Jup. Plaatselijke verdoving en je ziet grijpertjes, tangetjes,stofzuigertje en vloeistof in je oog gepompt worden.quote:
Damn...quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Jup. Plaatselijke verdoving en je ziet grijpertjes, tangetjes,stofzuigertje en vloeistof in je oog gepompt worden.
Dus redelijk freaky ja. Gelukkig krijg je meteen verdoving bij zodra je zegt dat het zeer doet. Dus je voelt er niet veel van dan.
Eerste keer was heel akelig omdat ik niet wist wat ik moest verwachten.
2de operatie was heel akelig OMDAT ik wist wat ik moest verwachten.
Mss wat 'vervuiling' in de olie? Wondvocht ofzo?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 18:29 schreef vosss het volgende:
Dankje. Ik heb geen keus.
Overigens is het zo dat mijn zicht heel langzaam steeds minder aan het worden is laatste paar dagen.
Wordt stilletjes aan steeds een beetje vager, waziger en donkerder. Net of het begint te schemeren. Geen idee wat ik daarvan moet denken.
Fuck you netvlies; maandag lig jij gewoon nog vast aan de bovenkant en de onderkant fixen we met die nieuwe operatie!![]()
Geen idee. Ik heb het uitgelegd aan de assistente en die heeft met de oogarts overlegd. Geen reden om eerder binnen te komen. Voor wat betreft die rare "luchtbel" of "blob" wat om de zoveel tijd voorbij komt dus. Dat beeld wat minder wordt ben ik denk ik vergeten te vragen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mss wat 'vervuiling' in de olie? Wondvocht ofzo?
Toen ik 16 jaar terug aan staar (jeugdstaar) ben geopereerd wou ik gewoon algehele narcose en geen plaatselijke verdoving. Ik moet er niet aan denken al die grijpertjes te zien enzo. Jij ondergaat dit als een bikkel.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Jup. Plaatselijke verdoving en je ziet grijpertjes, tangetjes,stofzuigertje en vloeistof in je oog gepompt worden.
Dus redelijk freaky ja. Gelukkig krijg je meteen verdoving bij zodra je zegt dat het zeer doet. Dus je voelt er niet veel van dan.
Eerste keer was heel akelig omdat ik niet wist wat ik moest verwachten.
2de operatie was heel akelig OMDAT ik wist wat ik moest verwachten.
Dankje. 2x eerder mee weten te dealen komt goed.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Toen ik 16 jaar terug aan staar (jeugdstaar) ben geopereerd wou ik gewoon algehele narcose en geen plaatselijke verdoving. Ik moet er niet aan denken al die grijpertjes te zien enzo. Jij ondergaat dit als een bikkel.
Ik wens je veel sterkte aankomende dinsdag of woensdag.
Kutste is dat tangetje met als ze de hechtingen doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:35 schreef Zorro het volgende:
Ik heb ook plaatselijk gehad bij mijn netvliesoperatie, maar geen idee wat ik in mijn oog gekregen heb maar ik zag geen flikker meer. Het was een grote lichte vlek. Wel zo prettig
Geen idee. Netvlies ligt voorlopig in elk geval nog los aan in elk geval de onderkant. Dat wordt niet vanzelf beter of minder erg, maar juist slechter en erger.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 13:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Vosss, je babbelt aardig. Is dat een goed of een slecht teken?
Het gaat niet zo best. Maar het is positief dat je er over praat.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Netvlies ligt voorlopig in elk geval nog los aan in elk geval de onderkant. Dat wordt niet vanzelf beter of minder erg, maar juist slechter en erger.
Pijn aan mn oog is ook amper minder, zit nog aan 6 paracetamollen 500mg per dag. Zicht wordt met ee dag minder scherp/waziger dan het sl was en donkerder.
We zien maandag wel wat den dokter zegt en hoe het ervoor staat.
In elj geval probeer ik er maar een beetje jn te berusten, hoe klote ook, ik kan er niks aan doen zelf of iets aan verbeteren. Dus ja. Zeg het maar. Goed of slecht. Don't know.
Of het niet zo best gaat weet ik pas maandag. De oogarts wilde bewust even wachten met nieuwe operatie om littekenweefsel even te laten uitwoekeren hopelijk zodat het beter verwijderd kan worden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het gaat niet zo best. Maar het is positief dat je er over praat.
Ja, of niet natuurlijk... See what I did there?quote:
Beetje kut, maarja, eerst f1 kijken en dan naar bed. Maandag maar kijken wat de oogarts zegt. In elk geval sowieso weer opereren en stukje netvlies wat verloren gaat gaan. Inclusief beetje zichtveld dus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe gaat het nu met je oogje @:vosss ? Wel op tijd naar bedje he, want herstellen doe je vooral als je slaapt
Dat is op zich wel een hele goede instellingquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:38 schreef vosss het volgende:
In elj geval probeer ik er maar een beetje jn te berusten, hoe klote ook, ik kan er niks aan doen zelf of iets aan verbeteren. Dus ja. Zeg het maar. Goed of slecht. Don't know.
Dankje!!quote:
Succesquote:Op maandag 27 oktober 2025 09:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dankje!!
Ik geef later vandaag wel weer een update als ik terug ben uit het ziekenhuis.
Vandaag is gewoon onderzoek dus dat is niet zo heel spannend. Wel weer naar Maastricht, maargoed, het is wat het is.
Succes Vos!quote:Op maandag 27 oktober 2025 09:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dankje!!
Ik geef later vandaag wel weer een update als ik terug ben uit het ziekenhuis.
Vandaag is gewoon onderzoek dus dat is niet zo heel spannend. Wel weer naar Maastricht, maargoed, het is wat het is.
Vraag eens naar druppels zonder conserveringsmiddel. Ik heb zelf ook oogproblemen en ben allergisch voor conserveringsmiddel. Dat geeft klachten o.a. zoals wat jij beschrijft. Daarnaast bij mij ook veel "troep" in mijn ooghoeken die mijn wimpers aan elkaar plakt. Dezelfde druppels zonder conserveringsmiddel zijn een stuk aangenamer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef vosss het volgende:
Ik begin overigens wel te denken dat mijn oog erg heftig reageert op een van de druppels. Een week later is dat nog destijds beurs en dik. Dat zal, als ik terugdenk aan herstel vorige operatie, aanstaande maandag niet heel veel minder zijn, want de vorige keer was mn oog pas na een week of 2 a 3 minder dik. Ok daar kwam toen wel een ontsteking tussendoor, maar met andre druppels en die hechting eruit ging het heel snel veel beter.
Dank voor de tip. Ik ga het er met de oogarts overlegd hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2025 11:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vraag eens naar druppels zonder conserveringsmiddel. Ik heb zelf ook oogproblemen en ben allergisch voor conserveringsmiddel. Dat geeft klachten o.a. zoals wat jij beschrijft. Daarnaast bij mij ook veel "troep" in mijn ooghoeken die mijn wimpers aan elkaar plakt. Dezelfde druppels zonder conserveringsmiddel zijn een stuk aangenamer.
Sterkte vandaag!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |