abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219094833
Doordat zowel de !e als 2e Kamer hebben ingestemd met een algeheel landelijk vuurwerkverbod, gaat dit vuurwerkverbod in vanaf volgend jaar (jaarwisseling 2026/2027). Daardoor mag ook siervuurwerk niet meer worden verkocht/afgestoken vanaf volgend jaar. Knalerwtjes, sterretjes en trektouwtjes blijven echter wel toegestaan.

Hoe zie jij dit verbod tegemoet? Ga je dit jaar extra inslaan, om nog eenmaal groot uit te pakken, en om je er daarna aan te houden? Ga je volgend jaar in de weer met sterretjes en trektouwtjes? Of heb je er maling aan, en ga je je vuurwerk volgend jaar desnoods kopen in Duitsland, Belgie, Polen, of waar dan ook?
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_219094842
Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af, te duur en heb het hele oud en nieuw eigenlijk nooit leuk gevonden :P
Twiddel
pi_219094965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:28 schreef summer2bird het volgende:
Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af, te duur en heb het hele oud en nieuw eigenlijk nooit leuk gevonden :P
Dit. En velen met ons heb ik het idee.
pi_219095002
Nee, nu ga ik er niet bewust voor naar het buitenland, en neem ook geen kofferbak vol mee.

Maar als ik ergens een leuk sierpotje tegen kom, dan heb je best kans dat ik het mee neem
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219095013
quote:
Dit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:50:26 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219095160
Ik heb mijn laatste vuurwerkje 2000/2001 afgestoken.
Ik vind het wel goed zo.
Kost een hoop geld,
Valt altijd tegen,
Van op een afstandje (andere kant van de straat/plein/gracht) ziet het er altijd mooier uit.
Laat een ander het maar betalen en afsteken. Ga ik er wel naar staan kijken.
pi_219095239
Nee
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219095248
Ik heb trouwens een veel beter idee dan het vuurwerkverbod.
Maak van oud en nieuw weer een gezelschaps evenement.
Dus, elke gemeente minimaal 1 "vuurwerkgebied" aka een weiland of een plein, speciaal voor vuurwerk.
Op oudjaarsdag vanaf 13:00 toegankelijk.
Op het plein/weiland staan kraampjes waar je vuurwerk ter plekke kan kopen
Er staat ook een muziektent en wat vreet en zuip kraampjes.
Een afgezet gebied voor kinderen.
Iedereen fouilleren bij binnenkomst
Ehbo tent
En een stuk afgezet waar mensen compleet loco mogen gaan, ze krijgen alleen geen hulp als het mis gaat, hulpdiensten mogen daar de volgende dag pas op.
En de opbrengsten worden netjes gedeeld voor alle deelnemende partijen.
En om 12:00 snachts een vuurwerkshow van de gemeente.

Hardstikke leuk en win-win voor anti en pro vuurwerk
Twiddel
pi_219095291
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:18 schreef summer2bird het volgende:
Dus, elke gemeente minimaal 1 "vuurwerkgebied" aka een weiland of een plein, speciaal voor vuurwerk.
Ehbo tent
En een stuk afgezet waar mensen compleet loco mogen gaan, ze krijgen alleen geen hulp als het mis gaat, hulpdiensten mogen daar de volgende dag pas op.

:')
Waarom de volgende dag pas medische hulp?
pi_219095329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:24 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
:')
Waarom de volgende dag pas medische hulp?
Omdat dat het hoekje is voor de mensen die onverantwoordelijk met vuurwerk willen omgaan. Gooien, heel dronken zijn, er zijn in die hoek geen regels en ook geen hulp :P
Soort vrijwillige purge hoek
Twiddel
pi_219095351
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Omdat dat het hoekje is voor de mensen die onverantwoordelijk met vuurwerk willen omgaan. Gooien, heel dronken zijn, er zijn in die hoek geen regels en ook geen hulp :P
Soort vrijwillige purge hoek
Erg gestoord zeg
pi_219095388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Erg gestoord zeg
Het was niet serieus bedoeld ;)
Twiddel
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:40:48 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219095422
Mja grotendeels, zal misschien nog eens een sierpijl afsteken geen idee of dat mag of niet boeit me verder ook niet. Verder vind ik vuurwerk niet zo boeiend.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219095908
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja grotendeels, zal misschien nog eens een sierpijl afsteken geen idee of dat mag of niet boeit me verder ook niet. Verder vind ik vuurwerk niet zo boeiend.
Het boeit je niet omdat de straffen te laag zijn. Zou je het ook doen als er een gevangenisstraf voor stond?
pindazakje
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:59:14 #16
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219095925
ik vind vuurwerk kijken leuk, kopen niet.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:03:55 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219095954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Het boeit je niet omdat de straffen te laag zijn. Zou je het ook doen als er een gevangenisstraf voor stond?
ja dan juist!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219096285
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:18 schreef summer2bird het volgende:
Ehbo tent

Hardop gelachen, maar afgezien van de Purge hoek, helemaal geen slecht plan. Lijkt me inderdaad een win-win.
Doei
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:34:34 #19
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_219096460
Ik ga cobra's plakken op de ramen van de huizen van de mensen die zich niet aan het vuurwerkverbod houden.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_219096533
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 19:07 schreef Treinmeneer het volgende:

[..]
Hardop gelachen, maar afgezien van de Purge hoek, helemaal geen slecht plan. Lijkt me inderdaad een win-win.
Ik heb zelf altijd een hekel aan vuurwerk gehad, door mijn autisme krimp ik elke keer in elkaar bij elke knal, kan er niet aan wennen en het was vroeger al zo heftig.

Alleen kan ik me ook heel goed voorstellen dat dit een hele leuke tijd is voor anderen, en vind ik een totaalverbod een beetje te heftig.

Daarom denk ik dat dit plan (idd afgezonderd van de purge hoek haha) nog best eens een idee kan zijn, dan word het ook meer een feestavond waar mensen naartoe kunnen ipv ieder voor zich.
Twiddel
pi_219096678
Ik vond vuurwerk alleen leuk toen ik puber was. Daarna kreeg ik er al snel een hekel aan, vooral aan knalvuurwerk. En de decembermaand vind ik sowieso de kutste maand van allemaal.
pi_219096787
Hier knettert t' het hele jaar. Meestal achter mijn rug om.
Vooral na een pot, bruine bonen

Maar serieus, die dag of soms 3 dagen dat men Nederland vervuilt, van alles sloopt, de doktersposten vol zitten, ja daar kan ik wel naar uitkijken.

Vooral als het dan windstil is en de rook blijft hangen.

NOT

Schijtvuurwerk dat geen werk is.
pi_219097696
Als ik kijk naar mijn verleden denk ik dat in mijn toekomst er ook nog vuurwerk zal zijn. Dit jaar zal ik zeker wel wat extra's halen en waarschijnlijk niet alles dit jaar afsteken...

Of misschien ook wel, we gaan het zien.

Zal iig wel een feestje worden! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:44:13 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_219098008
Ik kocht toch al geen vuurwerk, dus ja
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_219098222
Te duur
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:08:43 #26
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219098249
Waarschijnlijk haal ik wel weer een paar potjes in Duitsland. Een oud en nieuw zonder vuurwerk kan ik me gewoon niet voorstellen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:21:26 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219101799
Ik koop al ruim 25 jaar of zo geen vuurwerk meer, vind het persoonlijk zonde van mijn geld, maar heb er verder geen hekel aan of zo, vind het altijd wel mooi.

De gemeente waar ik woon heeft al een aantal een volledig vuurwerk verbod, maar ik kan zeggen dat daar al die jaren helemaal niks van te merken is.
Idem voor Nijmegen, waar ik ook zeer regelmatig ben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:59:05 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219104075
quote:
Dit.

Maar als ik een vuurwerkje in mijn handen gedrukt krijg dan kan ik het niet laten natuurlijk.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219104372
Ik ben bang voor vuurwerk, maar achter het raam leuk om naar te kijken.

Toen in de covidperiode er een verbod op vuurwerk was, was dat het heftigste vuurwerkjaar in mijn buurt. Ik denk dat in het begin het hier heftig blijft.

Het verbod vind ik wel jammer. Alleen tijden en tradities veranderen. Ik weet niet of de hele nacht opblijven en knutselen dan nog leuk is... zeker omdat ik geen feestjes heb oid. Het speciale is er voor mij dan vanaf

Maar goed. In zie wel hoe het is dan... denk wel dat ik het op mij manier ga vieren, maar moet wennen aan de hoe
pi_219104396
Heb 60x3” Shells nog een aantal 4” en 6x 6”

En 20 flowerbeds variėrend van 80 tot 620 shots.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')