijn het alleen nog maar klimaatwappies met een hekel aan milieu die hierover nog artikelen schrijven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lees je eens in anders ipv je domme onderbuik. Flora en fauna gaan heel goed in windpark zones waar niet gevist mag worden.
1. Dat zeg ik nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Immigranten werken dus massaal en voegen dus wat toe aan het land. Fijn om het van jou te horen!
Wat Duitsland met de kerncentrales heeft gedaan gaat de geschiedenis in als een van de grootste blunders van een westerse regering.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:08 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Zou wat ze in Duitsland hebben gedaan met hun kerncentrales er hier ook zo over gedacht hebben?
okay waar zou jij nu een kerncentrale kopen, en hoe zorg je dat we de kennis en techniek voor het laten draaien en onderhoud zelf in huis hebben?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kerncentrales zijn natuurlijk allang ontwikkeld, maar ieder westers land wil het wiel weer opnieuw uitvinden met extra veiligheid voor een energievorm die al extreem veilig is. Kolencentrales zouden ook direct onbetaalbaar worden als voor iedere centrale 10 jaar aan veiligheidsstudies en unieke veiligheidsmaatregelen genomen werden.
Haha boos en te trots om je fout toe te geven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:10 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
1. Dat zeg ik niet
2. Dat is onwaar. Hier werken betekent niet dat je wat 'toevoegt', het is geen vrijwilligerswerk bij de plaatselijke FC.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha boos en te trots om je fout toe te geven.
Franse bedrijven bouwen ze ieder jaar nog. Doe maar de laatste die je hebt gemaakt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:11 schreef dop het volgende:
[..]
okay waar zou jij nu een kerncentrale kopen, en hoe zorg je dat we de kennis en techniek voor het laten draaien en onderhoud zelf in huis hebben?
Hoe lang duurt het dan voor je kerncentrale up en running is?
De discussie alleen al over kerncentrales duurde al veel te lang. Die ontwikkeling had al veel eerder moeten gebeuren. Aan welke alternatieven denk je dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:59 schreef dop het volgende:
[..]
er zijn natuurlijk vele vormen van koolwaterstoffen, het is niet dat je enkel uit aardolie koolwaterstoffen kunt halen. Daar mee wil ik niet zeggen dat we gelijk zonder aardolie kunnen, maar voor de toekomst is het gewoon verstandig om alternatieve te bekijken en gebruiken.
Verder hoe lang denk je dat het ontwikkelen en bouwen van kerncentrales duurt, wat wou je in de tussentijd doen? Op je handen zitten?
Zon en wind zijn gewoon verstandig en betaalbaar onderdeel van de energie transitie.
Er is geen single solution die zaligmakend is. Elke keuze heeft voor en nadelen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:17 schreef Lyrebird het volgende:
Het waanidee dat windenergie goedkoper is dan conventionele energie kan de prullenbak in.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben ook betrokken bij aanbestedingen, maar dan voor fossiele energie projecten en we krijgen ook niet altijd inschrijvingen. Ondanks dat bedrijven zelf een prijs mogen opgeven. Veel sectoren in de Europese industrie hebben al een volle opdrachten portefeuille voor meerdere jaren zonder dat ze kunnen opschalen want er is geen personeel.
Met de exponentiële groei van windenergie kan ik mij zomaar voorstellen dat bouwers met werk voor de komende 5 jaar enkel kiezen voor veilige projecten met een sloot subsidie erbij. Helaas is journalistiek dood en gaan we het nooit weten.
Wat je zegt ben je zelf.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lees je eens in anders ipv je domme onderbuik. Flora en fauna gaan heel goed in windpark zones waar niet gevist mag worden.
een van de laatste Franse centrale die gereed kwamquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Franse bedrijven bouwen ze ieder jaar nog. Doe maar de laatste die je hebt gemaakt.
Nederland is een van de staten met zoveel kernenergie kennis dat we op een kleine shortlist van landen staan die op zeer korte termijn nucleaire wapens kan hebben.
Een paar jaar.
Ik zie toch een beetje verband tussen stroomleveringen en immigranten. Het is de moeite waard om daar dieper op in te gaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe moet ik inhoudelijk reageren op iets dat al helemaal losstaat van de inhoud van het topic?
Maart goed, als je over die duivelse immigranten wil zeiken in een topic dat over fokking de aanbesteding voor het bouwen van windmolens op zee gaat, moet je dat vooral doen natuurlijk. Je komt alleen wel als een frust met dwangstoornis over.
Als ik die vraag google dan, dan geeft google AI aan dat de prijs per kwh voor fossiele brandstoffen 0,04cent per kwh is en dat van windenergie op zee 0,05cent dus dat zijn hele kleine verschillen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:17 schreef Lyrebird het volgende:
Het waanidee dat windenergie goedkoper is dan conventionele energie kan de prullenbak in.
Denemarken is marktleider windparken maken, dus migranten zorgen voor groene stroom!?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zie toch een beetje verband tussen stroomleveringen en immigranten. Het is de moeite waard om daar dieper op in te gaan.
Als het waait maak je stroom, maar dan doen alle windmolens dat en is de prijs laag of zelfs negatief.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ook die windmolenparken op zee?
Verder lees ik in je bericht dat het windmolenpark wat op de planning staat aan wel 1 miljoen huishoudens stroom kan leveren. Dat is veel.
Als dat een constante stroom zou zijn wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
1 miljoen huishoudens die stroom krijgen…
Geen slecht idee toch, met de overbelasting op het elektriciteitsnet.
Maar Solar en Wind dient te worden geflankeerd door b.v. gascentrales voor als de zon niet schijnt en de wind niet waait respectievelijk. En dat is een extra kostenpost die maakt dat hoe meer duurzame energie je hebt, hoe duurder energie wordt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ik die vraag google dan, dan geeft google AI aan dat de prijs per kwh voor fossiele brandstoffen 0,04cent per kwh is en dat van windenergie op zee 0,05cent dus dat zijn hele kleine verschillen.
Dat willen de zonnige windmolenlopertjes helemaal niet wetenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar Solar en Wind dient te worden geflankeerd door b.v. gascentrales voor als de zon niet schijnt en de wind niet waait respectievelijk. En dat is een extra kostenpost die maakt dat hoe meer duurzame energie je hebt, hoe duurder energie wordt.
Ik zou ook willen dat het anders was, maar feiten zijn feiten...quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat willen de zonnige windmolenlopertjes helemaal niet weten
Ja maar, ja maar, waterstof Patrick, WAAAAAATERSTOFquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou ook willen dat het anders was, maar feiten zijn feiten...
Je kan computers onderdompelen hop lekker koud.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Koeling is nauwelijks een issue bij Datacenters, zeker niet met water.
Ruwweg 40% van het stroomverbruik is koelingquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Koeling is nauwelijks een issue bij Datacenters, zeker niet met water.
Dat is al helemaal duur.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, waterstof Patrick, WAAAAAATERSTOF
Daarom is het ook belangrijk dat de energievoorzienen zo divers mogelijk is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar Solar en Wind dient te worden geflankeerd door b.v. gascentrales voor als de zon niet schijnt en de wind niet waait respectievelijk. En dat is een extra kostenpost die maakt dat hoe meer duurzame energie je hebt, hoe duurder energie wordt.
Maar niet met water.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ruwweg 40% van het stroomverbruik is koeling
Niet als geen hond er zin in heeft om ze er neer te zetten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:28 schreef CruzerXtreme het volgende:
met rob jetten aan het roer komen er minstens 200 nieuwe
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |