Volgens mij deed Rob het ook erg goed onder de jongeren. Ik heb zijn hoofd echt overal continue voorbij zien komen op social media.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:29 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen D66 opeens helemaal top vinden, terwijl bij de vorige verkiezingen Kaag nog werd uitgekotst. Qua standpunten verschilt het toch niks? Alleen maar omdat Jetten promotijd kreeg in De Slimste Mens ofzo..

En dan met gedoogsteun van de PVVquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:24 schreef Alpha0 het volgende:
Een minderheids kabinet D66 CDA VVD gaat het worden, het enige realistische en werkbare.

Want de randstad mag niet vertegenwoordigd worden?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is alleen representatief in jouw belevingswereld. Links is deze verkiezing nog verder geslonken en GL/PvdA nog verder gedecimeerd. Dat ze aanspraak maken op regeringsdeelname doet geen recht op de overwegend rechtse meerderheid die dit land heeft. Die links progressieve thema's zijn ook alleen een ding in de randstad, de rest van de bevolking moet daar in meerderheid niets van hebben.
Ik kan mij wel vinden in de analyse van Red 85 dat er een soort vervreemding gaande is tussen politiek en de bevolking.
'Radicaal' rechtse partijen zijn in zijn totaliteit 2x zo groot als PvdA/GL, waar is hun geluid dan?

Een middenkabinet (met misschien ietwat uitwijking naar rechts) doet ook gewoon eer aan deze uitslag ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want de randstad mag niet vertegenwoordigd worden?
Nogmaals, dat is niet hoe het werkt.

Tja, hadden ze maar beter hun best moeten doen op school.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een white flight richting de nieuwe steden en de karrenvrachten met asielzoekers die binnen worden gehaald worden gedumpt in de huidige plaatsen. Het onvermogende en minder vermogende klootjesvolk bekijkt het maar.

Uitgekotst? Onder kaag 24 zetels hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:29 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap niet dat zoveel mensen D66 opeens helemaal top vinden, terwijl bij de vorige verkiezingen Kaag nog werd uitgekotst. Qua standpunten verschilt het toch niks? Alleen maar omdat Jetten promotijd kreeg in De Slimste Mens ofzo..

Rob InstaJet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij deed Rob het ook erg goed onder de jongeren. Ik heb zijn hoofd echt overal continue voorbij zien komen op social media.

Denk het niet, beetje hetzelfde als Timmermans inclusief het boomerige: uitstekend bestuurder, slecht politicus/debater.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
framing.
Nu hoor je overal dat Timmermans zo ongeveer de duivel zelf is. Waarom? geen idee. Maar! owneej als Timmermans maar niet aan de macht komt. Ik denk dat de volgende verkiezingen Abouthaleb een gooi gaat doen, en die gaat vet goed scoren met dezelfde standpunten.

Omdat rechts er ook geen reet van heeft gebakken, zoals verwacht, zoekt men weer naar een nieuwe optie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:29 schreef DrDentz het volgende:

Oké, maar dan ook niet janken als er van de zorg niks meer overblijft. Je geen woning kunt vinden of dat alle publieke voorzieningen verdwijnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die links progressieve thema's zijn ook alleen een ding in de randstad, de rest van de bevolking moet daar in meerderheid niets van hebben.

Aboutaleb zou net zo goed worden uitgekotst door rechts Nederland en te maken krijgen met framing en haatcampagnes.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
framing.
Nu hoor je overal dat Timmermans zo ongeveer de duivel zelf is. Waarom? geen idee. Maar! owneej als Timmermans maar niet aan de macht komt. Ik denk dat de volgende verkiezingen Abouthaleb een gooi gaat doen, en die gaat vet goed scoren met dezelfde standpunten.

Is toch begrijpelijk dat men tegen Wilders is, zijn achterban schoffeert de zwakkeren van de samenleving.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:07 schreef Red_85 het volgende:
Geen plan hebben behalve dan 'tegen wilders zijn'

Zijn de zwakkeren van de samenleving.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Is toch begrijpelijk dat men tegen Wilders is, zijn achterban schoffeert de zwakkeren van de samenleving.

Dat dachten mensen die naar Lelystad en Almere gingen ook, maar dat zijn inmiddels de grootste tokkiesteden die er zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zou wel in de eerste nieuwe woke stad van Rob willen wonen. Lekker in de eigen bubbel weg van alle tokkie arbeiders en multiculti ellende.

https://www.funda.nl/deta(...)destraat-1/43178405/quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat dachten mensen die naar Lelystad en Almere gingen ook, maar dat zijn inmiddels de grootste tokkiesteden die er zijn

Je moet jou ook alles uitleggen...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet?
Pas als de verkiezingsuitslag definitief is wordt bepaald wie het voortouw neemt.
Bijzonder...

Dat is onzinnig, want uiteraard de verkiezingsuitslag afgewacht.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet jou ook alles uitleggen...
Het ging erom dat jij meende dat het onzinnig was van Greet om te zeggen dat eerst de verkiezingsuitslag afgewacht moest worden, omdat dat (sneeuw is wit...) niet ter discussie zou staan.

Behalve dan dat Rob Jetten heeft aangegeven vandaag al met de gesprekken te gaan beginnen. En daar reageerde Wilders dan ook op.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onzinnig, want uiteraard de verkiezingsuitslag afgewacht.
En die is nog niet bekend.
Wilders huilt voor eigen bühne.
Ik snap dat dat tegen het zere been is.

Het probleem is dat de lijsttrekker net is weggelopen na een flinke verkiezingsnederlaag en de achterban een congres had waar ze elkaar de tent uit vochten. Dat lijkt me verre van stabiel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:47 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Mee eens. Een kabinet met GL/PvdA lijkt mij ook de meest logische en stabiele keuze

GL is veel te radicaal. En de VVD gaat het (volkomen terecht) ook niet doen. Door de poot stijf te houden heeft de VVD veel te winnen. Door mee te bewegen hebben ze alles te verliezen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:47 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Mee eens. Een kabinet met GL/PvdA lijkt mij ook de meest logische en stabiele keuze

De VVD heeft uiteindelijk ook niet zoveel te winnen met nog jarenlang een compleet onbestuurbaar landquote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
GL is veel te radicaal. En de VVD gaat het (volkomen terecht) ook niet doen. Door de poot stijf te houden heeft de VVD veel te winnen. Door mee te bewegen hebben ze alles te verliezen.

Dikke prima toch want Wilders doet toch niet meequote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Behalve dan dat Rob Jetten heeft aangegeven vandaag al met de gesprekken te gaan beginnen. En daar reageerde Wilders dan ook op.
Jouw onvermogen om jouw ongelijk toe te geven, daar zou zelfs Louis van Gaal nog hoofdschuddend van weglopen.

Moet hij toch weten?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Behalve dan dat Rob Jetten heeft aangegeven vandaag al met de gesprekken te gaan beginnen. En daar reageerde Wilders dan ook op.
Ja, als een Don Quichot ben je op mij aan het jagen...quote:Jouw onvermogen om jouw ongelijk toe te geven, daar zou zelfs Louis van Gaal nog hoofdschuddend van weglopen.

De vorige keer had Geert daar 7100 stemmen en D66 1500.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:18 schreef cnoska het volgende:
Die voorsprong van D66 is die mogelijkerwijs hoog genoeg om als eerste te eindigen?
Of kan Venray nog heel veel veranderen? Gezien er vorig jaar en nu mogelijkerwijs dus ook heel veel PVV stemmen waren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |