abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219283301
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 07:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk deze parasiet eens neerkijken op de arbeidende klasse.
Ik heb het over de vitale gepensioneerden die niets beters te doen weten dan na hun pensionering weer te gaan werken, dan heb je erg weinig fantasie. Dat zal jij toch wel met mij eens zijn?
  maandag 17 november 2025 @ 13:16:21 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219285061
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb het over de vitale gepensioneerden die niets beters te doen weten dan na hun pensionering weer te gaan werken, dan heb je erg weinig fantasie. Dat zal jij toch wel met mij eens zijn?
Nee
pi_219285213
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 13:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee
Dat antwoord verbaast mij niet.
  maandag 17 november 2025 @ 13:46:23 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219285268
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 13:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat antwoord verbaast mij niet.
Net ging je er nog van uit dat ik het met je eens zou zijn

🤣🤣
  maandag 17 november 2025 @ 17:15:43 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219286352
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 22:04 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Waarom moet werken voor ouderen meer lonen dan voor jongeren? Die logica ontgaat mij geheel.
De arbeidskorting moet voor onder de AOW leeftijd 65 ook fors omhoog ,
nu krijgen AOW ers exact de halve arbeidskorting
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2025
Leg mij dat eens uit

Is het werk van AOW ers minder waard dan het werk van mensen onder de AOW leeftijd ??

Duitsland kent aan het werk van ouderen een 2000 euro arbeidskorting per maand toe, dus 24.000 euro per jaar
Dat moet hier ook , en dan kunnen er wel wat toeslagen minder ,

De overheid wil hier van iedereen toeslagen junks maken

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2025 10:10:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 november 2025 @ 17:25:06 #156
323876 michaelmoore
pi_219286388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 16:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Beetje zoals Flexijob in België

Een flexi-job in België is een speciale vorm van bijverdienste waarbij iemand extra kan werken bovenop zijn hoofdjob of pensioen, met heel lage belastingen. De werkgever betaalt weinig sociale bijdragen en de werknemer krijgt het loon netto uitbetaald (vrij van belasting).

Belangrijke punten:

Je moet al een hoofdjob hebben (min. 4/5) of gepensioneerd zijn.

Je werkt bijverdiensten bij in sectoren zoals horeca, retail, sportclubs, zorg, enz.

Het loon is vastgelegd door de overheid en is volledig netto.

Het systeem is bedoeld om flexibele extra uren mogelijk te maken zonder ingewikkelde administratie.
De AOW uitkering is ook niet meer dan een symbolische vergoeding, op % van het minimumloon niveau
En de pensioenuitkering is al 20 jaar niet geïndexeerd voor inflatie
idem geen rendement toevoeging aan het pensioensaldo

bedenk dat er over 10 jaar een 5 miljoen AOW ers rondlopen in Nederland, 25% van de bevolking

De enige fantasie die de overheid heeft is een ouderenkorting ,een dalurenkaart en zwembadkorting
Verder is de overheid wel druk met het ontkoppelen van de AOW , die nu 70% en of 50% van het minimumloon is , afhankelijk of de deelnemers al dan niet gehuwd zijn

De overheid laat deze groep consumenten volledig zwemmen en geeft wel Prive thuiszorg door ZZP ers
Nederland is een commmunistisch Groen Links land

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2025 10:12:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 november 2025 @ 17:50:47 #157
323876 michaelmoore
pi_219286507
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 21:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Nogmaals: je snapt het niet.

Een arbeidskorting van 24000 euro betekent dat mensen tot een inkomen van 63k geen inkomstenbelasting betalen (en dan laat ik de algemene heffingskorting nog buiten beschouwing).

Dat zou misschien wel haalbaar zijn. Als we meteen maar de hele AOW afschaffen ofzo...
nee sukkel je hebt het alweer fout
quote:
Arbeidskorting
De arbeidskorting is de heffingskorting die u krijgt als u werkt.
We berekenen de arbeidskorting over het arbeidsinkomen
.

ga jij eens snel Duitsland waarschuwen , dat ze de ouderen absoluut niet moeten laten werken

zeg maar dat jij alles snapt

Jiju begrijpt ook dat ouderen in Nederland die per jaar 6 maand 3 dagen per week werken een financiële straf krijgen 4500 euro

Veel ouderen werken wel zwart

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2025 18:04:58 ]
  maandag 17 november 2025 @ 18:02:28 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286577
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:26 schreef flyguy het volgende:
Het probleem in Duitsland is dat er zeer weinig PK's zijn met relatief weinig vermogen. Het meeste geld voor de pensioenvoorzieningen voor ouderen komt er van de lopende rekening van de overheid. Voor een land als Duitsland is dit echt heel beroerd geregeld en veel en veel slechter dan bijvoorbeeld in Nederland. Dat gaat echt een zooitje worden de komende decennia.
Ja. En de Duitsers moeten straks waarschijnlijk ook nog gaan bijdragen aan Franse pensioenen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 17 november 2025 @ 18:07:23 #159
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219286605
Overigens maken dergelijke maatregelen arbeid goedkoper. Een jonger iemand (mensen met weinig vermogen, minder kansen, en die het naar alle waarschijnlijkheid minder goed heeft) dan een ouder persoon moet dan gaan concurreren met die ouderen.

Lekker gewerkt Duitse overheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 17 november 2025 @ 18:28:32 #160
323876 michaelmoore
pi_219286740
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens maken dergelijke maatregelen arbeid goedkoper. Een jonger iemand (mensen met weinig vermogen, minder kansen, en die het naar alle waarschijnlijkheid minder goed heeft) dan een ouder persoon moet dan gaan concurreren met die ouderen.

Lekker gewerkt Duitse overheid.
iedereen heeft recht op een goede waardering van arbeid en niet op een zeer goede waardering van kapitaal door de overheid
liefst 90% van de loonkosten resulteert in de netto beloning, dus geen fiscale vrijstellingen voor van alles en nog wat

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-11-2025 18:48:14 ]
pi_219286926
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 17:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De arbeidskorting moet voor onder de AOW leeftijd 65 ook fors omhoog ,
nu krijgen AOW ers exact de halve arbeidskorting
https://www.belastingdien(...)-arbeidskorting-2025
Leg mij dat eens uit

Is het werk van AOW ers minder waard dan het werk van mensen onder de AOW leeftijd ??
Lijkt me een prima idee, zullen we dan ook de inkomstenbelasting gelijktrekken met niet-AOW’ers?
  maandag 17 november 2025 @ 19:44:59 #162
323876 michaelmoore
pi_219287232
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 18:55 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Lijkt me een prima idee, zullen we dan ook de inkomstenbelasting gelijktrekken met niet-AOW’ers?
ja prima

Als het netto AOW dan maar boven de bijstand blijft he , dat scheelt al niet zo veel meer en zeker niet nu de VVD de AOW wil ontkoppelen

quote:
Een netto AOW voor gehuwden of samenwonenden is per persoon ¤ 1.045,91 per maand (met loonheffingskorting) of ¤ 848,41 per maand (zonder loonheffingskorting) vanaf 1 juli 2025.

De hoogte van de netto bijstandsuitkering hangt af van de persoonlijke situatie, zoals de woonsituatie en leeftijd.
Vanaf 21 jaar tot de AOW-leeftijd is een alleenstaande ongeveer ¤1.300,61 netto per maand, terwijl gehuwden/samenwonenden rond de ¤1.858,01 netto per maand ontvangen
De overheid ontkomt er niet aan om de AOW ers terug in het arbeidsproces te trekken , bedenk dat het ook consumenten zijn die kun je niet allemaal ongestraft op water en brood zetten en hun arbeidservaring en knowhow weggooien

Over 10 jaar is 25% van de bevolking een AOW er met rijbewijs

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2025 10:50:51 ]
  dinsdag 18 november 2025 @ 18:36:05 #163
323876 michaelmoore
pi_219292463
men praat wel eens over het fiscaliseren van de AOW premie , niet alleen de tweede schijf , maar ook in de eerste schijf,

(In de tweede schijf is de AOW al gefiscaliseerd , vandaar het grote verschil in percentage IB)
As we de eerste schijf ook doen dan komt het netto resultaat van de bruto AOW onder de bijstandsgrens, willen we dat ?

Ik hoor veel geklets over ontkoppelen van de AOW en fiscaliseren ook van de eerste schijf, beetje popie jopie praat vind ik dat, iets als alle migranten het land uit

De ouderen korting is meer een soort toeslag waar de overheid naar gelieven aan kan draaien om de AOW ers net boven de bijstand te houden

Die zinloze ouderenkorting kan weg , als we de arbeidskorting voor ouderen op 1000 euro per maand zetten en de koppeling met het minimumloon handhaven , zodat ouderen wat meer bij de mensen blijven , en meedoen als volwaardige consumenten

Als we willen besparen op de kosten van de AOW , stel dan het percentage uitgesteld loon sparen op max 20% en het AOW percentage ook 20%

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2025 13:41:17 ]
pi_219292513
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja prima

Als het netto AOW dan maar boven de bijstand blijft he , dat scheelt al niet zo veel meer en zeker niet nu de VVD de AOW wil ontkoppelen
[..]
De overheid ontkomt er niet aan om de AOW ers terug in het arbeidsproces te trekken , bedenk dat het ook consumenten zijn die kun je niet allemaal ongestraft op water en brood zetten en hun arbeidservaring en knowhow weggooien
De meeste vitale gepensioneerden hebben toch geen belangrijke know-how? Want de meesten zijn niet belezen en zijn dus kort af.
pi_219292704
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

Gezien de woningnood is het sowieso beter. Die ouderen hebben al een woonruimte. Een arbeidsmigrant legt extra beslag op de beschikbare woonruimte. Een aspect wat gemakkelijk over het hoofd kan worden gezien.

Rentner am Existenzminimum
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Rosalinde hat ihr ganzes Leben als examinierte Altenpflegerin gearbeitet. Seit diesem Jahr ist die Babyboomerin in Rente. Genießen kann sie die aber nicht, denn Rosalinde hat zusätzlich zur staatlichen Rente nicht vorgesorgt und jetzt hat sie nach Abzug aller Kosten nur knapp 200 Euro zum Leben.

Doch einen Minijob als Pflegerin findet sie auch nicht so leicht, denn die meisten Unternehmen wollen ihr hierfür nicht den Stundensatz einer ausgebildeten Fachkraft zahlen. Ähnlich wie Rosalinde geht es Mika. Sie hat ihr Leben lang hart gearbeitet und vier Kinder großgezogen neben dem Job. Heute bleibt ihr davon kaum etwas. Sie geht deshalb putzen, obwohl die Knochen weh tun.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 18-11-2025 19:26:33 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 18 november 2025 @ 22:01:49 #166
323876 michaelmoore
pi_219294088
Was de AOW uitkering er niet ,dan kreeg iedere oudere bijstand uit de gemeentekas,
en bijstand is, (op een haar na) net zoveel als AOW, en daar betalen we ook belasting voor

Dan kregen mensen met eigen huis inderdaad niets, daar heb je gelijk in, dus dat scheelt

Maximaal 2000 euro arbeidskorting voor ouderen kost de staat dus NIETS , want het is een korting op de verschuldigde loonbelasting, over het salaris van het extra werk, dat de gemotiveerde gezonde AOW ers met veel plezier doen

Deze drie dagen werken per week levert dus veel tevreden en gezonde AOW burgers op, die sparen voor een cruise vakantie

Een belasting aanslag van 3300 euro werkt niet motiverend , de eerste schijf is 18 % IB en extra werk valt in de 38% schijf , de gefiscaliseerde schijf zeg maar.

Nederland geeft een zeer zware straf op werken na de AOW leeftijd

Verdient de AOW er bruto 16.000, euro erbij met 8 maand, drie dagen per week minimumloon oproepkrachtwerk , dan is hij het jaar erop de sjaak , want dan betaalt ie NOG een keer de gefiscaliseerde AOW

En Rob Jetten maar kakelen , we gaan de AOW fiscaliseren en ontkoppelen , hij kan het amper uitspreken en weet al helemaal niet wat ie bedoelt
quote:
D66 wil snijden in AOW
D66 wil snijden in de AOW door de directe koppeling met het minimumloon deels los te laten. Het staatspensioen stijgt dan "netto minder snel" dan normaal bij een verhoging van het minimumloon.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:03 schreef Ivo1985 het volgende:
Duidelijk, jij snapt niets van hoe belastingen werken...
Blijf je thuis dan krijg je fijn ouderenkorting zegt IVO en dalurenkaart en prive thuishulp

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-11-2025 00:14:22 ]
pi_219294286
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
Was de AOW uitkering er niet ,dan kreeg iedere oudere bijstand uit de gemeentekas
en bijstand is, (op een haar na) net zoveel als AOW en daar betalen we belasting voor
Het aantal ouderen dat aanvulling krijgt vanuit de bijstand naast hun AOW neemt sowieso jaarlijks toe, omdat er steeds meer migranten zijn met een onvolledig opgebouwde AOW die er gebruik van moeten maken.

quote:
U bouwt een volledige AOW op als u 50 jaar legaal onafgebroken in Nederland heeft gewoond of gewerkt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219294411
Werken is overgewaardeerd. Ik geef mijn wajong aan zeer beperkte producten uit. Denk dat ik iemand in totaal 3 uur bezig houd per maand

[ Bericht 4% gewijzigd door Vvdjemoeder op 18-11-2025 23:04:35 ]
  woensdag 19 november 2025 @ 09:40:50 #169
323876 michaelmoore
pi_219295637
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 22:56 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Werken is overgewaardeerd. Ik geef mijn wajong aan zeer beperkte producten uit. Denk dat ik iemand in totaal 3 uur bezig houd per maand
sommigen doen ook vrijwilligerswerk , raar he?
pi_219295743
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 22:56 schreef Vvdjemoeder het volgende:
De beste en goedbetaalde baantjes worden bezet gehouden door vitale gepensioneerden. Waardoor de jongere generaties met elkaar moeten beconcurreren om een leuk en goedbetaald baantje.
Dat zaait verdeeldheid tussen de jongere generaties, waardoor de elite nog steeds lacht, want zij behouden dan de macht.
  woensdag 19 november 2025 @ 10:45:35 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219295936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:06 schreef torentje het volgende:

[..]
De beste en goedbetaalde baantjes worden bezet gehouden door vitale gepensioneerden. Waardoor de jongere generaties met elkaar moeten beconcurreren om een leuk en goedbetaald baantje.
Dat zaait verdeeldheid tussen de jongere generaties, waardoor de elite nog steeds lacht, want zij behouden dan de macht.
Alsof jij je gedachte maakt over een al dan niet goedbetaalde baan.
pi_219296071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Alsof jij je gedachte maakt over een al dan niet goedbetaalde baan.
Een goedbetaald baantje zou ik best wel willen hebben, is beter dan de onderbetaalde baantjes met zware en erbarmelijke omstandigheden die ik al gehad heb.
Ik denk dat jij eerder dan ik gestopt zou zijn met werken of zoeken naar een baan, als men jou slechts onderbetaalde banen met zware en erbarmelijke omstandigheden zou aanbieden.
  woensdag 19 november 2025 @ 11:18:50 #173
323876 michaelmoore
pi_219296125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Een goedbetaald baantje zou ik best wel willen hebben, is beter dan de onderbetaalde baantjes met zware en erbarmelijke omstandigheden die ik al gehad heb.
Ik denk dat jij eerder dan ik gestopt zou zijn met werken of zoeken naar een baan, als men jou slechts onderbetaalde banen met zware en erbarmelijke omstandigheden zou aanbieden.
Ik zou vandaag ook erbarmelijk onderbetaald zwaar werk doen, maar ik ben niet ingedeeld door erbarmelijke omstandigheden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2025 12:33:35 ]
pi_219296731
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik zou vandaag ook erbarmelijk onderbetaald zwaar werk doen, maar ik ben niet ingedeeld door erbarmelijke omstandigheden
Jij hoeft niet te werken want jij hebt een goed pensioen en AOW. Ga dus maar gauw de lokale economie een boost geven nu je nog kan.
Zouden alle gepensioneerden moeten doen.
  woensdag 19 november 2025 @ 15:55:41 #175
323876 michaelmoore
pi_219298029
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Leuk, maar hoeveel ondernemers gaan mensen van 67-70 aannemen cq in Dienst houden?
geen , maar dat is ook niet de bedoeling

AOW ers zijn oproepkrachten die roep je op en betaal je per uur

AOW ers krijgen geen Ziektewet , geen WW , geen vakantiegeld in mei, geen opleidingen , geen zwangerschapgeld , geen worksjops , geen pensioenfonds , geen auto van de zaak, geen vrije dagen
Heb je geen werk, dan stuur je ze naar huis, krijgen ze geen geld

AOW ers zijn de natte droom van iedere ondernemer

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 20-11-2025 13:01:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')