abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219147523
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:23 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Wat maakt het uit of D66 wint of niet? De PVV wordt toch door bijna iedereen uitgesloten. Dan is de volgende partij D66.
Dan nog wil niet zeggen dat hij premier wordt
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219147545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Op papier zijn ze het misschien eens, in de praktijk wil de PVDA helemaal niets op asiel behalve dan naar Europa wijzen.
Dat Europese migratiepact start in de zomer van 2026. Als dat goed functioneert hoef je - als het goed is - nationaal niet zo heel veel meer te doen om de instroom te verlagen.

Verder is het ook vooral een rechtse frame dat de PvdA niks zou willen doen dan realiteit. Job Cohen heeft ooit één van de best functionerende immigratiewet geïmplementeerd bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219147670
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat Europese migratiepact start in de zomer van 2026. Als dat goed functioneert hoef je - als het goed is - nationaal niet zo heel veel meer te doen om de instroom te verlagen.

Verder is het ook vooral een rechtse frame dat de PvdA niks zou willen doen dan realiteit. Job Cohen heeft ooit één van de best functionerende immigratiewet geïmplementeerd bijvoorbeeld.
Zal best allemaal, maar ik heb de statistieken van deze verkiezing bekeken en de PvdA is letterlijk de enige "grote" partij die niet of nauwelijks nieuwe kiezers heeft weten te trekken. Alleen de vaste achterban heeft op de PvdA gestemd, en zelfs daarvan heeft een groot deel strategisch op D66 gestemd. Niemand trapt meer in dit soort praatjes.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 11:15:54 #29
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219147884
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Diegene die hij weigerde uit te voeren als minister?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_219147973
Ik verwacht (en hoop) dat D66 wint, dat scheelt weer een aantal dagen in de formatie.
pi_219148128
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Als minister-president. O+.
Dat zou ideaal zijn. _O_
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_219148218
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 06:31 schreef laforest het volgende:
Zou mooi zijn als ze Kaag weer zouden terugbrengen. O+ :Y
Ik denk niet dat de VVD dat ziet zitten.
pi_219148623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Op papier zijn ze het misschien eens, in de praktijk wil de PVDA helemaal niets op asiel behalve dan naar Europa wijzen.
Opening remarks of First Vice-President Frans Timmermans at the First Annual Colloquium on Fundamental Rights

Diversity is now in some parts of Europe seen as a threat. Diversity comes with challenges. But diversity is humanity's destiny. There is not going to be, even in the remotest places of this planet, a nation that will not see diversity in its future. That’s where humanity is heading. And those politicians trying to sell to their electorates a society that is exclusively composed of people from one culture, are trying to portray a future based on a past that never existed, therefore that future will never be.

Europe will be diverse, like all other parts of the world will be diverse. The only question is, how do we deal with that diversity? And my answer to that is, by ensuring that our values determine how we deal with diversity and not giving up our values to refuse diversity. That will bring us down as a society.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219148752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Sowieso wordt er veel te veel toegedicht aan een bepaalde wil bij de kiezers of een bepaalde reden daarvoor gezocht. Ik denk dat veel dingen toevalliger zijn dan ze lijken. Heel veel heeft ook met de peilingen te maken. Jetten en Bontenbal deden het de vorige keer zeer slecht en nu opeens goed. Was hun campagne nu dan zoveel beter? Ik zie weinig verschil. De kiezers weten het ook niet meer.
Dynamieken in de tijd spelen een veel grotere rol in welke partij de wind meekrijgt. Campagnestrategie met het pluggen van partijen zit in de marges. Niet in de onbelangrijke marges, maar toch.

Neemt niet weg dat een PvdAGL een beroerde zet maakte met Timmermans. Daar kan Timmermans persoonlijk weinig aan doen als je het van bovenaf bekijkt. Hij zou veel beter passen in een partij die een soort veilige haven moet uitstralen, zoals Bontenbal dat deed met het CDA (en vooral delen van gevlogen NSC en BBB kiezers makkelijk terug aan boord haalde). Dan is ie wel op z'n plaats als 'rust in de tent'

PvdAGL heeft zoveel potentieel gemist met het niet inzetten van een type als Aboutaleb, daarmee vis je bijna bij iedere partij in het vaarwater. Hadden ze misschien nog niet eerste gestaan, maar hadden we door andere strategische stemmers misschien een veel kleinere PVV gehad ook. Want ja, er zijn er een aantal geweest die gewoon anti-timmermans ipv anti PvdAGL stemden.

Als je de beste burgemeester ter wereld als fractieleider hebt en daarmee kunt formeren, dan is dat wel even een heel sterk contrast met de afgelopen periode PVVD-NSC-BBB
pi_219149521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:45 schreef Beathoven het volgende:
Als je de beste burgemeester ter wereld als fractieleider hebt en daarmee kunt formeren,
Dat lukte met Job Cohen ook niet.

Ik denk gewoon dat politici die langer tijd als bestuurder hebben gewerkt andere vaardigheden hebben gekregen en het straatvechten zijn afgeleerd. Helaas is de nl politiek tegenwoordig een wedstrijdje straatgevecht.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219149567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dan nog wil niet zeggen dat hij premier wordt
Nou Jetten wil het graag, hij is duidelijk de grootste partij, heeft bestuurservaring, dus lijkt me logisch dat hij het gewoon wordt.
Mja
pi_219149582
Ongeacht wat de formatie gaat worden is de grootste winst deze ronde al geboekt: Timmermans stapt op. Heel Nederland: gefeliciteerd met dit goede nieuws :)!
pi_219149656
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dynamieken in de tijd spelen een veel grotere rol in welke partij de wind meekrijgt. Campagnestrategie met het pluggen van partijen zit in de marges. Niet in de onbelangrijke marges, maar toch.

Neemt niet weg dat een PvdAGL een beroerde zet maakte met Timmermans. Daar kan Timmermans persoonlijk weinig aan doen als je het van bovenaf bekijkt. Hij zou veel beter passen in een partij die een soort veilige haven moet uitstralen, zoals Bontenbal dat deed met het CDA (en vooral delen van gevlogen NSC en BBB kiezers makkelijk terug aan boord haalde). Dan is ie wel op z'n plaats als 'rust in de tent'

PvdAGL heeft zoveel potentieel gemist met het niet inzetten van een type als Aboutaleb, daarmee vis je bijna bij iedere partij in het vaarwater. Hadden ze misschien nog niet eerste gestaan, maar hadden we door andere strategische stemmers misschien een veel kleinere PVV gehad ook. Want ja, er zijn er een aantal geweest die gewoon anti-timmermans ipv anti PvdAGL stemden.

Als je de beste burgemeester ter wereld als fractieleider hebt en daarmee kunt formeren, dan is dat wel even een heel sterk contrast met de afgelopen periode PVVD-NSC-BBB
Slappe oude zakken zoals Timmermans of Cohen (of Aboutaleb) hebben het nooit goed gedaan als lijsttrekker van de PvdA.

Aboutaleb zou ook enorm gefaald hebben. 20 zetels is gewoon heel weinig voor de combo GL-PvdA. In 2010 hadden die samen nog 40 zetels. En dan had de SP er ook nog 15! In 2012 samen 42 zetels en de SP 15! Het is een aflopend verhaal. Dit zijn de laatste stuiptrekken.
Mja
pi_219150271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Slappe oude zakken zoals Timmermans of Cohen (of Aboutaleb) hebben het nooit goed gedaan als lijsttrekker van de PvdA.
Ik begrijp dat je er een stuk van jezelf in kwijt wilt, maar daar gaat het hier niet om.

quote:
Aboutaleb zou ook enorm gefaald hebben.
Geblèr in de ruimte.

quote:
20 zetels is gewoon heel weinig voor de combo GL-PvdA. In 2010 hadden die samen nog 40 zetels. En dan had de SP er ook nog 15! In 2012 samen 42 zetels en de SP 15! Het is een aflopend verhaal. Dit zijn de laatste stuiptrekken.
Timmermans stapt niet voor niets op, misschien moet Wilders dat ook eens doen, die levert ook niet.
pi_219150312
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:51 schreef Beathoven het volgende:
misschien moet Wilders dat ook eens doen, die levert ook niet.
Dat is eigenlijk net als Windows dat zichzelf niet van een pc kan gooien.
De enige echte.
pi_219150334
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk net als Windows dat zichzelf niet van een pc kan gooien.
Windows 95, vol met spyware.

pi_219150362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 05:04 schreef Telefoonvork het volgende:
Dus misschien toch een coalitie van D66-CDA-VVD-GL/PvdA? Dit is met de huidige uitslag de enige mogelijkheid om een meerderheid te behalen.
JA21 ipv CDA zou nog kunnen.
pi_219150822
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:02 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219150871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:02 schreef alpeko het volgende:

[..]
Jetten zou compleet kamikaze gaan als hij zijn hele partij met 25 zetels op NSC-achtige wijze zou willen opofferen voor een stel fascisten met 9 zetels.

Beetje de nazistische tweets van Nanninga verdedigen zeker. Heeft wel wat beters te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 30-10-2025 17:11:43 ]
pi_219150896
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Het is een wonder dat ze gisteren niet gedecimeerd zijn.
Slechtste resultaat sinds 1989. Het valt alleen niet op omdat 2023 het een na slechtste was :+.
pi_219150960
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jetten zou compleet kamikaze gaan als hij zijn hele partij met 25 zetels op NSC-achtige wijze zou willen opofferen voor een stel fascisten met 9 zetels.

Beetje de nazistische tweets van Nanninga verdedigen zeker. Heeft wel wat beters te doen.
Jetten heeft ook geen problemen met bruinlinks dus dat zal het probleem niet zijn.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_219151403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Sowieso wordt er veel te veel toegedicht aan een bepaalde wil bij de kiezers of een bepaalde reden daarvoor gezocht. Ik denk dat veel dingen toevalliger zijn dan ze lijken. Heel veel heeft ook met de peilingen te maken. Jetten en Bontenbal deden het de vorige keer zeer slecht en nu opeens goed. Was hun campagne nu dan zoveel beter? Ik zie weinig verschil. De kiezers weten het ook niet meer.
De peilingen peilen slechts wat de mensen vinden op een bepaald moment. En die mensen vinden iets door media-beïnvloeding en wat hieruit doorvloeit. De campagnes en politieke spin hebben blijkbaar hun werk gedaan, niet de peilingen. Anders pleit je ervoor dat men niet mag weten van de invloed van campagnepropaganda is (want dat zou mensen kunnen beïnvloeden?).
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219151448
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 05:04 schreef Telefoonvork het volgende:
Dus misschien toch een coalitie van D66-CDA-VVD-GL/PvdA? Dit is met de huidige uitslag de enige mogelijkheid om een meerderheid te behalen.
Het stikstofverhaal, defensie en het aanpakken van overlastgevende asielzoekers/bevorderen doorstroom, zijn allemaal onderwerpen waar deze 4 partijen gewoon het over eens kunnen zijn.

Geld naar de zorg en onderwijs zal discussie opleveren, maar dit zijn ook echt onderwerpen waar partijen water bij de wijn moeten doen. Hetzelfde geld natuurlijk voor de belastingen.

Ik zie het probleem niet zo, als partijen echt gaan zitten met het landsbelang op 1.

Een vvd die regeren met partijen als de bbb nog ziet zitten, terwijl het land snakt naar een oplossing voor stikstof is in mijn ogen een groot probleem.
pi_219151475
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:21 schreef mackinac het volgende:

[..]
Jetten heeft ook geen problemen met bruinlinks dus dat zal het probleem niet zijn.
Hij sluit de PVV uit.
pi_219151513
Links heeft 43 zetels. Centrum heeft 46 zetels. Rechts heeft 71 zetels.

VVD gaat dreigen met nieuwe verkiezingen als er geen centrumrechts komt, want het is een reële kans dat de VVD dan de grootste wordt. Dat weet Jetten ook.

Ik ben benieuwd wie dit politieke spelletje gaat winnen. Het ligt misschien aan de opvolger van Timmermans.

Misschien wordt het een compromis. Een rechtse vriend voor VVD en een linkse vriend voor D66.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 8
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')