Jetten zal zeggen dat dat ons niet gebeurt als we "m3Er EuRoP@" doen.quote:Op donderdag 27 november 2025 10:57 schreef LXIV het volgende:
Misschien is het ook wel het beste als Engeland over de rand van de afgrond valt. Dat is dan wellicht een wake up call voor de rest van Europa. Alhoewel, dat was Zuid-Afrika ook niet. Maar verder weg.
quote:Google AI Overview
In late 2025, France's government debt is estimated to be around (113.11%) of GDP, while the UK's is slightly lower at approximately (101.29%). Both countries have experienced significant increases in their debt-to-GDP ratios since 2010, driven by factors like lower economic growth and increased spending on pensions and healthcare.
Inflation tax is the reduction in purchasing power of money caused by inflation, which is often a result of a government printing more money to finance its spending. It's not a formal tax, but a hidden cost that diminishes the value of cash holdings and can be a way for governments to raise revenue indirectly. It can also occur when tax brackets aren't indexed to inflation, causing people to pay a higher effective tax rate as their nominal income rises but their real income and purchasing power remain the same or decline.
"Our universities are useless"quote:
Prima idee.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien was brexit dan toch niet zo’n goed idee meneer Hitchens?
Met alle respect maar met alleen kartelachtige uni’s in bosrijke gebieden creëer je geen vreten of welvaart.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
"Our universities are useless"
Oxford, Cambridge en Imperial College staan nog steeds in de top 10 beste universiteiten ter wereld, en er staat geen enkele EU universiteit in de top 10.
UCL, Kings College en LSE staan ook nog in de top 50 (en Edinburgh ook nog).
Daarmee heeft het VK net zoveel universiteiten in de top 50 als de hele EU (Leuven uit Belgie, Technische Uni Munich, LMU Munich en Heidelberg uit Duitsland, PSL Paris uit Frankrijk, en Karolinska uit Zweden),
Die lijstjes moet je met een flinke korrel zout nemen. Zo werk ik zelf op een top-100 universiteit, maar uit niets blijkt dat wij top-100 zijn. Onze studenten zijn middelmaat en het onderzoek is onder de middelmaat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
"Our universities are useless"
Oxford, Cambridge en Imperial College staan nog steeds in de top 10 beste universiteiten ter wereld, en er staat geen enkele EU universiteit in de top 10.
UCL, Kings College en LSE staan ook nog in de top 50 (en Edinburgh ook nog).
Daarmee heeft het VK net zoveel universiteiten in de top 50 als de hele EU (Leuven uit Belgie, Technische Uni Munich, LMU Munich en Heidelberg uit Duitsland, PSL Paris uit Frankrijk, en Karolinska uit Zweden),
Benieuwd of daar iets van waarheid in zit. Want wat hij daar zegt komt er gewoon op neer dat er binnen nu en twee jaar een burgeroorlog komt in het VK.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:22 schreef Tengano het volgende:
Een hele bijzondere en sinistere uitspraak van Ant Middleton op 1:40
"There's a ringing through the grapevine that something is gonna happen in 2027."
Bekijk deze YouTube-video
Dit zou er iets mee te maken kunnen hebben. Het schijnt dat Starmer SAS soldaten wil aanklagen vanwege de oorlog N-Ierland, zo’n 40-50 jaar geleden. Dat zit de SAS helemaal niet lekker. Dit past in een patroon waarbij Starmer zich drukker maakt over wat het buitenland vindt, dan dat hij opkomt voor de Britten.quote:Op zaterdag 29 november 2025 07:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Benieuwd of daar iets van waarheid in zit. Want wat hij daar zegt komt er gewoon op neer dat er binnen nu en twee jaar een burgeroorlog komt in het VK.
Je mag conservatief-rechts tussen aanhalingstekens zetten: “conservatief-rechts”. Labour, conservatieven, libdems: lood om oud ijzer.quote:Op zaterdag 29 november 2025 09:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, labour de schuld geven van decennia aan conservatief-rechts afbraakbeleid is de standaard van dom-rechts. Best voorspelbaar beste kerel.
Zeker. Maar met zowel Labour als de “Conservatives” in vrije val en Libdems en Greens stabiel weet je niet waar dit gaat eindigen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
@:Lyrebird natuurlijk zal Reform kiezers halen van de Toryy's alleen vrees ik dat dat geen meerderheid is.
Een deel van het electoraat (asielzoeker/migrant) gaat niet tegen zijn of haar belang in stemmen, en een deel van de blanke Britste bevolking blijft liberaal stemmen.
Ja in een overwinning van .38-42 procent voor Farrage.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeker. Maar met zowel Labour als de “Conservatives” in vrije val en Libdems en Greens stabiel weet je niet waar dit gaat eindigen.
https://www.theguardian.c(...)s-what-the-polls-say
Dat Reform gaat winnen is wel een redelijke zekerheid, wat mij zorgen baart is zijn de vele berichten die ik lees dat Farage niet echt bezig is om zich goed voor te bereiden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je mag conservatief-rechts tussen aanhalingstekens zetten: “conservatief-rechts”. Labour, conservatieven, libdems: lood om oud ijzer.
Reform zal het overgrote deel van hun kiezers trekken, omdat ze wel een conservatief beleid willen voeren.
En omdat je mij dom-rechts noemt, noem ik jou een pedo.
Pedo.
Reform UK is toch die partij waarbij een van de opperhoofden onlangs tien jaar gevangenisstraf voor landverraad gekregen heeft?quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat Reform gaat winnen is wel een redelijke zekerheid, wat mij zorgen baart is zijn de vele berichten die ik lees dat Farage niet echt bezig is om zich goed voor te bereiden.
Reform is helaas net zoals de PVV een beetje een one man show waar een ieder die niet lekker ligt bij Farage uit de partij word gezet.
Als Farage faalt dan zit het electoraat zo weer terug bij de “conservatieven” met alle gevolgen van dien.
Ik had wel begrepen dat er iets was gebeurt daar, maar hoe of wat geen idee.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Reform UK is toch die partij waarbij een van de opperhoofden onlangs tien jaar gevangenisstraf voor landverraad gekregen heeft?
Die hebben echt wel vage gasten aan boord. En ik denk niet dat Farage die hele kar in zijn eentje kan trekken.
Ja. Van die gelukszoekers in de partij. Kennen we hier ook. Maar dit was wel een hotemetoot van die partij.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik had wel begrepen dat er iets was gebeurt daar, maar hoe of wat geen idee.
Feit is dat als je een nieuwe partij start of spectaculair groeit dat je een hoop mensen aantrekt die je liever kwijt dan rijk bent.
Wellicht idd.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja in een overwinning van .38-42 procent voor Farrage.
En dan?
Misschien is het eerlijke verhaal wel dat het op korte termijn niet meer goed komt met UK.
De partij doet er goed aan om meer talent te werven. Maar ze hebben nog vier jaar de tijd.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat Reform gaat winnen is wel een redelijke zekerheid, wat mij zorgen baart is zijn de vele berichten die ik lees dat Farage niet echt bezig is om zich goed voor te bereiden.
Reform is helaas net zoals de PVV een beetje een one man show waar een ieder die niet lekker ligt bij Farage uit de partij word gezet.
Als Farage faalt dan zit het electoraat zo weer terug bij de “conservatieven” met alle gevolgen van dien.
https://www.bbc.com/news/articles/c5yd878ejqkoquote:Op zaterdag 29 november 2025 12:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Van die gelukszoekers in de partij. Kennen we hier ook. Maar dit was wel een hotemetoot van die partij.
En tien jaar cel voor landverraad naar Rusland is wel heftig hoor.
Maar weet er ook het fijne niet van. Het heeft niet veel aandacht gekregen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |