quote:
kiwi!!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:57 schreef drakin het volgende:
Zwarte bessen
Witte bessen
Jostabes
Framboos
Braam
Kiwi
Pruimen
Aardbei
Mispel
Dit is wat ik in de tuin heb en dan nog wat vaste kruiden en vaste groentes
Dit jaar niks, vorig jaar op de stam na verwijderd en ik dacht echt, die is dood, maar er zijn al heel wat scheuten weer uitgekomen.quote:
oh fuck woekerenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:17 schreef drakin het volgende:
[..]
Dit jaar niks, vorig jaar op de stam na verwijderd en ik dacht echt, die is dood, maar er zijn al heel wat scheuten weer uitgekomen.
Kiwi kan ook goed woekeren.
Had jij geen vuurwerper ?quote:
Ik zie het al helemaal voor mequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:39 schreef Prisha het volgende:
[..]
Wat ik al tegen GOA zei, met bramen en frambozen heb ik slechte ervaring...die namen de hele tuin over, woekerden enorm. Het waren wel wilde bramen, die kwamen vanuit de slootkant de tuin in. Gemeente deed dat niet onderhouden, nou overal in die tuin die dingen. Dus moet even kijken hoe en wat. Aardbeitjes heb ik ook gehad, die komen zeker weer!
Ik wil een kasje zetten weer, en daar komen uteraard tomaten en komkommers en paprika en pepertjes.
Qua fruit heb ik al op mijn lijstje kersen, peren, perziken, pruimen....er staan dus al appelbomen. Ik heb alleen geen idee wat voor appelen. Kun je die gewoon zo eten of zijn het appels waar je appelmoes of appeltaart mee maakt.
Zoveel zin in
Toch wel verse he?quote:
Snoeischaar aanschaffenquote:
dat weet je nogquote:
yes! Groente en kruiden, absoluut. Kasje, watertje. Op 6 punten is er grondwater op te pompen. Dus dat bewateren gaat goedkomen ook. Ik heb ook een watergeefsysteem op zonnepanelen, dus ook dat is helemaal leuk.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me![]()
Zelf heb ik niet-wilde bramen. Die woekeren minder en hebben ook geen stekels. De vruchten zijn wel minder zoet, maar je kunt ze als je ze zoeter wilt hebben verder verwerken.
Wat betreft de appels weet ik het niet zo. Van sommige peren weet ik wel dat ze minder lekker zijn om zo te eten, kweeperen bijv. (daar kun je wel heerlijke jam van maken).
Ga je ook groenten en kruiden verbouwen?
Nou dat helpt niet omdat ze ondergronds woekeren. En dan komt het overal in de tuin op. Kun je wel snoeien maar die dingen zitten overal terwijl je het niet ziet...tot het boven komt. Een heel netwerk van wortels. Echt naar.quote:
Altijd Fresh.quote:
Ja, dat vergeet ik dan weer niet.quote:
Tip: als je verse munt wil, doe dat in een pot. Plant je dat de grond in, dan staat binnen no time je hele tuin vol munt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:00 schreef Prisha het volgende:
[..]
Nou dat helpt niet omdat ze ondergronds woekeren. En dan komt het overal in de tuin op. Kun je wel snoeien maar die dingen zitten overal terwijl je het niet ziet...tot het boven komt. Een heel netwerk van wortels. Echt naar.
Bij kiwi nog niet gemerkt dat ondergrondse.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:00 schreef Prisha het volgende:
[..]
Nou dat helpt niet omdat ze ondergronds woekeren. En dan komt het overal in de tuin op. Kun je wel snoeien maar die dingen zitten overal terwijl je het niet ziet...tot het boven komt. Een heel netwerk van wortels. Echt naar.
Bij ons vroeger groeide de klimop gewoon naar binnen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Bij kiwi nog niet gemerkt dat ondergrondse.
Wel heel erg de klimop van de buren, die gaat zelfs planten in die bij mij in potten staan. Ik haat die plant echt
Ik heb m'n kiwi nu een jaar of 10.. helaas nog nooit een kiwi gezienquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Bij kiwi nog niet gemerkt dat ondergrondse.
Wel heel erg de klimop van de buren, die gaat zelfs planten in die bij mij in potten staan. Ik haat die plant echt
Kan je beter wortelen gaan telen. Die zijn goed voor je ogen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik heb m'n kiwi nu een jaar of 10.. helaas nog nooit een kiwi gezien
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:28 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Kan je beter wortelen gaan telen. Die zijn goed voor je ogen.
ZOnnetje is lekker warm, maar in de auto strontvervelend zo laag dat die staatquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:28 schreef KoningWouter het volgende:
Wat een lekker zonnetje hebben we vandaag
Deze komt van Wikipediaquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:30 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wow, zelf geknipt? Waar zit die mooiert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |