abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219018748
Nou, ik ben er wel uit. Het wordt gewoon weer VVD. Uiteindelijk is dat toch de partij die qua programma het dichtst bij mijn standpunten komt.
pi_219018766
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 22:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het maakt mij verdrietig als iemand niet stemt. We hebben stemrecht. En daar is hard voor gestreden. Er zijn ook landen in de wereld waar mensen niet kunnen stemmen.
Het maakt mij verdrietig als mensen het stembiljet als een soort rad van avontuur gebruiken en eigenlijk maar random wat invullen waardoor sommigen tussen twee verkiezingen van bijv. FVD naar BIJ1 switchen.
pi_219019117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
Nou, ik ben er wel uit. Het wordt gewoon weer VVD. Uiteindelijk is dat toch de partij die qua programma het dichtst bij mijn standpunten komt.
Hahahaha ongekend
pi_219019265
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:59 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het maakt mij verdrietig als mensen het stembiljet als een soort rad van avontuur gebruiken en eigenlijk maar random wat invullen waardoor sommigen tussen twee verkiezingen van bijv. FVD naar BIJ1 switchen.
Wat een luxe.

Praktisch moet je wel bijna met een microscoop op pad om die ene Fvd-Bij1 switcher te vinden.

Er zijn belangrijkere zaken om je verdrietig over te voelen. Maar goed, als dat je wereldje is.
pi_219019346
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
Qua partijprogramma kan ik je nog geloven, maar serieus... Nu weer 'gewoon' VVD, na 14 jaar lang aantoonbaar liegen, bedriegen, geen actieve herinneringen, schandalen + onder hun beleid het ene immigratierecord op record gebroken.

Dat deze partij überhaubt nog stemmen krijgt betekent wel dat mensen totaal geen actieve herinneringen hebben aan het slechte gedrag van politici en / of daarnaast wel extreem vergevingsgezind zijn en naïef zijn dat het nu wel anders zal zijn.
pi_219019406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor mijn geweten wel beter. Zoals de PVV voor mij radicaal af is, zo is PvdA-GL dat ook. Misschien wordt het nog wat als dat huwelijk ontbonden wordt.

Overigens durf ik er best geld op te zetten dat, ook al wordt Timmermans de grootste, of in ieder geval coalitiegenoot, dan barst de boel op korte termijn vanzelf binnen die partij, aangezien het radicale deel bij de minste concessie weer haar sjaals, vlaggen en trommels van stal haalt en 'weigert met fascisten' samen verder te gaan. Zie alleen al hoe ze met de oude garde en critici omspringen.

Ge-ga-ran-deerd dat dat gaat gebeuren, want over links is sowieso geen coalitie mogelijk.
Het meest waarschijnlijke lijkt me dat als GLPvdA niet meeregeert de pleuris uitbreekt binnen de partij. Verschillen tussen GL en PvdA zullen dan uitvergroot worden omdat niet meer vooruit gekeken kan worden naar het grote doel dat alles bezwoor, namelijk de grootste worden en de premier leveren. Dus het is een beetje alles of niets voor de partij deze verkiezingen.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 10:43:25 #232
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219019461
Best eng dat zoveel mensen in de Nederlandse samenleving behoefte hebben aan fascisme.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 15 oktober 2025 @ 10:44:54 #233
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219019465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het meest waarschijnlijke lijkt me dat als GLPvdA niet meeregeert de pleuris uitbreekt binnen de partij. Verschillen tussen GL en PvdA zullen dan uitvergroot worden omdat niet meer vooruit gekeken kan worden naar het grote doel dat alles bezwoor, namelijk de grootste worden en de premier leveren. Dus het is een beetje alles of niets voor de partij deze verkiezingen.
Leden binnen de partij stemmen gewoon over een heleboel dingen. Zo ook het partijprogramma en of ze samen een verkiezing in moeten gaan.
Tuurlijk zijn er verschillen binnen de partij, maar die worden dmv democratie opgelost. Het is geen GL tegen PvdA binnen de partij ofzo :')
Trotste mama van Ambar
pi_219019469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Best eng dat zoveel mensen in de Nederlandse samenleving behoefte hebben aan fascisme.
Aldus links die alles wat niet exact hun mening volgt wegzet als fascisme. Dat is pas echt fascisme.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 10:45:58 #235
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219019472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Aldus links die alles wat niet exact hun mening volgt wegzet als fascisme.
Weet je uberhaupt wat fascisme inhoudt? Dit is een checkvraag.
Trotste mama van Ambar
pi_219019478
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:45 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Jij weet het in ieder geval niet gezien je gratuite gebruik ervan.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:00:02 #237
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219019543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Jij weet het in ieder geval niet gezien je gratuite gebruik ervan.
Leesvoer voor je (van https://decorrespondent.n(...)a0-219d-56aab756b1e1)

quote:
1 – Iedere fascist grijpt terug op een mythisch verleden om zijn visie voor een glorieuze toekomst te verantwoorden. Als emotie de brandstof van het fascisme is, dan is het mythische verleden van een volk de bron waaruit een fascist put om deze emotie aan te wakkeren. Zo droomde Adolf Hitler van een Derde Rijk in de traditie van de grote Duitse keizerrijken en beloofde Benito Mussolini de Italianen van de twintigste eeuw terug te keren naar de tijd van de Romeinen.

‘Wij hebben onze eigen mythe gecreëerd’, aldus Mussolini in 1922. ‘Die mythe is geen realiteit, maar een geloof, een passie, die we willen omzetten in een allesomvattende werkelijkheid. Aan die mythe onderwerp ik alles.’ *

2 – Iedere fascist gebruikt propaganda om vijandbeelden aan te wakkeren en het publieke debat te ontwrichten. Als het mythische verleden de bron is en emotie de brandstof, dan is propaganda de machine waarmee de fascist de massa in beweging krijgt. Het doel is om verdeeldheid te zaaien, door binnen- en buitenlandse ‘vijanden’ verantwoordelijk te houden voor het verval van de natie. Iedere fascist zal daarvoor wijzen naar groepen die relatief kwetsbaar zijn. Het fascisme is als de pestkop die het onpopulaire kind pest, om er zelf beter van te worden.

Om die vijandbeelden te doen beklijven, zal een fascist systematisch en openlijk moeten liegen, redeneerde Adolf Hitler in zijn boek Mein Kampf: ‘Eerst vindt men dat stompzinnig en onbeschaamd, vervolgens verontrustend, maar uiteindelijk gelooft men je.’

3 – Iedere fascist ondermijnt bewust onafhankelijke denkers die zijn propaganda kunnen bestrijden. Onder andere journalisten, kunstenaars en academici zijn het zand in de raderen van de propagandamachine, omdat ze van kritisch denken hun beroep hebben gemaakt en van het publieke debat hun werkveld. Ze zijn daarom per definitie verdacht.

De fascist zal hen afschilderen als onderdeel van een complot en daarvoor als bewijs aanvoeren dat ze zijn complottheorieën geen aandacht geven of weerspreken. Hij zal iedere kans aangrijpen om journalisten te beschimpen en eigen kanalen oprichten om zijn propaganda te verspreiden. Zodra hij kan, zal hij de onafhankelijkheid van de media inperken, en het onderwijs en culturele instellingen ‘zuiveren’.

4 – Iedere fascist vernietigt de waarheid. Het verdwijnen van de gedeelde waarheid geeft de propagandamachine vrij spel. Dit gaat hand in hand met de ‘Grote Leugen’, een propagandatechniek uit de koker van Adolf Hitler. Dit is een bewering zo grotesk dat mensen aannemen dat er wel iets van waar moet zijn – juist omdat niemand zoiets compleet uit de duim zou durven zuigen. Want, zegt Hitler in Mein Kampf: ‘De schaamteloos grove leugen laat altijd sporen na, zelfs als deze definitief is ontmaskerd.’

Hitler verzon hiervoor, voortbordurend op het al broeiende antisemitisme, een vermeend internationaal Joods complot tegen Duitsland. Vervolgens bleef hij dit net zo lang herhalen totdat mensen ervoor kozen hem te geloven.

5 – Iedere fascist vestigt een nieuwe maatschappelijke rangorde die draait om een claim over wie menswaardig is en wie niet. Rechten van minderheden worden ingeperkt, mensen worden vervolgd om wie ze zijn, niet om wat ze doen. Degenen die baat hebben bij deze nieuwe rangorde, wantrouwen mensen die zich daartegen uitspreken: een beroep op gelijke rechten en gelijkwaardigheid wordt zo verdacht en ondermijnend. En uit angst om zelf doelwit te worden van vervolging, helpt een massa meelopers de rangorde in stand te houden.

6 – Iedere fascist beweert dat de eigen groep het slachtoffer zou zijn van een complot. Een voorbeeld van zo’n complottheorie is omvolking: het idee dat het ‘eigen volk’ wordt verdrongen door degenen die als ‘vreemd en vijandig’ worden beschouwd. Of het nu gaat om een ‘tsunami van migranten’, ‘baby-ontvoerende deepstate-elites’ of ‘Joodse mannen die vrouwen misleiden’ – deze theorie werkt bij ieder vijandbeeld, zegt historicus Timothy Snyder.*

Zodra ‘vijanden’ in binnen- én buitenland alom worden beschouwd als reële bedreiging voor de nationale veiligheid, zal de fascist de middelen van de staat volledig in dienst stellen van vervolging van binnenlandse vijanden en confrontatie met het buitenland.

7 – Iedere fascist verdedigt rigide genderrollen als pijler van zijn macht. Zoals de leider de ‘vader van de natie’ is, is de man het natuurlijke hoofd van het gezin – en dat moet zo blijven. Genderdiversiteit wordt afgeschilderd als een bedreiging voor deze natuurlijke orde. Als traditionele mannelijke rollen onder druk staan, wijst de fascistische leider een schuldige aan: ‘genderideologen’, of ‘buitenlanders die banen inpikken’.

Ondertussen zijn vrouwen er vooral om heel veel baby’s te krijgen en zo de positie van de eigen groep te versterken. Mussolini ging hierom de ‘slag om de baby’s’ aan, inclusief staatsceremonies voor vruchtbare vrouwen en een belasting voor vrijgezelle mannen boven de 25 jaar. Termen als ‘anticonceptie’ en ‘abortus’ kwamen op de lijst van verboden woorden voor de pers.*

8 – Iedere fascist verdeelt mensen in hardwerkende burgers en overbodige profiteurs. Die tweedeling voedt het idee dat tegenstanders van nature lui en inferieur zijn, en dus geen volwaardige plaats in de samenleving verdienen. Hardwerkende burgers zijn nodig, de anderen – de intellectuele elite, ‘luie’ ambtenaren, mensen in de bijstand of mensen met een beperking – zijn overbodig. ‘Arbeit macht frei’, plaatsten de nazi’s op de poorten van de hel.

Maar dat arbeidsideaal is een rookgordijn – in het fascisme veranderen de economische machtsverhoudingen en de verdeling van rijkdom eigenlijk niet.

9 – Iedere fascist zet stad en platteland tegen elkaar op. Het platteland staat symbool voor de eerlijke, hardwerkende, traditionele man. De stad moet gezuiverd worden van de luie linkse gekken met hun verdorven ideeën over gender, diversiteit en inclusie. Volgens de nazi’s waren de boeren bijvoorbeeld ‘de dragers van een gezonde volksaard, de levensbron van het volk, en de ruggengraat van de militaire macht’.*

10 – Iedere fascist maakt van de rechtsstaat een wapen om zijn tegenstanders te vernietigen. Terwijl hij zichzelf boven de wet plaatst en loyalisten beloont met straffeloosheid, eigent de fascist zich de macht toe om door hem aangewezen ‘criminelen’ zonder eerlijk proces te vervolgen. Zo sloopt hij in naam van de wet de rechtsstaat, zonder deze ooit formeel op te heffen.

Mussolini deed dat door de advocatuur in te lijven. Advocaten werden gedwongen om de ‘fascistische gerechtigheid’ te dienen; het bijstaan van ‘antifascisten’ tegen trouwe partijleden was uit den boze.* Hitler had op zijn beurt ‘een bijna griezelig talent om meedogenloos misbruik te maken van mazen in de wet’, vertelde zijn juridisch adviseur Hans Frank.*

De kern van een fascistische machtsgreep is dan ook niet zozeer het afschaffen van een democratie, maar het uithollen van haar instituties en het minachten van de rechtspraak. Met als einddoel: absolute macht, ter meerdere eer en glorie van de leider.
Trump doet hier sterk aan, Wilders en consorten ook.

1. Wilders verlangt ook terug naar een mythisch "wit en blond" Nederland
2. PVV maakt zelfs AI beelden als propaganda om asielzoekers etc weg te zetten als de vijand. Daarnaast twittert Widlers er op los en laat hij heel selectief zien hoe "links" het fout doet en hoe gevaarlijk vluchtelingen zijn. Hij verdraait zelfs woorden of verzint er info bij.
3. PVV is een eenmanspartij, Wilders wil is wet. Maar ook wetenschappers, journalisten, publieke omroep etc zijn in Wilders zijn woorden tuig.
4. Er wordt bijv hier een begin gemaakt door het te hebben over linkse media die uitgeroeid moet worden, publieke omroepen die moeten stoppen. Waarom? Ze geven weerwoord en laten de waarheid zien. Wetenschap is ook links, terwijl wetenschap geen kleur heeft. Allemaal manieren om de waarheid weg te zetten als leugens.
5. Woorden zoals "hardwerkende Nederlanders", "oorspronkelijke Nederlanders", het voorheen gebruik van de namen "Henk en Ingrid". Maar ook het weg zetten van vluchtelingen etc als gelukszoekers als de boeman. Maar ook Marokaans tuig etc.
6. Zoals in het artikel al benoemd: omvolking. Maar ook islamisering van de samenleving etc. Zinnen als: je dochters zullen nooit meer veilig zijn. Etc. Je kent ze wel.
7. Hier doet Wilders iets minder mee, maar kijk ook vooral naar wat ze willen met abortus, want daar begint het mee
8. Hardwerkende Nederlanders vs gelukszoekers die alleen maar uitkering trekken en alles gratis krijgen
9. Hier heb ik geen voorbeeld van, maar de samenwerking met BBB geeft daar wat meer kijk op. Maar ook termen als grachtengordelelitie die gebruikt wordt, zegt al genoeg.
10. Mensen zonder pardon het land uitzetten etc.

Ik weet prima wat fascisme inhoudt, mensen die er voor stemmen vaak niet. En niemand wordt er beter van dit soort regime.
Trotste mama van Ambar
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:07:06 #238
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219019603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
[..]

2. PVV maakt zelfs AI beelden als propaganda om asielzoekers etc weg te zetten als de vijand. Daarnaast twittert Widlers er op los en laat hij heel selectief zien hoe "links" het fout doet en hoe gevaarlijk vluchtelingen zijn. Hij verdraait zelfs woorden of verzint er info bij.
3. PVV is een eenmanspartij, Wilders wil is wet. Maar ook wetenschappers, journalisten, publieke omroep etc zijn in Wilders zijn woorden tuig.
4. Er wordt bijv hier een begin gemaakt door het te hebben over linkse media die uitgeroeid moet worden, publieke omroepen die moeten stoppen. Waarom? Ze geven weerwoord en laten de waarheid zien. Wetenschap is ook links, terwijl wetenschap geen kleur heeft. Allemaal manieren om de waarheid weg te zetten als leugens.
5. Woorden zoals "hardwerkende Nederlanders", "oorspronkelijke Nederlanders", het voorheen gebruik van de namen "Henk en Ingrid". Maar ook het weg zetten van vluchtelingen etc als gelukszoekers als de boeman. Maar ook Marokaans tuig etc.
6. Zoals in het artikel al benoemd: omvolking. Maar ook islamisering van de samenleving etc. Zinnen als: je dochters zullen nooit meer veilig zijn. Etc. Je kent ze wel.
7. Hier doet Wilders iets minder mee, maar kijk ook vooral naar wat ze willen met abortus, want daar begint het mee
8. Hardwerkende Nederlanders vs gelukszoekers die alleen maar uitkering trekken en alles gratis krijgen
9. Hier heb ik geen voorbeeld van, maar de samenwerking met BBB geeft daar wat meer kijk op. Maar ook termen als grachtengordelelitie die gebruikt wordt, zegt al genoeg.

Ik weet prima wat fascisme inhoudt, mensen die er voor stemmen vaak niet. En niemand wordt er beter van dit soort regime.
_O- :')
pi_219019618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:44 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Leden binnen de partij stemmen gewoon over een heleboel dingen. Zo ook het partijprogramma en of ze samen een verkiezing in moeten gaan.
Tuurlijk zijn er verschillen binnen de partij, maar die worden dmv democratie opgelost. Het is geen GL tegen PvdA binnen de partij ofzo :')
Als je het laatste partijcongres gezien hebt denk ik niet dat dat zo gemoedelijk gaat. Helemaal niet als de uitslag tegen gaat vallen.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:13:31 #240
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219019649
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:10 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Als je het laatste partijcongres gezien hebt denk ik niet dat dat zo gemoedelijk gaat. Helemaal niet als de uitslag tegen gaat vallen.
Het staat de PvdA leden die het er niet mee eens zijn vrij om een nieuwe partij op te richten.
Trotste mama van Ambar
pi_219019659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:45 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Alles wat met de PVV FVD BBB Ja21 te maken heeft?
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:15:15 #242
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219019661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:14 schreef Elzaas het volgende:

[..]
Alles wat met de PVV FVD BBB Ja21 te maken heeft?
Ze zijn hard onderweg.
En de VVD is ook aan het flirten.
Trotste mama van Ambar
pi_219019688
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:13 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Het staat de PvdA leden die het er niet mee eens zijn vrij om een nieuwe partij op te richten.
Dat bedoel ik dus.
pi_219019733
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat een luxe.

Praktisch moet je wel bijna met een microscoop op pad om die ene Fvd-Bij1 switcher te vinden.

Er zijn belangrijkere zaken om je verdrietig over te voelen. Maar goed, als dat je wereldje is.
Het was niet willekeurig gekozen gegeven dat ik @Starhopper quootte.
pi_219019748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:19 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Qua partijprogramma kan ik je nog geloven, maar serieus... Nu weer 'gewoon' VVD, na 14 jaar lang aantoonbaar liegen, bedriegen, geen actieve herinneringen, schandalen + onder hun beleid het ene immigratierecord op record gebroken.

Dat deze partij überhaubt nog stemmen krijgt betekent wel dat mensen totaal geen actieve herinneringen hebben aan het slechte gedrag van politici en / of daarnaast wel extreem vergevingsgezind zijn en naïef zijn dat het nu wel anders zal zijn.
Aldus degene die na de clownsact van de PVV in het afgelopen kabinet daar waarschijnlijk weer op gaat stemmen.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:29:31 #246
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219019762
PVV kan echt niet meer; het moet iedereen nu toch wel duidelijk zijn dat dat niet eens een partij is maar gewoon een manier om uiteindelijk een staatsgreep te kunnen plegen.
pi_219019764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Goed verhaal
pi_219019790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:48 schreef DefKu het volgende:

[..]
Hahahaha ongekend
Ongekend ja dat ik op een partij stem waar ik mij qua standpunten in kan vinden.

Jij stemt op een partij waar het programma van om te kotsen is?
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:37:49 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219019853
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:59 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Zolang degene er goed over na heeft gedacht is het prima toch :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219020027
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
[..]

Er is niets mythisch aan. Dit is hoe Nederland enkele decennia geleden was. Daarnaast is het ook zwaar overtroffen, want hij heeft vaak genoeg gezegd dat het niet om huidskleur gaat of om wat dan ook en dat mensen die gewoon willen integreren ook welkom zijn en blijven. Het gaat om geen nieuwe grote aantallen buitenlanders erbij en minder islam.

AI beelden zijn inderdaad stom, maar makkelijk te maken en geen gezeur met portretrecht, copyrights etc. Wilders had ook gewoon beelden kunnen laten zien van een gemiddelde dag in een gemiddelde grote stad voor precies hetzelfde effect. De invloed van immigratie is, vooral in grotere steden, extreem duidelijk voor iedereen te zien. Hij creëert geen werkelijkheid die er niet is. Het straatbeeld is daar gewoon zo.

Beetje kort door de bocht weer. Maar inderdaad, het is duidelijk een 'one-man-one-issue' partij. Dat mag gewoon, wat je er ook van vindt. Hij noemt daarnaast niet alle wetenschappers en jouranlisten 'tuig' natuurlijk. Wat een onzin.

Precies andersom. De publieke omroep is geen 'vrije' media, het is 'staatsmedia'. Die probeert 'ongekleurd' over te komen, maar zijn dat (meermaals gebleken) absoluut niet. Er is geen 'de waarheid' en wat de NPO verkondigt is zeker niet 'de waarheid'. Wat Wilders verkondigt overigens ook niet altijd. Wat je er ook van vindt, er is niets 'facistisch' aan 'staatsmedia' betaalt door belastinggeld, te willen afschaffen. Sterker nog, een facist zou nou juist staatsmedia willen opzetten en vervolgens zijn of haar boodschap daar te willen propageren! De omgekeerde wereld dus.

Daarnaast is 'de wetenschap' inderdaad kleurloos, maar dat valt niet te zeggen van elke wetenschapper of elk wetenschappelijk onderzoek. Dus zo simpel kun je dat niet zeggen.

Het beestje wordt bij de naam genoemd. Erg he? Niet elke vluchteling is een 'boeman', dat is jouw intepretatie. En niet elke Marokkaan is 'tuig', dat is wederom jouw intepretatie. Heeft hij ook nooit gezegd.

Het is wel zo dat er veel Marrokaans tuig is. Tja. Geen woord aan gelogen.

Omvolking is gewoon gaande. Jouw associatie met het woord is niet van belang. Het is gewoon een feit dat:
- Nederlandse vrouwen al jaren minder dan 2 kinderen gemiddeld krijgen (laatste 10 jaar nog maar 1.43 kind) en derhalve onze populatie al krimpt op natuurlijke wijze (geboortes minus stergevallen). En toch groeit onze bevolking nog steeds en die groei is dus 1:1 toe te schrijven aan immigratie. Afgelopen jaar weer netto (immigratie minus emigratie) 100.000 + mensen erbij. Dus inderdaad, de 'oorspronkelijke' bevolking wordt langzaam maar zeker 'vervangen'. Daar is geen woord van gelogen. 'Omvolking' is derhalve een perfecte term hiervoor. Ook omdat het een soort 'bewuste keuze' omvat, aangezien we hier morgen mee zouden kunnen stoppen.

Geloof je het niet? Dit zijn gewoon officiele cijfers van het CBS. En anders kun je eens een middagje gaan fietsen in Rotterdam of Den Haag. Gewoon voor de fun. Oh en geloof je het niet over de veiligheid? Trek dan eens een kort rokje aan en fiets eens wat later op de avond door diezelfde wijken.

Geen idee wat ze willen met abortus, maar voor of tegen abortus zijn heeft wederom niets maar dan ook niets met facisme te maken.

Beide groepen bestaan gewoon. Wat is je probleem hiermee? De waarheid of het benoemen er van?

Je hebt nogal problemen met bepaalde woorden merk ik. Helaas voor jou bestaat er gewoon vrijheid van meningsuiting en mogen mensen zeggen wat ze willen. Situaties illustreren, problemen benoemen, en ja zelfs beledigingen, mogen gewoon gezegd worden.

Niemand wordt zonder pardon het land uitgezet. Wilders wil een immigratiestop en daarnaast illegalen + criminiele asielzoekers uit kunnen zetten. Wat is daar facisme aan?

Regime? Welk regime heb jij het over? Je bedoelt een democratisch gekozen partij die zich op geen enkele manier nog niet aan de Nederlandse wet heeft gehouden? Of iemand met andere ideeën over het toekomstbeeld van Nederland dan jij? Welk regime?

Je weet totaal niet wat facisme inhoudt. Je praat andere mensen na

En dit komt van iemand die nooit op de PVV heeft gestemd en dit ook nooit gaat doen. Ik vind Wilders een onverstandige botte man, doch heb ik begrip voor zijn standpunten en zijn persoonlijke situatie, en zijn aanpak niet toereikend.

Maar dit framing-gelul van jou is nou precies waar jij Wilders en 'extreem rechts' van beticht. En hierdoor wordt de polarisatie nou juist alleen maar erger. En hierdoor kunnen er zelfs doden vallen. Want facisme, dat is nogal wat. En hier totaal, maar dan ook totaal niet aan de orde.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 10 / 11
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')