abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219028094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat partijen moeten inbinden begrijpt iedereen die een beetje weet hoe het werkt.
Zo lang het percentage mensen die niet weten hoe het werkt, of zou moeten werken, zo hoog blijft, blijven we last houden van die matige partijtjes die veel meer zetels krijgen dan dat ze aankunnen.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:10:59 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219028125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zo lang het percentage mensen die niet weten hoe het werkt, of zou moeten werken, zo hoog blijft, blijven we last houden van die matige partijtjes die veel meer zetels krijgen dan dat ze aankunnen.
Maar dat zegt niks over het nut van de CPB doorberekening.
pi_219028280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dat zegt niks over het nut van de CPB doorberekening.
Onderdeel van het probleem is dat men gaat roepen dat we die doorberekening maar niet moeten doen.

Juist wel zou ik zeggen en laat de partijen maar uitleggen waarom zaken minder rooskleurig lijken te zijn.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:26:04 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219028355
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Onderdeel van het probleem is dat men gaat roepen dat we die doorberekening maar niet moeten doen.

Juist wel zou ik zeggen en laat de partijen maar uitleggen waarom zaken minder rooskleurig lijken te zijn.
Zeker juist wel, en als tegenwerping roepen dat alle programma's die niet doorgerekend zijn luchtfietserij zijn.
pi_219028481
Op zich kun je wel wat vraagtekens zetten bij de uitgangspunten van het CPB.

Zoals dat het afschaffen van het eigen risico zorggebruik stimuleert, terwijl je voor zorg waar het eigen risico voor geldt verwijsbare zorg betreft en je daar dus niet zomaar komt.

Of dat het verlagen van uitkeringen een positief effect op de werkgelegenheid zou hebben, terwijl je hooguit zou kunnen stellen dat er meer mensen beschikbaar komen op de arbeidsmarkt.

Zo zijn er wel meer uitgangspunten waar je over zou kunnen discussiëren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219028613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:48 schreef torentje het volgende:

[..]
In de eerste plaats menswaardige woningen bouwen voor ieder mens en niet slechts menswaardige woningen bouwen voor de lieden in de top van de hiërarchische ladder.
Oké Frans Timmermans. Maar hoe? Van welke middelen? Op welke plekken? Wie krijgt daarin voorrang?
pi_219028672
Ik vraag me af of Nieuwsuur ook zo met gestrekt been tegen PvdA/GL zou in gaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219028713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 09:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat komt omdat rechts aan de macht is en de journalistiek de taak heeft die macht te controleren. Iets heeft niet goed gewerkt, waarom zou een rechts plaatje van Ja21 beter zijn? Leg dat uit. Waarom noemen ze 12 jaar rechts 12 jaar links? Timmermans, Jetten en anderen zijn ook aan de tand gevoeld, maar die schieten niet naar absurde stellingen die haaks op de werkelijkheid staan.
Timmermans, Jetten en anderen hebben nog nooit een kritische vraag gehad in programma's als Buitenhof of Nieuwsuur. Ze mogen gewoon helemaal leeglopen met hun bagger.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 14:26:21 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219028731
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik vraag me af of Nieuwsuur ook zo met gestrekt been tegen PvdA/GL zou in gaan.
Hier toch ook behoorlijk wat kritiek en kritische vragen:

Bekijk deze YouTube-video
Huilen dan.
pi_219028810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:05 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Oké Frans Timmermans. Maar hoe? Van welke middelen? Op welke plekken? Wie krijgt daarin voorrang?
Op de vraag, hoe, kan ik geen antwoord geven want ik snap niet wat jij bedoeld met ,hoe,

Van de bestaande middelen die gebruikt worden voor het bouwen van geen menswaardige woningen, kunnen dan menswaardige woningen gebouwd worden.

Door de top van de hiërarchische trap van de samenleving een kleinere menswaardige woning te geven en ook maar slechts één enkele komt er overal op de wereld veel plek vrij.

De zwakkere mensen van de samenleving krijgen dan als eerste menswaardige woningen.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 14:59:29 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219028895
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:51 schreef TigerXtrm het volgende:

'Wij hebben onze plannen laten doorberekenen en die blijken gewoon haalbaar. Jullie hebben dat niet gedaan, dus jullie zijn geen betrouwbare partij.'

Precies. Anders kan iedereen zomaar wat roepen en gratis bier en luchtkastelen beloven hè.
Huilen dan.
pi_219028899
Ik wacht nog steeds op het duizendje van Mark en het BBB bier van Caroline.
pi_219029337
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:23 schreef Homey het volgende:

[..]
Timmermans, Jetten en anderen hebben nog nooit een kritische vraag gehad in programma's als Buitenhof of Nieuwsuur. Ze mogen gewoon helemaal leeglopen met hun bagger.
Het is vrij gebruikelijk dat er eerst naar de leiding wordt gekeken.

Die leiding is de meest rechtse die we in lange tijd hebben gehad en heeft beloftes gemaakt die het niet heeft kunnen waarmaken. In de zin dat er meer problemen gecreeerd zijn dan oplossingen waarin het creeeren van beeldvorming belangrijker is gemaakt dan diezelfde oplossing. Per saldo hebben we stilstand en achteruitgang. Problemen worden opgeblazen om te roepen dat er nog grotere problemen zijn. Entertainmentniveau is hoog, politieke competentie is laag.

Dan is het sterkste contrast een linkse partij. En in die hoek zitten momenteel ideeën voor oplossingen die wat gelaagder zijn. Je kunt het daarmee eens of oneens zijn, ze liggen er en zijn het proberen waard.

Dan komt Ja21 met Eerdmans, nog rechtser en roepend dat 'beeldvorming' het "allerbelangrijkste" is. Dat op zn website neerpent dat we 12 jaar lang links hebben gehad. Ja, zegt er hier een voorbijganger "daar kun je in van mening verschillen". Nee dat is een smerige feitenverdraaiing, en niet eens in de kleine marges. Dat is zoiets als dat Trump roept dat Biden verantwoordelijk voor iets is wat hij zelf deed. Als jij tekent voor die beeldvorming teken je nog meer voor journalistiek om dat te doorgronden en recht te breien voor ons, het volk.

Iemand als Eerdmans doet het leuk in een praatprogrammaatje op SBS, moet lekker in Business Class gaan zitten voor een propagandapraatje met een glas wijn erbij. De vragen overhandigend aan Harry Mens tegen betaling. Maar hij botst met klassieke journalistiek waarin politici echt getoetst worden.

De reden dat Eerdmans en anderen zelf niet lekker uit de verf komen is ook de reden dat 'de wereld van de journalistiek' (lees de publieke omroep) hier moet optiefen van rechts. Weg met journalistiek, weg met consumentenprogramma's (schadelijk voor Seats and sofa's, schadelijk voor Gazprom etc) weg met het jeugdjournaal, weg met informatieve programma's, weg met Sesamstraat. Zet kinderen maar 24/7 voor Baby shark of andere Youtube-achtige troep. Bij wijze van.

Qua journalistiek alles overlaten aan zenders waar journalisten heen verkast zijn en waarbij een enkele al ontslag heeft genomen omdat ze zien dat ze de spreekbuis zijn voor de macht, voor De Mol en niet voor het volk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 16-10-2025 16:08:59 ]
pi_219035285
twitter

Ook D66 veranderde stiekem verkiezingsbeloftes.
pi_219035405
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

@Starhopper Graag ook een topic hierover :) Of valt de D66 dan weer net wél in het deel van het politieke spectrum waar jij zo lekker op gaat?
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:42:29 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219035531
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:22 schreef Solispolar het volgende:

[..]
@:Starhopper Graag ook een topic hierover :) Of valt de D66 dan weer net wél in het deel van het politieke spectrum waar jij zo lekker op gaat?
Open zelf een topic als jij je er zo druk over maakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:47:51 #192
236264 crew  capricia
pi_219035567
Ze doen het allemaal. En ook niet voor het eerst.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219035733
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Open zelf een topic als jij je er zo druk over maakt.
Ik maak me er niet druk om, maar het verschil is dat ik ik me er ook niet druk om maak als een politicus aan de linkerkant van het politieke spectrum hetzelfde flikt. Jij voelt daarentegen schijnbaar ontzettend de behoefte om continue rechts zout in de wonden te strooien. Waarom doe je dat zo eenzijdig?

Je wilt altijd zo nobel overkomen met je linkse gedachtegoed, maar ondertussen is dit natuurlijk schijnheilig, achterbaks en vooral polariserend (en laat dat nou vooral hetgeen zijn waar 'jullie' zo op tegen zijn). Dat is toch hypocriet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')