Ik heb het over de vitale gepensioneerden die niets beters te doen weten dan na hun pensionering weer te gaan werken, dan heb je erg weinig fantasie. Dat zal jij toch wel met mij eens zijn?quote:Op maandag 17 november 2025 07:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk deze parasiet eens neerkijken op de arbeidende klasse.
Neequote:Op maandag 17 november 2025 08:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb het over de vitale gepensioneerden die niets beters te doen weten dan na hun pensionering weer te gaan werken, dan heb je erg weinig fantasie. Dat zal jij toch wel met mij eens zijn?
De arbeidskorting moet voor onder de AOW leeftijd 65 ook fors omhoog ,quote:Op zondag 16 november 2025 22:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Waarom moet werken voor ouderen meer lonen dan voor jongeren? Die logica ontgaat mij geheel.
De AOW uitkering is ook niet meer dan een symbolische vergoeding, op % van het minimumloon niveauquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Beetje zoals Flexijob in België
Een flexi-job in België is een speciale vorm van bijverdienste waarbij iemand extra kan werken bovenop zijn hoofdjob of pensioen, met heel lage belastingen. De werkgever betaalt weinig sociale bijdragen en de werknemer krijgt het loon netto uitbetaald (vrij van belasting).
Belangrijke punten:
Je moet al een hoofdjob hebben (min. 4/5) of gepensioneerd zijn.
Je werkt bijverdiensten bij in sectoren zoals horeca, retail, sportclubs, zorg, enz.
Het loon is vastgelegd door de overheid en is volledig netto.
Het systeem is bedoeld om flexibele extra uren mogelijk te maken zonder ingewikkelde administratie.
nee sukkel je hebt het alweer foutquote:Op zondag 16 november 2025 21:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Nogmaals: je snapt het niet.
Een arbeidskorting van 24000 euro betekent dat mensen tot een inkomen van 63k geen inkomstenbelasting betalen (en dan laat ik de algemene heffingskorting nog buiten beschouwing).
Dat zou misschien wel haalbaar zijn. Als we meteen maar de hele AOW afschaffen ofzo...
.quote:Arbeidskorting
De arbeidskorting is de heffingskorting die u krijgt als u werkt.
We berekenen de arbeidskorting over het arbeidsinkomen
Ja. En de Duitsers moeten straks waarschijnlijk ook nog gaan bijdragen aan Franse pensioenen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:26 schreef flyguy het volgende:
Het probleem in Duitsland is dat er zeer weinig PK's zijn met relatief weinig vermogen. Het meeste geld voor de pensioenvoorzieningen voor ouderen komt er van de lopende rekening van de overheid. Voor een land als Duitsland is dit echt heel beroerd geregeld en veel en veel slechter dan bijvoorbeeld in Nederland. Dat gaat echt een zooitje worden de komende decennia.
iedereen heeft recht op een goede waardering van arbeid en niet op een zeer goede waardering van kapitaal door de overheidquote:Op maandag 17 november 2025 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens maken dergelijke maatregelen arbeid goedkoper. Een jonger iemand (mensen met weinig vermogen, minder kansen, en die het naar alle waarschijnlijkheid minder goed heeft) dan een ouder persoon moet dan gaan concurreren met die ouderen.
Lekker gewerkt Duitse overheid.
Lijkt me een prima idee, zullen we dan ook de inkomstenbelasting gelijktrekken met niet-AOW’ers?quote:Op maandag 17 november 2025 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De arbeidskorting moet voor onder de AOW leeftijd 65 ook fors omhoog ,
nu krijgen AOW ers exact de halve arbeidskorting
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2025
Leg mij dat eens uit
Is het werk van AOW ers minder waard dan het werk van mensen onder de AOW leeftijd ??
ja primaquote:Op maandag 17 november 2025 18:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt me een prima idee, zullen we dan ook de inkomstenbelasting gelijktrekken met niet-AOW’ers?
De overheid ontkomt er niet aan om de AOW ers terug in het arbeidsproces te trekken , bedenk dat het ook consumenten zijn die kun je niet allemaal ongestraft op water en brood zetten en hun arbeidservaring en knowhow weggooienquote:Een netto AOW voor gehuwden of samenwonenden is per persoon ¤ 1.045,91 per maand (met loonheffingskorting) of ¤ 848,41 per maand (zonder loonheffingskorting) vanaf 1 juli 2025.
De hoogte van de netto bijstandsuitkering hangt af van de persoonlijke situatie, zoals de woonsituatie en leeftijd.
Vanaf 21 jaar tot de AOW-leeftijd is een alleenstaande ongeveer ¤1.300,61 netto per maand, terwijl gehuwden/samenwonenden rond de ¤1.858,01 netto per maand ontvangen
De meeste vitale gepensioneerden hebben toch geen belangrijke know-how? Want de meesten zijn niet belezen en zijn dus kort af.quote:Op maandag 17 november 2025 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja prima
Als het netto AOW dan maar boven de bijstand blijft he , dat scheelt al niet zo veel meer en zeker niet nu de VVD de AOW wil ontkoppelen
[..]
De overheid ontkomt er niet aan om de AOW ers terug in het arbeidsproces te trekken , bedenk dat het ook consumenten zijn die kun je niet allemaal ongestraft op water en brood zetten en hun arbeidservaring en knowhow weggooien
Gezien de woningnood is het sowieso beter. Die ouderen hebben al een woonruimte. Een arbeidsmigrant legt extra beslag op de beschikbare woonruimte. Een aspect wat gemakkelijk over het hoofd kan worden gezien.quote:Op maandag 17 november 2025 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid ontkomt er niet aan om de AOW ers terug in het arbeidsproces te trekken , bedenk dat het ook consumenten zijn die kun je niet allemaal ongestraft op water en brood zetten en hun arbeidservaring en knowhow weggooien
quote:Rosalinde hat ihr ganzes Leben als examinierte Altenpflegerin gearbeitet. Seit diesem Jahr ist die Babyboomerin in Rente. Genießen kann sie die aber nicht, denn Rosalinde hat zusätzlich zur staatlichen Rente nicht vorgesorgt und jetzt hat sie nach Abzug aller Kosten nur knapp 200 Euro zum Leben.
Doch einen Minijob als Pflegerin findet sie auch nicht so leicht, denn die meisten Unternehmen wollen ihr hierfür nicht den Stundensatz einer ausgebildeten Fachkraft zahlen. Ähnlich wie Rosalinde geht es Mika. Sie hat ihr Leben lang hart gearbeitet und vier Kinder großgezogen neben dem Job. Heute bleibt ihr davon kaum etwas. Sie geht deshalb putzen, obwohl die Knochen weh tun.
quote:D66 wil snijden in AOW
D66 wil snijden in de AOW door de directe koppeling met het minimumloon deels los te laten. Het staatspensioen stijgt dan "netto minder snel" dan normaal bij een verhoging van het minimumloon.
Blijf je thuis dan krijg je fijn ouderenkorting zegt IVO en dalurenkaart en prive thuishulpquote:Op zaterdag 15 november 2025 10:03 schreef Ivo1985 het volgende:
Duidelijk, jij snapt niets van hoe belastingen werken...
Het aantal ouderen dat aanvulling krijgt vanuit de bijstand naast hun AOW neemt sowieso jaarlijks toe, omdat er steeds meer migranten zijn met een onvolledig opgebouwde AOW die er gebruik van moeten maken.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
Was de AOW uitkering er niet ,dan kreeg iedere oudere bijstand uit de gemeentekas
en bijstand is, (op een haar na) net zoveel als AOW en daar betalen we belasting voor
quote:U bouwt een volledige AOW op als u 50 jaar legaal onafgebroken in Nederland heeft gewoond of gewerkt.
sommigen doen ook vrijwilligerswerk , raar he?quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:56 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Werken is overgewaardeerd. Ik geef mijn wajong aan zeer beperkte producten uit. Denk dat ik iemand in totaal 3 uur bezig houd per maand
De beste en goedbetaalde baantjes worden bezet gehouden door vitale gepensioneerden. Waardoor de jongere generaties met elkaar moeten beconcurreren om een leuk en goedbetaald baantje.quote:Op dinsdag 18 november 2025 22:56 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Werken is overgewaardeerd. Ik geef mijn wajong aan zeer beperkte producten uit. Denk dat ik iemand in totaal 3 uur bezig houd per maand
Alsof jij je gedachte maakt over een al dan niet goedbetaalde baan.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:06 schreef torentje het volgende:
[..]
De beste en goedbetaalde baantjes worden bezet gehouden door vitale gepensioneerden. Waardoor de jongere generaties met elkaar moeten beconcurreren om een leuk en goedbetaald baantje.
Dat zaait verdeeldheid tussen de jongere generaties, waardoor de elite nog steeds lacht, want zij behouden dan de macht.
Een goedbetaald baantje zou ik best wel willen hebben, is beter dan de onderbetaalde baantjes met zware en erbarmelijke omstandigheden die ik al gehad heb.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alsof jij je gedachte maakt over een al dan niet goedbetaalde baan.
Ik zou vandaag ook erbarmelijk onderbetaald zwaar werk doen, maar ik ben niet ingedeeld door erbarmelijke omstandighedenquote:Op woensdag 19 november 2025 11:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Een goedbetaald baantje zou ik best wel willen hebben, is beter dan de onderbetaalde baantjes met zware en erbarmelijke omstandigheden die ik al gehad heb.
Ik denk dat jij eerder dan ik gestopt zou zijn met werken of zoeken naar een baan, als men jou slechts onderbetaalde banen met zware en erbarmelijke omstandigheden zou aanbieden.
Jij hoeft niet te werken want jij hebt een goed pensioen en AOW. Ga dus maar gauw de lokale economie een boost geven nu je nog kan.quote:Op woensdag 19 november 2025 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou vandaag ook erbarmelijk onderbetaald zwaar werk doen, maar ik ben niet ingedeeld door erbarmelijke omstandigheden
geen , maar dat is ook niet de bedoelingquote:Op zondag 19 oktober 2025 13:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Leuk, maar hoeveel ondernemers gaan mensen van 67-70 aannemen cq in Dienst houden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |