abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2025 @ 15:07:57 #26
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219121194
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:57 schreef Stepperoller het volgende:
Ik leef het liefst in een democratische rechtsstaat en in een gezonde leefomgeving, dus mijn stem is gewoon in mijn eigen belang.

Zo lang je niet met gemak een ton kan doneren aan een politieke partij en als je morgen in tot je nek verlamd raakt sowieso al je gezondheidszorg bij een privékliniek kan inkopen is een kapitalistische stem mijn inziens ook helemaal niet in je eigen belang alleen maar omdat je goed verdient en een huis bezit. Het is natuurlijk slim van die partijen om in te spelen op mensen hun eigenwaarde en te doen alsof dat wel zo is.
Dit. Ik ben in de kern toch wel echt een sociaal democraat, aangezien ik denk dat dat de fijnste landen zijn om in te wonen (ga bij jezelf maar na; woon je liever in Amerika waar je ieder moment dakloos kan raken als je ziek bent. Of in een land als NL of Zweden?).

Dus dat is eigenbelang.

Maargoed, qua financieel gewin zou een rechtse regering voor mij waarschijnlijk gunstiger uitpakken (koophuis, beleggingen, box 3 vermogen. Wel een laag inkomen, overigens)
pi_219121554
Beide, ik stem wat goed is voor mezelf maar wat ik ook goed vind voor het land, het land heeft te lang stilgestaan door onervaren/onkundige politici , het land heeft een stabiel kabinet nodig wat duidelijke en harde beslissingen moet gaan nemen die ergens pijn gaan doen
pi_219121775
Ik stem sociaal, want ik stem rechts.

Niemand is bij de halfzachte aanpak van links geholpen. Werken moet lonen.
  maandag 27 oktober 2025 @ 16:28:17 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219121783
Een beetje van beide. Ik voel me oprecht heel vies wanneer ik alleen aan mijzelf denk. In mijn eigen leven geef ik best wel veel weg. Vergoeding voor vrijwilligerswerk heb ik niet nodig en stort ik in de grote pot.

Daarnaast besef ik ook dat mensen in dat geval (ik ook) niet alles kunnen overzien, kortzichtig denken en eigenbelang op een bepaalde manier interpreteren. Het eigenbelang voor 80% van Nederland is in ieder geval niet PVV of VVD. In de CPB doorrekeningen, ongeacht het model, is dit al heel lang zo (sowieso sinds 2006). In een ver verleden ging de PVV wel bij het CPB langs.

Enigszins contrair van aanleg ben ik ook. De media en de sfeer is wel erg rechts geworden. Tot onwaarheden aan toe. Dit, wat het AD schrijft klopt bijvoorbeeld niet (Elodie Verweij, ex-VVD - ze zitten overal).

,,Maar toen er gestemd werd voor het homohuwelijk, waren er drie CDA-Kamerleden tegen, werpt Timmermans hem toe. Bontenbal antwoordt: ,,Wanneer was dat?" ,,In 1998", zegt Timmermans. Bontenbal lacht tevreden.
https://www.ad.nl/politie(...)entaliteit~ae75b012/

Het waren niet drie tegen maar slechts drie voor (in 2001, niet 1998) en zo zei Timmermans dit ook.

Puur eigenbelang zou zijn, tot nu in mijn leven: SP en later D66. CDA ook wel.

Ik stem: GL-PvdA. D66 heeft wel een betere kandidatenlijst om eerlijk te zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219124522
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:41 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp het verschil niet zo goed tussen "goed voor de samenleving" en "goed voor mezelf". Ik woon toch in die samenleving? Dus als dat beter wordt, heb ik daar toch zelf ook wat aan, of niet dan? :T
Dat hangt af van de definitie van beter. Er is niet een feitelijk objectieve definitie van goede samenleving.

Sommige mensen vinden een samenleving goed als er een financiële incentive bestaat om het maximale uit je zelf te halen. Wanneer individuen top presteren, komt dat namelijk de samenleving ook ten goede.

Andere mensen vinden een samenleving goed als iedereen ongeveer even veel heeft, ongeacht wat ze leren, presteren, kunnen toepassen, etc.

Sommige mensen vinden een samenleving goed wanneer er weinig overheidsbemoeienis is zodat je zelf veel individuele vrijheid hebt en keuzes kan maken.

Andere mensen vinden een samenleving goed als er veel overheidsregulering is.

Etc.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219124588
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:27 schreef Alloch87 het volgende:
Ik stem sociaal, want ik stem rechts.

Niemand is bij de halfzachte aanpak van links geholpen. Werken moet lonen.
Belasting op arbeid gaat bij links (fors) omlaag
pi_219124592
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:26 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik stem wat het beste is voor alle uitkeringsgenieters
Werken moet in je aard liggen

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')