abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219017490
https://nos.nl/artikel/25(...)ithoorn-me-grijpt-in

Demonstraties voor en tegen azc's in Houten en Uithoorn, ME grijpt in
In Houten en Uithoorn zijn demonstraties rond de komst van een azc vanavond uitgelopen op ongeregeldheden. Bij beide protesten heeft de Mobiele Eenheid (ME) mensen aangehouden.

In Houten waren er in ieder geval drie aanhoudingen, in Uithoorn tot nu toe vier, meldt NH Nieuws. Ook is in beide plaatsen de Prinsenvlag gezien, die in de oorlog door de NSB werd gebruikt.

Zowel in Houten als in Uithoorn werd de ME ingezet:

0:52Ongeregeldheden bij demonstraties tegen azc's in Houten en Uithoorn
In Houten greep de ME in bij het gemeentehuis toen er nog zo'n honderd demonstranten waren. Eerder op de avond waren er ongeveer driehonderd demonstranten aanwezig.

Vlakbij hielden zo'n dertig voorstanders van het azc een tegendemonstratie. De ME werd ingezet om die twee groepen uit elkaar te halen.

Een deel van de anti-azc-demonstranten gooide vuurwerk en eieren naar de tegendemonstratie en de politie. Ook werd met stenen gegooid, zag een ANP-verslaggever.

De wijk in
In Uithoorn waren ook een paar honderd betogers. Ook daar stonden ze bij het gemeentehuis, omdat daar een vergadering over asielopvang was.

Na een tijdje werd de sfeer grimmig. Demonstranten trokken een woonwijk in, en de ME achtervolgde ze, zag een ANP-verslaggever. De politie verrichtte meerdere arrestaties.

Op het plein gooiden anti-azc-demonstranten met vuurwerk en eieren naar een klein groepje tegendemonstranten. Ook naar de politie werd met vuurwerk gegooid.

'Vluchtelingen welkom, nazi's niet', stond op een de borden van de mensen die voor een azc zijn:

ANP
Tegendemonstranten met hun borden op het Amstelplein in Uithoorn
In Uithoorn staat een opvang van ongeveer 250 mensen gepland, meldt NH Nieuws. Daar kan nog bezwaar tegen worden ingediend. Ook demonstreerde de groep tegen een azc in buurgemeente Amstelveen.

In Houten zijn er plannen voor een azc voor 337 mensen op een bedrijventerrein aan de rand van de gemeente. Ook daar is nog geen definitief besluit over genomen.

Rustig in Urk
Ook in Urk is vanavond een raadsvergadering over de komst van een azc, maar daar is het rustig. De politie laat weten dat er wel wat demonstranten buiten staan en dat de situatie na gisteren scherp in de gaten wordt gehouden.

Gisteren waren er in Urk ongeregeldheden toen tientallen jongeren bij elkaar kwamen, meldt regionaal dagblad De Noordoostpolder.
pi_219017516
Weer een incidentje met bezorgde burgers.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 00:07:53 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219017557
Extreemrechts laat zich weer van zn beste kant zien :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219017615
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:03 schreef Vvdjemoeder het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ithoorn-me-grijpt-in

Demonstraties voor en tegen azc's in Houten en Uithoorn, ME grijpt in
Laten we gewoon naar een eenvoudige oplossing kijken.
Stel iedereen binnen een gemeente de vraag: ben je voor of tegen de komst van asielzoekers? Ben je voor, dan krijg je er eentje in huis. Dat wordt dan een alleenstaande asielzoeker, zodat die ook allemaal een beetje verspreid binnen de gemeente worden opgenomen. In de AZC's houd je dan de gezinnen (dus ook veel vrouwen/kinderen) over. De overlast daarvan is meestal beperkt.

Rechts blij omdat de overlast van AZC's beperkt wordt en links bij omdat ze asielzoekers mogen helpen. Tenminste, ik ga ervan uit dat links daar blij mee is. Win/win ^O^
pi_219017626
quote:
81s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:07 schreef Starhopper het volgende:
Ondertussen zijn er de laatste tijd meer incidenten met extreem rechtse lieden dan met asielzoekers waar ze zich zo over opwinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 15 oktober 2025 @ 00:42:21 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219017653
Hè, alwéér antifa? Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
Huilen dan.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 00:51:22 #7
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219017674
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ondertussen zijn er de laatste tijd meer incidenten met extreem rechtse lieden dan met asielzoekers waar ze zich zo over opwinden.
Hebben die extreem rechtse ook recent een meisje van de fiets getrokken, verkracht en vermoord?

En ook recent met drie man een vrouw verkracht?

En ook een van al die andere vreselijke dingen gedaan die asielzoekers recent nog hebben gedaan? Nog niet gesproken over alles wat in de doofpot belandt.

Sorry, niet om het gedrag van deze rechtse raddraaiers goed te praten (in tegendeel, wat een kut volk) maar je moet toch wel sterke linkse tunnelvisie hebben als je écht gelooft wat je zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door embedguy op 15-10-2025 01:08:18 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 00:52:58 #8
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219017676
Demonstreren, prima. Maar rotzooi trappen, vuurwerk gooien, ruzie zoeken met de politie. :N
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 15 oktober 2025 @ 01:04:17 #9
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_219017688
quote:

[..]
Dom zeggen dit weer.
Nooit meer slapen
pi_219017691
quote:

[..]
Ik wou dat dat waar was, maar helaas is dat uiteraard onzin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219017695
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Demonstreren, prima. Maar rotzooi trappen, vuurwerk gooien, ruzie zoeken met de politie. :N
Het lijken wel fatbike jongeren.
Wie zijn die mensen?
pi_219017701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:25 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Laten we gewoon naar een eenvoudige oplossing kijken.
Stel iedereen binnen een gemeente de vraag: ben je voor of tegen de komst van asielzoekers? Ben je voor, dan krijg je er eentje in huis. Dat wordt dan een alleenstaande asielzoeker, zodat die ook allemaal een beetje verspreid binnen de gemeente worden opgenomen. In de AZC's houd je dan de gezinnen (dus ook veel vrouwen/kinderen) over. De overlast daarvan is meestal beperkt.

Rechts blij omdat de overlast van AZC's beperkt wordt en links bij omdat ze asielzoekers mogen helpen. Tenminste, ik ga ervan uit dat links daar blij mee is. Win/win ^O^
Niks, gewoon per gemeente kijken hoeveel mensen PvdA/GL stemmen, en de invasie daar neerzetten.
Wij hebben dan 0%. ^O^
pi_219017702
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:04 schreef Aberkullie het volgende:
Weer een incidentje met bezorgde burgers.
Weer een incidentje met kwetsbare vluchtelingen:
NWS / Studente in Maastricht verkracht door drie Syrische mannen
pi_219017703
quote:

[..]
Hebben deze lieden ook een meisje van 17 vermoord of een een meisje van 15 verkracht dan?
pi_219017722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 01:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hebben deze lieden ook een meisje van 17 vermoord of een een meisje van 15 verkracht dan?
Ken je dat matje? Wat je omhoog trekt en er alles onderschuift?

Het debat mag ondertussen wel wat concreter, al die vrouwen die vermoord worden door die kerels.
Steekincidenten, cobra’s en kilo’s drugs, spugen, sissen.

Laat ze die fatbike’s verbieden, zet die jeugd eens op een echte fiets. Want vooral die groep heeft overgewicht.
pi_219017843
quote:
Wel dit is rechts.

Links haal ze binnen met een spandoek.
En laat de maatschappij de rotzooi maar oplossen zo lang hun er maar geen last van hebben.

Bijde kanten zijn gewoon stront en niks anders
  woensdag 15 oktober 2025 @ 03:14:08 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219017857
Ik denk dat de tegendemonstranten daar niet vóór een azc stonden te demonstreren, maar vooral tégen wat zij als extreem rechts zien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 15 oktober 2025 @ 03:52:29 #18
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219017934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 01:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Weer een incidentje met kwetsbare vluchtelingen:
NWS / Studente in Maastricht verkracht door drie Syrische mannen
Timmermans wil Nederland onveiliger maken. De vraag is waarom?

[ Bericht 93% gewijzigd door Geldprintkabouter op 15-10-2025 07:49:16 ]
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
pi_219018495
Handhaving heeft wel wat geleerd van de linkse protesten. Die kwamen regelmatig wel binnen bij de commissievergaderingen in de gemeenteraad om daar te protesteren of deze zelfs plat te leggen.

Deze betogers werden vakkundig buiten gehouden. _O_
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219018535
Demonstreren tegen een AZC is uitstekend. Immers, kansarme migranten uit niet-Westerse (en vooral Islamitische) landen die hierheen komende als vermeende vluchteling om van de verzorgingsstaat te kunnen profiteren hebben hier helemaal niets te zoeken. Die mensen moeten hun eigen landen functioneel zien te maken, niet hier het handje komen ophouden.

Maar demonstreren moet natuurlijk wel op een normale manier gebeuren. Dat wil zeggen: geen asociale scheldpartijen, geen rellen, geen vandalisme, geen geweld en al helemaal geen antisemitisme of de Hitlergroet.

Daar gaat het echter nogal mis bij de anti-AZC demonstraties. En dit is in aanloop naar de verkiezingen over twee weken extra vervelend, want deze hersenloze idioten benadelen alle rechts en conservatieve partijen met dit schandalige gedrag.

Laat haat, rellen en vandalisme maar over aan links, rechts moet hier simpelweg boven staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219018551
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:42 schreef Isdatzo het volgende:
Hè, alwéér antifa? Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
Er was schijnbaar wel sprake van 'tegendemonstraties', dus wellicht waren die ook aanwezig. Ik zal zo eens kijken of er op de beelden nog mollige boze mensen met felgekleurd haar, piercings, tatoeages en zwarte kleding te zien zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 15 oktober 2025 @ 08:35:26 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219018593
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 03:14 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat de tegendemonstranten daar niet vóór een azc stonden te demonstreren, maar vooral tégen wat zij als extreem rechts zien.
Ik denk dat veel tegendemonstranten waarschijnlijk niet eens uit de buurt kwamen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 08:40:19 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219018636
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 03:14 schreef nixxx het volgende:
Het is natuurlijk van de zotte om mensen die zich oprecht zorgen maken over zo'n AZC in hun buurt direct weg te zetten als extreemrechts.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:33:33 #24
3542 Gia
User under construction
pi_219019795
quote:
Omdat er weer een tegendemonstratie nodig was, schijnbaar! Laat mensen gewoon in alle rust demonstreren tegen iets waar ze het niet mee eens zijn. Dat kan totaal vreedzaam, tenzij een andere groep dit meent te moeten verstoren.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:37:49 #25
3542 Gia
User under construction
pi_219019852
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:24 schreef HowardRoark het volgende:
Demonstreren tegen een AZC is uitstekend. Immers, kansarme migranten uit niet-Westerse (en vooral Islamitische) landen die hierheen komende als vermeende vluchteling om van de verzorgingsstaat te kunnen profiteren hebben hier helemaal niets te zoeken. Die mensen moeten hun eigen landen functioneel zien te maken, niet hier het handje komen ophouden.

Maar demonstreren moet natuurlijk wel op een normale manier gebeuren. Dat wil zeggen: geen asociale scheldpartijen, geen rellen, geen vandalisme, geen geweld en al helemaal geen antisemitisme of de Hitlergroet.

Daar gaat het echter nogal mis bij de anti-AZC demonstraties. En dit is in aanloop naar de verkiezingen over twee weken extra vervelend, want deze hersenloze idioten benadelen alle rechts en conservatieve partijen met dit schandalige gedrag.

Laat haat, rellen en vandalisme maar over aan links, rechts moet hier simpelweg boven staan.
Als hier geen tegendemonstratie was geweest, was het ook niet uit de hand gelopen.
pi_219019858
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 00:51 schreef embedguy het volgende:

[..]
Hebben die extreem rechtse ook recent een meisje van de fiets getrokken, verkracht en vermoord?

En ook recent met drie man een vrouw verkracht?

En ook een van al die andere vreselijke dingen gedaan die asielzoekers recent nog hebben gedaan? Nog niet gesproken over alles wat in de doofpot belandt.

Sorry, niet om het gedrag van deze rechtse raddraaiers goed te praten (in tegendeel, wat een kut volk) maar je moet toch wel sterke linkse tunnelvisie hebben als je écht gelooft wat je zegt.
Want blanke (want die kunnen nooit gekleurd zijn..) Nederlanders moorden en verkrachten niet? Plegen geen geweldsmisdrijven?

Je moet wel een sterke rechtse tunnelvisie hebben en oostindisch blind én doof zijn als je dat gelooft.
pi_219022892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Als hier geen tegendemonstratie was geweest, was het ook niet uit de hand gelopen.
Mwah, ook bij een tegendemonstratie zijn mensen natuurlijk verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Mensen die actief hun eigen land kapot willen maken door met bordjes als 'Vluchtelingen welkom' of 'Stop fascisten' te gaan staan dienen niet eens serieus te nomen te worden.

Zulke mensen moeten naar de fringes van de samenleving worden geduwd, waar men vroeger ook altijd te vinden was. Toen waren het de hippies in kraakpanden en maffe professoren in de ivoren torens van de sociale en geesteswetenschap.

Het enige wat er wat dat betreft is veranderd dat deze mensen een groot platform is geboden via de (sociale) media, wat hen de mogelijkheid heeft gegeven hun giftige gedachtegoed te verspreiden en met succes.

Bij demonstraties dienen zulle mensen dus genegeerd te worden. En laten we eerlijk zijn: rechts maakt daar een grote fout door dit niet te doen want zulke mensen alleen maar meer momentum geeft.
pi_219022978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Niks, gewoon per gemeente kijken hoeveel mensen PvdA/GL stemmen, en de invasie daar neerzetten.
Wij hebben dan 0%. ^O^
Kan ik ook mee leven ^O^
pi_219023014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:38 schreef Huisopdehoek het volgende:
Want blanke (want die kunnen nooit gekleurd zijn..) Nederlanders moorden en verkrachten niet? Plegen geen geweldsmisdrijven?

Je moet wel een sterke rechtse tunnelvisie hebben en oostindisch blind én doof zijn als je dat gelooft.
Die wonen hier al...zijn niet geïmporteerd uit landen met een vrouw onwaardige cultuur.

Dus wat is je punt? Als je hier al genoeg risico's voor vrouwen hebt rondlopen, waarom zou je er dan nog meer risico aan willen toevoegen?
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:37:09 #30
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219023494
Samenvatting:

Mohammed komt NL binnen
Mohammed is verveeld
Mohammed gaat stelen
Mohammed sist naar de meisjes
Mohammed kan zijn handen niet thuis houden
Meisjes zijn bang voor Mohammed
Mohammed voelt zich een koning