Hij is niet klein, nee.quote:Op maandag 18 mei 2026 15:51 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)wimming-hall-of-fame
Ik weet niet wat de eisen zijn hoor, maar als je 1 keer olympisch kampioen bent en 1x een WK hebt gewonnen (en nog wat medailles op EK/WK), dan zal de HOF wel vrij fors zijn
766quote:Op maandag 18 mei 2026 16:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij is niet klein, nee.
https://en.wikipedia.org/(...)wimming_Hall_of_Fame
Begrijp er echt geen snars van dat The GOAT (2x goud + 1 zilver op de OS en 2x wereldkampioen) nog niet in de Hall of Fame staat en Ranomi en Ferry inmiddels wel. Wat Sharon heeft laten zien door de jaren heeft is nog wel een tikkeltje indrukwekkender imoquote:Op maandag 18 mei 2026 15:51 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)wimming-hall-of-fame
Ik weet niet wat de eisen zijn hoor, maar als je 1 keer olympisch kampioen bent en 1x een WK hebt gewonnen (en nog wat medailles op EK/WK), dan zal de HOF wel vrij fors zijn
Je moet minstens 4 jaar gestopt zijn.quote:Op maandag 18 mei 2026 16:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Begrijp er echt geen snars van dat The GOAT (2x goud + 1 zilver op de OS en 2x wereldkampioen) nog niet in de Hall of Fame staat en Ranomi en Ferry inmiddels wel. Wat Sharon heeft laten zien door de jaren heeft is nog wel een tikkeltje indrukwekkender imo![]()
https://nos.nl/video/2532(...)ouden-race-in-parijs
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
quote:Kristian Gkolomeev heeft zondag op de controversiële Enhanced Games in Las Vegas een tijd van 20.81 gezwommen op de 50 meter vrije slag. De 32-jarige Griek was daarmee zeven honderdsten van een seconde sneller dan het officiële wereldrecord van de Australiër Cameron McEvoy (20.88).
De prestatie wordt niet officieel erkend, omdat bij de Enhanced Games dopinggebruik door atleten is toegestaan. Zwemmers mogen ook volledig bedekkende zwempakken van polyurethaan dragen, hetgeen sinds 2010 verboden is bij officiële wedstrijden omdat ze de weerstand verminderen en het drijfvermogen verhogen.
Enige die beter doet
Gkolomeev was zondag na een dag vol competities in atletiek, gewichtheffen en zwemmen de enige atleet die beter kon doen dan een wereldrecord. Hij legde zijn prestatie af in het laatste onderdeel van de avond. De organisatoren hadden voorspeld dat er meerdere wereldrecords zouden worden gebroken, maar dat gebeurde niet. De bezetting en de tijden op de verschillende onderdelen waren minder indrukwekkend dan voorgespiegeld.
Op het allerlaatste onderdeel, de 50 meter vrije slag, lukte het dan toch. De Griek Kristian Gkolomeev tikte aan in 20,81 seconden, zeven honderdsten sneller dan het officiële wereldrecord. Het Monegaskische media RMC Sport stelt zich -op basis van analyses van zwemcoaches- zelfs vragen bij de betrouwbaarheid van de tijdsmeting.
Gkolomeev was al langer een uithangbord van het project. In een eerdere promotievideo claimde hij het wereldrecord al te hebben gebroken. Zondag lukte het hem opnieuw.
“Het was een geweldige race en ik heb het gedaan”, pufte Gkolomeev na zijn record. “Een miljoen erbij… daar ga ik niet over klagen. Dit verandert mijn leven en dat van mijn familie.” De Griek ontvangt voor zijn officieus record een premie van een miljoen dollar bovenop de 250.000 dollar die de winnaars van de onderdelen kregen . “Ik ga door. Misschien ben ik volgend jaar wel opnieuw sneller.”
Verboden middelen
De overgrote meerderheid van deelnemers aan de Enhanced Games, waaronder olympische medaillewinnaars in het zwemmen, James Magnussen, Cody Miller en Ben Proud, gebruikten testosteron, groeihormoon, peptiden, anabole steroïden en andere verboden middelen voor hun competitie.
Opvallend: enkele atleten verklaarden clean deel te nemen en wonnen van gedopeerde atleten. Elke winnaar van een onderdeel ontving 250.000 dollar. Bij een verbetering van een bestaand wereldrecord werd die premie opgetrokken naar een miljoen dollar.
De financiële incentives zijn een van de belangrijkste redenen waarom atleten deelnemen aan de Enhanced Games. Het sportevenement werd de voorbije maanden door internationale sportbonden massaal bekritiseerd en als gevaarlijk bestempeld omwille van de gezondheidsrisico’s en de morele bezwaren. World Aquatics erkent de resultaten niet. Het officiële wereldrecord blijft dus in handen van de Australiër Cameron McEvoy, die eerder dit jaar 20,88 seconden zwom in China.
Bij World Aquatics in ieder geval niet.quote:Op maandag 25 mei 2026 15:55 schreef Szura het volgende:
Ik neem aan dat types die aan deze onzin deelnemen nooit meer in een reguliere wedstrijd mogen uitkomen?
VLAGGETJEDquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Commentator mist even het WR, want Italiaans record van Curtis ging voor?
Limieten kunnen niet meer in de series gezwommen worden, alleen nog maar in de A-finales. Corbeau valt daardoor af op de 50 school.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:15 schreef Riofan83 het volgende:
Eerste EK-limieten zijn binnen:
50 vlinder - Maaike de Waard 25.62 & Tessa Giele 25.72
50 school - Koen de Groot 26.80 & Caspar Corbeau 27.16
Oh echt? Dus echt nog maar 1 kans op iedere afstand? Jammer voor Corbeau, al zal hij die 50 meter school uiteindelijk echt wel zwemmen (mits gekwalificeerd op de 100 of 200 school).quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:46 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Limieten kunnen niet meer in de series gezwommen worden, alleen nog maar in de A-finales. Corbeau valt daardoor af op de 50 school.
Ja, sinds Verhaeren terug is. Alleen in de A-finale. 1 toernooi, 1 kans.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:59 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Oh echt? Dus echt nog maar 1 kans op iedere afstand? Jammer voor Corbeau, al zal hij die 50 meter school uiteindelijk echt wel zwemmen (mits gekwalificeerd op de 100 of 200 school).
Zwemsport heeft toch geen commentaar?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:37 schreef swimmie86 het volgende:
Zwemsport.tv of NOS, commentaar is echt ontzettend ruk. Fout na blunder, het blijft knap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |