abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219100115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:06 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De Kartels worden alleen maar machtiger en zijn een enorm probleem in Mexicoo en Zuid Amerika. De Kartels zijn uitgegroeid tot gevaarlijke, georganiseerde misdaadbendes die hele regios terroriseren. Het zijn onmenselijke schoften die zorgen voor bloedige chaos en ellende. In de VS zijn ze tenminste geen pussies en pakken ze het harder aan. Ik hoop dat Trump het leger vol inzet om de kartels de oorlog te verklaren en ze compleet uit te roeien.

[ afbeelding ]
En daarom gebruik je een filmpje van minstens 10 jaar geleden?
pi_219100123
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 08:48 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
VSA? :?
Vertaling van usa.
pi_219100147
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vertaling van usa.
Niemand gebruikt VSA.
pi_219100279
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 07:41 schreef MichaelScott het volgende:
Dat laatste natuurlijk, is altijd al zo geweest.

Europa loopt aan de leiband van Amerika en als Amerika het wil dan wordt er gewoon steun verleend aan een aanval op Afghanistan, Irak, Libië, Syrië of in dit geval Venezuela.
Precies.

En dat maakt de miljardensteun aan Oekraïne zo onverteerbaar hypocriet.
pi_219100380
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:13 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Niemand gebruikt VSA.
Ik zie alleen in dit topic al twee mensen VSA gebruiken.
pi_219100385
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Precies.

En dat maakt de miljardensteun aan Oekraïne zo onverteerbaar hypocriet.
Ik ben blij dat jij gewoon mee moet betalen!
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:02:04 #57
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219100408
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 00:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Gaan we nu ook voor miljarden wapens leveren aan Venezuela, zodat Venezuela zich kan verdedigen tegen een Amerikaanse aanval? Of vinden onze politici het nu ineens geen probleem als een land de souvereiniteit van een ander land schendt?
We gaan er niets eens voor zorgen dat de veiligheid van onze eigen overzeese gebieden gewaarborgd blijft _O- hou toch 'ns op man, dit is Nederland. Het slaafje van de VS.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219100469
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 07:49 schreef Lyrebird het volgende:
De belangrijkste reden is ws de 11 miljard vaten olie die er voor de kust van Guyana zijn gevonden, waar Venezuela haar oog op heeft laten vallen. Venezuela claimt die olie voor zich zelf en Guyana is niet opgewassen tegen hun leger.
Venezuela eist al heel lang de Guyanese regio Essequibo op. Dit territoriaal dispuut is al heel oud en dateert nog uit de koloniale tijd, toen Venezuela nog een Spaanse kolonie was.

Overigens heeft Guyana ook een territoriaal dispuut met Suriname.
pi_219100505
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Venezuela eist al heel lang de Guyanese regio Essequibo op. Dit territoriaal dispuut is al heel oud en dateert nog uit de koloniale tijd, toen Venezuela nog een Spaanse kolonie was.
Zeker. En met al die olie wordt die claim nog interessanter voor Venezuela, en een reden om iets te doen. Voor Guyana, dat straatarm is, is olie (net als voor Suriname) een ticket naar de eerste wereld. Maar dan moet de olie wel eerst opgepompt worden.

Volgens mij hebben Suriname en Guyana om steun bij de VS gevraagd. Of heeft de VS zich uit zichzelf in het conflict gemengd. Met een VS-gezind regime in Venezuela pompen ze daar de komende vijftig jaar olie voor een paar dollar per vat omhoog en breken ze het OPEC kartel, wat voor meer stabiliteit in het Midden Oosten en in Oekraïne/Rusland zal zorgen. En voor economische groei in de wereld.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219100583
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:22 schreef Lyrebird het volgende:
Volgens mij hebben Suriname en Guyana om steun bij de VS gevraagd. Of heeft de VS zich uit zichzelf in het conflict gemengd. Met een VS-gezind regime in Venezuela pompen ze daar de komende vijftig jaar olie voor een paar dollar per vat omhoog en breken ze het OPEC kartel, wat voor meer stabiliteit in het Midden Oosten en in Oekraïne/Rusland zal zorgen. En voor economische groei in de wereld.
Volgens mij wordt de instabiliteit in het Midden-Oosten eerder veroorzaakt door de westerse (voornamelijk Amerikaanse) interventies dan door de OPEC.
pi_219100893
Voor de goede orde:

Alleen boomers gebruiken de term “VSA”. Ik herhaal: alleen boomers gebruiken de term “VSA”.
pi_219101131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Volgens mij wordt de instabiliteit in het Midden-Oosten eerder veroorzaakt door de westerse (voornamelijk Amerikaanse) interventies dan door de OPEC.
Het zijn vooral Iraanse oliedollars, die jaren lang voor instabiliteit hebben gezorgd (Houthi’s, Hezbollah, Hamas). Zonder OPEC en met lagere olieprijzen had Iran geen geld gehad om proxies te financieren.

Nu is er idd een grote Amerikaanse schoonmaak aan de gang. Het werd tijd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219101159
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En daarom gebruik je een filmpje van minstens 10 jaar geleden?
Hoe kom je erbij dat dat 10 jaar geleden is?
Graag verwijderen
pi_219101183
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 12:29 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat dat 10 jaar geleden is?
Geheugen.
Hoe kom je erbij dat dat recent was?
pi_219101218
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geheugen.
Hoe kom je erbij dat dat recent was?
Heb je daar bewijs van? De titel van filmpje was 2024* Cártel Jalisco Nueva Generación showing their manpower “
Graag verwijderen
pi_219101235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 12:46 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Heb je daar bewijs van? De titel van filmpje was 2024* Cártel Jalisco Nueva Generación showing their manpower “
https://x.com/DailySabah/status/1284451268476514305?lang=en
Deze persoon heeft het 4 jaar ervoor ook al gepost. Gevonden met mijn eerste zoekopdracht en click.
pi_219101249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 12:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://x.com/DailySabah/status/1284451268476514305?lang=en
Deze persoon heeft het 4 jaar ervoor ook al gepost. Gevonden met mijn eerste zoekopdracht en click.
Veel zal er niet veranderd zijn, behalve dat de kartels nog machtiger zijn geworden.
Graag verwijderen
pi_219101293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 12:24 schreef Lyrebird het volgende:
Het zijn vooral Iraanse oliedollars, die jaren lang voor instabiliteit hebben gezorgd (Houthi’s, Hezbollah, Hamas). Zonder OPEC en met lagere olieprijzen had Iran geen geld gehad om proxies te financieren.
En wat is daar erg aan? Dat is niet ons probleem. Dat is hoogstens een probleem voor Israel, en het lijkt mij alleen maar goed als er een land is dat in staat is om Israel een flinke slag toe te brengen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 12:24 schreef Lyrebird het volgende:
Nu is er idd een grote Amerikaanse schoonmaak aan de gang. Het werd tijd.
Amerikaanse interventies hebben de afgelopen, pak 'm beet, tachtig jaar zelden tot blijvend gunstig resultaat geleid.
pi_219101519
Operaties? Gaat hij er allemaal chirurgen heen sturen?
pi_219101568
Trump heeft nu ook de president en zijn naaste familieleden en de minister van binnenlandse zaken van Colombia beschuldigd dat ze drugssmokkelaars zijn.
Dit is nogal ongeloofwaardig omdat de Colombiaanse president juist samenwerkt met de Amerikanen om de drugsbendes in zijn land te bestrijden.
Als deze zeer ernstige beschuldiging onterecht is, zou ik de president van Colombia aanraden on een proces in Amerika tegen Trump te beginnen wegens smaad en laster.
Als de rechter dit honoreert zou ik een enorme schadeloosstelling eisen, die verder gaat dan de persoonlijke belangen van de beschuldigde personen, die ook best heel hoog mogen zijn, maar tevens een zeer groot bedrag voor de staat Colombia, omdat de president en de minister van binnenlandse zaken tevens de staat vertegenwoordigen. Het is een zeer schadelijke beschuldiging voor het hele land Colombia.
Mocht deze schadeloosstelling niet door Trump betaald worden dan zou ik beslag laten leggen op alle mogelijke Amerikaanse bezittingen en tegoeden in Colombia.
pi_219101660
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zeker. En met al die olie wordt die claim nog interessanter voor Venezuela, en een reden om iets te doen. Voor Guyana, dat straatarm is, is olie (net als voor Suriname) een ticket naar de eerste wereld. Maar dan moet de olie wel eerst opgepompt worden.

De kostprijs van Venezualaanse olie gaat nooit een paar dollar zijn, hoe kom je op die onzin?

En het breken van de Opec (als dat al niet gedaan is, ze zijn een stuk minder groot en eensgezind alsl in de jaren 70) zorgt alleen maar voor meer onrust dan minder in het Midden-Oosten.
pi_219101808
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De kostprijs van Venezualaanse olie gaat nooit een paar dollar zijn, hoe kom je op die onzin?
Een paar dollar is inderdaad te optimistisch, maar $20-$30/vat moet mogelijk zijn. Als we de vrije markt er op loslaten, dan zou ik het niet gek vinden als de kostprijs onder de $20/vat duikt.

quote:
En het breken van de Opec (als dat al niet gedaan is, ze zijn een stuk minder groot en eensgezind alsl in de jaren 70) zorgt alleen maar voor meer onrust dan minder in het Midden-Oosten.
Waarom?
pi_219101817
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En wat is daar erg aan? Dat is niet ons probleem. Dat is hoogstens een probleem voor Israel, en het lijkt mij alleen maar goed als er een land is dat in staat is om Israel een flinke slag toe te brengen.
Ik zie niet in waarom. Israël is de enige democratie in het Midden-Oosten. Hebben verreweg de meeste Nobelprijswinnaars in die regio. Mannetjesputters die niet met zich laten sollen. Een goed voorbeeld voor ons allen.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:33:29 #74
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219101859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 14:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom. Israël is de enige democratie in het Midden-Oosten. Hebben verreweg de meeste Nobelprijswinnaars in die regio. Mannetjesputters die niet met zich laten sollen. Een goed voorbeeld voor ons allen.
Van Wikipedia:

quote:
Het Midden-Oosten kent verschillende politieke systemen. Sommige landen zijn (gedeeltelijk) democratisch, maar de meeste landen in het Midden-Oosten worden dictatoriaal of autoritair geregeerd. Sinds het begin van de Arabische Lente hebben revoluties voor democratie plaatsgevonden in Tunesië, Egypte en Libië. Samen met Noord-Afrika wordt het Midden-Oosten gerekend tot de MENA-regio. (SWANA Regio)
The Economist stelt elke twee jaar een democratie-index op, waarbij alle landen beoordeeld worden op hun democratiegehalte. Geen van de landen in het Midden-Oosten wordt gezien als een 'volledige democratie'. Israël scoort het hoogst op de index; met een score van 7,48 (2010) geldt het als een 'onvolledige democratie'.
Je hemelt Israël veel te veel op. Denk dat het er na 2010 niet democratischer op is geworden met die rechts-extremistische regering. Sterker nog, dat is een feit.

https://www.groene.nl/art(...)de-van-de-democratie
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219102052
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 14:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Een paar dollar is inderdaad te optimistisch, maar $20-$30/vat moet mogelijk zijn. Als we de vrije markt er op loslaten, dan zou ik het niet gek vinden als de kostprijs onder de $20/vat duikt.
[..]
Waarom?
Waar baseer je die prijs op? Olie uit Venezuela staat er juist om bekend duur en ingewikkeld te zijn. En er zijn maar weinig plekken waar de vrije markt op de oliemarkt aanwezig is, misschien alleen de VS/Canada.

3x raden wat er gebeurt als landen financieel instabiel zijn, zal dat onrust vergroten of juist doen afnemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')