abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219045325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:49 schreef the-eye het volgende:
Toch wel bijzonder dat wanneer het niet een hond, die sowieso al het grootste gedeelte van z'n leven achter zich heeft, zou zijn maar een mensenfoetus die een heel leven ontzegd wordt iedereen hier zou brullen dat het de vrouw haar eigen keuze is
Hont is pas 6en half jaar oud.
Zullen we iedereen die de 25 haalt ook maar preventief gaan ruimen omdat ze gemiddeld gezien ook al met één been in het graf staan?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:17:40 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219045540
Dit ras haalt gemiddeld de leeftijd van 7-8 jaar. Maar met geluk en goede zorg kan de hond natuurlijk ook wel 10 jaar oud worden. Laten inslapen omdat t baasje een doodswens heeft lijkt mij echt not done. Puur egoïsme -O-
De hond kan best wel nog jaren gelukkig leven, zeker bij een baasje met een vrolijker kijk op t leven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:18:46 #53
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219045556
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:05 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Hont is pas 6en half jaar oud.
Zullen we iedereen die de 25 haalt ook maar preventief gaan ruimen omdat ze gemiddeld gezien ook al met één been in het graf staan?
Intelligente honden schijnen in het gunstigste geval met 8 jarigen vergellijkbaar te zijn dus volwassen mensen die voor zichzelf zorgen doen niet mee in de vergelijking
Maar kan je me uitleggen waarom het in het ene geval ten alle tijde een eigen keuze is waar zelfs geen discussie over gevoerd mag worden en in het andere geval vinden we het een soort Robin Hood actie als we het gezinslid gijzelen?
Stel je nou voor dat deze vrouw zwanger was geweest en om dezelfde reden abortus zou plegen. Ben je het er dan ook niet mee eens of is het dan wel eigen keuze? Terwijl we normaliter een mensenleven meer waarde toekennen en de Bberner Sennen realistisch gezien nog zo'n 2 jaar heeft.
pi_219045627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Intelligente honden schijnen in het gunstigste geval met 8 jarigen vergellijkbaar te zijn dus volwassen mensen die voor zichzelf zorgen doen niet mee in de vergelijking
Maar kan je me uitleggen waarom het in het ene geval ten alle tijde een eigen keuze is waar zelfs geen discussie over gevoerd mag worden en in het andere geval vinden we het een soort Robin Hood actie als we het gezinslid gijzelen?
Stel je nou voor dat deze vrouw zwanger was geweest en om dezelfde reden abortus zou plegen. Ben je het er dan ook niet mee eens of is het dan wel eigen keuze? Terwijl we normaliter een mensenleven meer waarde toekennen en de Bberner Sennen realistisch gezien nog zo'n 2 jaar heeft.

Nee, dat kan ik niet. Ik kan hier echt niks mee wat je allemaal typt. Niet met abortus en niet met dat ' we' een mensenleven meer waarde toekennen. Ik doe dat namelijk níet als vanzelfsprekend. :@
pi_219045639
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je maakt het wel erg groot. Vrouw die niet helemaal 100 punten is wil haar hond de dupe laten worden van haar doodswens. Dat is het verhaal, en het slaat helemaal nergens op. Niks ingewikkelds aan. Gewoon not done. Klaar. :{w
pi_219045716
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:17 schreef deedeetee het volgende:
Dit ras haalt gemiddeld de leeftijd van 7-8 jaar. Maar met geluk en goede zorg kan de hond natuurlijk ook wel 10 jaar oud worden.
Bizar eigenlijk. Compleet kapotgefokt zodat ze allemaal doodgaan aan kanker of andere rare problemen.
Ik wist niet beter of honden worden gewoon 15 jaar of ouder net zoals katten. Maar dat zijn dan de genetisch gezonde exemplaren dus. Waarom is dat doorfokken niet gewoon verboden?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219045731
De hond moet gewoon naar het asiel. Wat een dierenbeul die man.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:33:04 #58
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219045762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:24 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Je maakt het wel erg groot. Vrouw die niet helemaal 100 punten is wil haar hond de dupe laten worden van haar doodswens. Dat is het verhaal, en het slaat helemaal nergens op. Niks ingewikkelds aan. Gewoon not done. Klaar. :{w
Dan gaan we effe op de man spelen. Ik speel 'm terug naar mezelf.
Als het oppas adres weg zou vallen (waar ze haar dagen zou kunnen slijten) en ik krijg slecht nieuws dan wil ik ook dat m'n hond meegaat. Over m'n lijk dat ik dat beesie aan iemand anders toe vertrouw.
  Spellchecker zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:34:22 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219045793
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:29 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Bizar eigenlijk. Compleet kapotgefokt zodat ze allemaal doodgaan aan kanker of andere rare problemen.
Ik wist niet beter of honden worden gewoon 15 jaar of ouder net zoals katten. Maar dat zijn dan de genetisch gezonde exemplaren dus. Waarom is dat doorfokken niet gewoon verboden?
De leeftijd ligt niet per se aan het doorfokken.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:34:35 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219045800
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:29 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Wat dat betreft passen ze goed naast de mens.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:35:38 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219045823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:17 schreef deedeetee het volgende:
Dit ras haalt gemiddeld de leeftijd van 7-8 jaar.
Als haar baas denkt dat het dier ongelukkig wordt zonder haar (hoewel dat inmiddels volgens mij wel is ontkracht, gezien het feit dat ze regelmatig gescheiden zijn), dan wacht ze maar met haar eigen doodswens tot haar hond is overleden. De liefde moet wel van twee kanten komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219045924
Kan dat in Nederland überhaupt nog? Een gezond dier zomaar laten afmaken?
pi_219045957
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:42 schreef HiZ het volgende:
Eeklo ligt in België.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:45:45 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219045958
quote:
Dit is in België volgens mij. Of het daar of in Nederland mag, weet ik niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219045977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als het oppas adres weg zou vallen (waar ze haar dagen zou kunnen slijten) en ik krijg slecht nieuws dan wil ik ook dat m'n hond meegaat. Over m'n lijk dat ik dat beesie aan iemand anders toe vertrouw.
En waarom zou jij je dier het leven ontnemen omdat jij geen vertrouwen hebt in een eventuele andere baas voor je huisdier na je dood?
Ik heb huisdieren, en zou dat nooit kunnen. Ik vind het gewoon niet eerlijk en enorm egoïstisch.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:47:05 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219045979
quote:
inslapen niet afmaken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219046008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eeklo ligt in België.
Ik heb het even opgezocht en het antwoord is nee. Zowel in Nederland als België moet de dierenarts (niet de eigenaar) ondragelijk lijden vaststellen. Daarna heeft de eigenaar het laatste woord. Maar zonder oordeel van de dierenarts arts mag het dus gewoon niet.
pi_219046030
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar ga jij dus helemaal niet over als de dierenarts vindt dat het niet nodig is.
pi_219046044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
inslapen niet afmaken
Als er geen dringende reden is, is het gewoon afmaken. Geen enkele reden voor eufemismen.
pi_219046069
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:51 schreef HiZ het volgende:

[..]
Daar ga jij dus helemaal niet over als de dierenarts vindt dat het niet nodig is.
Als die vrouw met al haar wazige gedachten er een eind aan wil maken gaat ze dat ook niet via een dierenarts regelen. Die bedenkt zelf wel iets. Daarom hond niet terug naar baas, geen veilige omgeving.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:06:38 #71
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219046124
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:51 schreef HiZ het volgende:

[..]
Gelukkig maar want ongetwijfeld zouden er mensen met hun huisdier komen omdat ze op vakantie gaan
pi_219046134
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:49 schreef the-eye het volgende:
Toch wel bijzonder dat wanneer het niet een hond, die sowieso al het grootste gedeelte van z'n leven achter zich heeft, zou zijn maar een mensenfoetus die een heel leven ontzegd wordt iedereen hier zou brullen dat het de vrouw haar eigen keuze is
Bedankt voor je toevoeging Chris.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:13:25 #73
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219046157
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:08 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Bedankt voor je toevoeging Chris.
Chris wie?
edit: Ik ben niet tegen abortus
pi_219046339
Ik ken een verhaal van iemand hier in de buurt die samen met zijn hond in een kanaal is gereden, beiden verdronken. Bleek ook zelfmoord. Ik denk dat die mensen bang zijn dat er niemand zo goed voor hun hond zou kunnen zorgen als zij, of geen idee hebben wat er met de hond gebeurt. Wat denk ik op zich wel weer een reden is o m nog niet dood te gaan.
pi_219046368
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:55 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Als die vrouw met al haar wazige gedachten er een eind aan wil maken gaat ze dat ook niet via een dierenarts regelen. Die bedenkt zelf wel iets. Daarom hond niet terug naar baas, geen veilige omgeving.
Ik hoop dat de rechter dat bevestigt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')