Weer op koers de 2de partij te worden....quote:Nieuwe peiling Maurice de Hond: VVD boekt grote winst, CDA levert twee zetels in
De VVD is sinds vorige week met vier zetels gestegen in de laatste peilingen van Maurice de Hond, terwijl het CDA twee zetels is gezakt. De PVV van Geert Wilders blijft de grootste. Dat maakt De Hond vanavond bekend in Café Kockelmann op NPO 2.
Volgens De Hond is de opmars van de VVD goed te verklaren. "Een cruciale factor in deze verkiezingsstrijd is niet wie kiezers wél willen, maar wie kiezers niet willen", aldus de opiniepeiler. "De VVD heeft zich van het CDA onderscheiden door GroenLinks-PvdA wél uit te sluiten. Dat heeft Dilan Yeşilgöz bij het SBS-debat goed benadrukt. Kiezersstromen van CDA naar VVD zijn verminderd, terwijl de kiezersstromen van CDA naar VVD zijn toegenomen."
"Hetzelfde geldt voor JA21", voegt De Hond toe. "Een deel van hun winst stroomt nu naar de VVD." De partij is sinds vorige week twee zetels verloren.
GroenLinks-PvdA en D66 stabiel
GroenLinks-PvdA en D66 blijven stabiel op respectievelijk 24 en 17 zetels staan. Vorige week verloor GroenLinks-PvdA één zetel, terwijl D66 er drie won. GroenLinks-PvdA-lijsttrekker Frans Timmermans stelde toen in Café Kockelmann dat zijn partij "nog niet los" was. "Ik moet ervoor zorgen dat we in de komende dagen en weken mensen echt mobiliseren."
Alles leuk en aardig, maar heeft die VVD überhaupt nog enige geloofwaardigheid? Laat ik het zo stellen; als ze dit uiteindelijk niet nakomen, dan kan dan wel eens het definitieve einde zijn. Wie gelooft hen dán nog???quote:De VVD heeft zich van het CDA onderscheiden door GroenLinks-PvdA wél uit te sluiten.
quote:Kiezersstromen van CDA naar VVD zijn verminderd, terwijl de kiezersstromen van CDA naar VVD zijn toegenomen."
Was je aan het oefenen voor de spiegel?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Aldus geen van de normaal zo graag jammerende PVV aanhangers hier.
Nee. Ik vind dit eigenlijk wel goed nieuws. Ik was van plan CDA te stemmen totdat ze liever met de VVD in zee wilden gaan. Nu weet ik zeker dat ik met een PvdA stem er geen VVD bij krijg.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Was je aan het oefenen voor de spiegel?
Dat weet je niet. Er is namelijk geen kabinet mogelijk zonder VVD en GL/PvdA gezien de PVV geen of niet genoeg partners gaat vinden. En jij gelooft Yesilgöz en Timmerfrenske op hun woord?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dit eigenlijk wel goed nieuws. Ik was van plan CDA te stemmen totdat ze liever met de VVD in zee wilden gaan. Nu weet ik zeker dat ik met een PvdA stem er geen VVD bij krijg.
Dat dacht ik bij kabinet Rutte 3 al.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:52 schreef Elan het volgende:
Mensen zijn compleet achterlijk als ze ondanks de bende die dit land is nu weer massaal VVD stemmen.
Timmermans is een heiligequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Er is namelijk geen kabinet mogelijk zonder VVD en GL/PvdA gezien de PVV geen of niet genoeg partners gaat vinden. En jij gelooft Yesilgöz en Timmerfrenske op hun woord?
Een bende waar ook CDA, PvdA, D66, CU, PVV, NSC voor verantwoordelijk zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:52 schreef Elan het volgende:
Mensen zijn compleet achterlijk als ze ondanks de bende die dit land is nu weer massaal VVD stemmen.
Binnen 1 dag economische crisisquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:50 schreef RotatoR het volgende:
Zou leuk zijn als Yesilgoz alsnog de eerste vrouwelijke premier wordt.
De VVD doet 20 jaar een bedrog en jij denkt dat ze nu wel zullen imploderen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar heeft die VVD überhaupt nog enige geloofwaardigheid? Laat ik het zo stellen; als ze dit uiteindelijk niet nakomen, dan kan dan wel eens het definitieve einde zijn. Wie gelooft hen dán nog???
Ja, haat jegens Yesilgoz, dus vrouwenhaatquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Bespeur ik hier nou vrouwenhaat?
Inderdaad, zoals in 2008 toen we in de meest marxistische tijd ooit leefden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
zodra de marxisten wappies aan de macht komen.
Dat dacht ik ook toen ze in 2012 41 zetels behaalden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:52 schreef Elan het volgende:
Vooral fvd is druk bezig, vooral op socials. Korte buzzvideos met gewiekste oneliners of "gotchas" tijdens debatten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Elke dag weer anonieme accounts die FvD of PVV de hemel in prijzen met vrijwel gelijke teksten. Er is geen limiet op het aantal accounts dat iemand mag aanmaken.
Dat heeft de VVD danweer niet nodig.
Ik denk toch dat Bontenbal premier wordt, ondanks dat ze 2 zetels verliezen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:50 schreef RotatoR het volgende:
Zou leuk zijn als Yesilgoz alsnog de eerste vrouwelijke premier wordt.
Het CDA dat een netto migratiesaldo van 40 tot 70k per jaar realistisch vindt, maar er geen realistische bouw en infrastructuur plannen tegenover zet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk toch dat Bontenbal premier wordt, ondanks dat ze 2 zetels verliezen.
" Het meest realistische kabinet is kabinet door het midden."
Ik stem er zelf niet op, maar ik verwacht het.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het CDA dat een netto migratiesaldo van 40 tot 70k per jaar realistisch vindt, maar er geen realistische bouw en infrastructuur plannen tegenover zet.
Ja dat gaat vast werken.
De complotdenkers, dat zijn de kiezers van FvD. Die bereik je alleen maar via social mediaquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vooral fvd is druk bezig, vooral op socials. Korte buzzvideos met gewiekste oneliners of "gotchas" tijdens debatten.
Tja, het blijft verbazingwekkend hoe lang ze met alles zijn weggekomen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De VVD doet 20 jaar een bedrog en jij denkt dat ze nu wel zullen imploderen?
Dat klopt maar de VVD was in alle kabinetten aanwezig en bijna alle keren de grootste dus zeker hoofdverantwoordelijkquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Een bende waar ook CDA, PvdA, D66, CU, PVV, NSC voor verantwoordelijk zijn.
Niemand heeft mij tot nog toe onderbouwd kunnen uitleggen wat er precies zo verschrikkelijk is aan GroenLinks / PvdA.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:09 schreef embedguy het volgende:
Mooi. Elke stem extra voor rechts, is een tegenstem meer voor glpvda.
Wel jammer dat ze de kiezers bij de verkeerde partij weghalen. Ik heb nog hoop dat er iemand anders dan glpvda de grootste partij wordt (pvv niet meegerekend, die doet immers niet meer mee).
Zo werkt het niet. Rutte IV voerde bijna letterlijk het D66 verkiezingsprogramma uit.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat klopt maar de VVD was in alle kabinetten aanwezig en bijna alle keren de grootste dus zeker hoofdverantwoordelijk
Dan heb je alsnog kabinetten Rutte 1 tot en met 3 over, een kabinet zonder de VVD zou ik best fijn vindenquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Rutte IV voerde bijna letterlijk het D66 verkiezingsprogramma uit.
Met het CDA krijg je min of meer hetzelfde. Die partij heeft een groot aandeel is de huidige problemen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan heb je alsnog kabinetten Rutte 1 tot en met 3 over, een kabinet zonder de VVD zou ik best fijn vinden
Mensen zijn compleet achterlijk, punt. Er is geen 'als'.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:52 schreef Elan het volgende:
Klopt maar Bontenbal is een andere categorie CDA-er dan Hoekstraquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Met het CDA krijg je min of meer hetzelfde. Die partij heeft een groot aandeel is de huidige problemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |