abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219028523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:51 schreef Montagui het volgende:

[..]
PVV, FVD, JA21, BVNL?

Echt?

Dus in Nederland stemt ongeveer 1/3e van de stemgerechtigden extreem rechts?

Dat is me nogal een statement.

En zo ja, dan mag de rest van het politieke spectrum zich wel eens achter de oren krabben, als die extreem rechtse kiezer zo'n enorm grote groep is.

Misschien toch eens de oortjes open doen wat die groep nou eigenlijk dwars zit ipv negeren, belachelijk maken, tegenwerken en uitsluiten.
Ik hoop eigenlijk dat meer dan de helft van de stemgerechtigden rechts zou stemmen, maar dat gebeurt helaas niet. In de praktijk blijkt dat in elk West Europees land ongeveer 1/3 het maximale is wat rechts kan halen. Dat ze ons “extreemrechts” noemen daar moet ik eerlijk om lachen, zo probeert de linkse media ons weg te zetten en de standpunten te bagatelliseren.
Graag verwijderen
pi_219028545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:45 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik hoop eigenlijk dat meer dan de helft van de stemgerechtigden rechts zou stemmen, maar dat gebeurt helaas niet.
Nou hadden we met PVV + VVD + BBB + NSC een behoorlijk rechts kabinet. En daar zaten dan een paar kleinere partijen als FvD, JA21 en de confessionelen nog niet eens bij.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219028666
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:18 schreef recursief het volgende:

[..]
BBB

onder andere

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou vooruit maar weer.
pi_219029879
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met BIJ1 of PvdD zou ik ook nooit voorstellen om er mee te gaan regeren.
Je onzinnige claim dat GL-PvdA radicaal zou zijn laat ik lekker aan jou.

Het brede midden heeft bij mij altijd de voorkeur boven extremisten of radicalen.
GroenLinks–PvdA is alleen geen brede middenpartij, maar een links en progressieve partij met een behoorlijk radicale vleugel, zoals bijvoorbeeld de groep LinksBoven, wiens standpunten meer richting BIJ1 gaan dan het politieke centrum.

Dit is dan ook zichtbaar in het recent gepubliceerde Kieskompas en ook waar te nemen in het stemgedrag van deze fusiepartij. Zowel GroenLinks als PvdA hebben meer gemeen met PvdD dan met D66.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219029918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Mensen houden er niet van als politieke partijen anderen uitsluiten. Dat heeft niks met een democratie te maken.

Hoeveel krachttermen je ook blijft gebruiken, je bereikt er helemaal niks mee.
Zeker wel, je bereikt er mee dat die gekke radicalen uiteindelijk in hun eigen sop gaarkoken.

En als je daar vooraf duidelijk over bent, dan is dat ook prima democratisch.
pi_219029924
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:51 schreef Montagui het volgende:

[..]
PVV, FVD, JA21, BVNL?

Echt?

Dus in Nederland stemt ongeveer 1/3e van de stemgerechtigden extreem rechts?

Dat is me nogal een statement.

En zo ja, dan mag de rest van het politieke spectrum zich wel eens achter de oren krabben, als die extreem rechtse kiezer zo'n enorm grote groep is.

Misschien toch eens de oortjes open doen wat die groep nou eigenlijk dwars zit ipv negeren, belachelijk maken, tegenwerken en uitsluiten.
Als de VVD niet zo extreem rechts/dom was geweest om de PVV niet uit te sluiten had Dylan nu niet aan hoeven schuiven bij dumpertreedten om te kijken naar lekke borstvergrotingen die zijn gaan rotten. Dan waren ze gewoon nog de grootste op rechts.

Je opmerking strookt dus niet met de realiteit.
pi_219029979
quote:

[..]

Het brede midden heeft bij mij altijd de voorkeur boven extremisten of radicalen.
gl-pvda is radicaal geworden sinds ze zijn gekaapt door gl.

gl was zelf voortgekomen uit de radicalen van de communistische partij die het wel zag zitten met de krakers en vanalles wat geweld niet schuwde om hun doelen te bereiken. Nu nog steeds zitten daar genoeg elementen aan waarmee een gewone partij zich niet moet willen inlaten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 oktober 2025 @ 17:51:38 #58
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219030002
quote:

[..]

Ik zou GL-PvdA niet bij het brede midden rekenen. Dat soort terminologie lijkt beter te passen bij CDA, VVD, D66.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219030016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 17:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik zou GL-PvdA niet bij het brede midden rekenen. Dat soort terminologie lijkt beter te passen bij CDA, VVD, D66.
Dat mag natuurlijk. Daarmee ben je wellicht wel wat losgezongen van de realiteit ;).
pi_219030293
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Niks, gewoon per gemeente kijken hoeveel mensen PvdA/GL stemmen, en de invasie daar neerzetten.
Wij hebben dan 0%. ^O^
Urk?
pi_219073745
Goede footage dit.

Bekijk deze YouTube-video
Graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')