AOW is 70% van het minimumloon , net boven de bijstand dus, als dat beperkte vangnet er niet is, dan gaan de ouderen zonder aanvullend pensioen de bijstand in en krijgen ouderen recht op alle toeslagenquote:Op vrijdag 14 november 2025 06:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is een verplichte verzekering. Maar jij wil dat mensen 30% van hun inkomen aan de AOW afdragen?
Waarom überhaupt dit basisinkomen voor alle Nederlanders? Ik zeg dat we vanaf nu met de AOW moeten stoppen. Iedereen behoudt de AOW voor zover hij die heeft opgebouwd maar er wordt geen nieuwe AOW meer opgebouwd.
[..]
Je raaskalt nogal, ik snap er weinig van. Maar feit is dat ouderen in Nederland alleen duur zijn omdat wij jongeren hun rekening laten betalen.
Ouderen zullen gewoon meer voor de zorg moeten betalen, of ze het nu leuk vinden of niet. En we zullen de AOW moeten stopzetten.
En waarom niet gewoon de bijstand in als je niet kunt rondkomen? Sowieso lijkt me dat mensen zelf maar moeten sparen voor hun eigen pensioen. En als de belastingen omlaag gaan, kan dat makkelijk. Als je honderden euro's per maand die je niet aan AOW-premie kwijt bent in een indexfonds stopt, ben je na je pensioen rijker dan met de AOW.quote:Op vrijdag 14 november 2025 07:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
AOW is 70% van het minimumloon als dat vangnet er niet is dan gaan de ouderen zonder aanvullend pensioen de bijstand in
ik vraag me af of dat wenselijk is
Het pensioen wordt dan de enige bron van inkomsten voor ouderen, dat is netto meestal lager dan de AOW uitkering
Ik zou zeggen doe de arbeidskorting in Nederland ook op 2000 euro per maand , dat kost niets extra voor de staat
Laten we de AOW maar houden en de koppeling met het miniimumloon ook dat is beter dan iedereen in de bijstandquote:Op vrijdag 14 november 2025 07:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
. Als je honderden euro's per maand die je niet aan AOW-premie kwijt bent in een indexfonds stopt, ben je na je pensioen rijker dan met de AOW.
we betalen AOW premie voor een AOW verzekering, die komt tot uitkering als je oud mag wordenquote:Je raaskalt nogal, ik snap er weinig van.
Maar feit is dat ouderen in Nederland alleen duur zijn omdat wij jongeren hun rekening laten betalen.
AOW is niet echt een premie maar een belasting betaalt door werkenden, immers zelfs iemand die zijn hele leven niet gewerkt heeft, krijgt gewoon AOW.quote:Op vrijdag 14 november 2025 07:02 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En waarom niet gewoon de bijstand in als je niet kunt rondkomen? Sowieso lijkt me dat mensen zelf maar moeten sparen voor hun eigen pensioen. En als de belastingen omlaag gaan, kan dat makkelijk. Als je honderden euro's per maand die je niet aan AOW-premie kwijt bent in een indexfonds stopt, ben je na je pensioen rijker dan met de AOW.
Dan zou ik het ook geen verzekering durven noemen. Want bij een verzekering betaalt elke verzekeringnemer een premie.quote:Op vrijdag 14 november 2025 07:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
AOW is niet echt een premie maar een belasting betaalt door werkenden, immers zelfs iemand die zijn hele leven niet gewerkt heeft, krijgt gewoon AOW.
Dat is het dus ook niet, het woord AOW premie is dan ook misleidend want het is gewoon AOW belasting.quote:Op vrijdag 14 november 2025 07:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan zou ik het ook geen verzekering durven noemen. Want bij een verzekering betaalt elke verzekeringnemer een premie.
net als WW premie en ZW premie is dan ook belastingquote:Op vrijdag 14 november 2025 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is het dus ook niet, het woord AOW premie is dan ook misleidend want het is gewoon AOW belasting.
ja degenen die niet werken die krijgen ook AOWquote:Op vrijdag 14 november 2025 07:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan zou ik het ook geen verzekering durven noemen. Want bij een verzekering betaalt elke verzekeringnemer een premie.
Nou ja, WW is wel een premie, daar krijg je nog wat voor terug, namelijk een stukje loondoorbetaling bij ontslag, hoewel ik daar maar 1 keer gebruik van moeten hebben maken in 1990 toen de arbeidsmarkt echt op zijn gat lag en zelfs de uitzendbureaus niet voldoende werk hadden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
net als WW premie en ZW premie is dan ook belasting
ja wat jij wilt
[..]
ja degenen die niet werken die krijgen ook AOW
Maar was die AOW uitkering er niet ,dan kreeg iedere oudere bijstand en dat is bijna net zoveel en daar betalen we belasting vooor
Maar AOW afschaffen daar schieten we niets mee op dan moet iedereen eerst het eigenhuis opeten voor ie bijstand krijgt of gaan leven van een karig pensioentjequote:Op vrijdag 14 november 2025 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, WW is wel een premie, daar krijg je nog wat voor terug, namelijk een stukje loondoorbetaling bij ontslag, hoewel ik daar maar 1 keer gebruik van moeten hebben maken in 1990 toen de arbeidsmarkt echt op zijn gat lag en zelfs de uitzendbureaus niet voldoende werk hadden.
klopt en anders dan krijgt je misschien bijstand als je geen ander inkomen of vermogen heeft , en bijstand dat is bijna net zoveel als AOWquote:Op vrijdag 14 november 2025 07:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
AOW is niet echt een premie maar een belasting betaalt door werkenden, immers zelfs iemand die zijn hele leven niet gewerkt heeft, krijgt gewoon AOW.
Het is allemaal een beetje broekzak/vestzak, je kunt AOW (premie) wel afschaffen, maar het geld moet toch ergens vandaan komen. En pensioenen belasten ben ik ook niet zo voor, dat is iets wat je zelf ingelegd hebt, en al belasting over betaalt hebt. Persoonlijk zou ik wel een deal willen maken met de overheid waarbij ik een hoger pensioen krijg, en waarbij mijn huis na mijn overlijden aan de staat vervalt, win winquote:Op vrijdag 14 november 2025 08:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar AOW afschaffen daar schieten we niets mee op dan moet iedereen eerst het eigenhuis opeten voor ie bijstand krijgt of gaan leven van een karig pensioentje
ik heb meer vertrouwen in de overheid dan in pensioenfondsen
Maar een forse arbeidskorting voor ouderen die nog willen werken daar ben ik voor , in nederland krijgen ouderen juist minder arbeidskorting dan jongeren
nee pensioen wat je inlegd daar heb je juist geen belasting over betaaldquote:Op vrijdag 14 november 2025 08:54 schreef raptorix het volgende:
[. En pensioenen belasten ben ik ook niet zo voor, dat is iets wat je zelf ingelegd hebt, en al belasting over betaalt hebt.
Daar zijn banken voorquote:Persoonlijk zou ik wel een deal willen maken met de overheid waarbij ik een hoger pensioen krijg, en waarbij mijn huis na mijn overlijden aan de staat vervalt, win win
Volgens mij hangt het er vanaf, en betaal je altijd 1 keer belasting over je pensioen, of bij inleg, of op bij opname, maar ben geen expert op dit gebied.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee pensioen wat je inlegd daar heb je juist geen belasting over betaald
[..]
Daar zijn banken voor
pensioen is uitgesteld loon, daar betaal je een beetje loonbelasting over bij opname 40 jaar na de inlegquote:Op vrijdag 14 november 2025 08:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij hangt het er vanaf, en betaal je altijd 1 keer belasting over je pensioen, of bij inleg, of op bij opname, maar ben geen expert op dit gebied.
Ja ik ken het concept omgekeerde hypotheek, maar denk dat ik met belastingdienst wellicht een betere deal kan maken
Ik was in de war met Aandelen opties in het bedrijf, in het verleden kon je met toestemming van BD belasting betalen over de opties, echter dat feest was snel voorbij toen ze zagen dat techbedrijven nog wel eens een factor 500 over de kop kunnen gaanquote:Op vrijdag 14 november 2025 09:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pensioen is uitgesteld loon, daar betaal je een beetje loonbelasting voor bij opname 40 jaar na de inleg
https://www.instituut-pe.(...)ren-pensioenvermogen
ik denk niet dat je gebeld gaat wordenquote:Op donderdag 13 november 2025 23:39 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik werk liever niet als ik met pensioen ben. Dat is het hele idee zeg maar.
Ja de goudomrande regeling voor babyboomers waren niet goed genoeg. Ze moeten nog meer in de watten gelegdquote:Op vrijdag 14 november 2025 09:14 schreef michaelmoore het volgende:
Maar goed ik ben er wel voor om ouderen een extra korting te geven op de loonbelasting als ze nog werken na het pensioen
Ik denk niet dat de staat daar schade van zal ondervinden
Bij een maandloon van 2000 euro is dat 380 euro korting op de IB
De meeste ouderen halen net 1200 euro bruto per maand voor die paar dagen ,
Maar deze regeling geld dus ook voor professoren, politici, ingenieurs, managers artiesten en monteurs met een gigantischbe bak ervaring, ik denk dat de regeling een aanwinst is voor het bedrijfsleven
Nu betalen ouderen in Nederland extra IB als ze gaan werken tijdens de AOW door een gehalveerde arbeidskorting
Een straf op werken dus
Dat kan nooit de bedoeling zijn, misschien vond men dat vroeger logisch
Dus Duitsland doet dat goed en het verdient navolgiing
ik moet maandag ook weer werken, eerst ff 10 uur vliegen danquote:Op vrijdag 14 november 2025 11:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja de goudomrande regeling voor babyboomers waren niet goed genoeg. Ze moeten nog meer in de watten gelegd
Je mist zoals gewoonlijk het punt volledig, is dat dementie of Korsakov ?quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik moet maandag ook weer werken, eerst ff 10 uur vliegen dan
dat is mijn hele leven al zo ,punten missenquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je mist zoals gewoonlijk het punt volledig, is dat dementie of Korsakov ?
Mijn vader heeft tot zijn 72e gewerkt (met zijn 57e met de VUT, daarna toch parttime weer gaan werken). Zit nu 2 jaar thuis en had nog door gemogen van zijn werkgevers. Er liepen daar meer knarren rond, globale machinegigant was het.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Leuk, maar hoeveel ondernemers gaan mensen van 67-70 aannemen cq in Dienst houden?
Dat is mooi voor hem, maar geen antwoord op de vraag. Bovendien laat je zien wat voor goud gerande deals er waren, in de VUT met 57.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn vader heeft tot zijn 72e gewerkt (met zijn 57e met de VUT, daarna toch parttime weer gaan werken). Zit nu 2 jaar thuis en had nog door gemogen van zijn werkgevers. Er liepen daar meer knarren rond, globale machinegigant was het.
vroeger werd slechts een enkeling 70 jaar oudquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is mooi voor hem, maar geen antwoord op de vraag. Bovendien laat je zien wat voor goud gerande deals er waren, in de VUT met 57.
opa verteldquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger werd slechts een enkeling 70 jaar oud
dus AOW op 65 was echt geen luxe
kloptquote:
quote:Netbeheerders en bouwers zoeken 5000 technici voor stroomnet
Den Haag- Voor de uitbreiding van het elektriciteitsnet zoeken netbeheerders, aannemers en de overheid de komende vijf jaar 5000 extra technici.
Daarvoor willen ze samen investeren in opleidingen en de begeleiding van nieuwe werknemers, meldt koepelorganisatie Netbeheer Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |