Aboutaleb is een soort Bontebal, het lijkt allemaal leuk maar als je iets dieper gaat kijken en iets dieper gaat prikken dan zit er gewoon een religekkie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)%2Fwww.google.com%2F
Redelijk nieuw artikel
AD: Hoe Ahmed Aboutaleb de sleutel kan worden tot een nieuw kabinet
Bontenbal en Aboutaleb "religekkies"?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aboutaleb is een soort Bontebal, het lijkt allemaal leuk maar als je iets dieper gaat kijken en iets dieper gaat prikken dan zit er gewoon een religekkie.
Daarnaast zie ik PVDA/GL in deze fase een politiek leider kiezen die niet in de kamer zit/komt.
Jetten zit er niet als een soort Omtzigt voor de droom van Eerdmans en Yesilgoz.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:25 schreef Shreyas het volgende:
De restzetel gaat naar D66, ik verwacht dat de briefstemmers hun voldoende stemmen geeft.
Vervolgens gaat Dilan er alles aan doen om regeren met PvdA/GL te blokkeren. Bovendien willen niets eens alle PvdA/GL lieden dit
Dan zal Rob Jetten, die een unieke kans heeft om de eerste D66 premier ooit te worden, natuurlijk niet opteren voor nieuwe verkiezingen en toch even praten met Eerdmans. Die wil heel graag dat JA21 gaat regeren, ze zijn een kleine partij en weten dat ze moeten inleveren. En dus zullen ze flink toegeven op zaken die relevant zijn voor D66 zoals klimaat. Ze weten namelijk dondersgoed dat als ze moeilijk gaan doen, de bal weer bij PvdA/GL komt te liggen en dan is hij nog verder van huis.
Uiteindelijk zal het kabinet D66+VVD+CDA+JA21 worden gevormd met 76 zetels.
U las het hier voor het eerst.
Eens. Jetten en Bontenbal hebben gewoon niet zo veel op met uiterst rechts. De VVD zal gewoon eerder knipperen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 06:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jetten zit er niet als een soort Omtzigt voor de droom van Eerdmans en Yesilgoz.
Ik zou niet weten waarom de VVD met het afbreukrisico in ogenschouw nemende zou toegeven. Zonder de VVD mag Jetten zich opmaken voor een 5 of 6 partijencoalitie, veel succes gewenst zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Eens. Jetten en Bontenbal hebben gewoon niet zo veel op met uiterst rechts. De VVD zal gewoon eerder knipperen.
En daarom zie ik het omgekeerd ook niet snel gebeuren dat de VVD zichzelf in diezelfde positie gaat brengen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:28 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het meespeelt dat PvdA natuurlijk ontzettend zichzelf heeft weggecijferd toen ze met de VVD regeerden en daardoor een groot deel van hun achterban is kwijtgeraakt.
Ik verwacht ook geen strijd.quote:Op zaterdag 1 november 2025 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Eens. Jetten en Bontenbal hebben gewoon niet zo veel op met uiterst rechts. De VVD zal gewoon eerder knipperen.
Hun keuze voor “centrumrechts” heeft tot hun zwakste resultaten in 35 geleid. Dan ook nog hun machtspositie opgeven gaat de VVD echt niet doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 07:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom de VVD met het afbreukrisico in ogenschouw nemende zou toegeven. Zonder de VVD mag Jetten zich opmaken voor een 5 of 6 partijencoalitie, veel succes gewenst zou ik zeggen.
Klopt. Daarom is het voor D66 ook een keuze tussen de NSC route of staatsmanschap tonen, zelfs wanneer dat betekent opnieuw naar de stembus.quote:Op zaterdag 1 november 2025 07:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom de VVD met het afbreukrisico in ogenschouw nemende zou toegeven. Zonder de VVD mag Jetten zich opmaken voor een 5 of 6 partijencoalitie, veel succes gewenst zou ik zeggen.
Omtzigt had nooit de kans om premier te worden, dus een beetje een rare vergelijking.quote:Op zaterdag 1 november 2025 06:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jetten zit er niet als een soort Omtzigt voor de droom van Eerdmans en Yesilgoz.
Bontebal zal liever in een centrumrechts dan middenkabinet plaatsnemen. Maar goed, we zullen zien. Ik denk nog steeds dat mijn voorspelling uitkomt. Voor Nederland zou een middenkabinet mét PvdA/GL en zonder JA21 waarschijnlijk beter zijn, maar dit gaat de VVD niet doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Welke opties tot een centrumrechts kabinet zijn er dan? De combinatie D66 VVD CDA JA21 +- iets anders kneiterrechts is gewoon een hartstikke rechts kabinet. Het enige centrumrechtse daarin zou D66 zijn.quote:Op zondag 2 november 2025 14:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omtzigt had nooit de kans om premier te worden, dus een beetje een rare vergelijking.
Nog nooit in de geschiedenis van de Nederlandse politiek werd D66 de grootste partij. Nog nooit eerder hadden we een premier van D66. Dacht je nou werkelijk dat Jetten deze kans zou laten lopen omdat hij liever met Klaver dan met Eerdmans in een kabinet zit.
[..]
Bontebal zal liever in een centrumrechts dan middenkabinet plaatsnemen. Maar goed, we zullen zien. Ik denk nog steeds dat mijn voorspelling uitkomt. Voor Nederland zou een middenkabinet mét PvdA/GL en zonder JA21 waarschijnlijk beter zijn, maar dit gaat de VVD niet doen.
https://www.vandaaginside(...)esteund-wordt-door-jquote:Op zondag 2 november 2025 14:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omtzigt had nooit de kans om premier te worden, dus een beetje een rare vergelijking.
Nog nooit in de geschiedenis van de Nederlandse politiek werd D66 de grootste partij. Nog nooit eerder hadden we een premier van D66. Dacht je nou werkelijk dat Jetten deze kans zou laten lopen omdat hij liever met Klaver dan met Eerdmans in een kabinet zit.
[..]
Bontebal zal liever in een centrumrechts dan middenkabinet plaatsnemen. Maar goed, we zullen zien. Ik denk nog steeds dat mijn voorspelling uitkomt. Voor Nederland zou een middenkabinet mét PvdA/GL en zonder JA21 waarschijnlijk beter zijn, maar dit gaat de VVD niet doen.
Uiteraard. Het gelul dat een kabinet met JA21 centrumrechts zou zijn is sowieso kansloos.quote:Op zondag 2 november 2025 17:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.vandaaginside(...)esteund-wordt-door-j
Bontenbal heeft liever een middenkabinet dan een rechts kabinet met Ja21 (en BBB).
Lijkt me eerlijk gezegd stug. D66 zal enkel een ander naar voren schuiven als Jetten zelf duidelijk geen zin heeft.quote:Op zondag 2 november 2025 18:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik denk niet dat Rob Jetten minister-president wordt.
Zijne Majesteit is waarschijnlijk niet vergeten dat Rob Jetten een sexistische grap maakte over kroonprinses Amalia. Hij zal achter de schermen zijn invloed aanwenden om ervoor te zorgen dat Rob Jetten niet de volgende minister-president wordt.
Het wordt mogelijk wel iemand anders van D66.
We hebben inmiddels zoveel schreeuwers in de politiek dat het inmiddels gaat opvallen als je je normaal gedraagt. Ik herinner me nog hoe PVV en Leefbaar onmiddellijk over zijn paspoort begonnen te zeuren bij zijn aantreden. Toen dat diplomatieke incident met Turkije uitbrak over een minister die ineens in Rotterdam stemmen kwam ronselen, kwam het ineens héél goed uit dat Erdolf de racisme kaart niet kon trekken tegen een moslim burgemeester die zich nauwelijks van schreeuwende rethoriek bediende.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Goh, bij Timmermans had ik ook geen beeld hoor. Ik weet wel dat hij bij de MH17 een paar keer zeer positief in beeld kwam en dat veel mensen hem toen ook hoog hadden zitten.
Waarom Aboutaleb zogenaamd de "beste burgemeester ter wereld" is, weet ik niet.
Achter de schermen kan een heleboel gebeuren wat voor ons verborgen blijft.quote:Op zondag 2 november 2025 18:30 schreef KareldeStoute het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd stug. D66 zal enkel een ander naar voren schuiven als Jetten zelf duidelijk geen zin heeft.
Ik vond het wel een compliment. Als in dat ze een postervrouw zou zijn. Hetzelfde als dat een artiest publiek aantrekt.quote:Op zondag 2 november 2025 18:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik denk niet dat Rob Jetten minister-president wordt.
Zijne Majesteit is waarschijnlijk niet vergeten dat Rob Jetten een sexistische grap maakte over kroonprinses Amalia. Hij zal achter de schermen zijn invloed aanwenden om ervoor te zorgen dat Rob Jetten niet de volgende minister-president wordt.
Het wordt mogelijk wel iemand anders van D66.
Tja, dat is vooral een kwestie van smaak. In internationale media wordt hij omschreven als de Nederlandse Trudeau, dat lijkt me een aardige basis.quote:Op zondag 2 november 2025 18:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Achter de schermen kan een heleboel gebeuren wat voor ons verborgen blijft.
Het een en ander zal ook afhangen van de onderhandelingen voor een nieuwe regeringscoalitie, en of de coalitiepartners zin hebben in Rob Jetten als minister-president.
Vooral nu hebben we een minister-president nodig waarmee we ook internationaal voor de dag kunnen komen. Rob Jetten lijkt me daar niet geschikt voor. Als het dan iemand van D66 moet worden, dan lijkt me Jan Paternotte een veel betere keuze.
Ik weet niet of je dat als een compliment moet zien.quote:Op zondag 2 november 2025 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, dat is vooral een kwestie van smaak. In internationale media wordt hij omschreven als de Nederlandse Trudeau, dat lijkt me een aardige basis.
Tja, hij gaat nooit de Nederlandse Trump worden…quote:Op zondag 2 november 2025 19:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat als een compliment moet zien.
Politieke spelletjes, waar het CDA bekend om staat. Die roepen altijd van alles, maar gaan als puntje bij paaltje komt altijd over rechtsquote:Op zondag 2 november 2025 17:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.vandaaginside(...)esteund-wordt-door-j
Bontenbal heeft liever een middenkabinet dan een rechts kabinet met Ja21 (en BBB).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |