abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219000451
Zojuist stapt een compleet gezin (moeder, 2 dochters, papa) in.

Zien er volledig gelukkig uit, glimlach van oor tot oor. Ook de dochters. (+/- 2 en 5 jaar oud)

Opmerking: de dochters (ook de jongste) zijn volledig volgens Sharia gekleed. Inclusief hoofddoek etc, voor wie nog geen beeld heeft.

Vinden we dit oke?
pi_219000549
Ik geef geen neuk
  zondag 12 oktober 2025 @ 21:50:14 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219000663
"Volledig volgens sharia" is subjectief. Sharia betekent "het juiste pad" volgens de islam, dus de definitie van sharia zal per moslim verschillen. Volgens alevi moslims (veel turken) hoort een hoofddoek bijvoorbeeld niet bij sharia.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 12 oktober 2025 @ 21:50:40 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219000669
Verder ben ik wel voorstander van een hoofddoekverbod tot een bepaalde leeftijd... 14 jaar ofzo.
  zondag 12 oktober 2025 @ 21:53:18 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219000702
In Rotterdam ook een steeds groter probleem trouwens. Geen boerka's, maar wel af en toe mensen in een niqab. En het aantal jonge vrouwen met een chador is ook zorgwekkend aan het worden.

Dit is een chador:
pi_219001100
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:53 schreef Mikeytt het volgende:
In Rotterdam ook een steeds groter probleem trouwens. Geen boerka's, maar wel af en toe mensen in een niqab. En het aantal jonge vrouwen met een chador is ook zorgwekkend aan het worden.

Dit is een chador:
[ afbeelding ]
Hier zie ik mensen eigenlijk nooit mee lopen in Rotterdam. Zonde van het ding ook, kan je elke dag de hondenpoep eruit wassen :')
pi_219001958
Tsja, het is aan de ouders hoe ze hun kinderen kleden. Kan er niet wakker van liggen..
pi_219002401
Goed. We kunnen er niet wakker van liggen, nu; maar over 10-15 jaar als dit kot zich wil afzetten?
  maandag 13 oktober 2025 @ 00:40:46 #9
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219002539
Waarom niet? Wil je soms dat alle burgers in uniform gaan lopen?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 13 oktober 2025 @ 00:44:44 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219002546
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:50 schreef Mikeytt het volgende:
"Volledig volgens sharia" is subjectief. Sharia betekent "het juiste pad" volgens de islam, dus de definitie van sharia zal per moslim verschillen. Volgens alevi moslims (veel turken) hoort een hoofddoek bijvoorbeeld niet bij sharia.
volgens moslims is sharia niet subjectief, zwetser.

jij doet nu doodleuk alsof het een lichtvoetig "ieder wat wils" buffet is oid. dat verschillende groepen net even andere interpretaties hebben van de regels maakt het niet subjectief in aard.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_219003055
Ik had het beeld voor me van zo'n 'Jezus redt' lijnbus met een evangelist en een microfoon.

En als je een ambulance nodig hebt.

Maar het gaat over hoofddoekjes en associatie.

Sorry, had me vergist.
  maandag 13 oktober 2025 @ 08:08:06 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219003096
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 00:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]
volgens moslims is sharia niet subjectief, zwetser.

jij doet nu doodleuk alsof het een lichtvoetig "ieder wat wils" buffet is oid. dat verschillende groepen net even andere interpretaties hebben van de regels maakt het niet subjectief in aard.
Voor een ieder verschilt dat. Moslims zijn niet gebonden aan 1 set regels. Er zijn zo'n 30 grote stromingen en volgens de meeste mensen binnen de sunni tak hoeft er ook niet aan maar 1 wetschool gebonden te worden.

Sharia is niets meer dan "het juiste pad" wat van moslim tot moslim verschilt afhankelijk van de interpretatie. Voor de ene moslim is het niet eten van schaaldieren sharia, voor de ander weer niet. Voor de ene moslim is een hoofddoek sharia, voor de ander een chador en voor de ander weer niets.

"Volgens sharia gekleed" is geen objectieve beschrijving, want die invulling verschilt per moslim.
pi_219003208
Volgens mij gaat dit topic dus over kledingvoorschriften in het OV en niet over geloofsovertuiging? Of gingen ze actief evangeliseren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219004540
Zelf weten
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 12:55:51 #15
441859 crew  Lenny77
pi_219004849
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:34 schreef YoopY het volgende:

Zien er volledig gelukkig uit, glimlach van oor tot oor. Ook de dochters. (+/- 2 en 5 jaar oud)

Opmerking: de dochters (ook de jongste) zijn volledig volgens Sharia gekleed. Inclusief hoofddoek etc, voor wie nog geen beeld heeft.

Vinden we dit oke?
Ik vind dit niet ok.
De meisjes zijn veuls te jong ;(

Vrije keuze, my ass
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 13 oktober 2025 @ 14:47:56 #16
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219005510
Dit is de toekomst, wen er maar aan
Want het wetboek ken ik ook
pi_219005545
Ik vind het alleen oke als het kind oud genoeg is om er zelf voor te kunnen kiezen.

Dus als ze zo klein zijn niet, want dan is het door de ouders bepaald.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219005643
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 07:54 schreef Beathoven het volgende:
Ik had het beeld voor me van zo'n 'Jezus redt' lijnbus met een evangelist en een microfoon.

[ afbeelding ]

En als je een ambulance nodig hebt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar het gaat over hoofddoekjes en associatie.

Sorry, had me vergist.
Jups, ik heb nog nooit zo iets belachelijks gezien als de Bijbel ambulance.

Scenario, je bent in de stad met vrienden, en een word geprikt door een bij, je komt erachter dat die vriend een allergische reactie heeft en geen van jullie heeft een EpiPen.
Gelukkig denk je, ik zie een ambulance staan, laat ik snel om hulp vragen.
Je rent op de ambulance af terwijl de keel van je vriend zich aan het dichtknijpen is.
Je vraagt een van de mensen die bij de ambulance staan om hulp en ze zeggen dat ze niet echt zorgpersoneel zijn, maar ze kunnen zeker wel Jezus vragen of je Hij de keel van je vriend iets minder wilt dichtknijpen.

De week erop na de uitvaart van je vriend schrijf je je in bij de Satanische kerk.
Twiddel
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:55:32 #19
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_219005944
Hoofddoekjes zijn geen onderdeel van de Nederlandse cultuur.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
pi_219006815
D
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:42 schreef Evangelion het volgende:
Ik geef geen neuk
Dat is maar goed ook gezien de dochter 2 en 5 zijn.
Benieuwd of je wel een neuk zou geven als ze 16 en 19 zouden. Dan mag het namelijk :D
  maandag 13 oktober 2025 @ 19:17:26 #21
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219007284
Als ze daar gelukkig van worden, prima toch. Kijkt ook geen mens meer van op.

Helaas is het voor Joden een ander verhaal en kunnen zij itt bovenstaanden niet meer reizen met OV incl keppeltje.

Dus ja, wat is wijsheid..
pi_219007356
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Nog niet. Maar dat zal echt niet zo heel gek lang meer duren eer dat wel het geval is. De verloedering van de maatschappij gaat heel rap en rechts stemmen gaat dat echt niet tegenhouden :N
pi_219007424
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:17 schreef Mubassie het volgende:
Als ze daar gelukkig van worden, prima toch. Kijkt ook geen mens meer van op.

Helaas is het voor Joden een ander verhaal en kunnen zij itt bovenstaanden niet meer reizen met OV incl keppeltje.

Dus ja, wat is wijsheid..
Ik heb ook niet echt keppeltjes in NL gezien in de afgelopen 30 jaar. Weleens de hoeden en pijpekrullen toen ik voor een maand in Antwerpen verbleef. Zat letterlijk in de joodse buurt.
pi_219007514
Zo een lange jurk is wel handig als je gelijk het bier van de vloer moet dweilen in het OV, kortom aprove.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219007531
Alle gelovigen moeten gewoon binnenblijven zonder internetverbinding
Smeerlappen
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219007681
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik heb ook niet echt keppeltjes in NL gezien in de afgelopen 30 jaar. Weleens de hoeden en pijpekrullen toen ik voor een maand in Antwerpen verbleef. Zat letterlijk in de joodse buurt.
Ik zag ze vroeger wel veel, keppeltjes. Maar ze zijn helaas door angst uit het straatbeeld verdwenen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-dragen~afb7a43d/
https://nos.nl/artikel/25(...)h-weer-veilig-voelen

Hopelijk gebeurt dat met de hoofddoek niet. En komt de keppel ook weer terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219007850
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:33 schreef Beathoven het volgende:
Die zul je in Antwerpen ook steeds minder zien. Joden trekken weg uit Antwerpen. De diamanthandel is overgenomen door Indiërs.
pi_219007853
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zag ze vroeger wel veel, keppeltjes. Maar ze zijn helaas door angst uit het straatbeeld verdwenen:

Eigenlijk wel eens. Tenzij er een natuurlijke emancipatieslag is.

Ik heb alleen bezwaren tegen volledige bedekking. Wat groeide uit praktische bescherming tegen zandstormen en min of meer retrofitting in de koran werd. Waarbij de radicale salafistische stromingen helemaal zo oud nog niet zijn, relatief gezien.

Maar verder heb ik het altijd wat vaag gevonden dat men in een seculiere maatschappij wel als voetbalsupporter, gabber, emo of punker kan lopen, maar een hoofddoekje ineens aanstootgevend zou zijn.
pi_219007960
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die zul je in Antwerpen ook steeds minder zien. Joden trekken weg uit Antwerpen. De diamanthandel is overgenomen door Indiërs.
Oh echt? Ik was er in 2012. Toen was het er nog erg bedrijvig in de joodse kringen. Maar de wereld veranderd natuurlijk snel.

Ik was er overigens met een moslim van buiten België. Die is inmiddels niet meer religieus. Het viel hem op dat Belgie (Nederland idem) een vrij heterogeen land was. Iedereen leefde in zn eigen bubbel met weinig contact onderling. Ergens is dat wel een beetje armoedig ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 13-10-2025 20:12:53 ]
pi_219011254
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
pi_219011273
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik werk regelmatig in Amstelveen en daar zijn nog wel veel joden die een keppeltje dragen.
pi_219011607
quote:

Vinden we dit oke?
Ik moet zeggen dat ik toch bezwaar blijf houden tegen het idee dat je aan kinderkleren een godsdienst van ouders kan aflezen.

Gelukkig doe jij dat niet echt, maar het is toch een hellend vlak.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219012001
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik toch bezwaar blijf houden tegen het idee dat je aan kinderkleren een godsdienst van ouders kan aflezen.

Mijn dochter heeft van haar eigen zakgeld allemaal shirtjes met opwekkingsteksten gekocht. "Praise the Lord", "Jezus Overwinnaar", "Zegekroon", "Good, good Father"... is dat nou erg? Haar klasgenootjes waren iig behoorlijk jaloers.

Ik vind het prima als mensen dingen willen uitdragen met hun kleding, hoe oud ze ook zijn.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:45:40 #34
441859 crew  Lenny77
pi_219012515
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 20:01 schreef Beathoven het volgende:

Maar verder heb ik het altijd wat vaag gevonden dat men in een seculiere maatschappij wel als voetbalsupporter, gabber, emo of punker kan lopen, maar een hoofddoekje ineens aanstootgevend zou zijn.
Omdat het (zeker) bij zo een (zeer jonge) meisjes in het teken staat van dwang en onderdrukking.
pi_219012721
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Omdat het (zeker) bij zo een (zeer jonge) meisjes in het teken staat van dwang en onderdrukking.
In Nederland? Nee, dat klopt gewoon niet.
pi_219012874
quote:
Vinden we dit oke?
Met het OV gaan? Nee absoluut niet ok. Dit houdt in dat mijn auto problemen heeft of ik morgenochtend een kater heb.

Niet ok. :N
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:14:23 #37
441859 crew  Lenny77
pi_219013545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
In Nederland? Nee, dat klopt gewoon niet.
Wat klopt niet?
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:18:02 #38
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_219013577
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat klopt niet?
Precies, en waar ligt dan die grens, en wie bepaald dat? Als ik in een roze onesie met hoofdbedekking in de metro wil stappen, vinden we dat oké?
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:19:05 #39
441859 crew  Lenny77
pi_219013580
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:18 schreef Duracell het volgende:

[..]
Precies, en waar ligt dan die grens, en wie bepaald dat? Als ik in een roze onesie met hoofdbedekking in de metro wil stappen, vinden we dat oké?
Ik vind dat ok, zolang niemand je ertoe dwingt.
pi_219013632
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat klopt niet?
Dat een hoofddoek een signaal is van dwang en onderdrukking. Tenminste, niet meer dan "het is koud, je moet een winterjas aan".
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:29:59 #41
441859 crew  Lenny77
pi_219013648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat een hoofddoek een signaal is van dwang en onderdrukking. Tenminste, niet meer dan "het is koud, je moet een winterjas aan".
Mja... Als man altijd makkelijk gezegd he? Jij zal ze nooit moeten dragen en je nooit hoeven klein en onzichtbaar te maken voor de buitenwereld.

En 'het is ons geloof, je moet een hoofddoek op' is genoeg dwang
pi_219013662
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:39 schreef sigme het volgende:

Heb je dat bezwaar ook als meisjes een rok dragen omdat ze van hun ouders, God en de dominee geen broek mogen dragen?
pi_219013685
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja... Als man altijd makkelijk gezegd he? Jij zal ze nooit moeten dragen en je nooit hoeven klein en onzichtbaar te maken voor de buitenwereld.

En 'het is ons geloof, je moet een hoofddoek op' is genoeg dwang
'Het is koud, je moet een jas aan' is ook dwang. Doe ik mijn kinderen ook gewoon aan. 'Nee, je mag niet kaal' ook. En 'geen naveltruitje aan naar school' was al vaak een regel voordat de scholen ze begonnen te verbieden. Ouders hebben nou eenmaal een bepaalde zeggenschap over hun kinderen. Als die kinderen zich echt gedwongen zouden voelen, zouden ze zodra ze uit het zicht van hun ouders zijn af doen en dat signaal herken ik niet.

Een signaal wat ik wel herken bij de GerGem, je wil niet weten hoeveel meisjes daar een broek in een tas hebben zitten om onderweg aan te trekken. Is dat ook verkeerde dwang?
pi_219013690
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik vind dat ok, zolang niemand je ertoe dwingt.
1 storen aan een hoofddoek, maar het een beetje lastig vinden om een argument te verzinnen om je eraan te storen in het openbaar waarin iedere subcultuur een bepaalde vrijheid heeft zich met kleding te uiten. Als je met een groot kruis wilt gaan lopen op je T-shirt mag dat ook.
2 storen aan mogelijke ongrijpbare en onzichtbare invloeden op de hoofddoekdraagster met een mogelijkheid dat ze er zelf voor gekozen heeft.
3 realiseren dat je eigenlijk niet zo voor gelijke rechten voor migranten bent ook.
4 terug naar 1
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:42:57 #45
441859 crew  Lenny77
pi_219013700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Heb je dat bezwaar ook als meisjes een rok dragen omdat ze van hun ouders, God en de dominee geen broek mogen dragen?
Ja ook
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:44:39 #46
441859 crew  Lenny77
pi_219013705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
1 storen aan een hoofddoek, maar het een beetje lastig vinden om een argument te verzinnen om je eraan te storen in het openbaar waarin iedere subcultuur een bepaalde vrijheid heeft zich met kleding te uiten. Als je met een groot kruis wilt gaan lopen op je T-shirt mag dat ook.
2 storen aan mogelijke ongrijpbare en onzichtbare invloeden op de hoofddoekdraagster met een mogelijkheid dat ze er zelf voor gekozen heeft.
3 realiseren dat je eigenlijk niet zo voor gelijke rechten voor migranten bent ook.
4 terug naar 1
1 twee kleine meisjes zien die echt nog niet geslachtsrijp zijn dus eigenlijk nog geen hoofddoek moeten, toch al volledig bedekt zien

Het gaat om de leeftijd...
pi_219013723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:18 schreef Duracell het volgende:

[..]
Het idee is natuurlijk dat als je daar zelf voor kiest, praktisch alles kan en mag. In dit geval toon ik mijn verbazing voor zulke 'outfits' voor echt super jonge kinderen.
pi_219013733
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
1 twee kleine meisjes zien die echt nog niet geslachtsrijp zijn dus eigenlijk nog geen hoofddoek moeten, toch al volledig bedekt zien

Het gaat om de leeftijd...
misschien moet je de ouders daar publiekelijk over aanspreken hierover en je persoonlijke inzichten over waar jij vind dat de hoofddoek voor staat etaleren, lijkt me een leuke discussie.

Het gaat om leeftijd

kawaii_FOK.jpg
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:51:08 #49
441859 crew  Lenny77
pi_219013738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
misschien moet je de ouders daar publiekelijk over aanspreken hierover en je persoonlijke inzichten over waar jij vind dat de hoofddoek voor staat etaleren, lijkt me een leuke discussie.

Het gaat om leeftijd

[ afbeelding ]
:')
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:09:04 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219013821
Ja, los van mijn mening over die kledij en de gedachte erachter, en de leeftijd, lijkt het met geen fijn idee als het OV-bedrijf gaat bepalen wat voor kleding je aan mag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 14-10-2025 17:21:33 ]
pi_219013971
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:48 schreef YoopY het volgende:

[..]
Het idee is natuurlijk dat als je daar zelf voor kiest, praktisch alles kan en mag. In dit geval toon ik mijn verbazing voor zulke 'outfits' voor echt super jonge kinderen.
Welke jonge kinderen kiezen zelf volledig hun kleren? Zijn die er?
Dit is geen dwang, dit is normaal ouderschap: jij maakt de keuzes voor je kinderen.
pi_219014114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat snap ik niet?

Maar voor zover ik je vraag snap: ja, ik heb er ook bezwaar tegen als je denkt dat de moeder van een meisje dat een lange rok aanheeft dus wel artikel 31 moet zijn.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219014121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mijn dochter heeft van haar eigen zakgeld allemaal shirtjes met opwekkingsteksten gekocht. "Praise the Lord", "Jezus Overwinnaar", "Zegekroon", "Good, good Father"... is dat nou erg? Haar klasgenootjes waren iig behoorlijk jaloers.

Ik vind het prima als mensen dingen willen uitdragen met hun kleding, hoe oud ze ook zijn.
Dat is wat explicieter, maar dan nog vind ik het raar als men besluit dat *jij* fundamentalistisch christen bent omdat *jouw dochter* provocerende teksten op haar borstjes draagt.
pi_219014160
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 17:56 schreef sigme het volgende:
Dat snap ik niet?

Maar voor zover ik je vraag snap: ja, ik heb er ook bezwaar tegen als je denkt dat de moeder van een meisje dat een lange rok aanheeft dus wel artikel 31 moet zijn.
Zoals veel andere mensen zich niet kunnen voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een hoofddoek dragen, zo kan ik me niet voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een rok dragen in plaats van een broek.
pi_219014275
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 17:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat snap ik niet?

Ter info en een zijsprong: vrouwen van de voormalig art 31 kerk, inmiddels opgegaan in de NGK, dragen meestal geen rok of jurk, maar gewoon een broek. Je haalt wat kerken door elkaar ;)
pi_219014344
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 18:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zoals veel andere mensen zich niet kunnen voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een hoofddoek dragen, zo kan ik me niet voorstellen dat er meisjes en vrouwen zijn die vrijwillig een rok dragen in plaats van een broek.
Oh, ik draag anders graag rokjes hoor :Y
pi_219014349
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ter info en een zijsprong: vrouwen van de voormalig art 31 kerk, inmiddels opgegaan in de NGK, dragen meestal geen rok of jurk, maar gewoon een broek. Je haalt wat kerken door elkaar ;)
Niet per se. Ik ben misschien ouder en kom uit een artikel 31 gemeente.
pi_219019111
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
:')
Er zijn genoeg Religieuze bewegingen naast de Islam waarin kinderen tot in zekere mate bedekt worden.

Waar strijd je dan tegen? En waar leg je de norm? Strijd je tegen de seksualisatie van tieners en kinderen als je een manga-icoon toepast of strijd je ervoor? Als je het gemiddelde wilt van te bloot en te bedekt dan strijd je voor 'de norm'. Maar die norm is ook aan verandering onderhevig.

Uiteindelijk is alles perceptie en kun je je eigen perceptie niet aan een ander opdringen. Doen alsof een ander dat bij jou doet doordat die ander 'de eigen' kinderen iets bedekter kleedt wil er niet zo goed in. En als je het over woke wilt hebben als in 'betutteling' dan draag je daar aan bij.

Het verschil in gedachten is 'oh dat is een joodse / zwarte kousen / etc familie'. Die bestaan. En 'dit is een moslimfamilie en ik heb besloten mij daar aan te gaan storen en mij daarover uit te spreken'. Met die maten meet je.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 15-10-2025 09:54:13 ]
pi_219019127
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 18:34 schreef sigme het volgende:Niet per se. Ik ben misschien ouder en kom uit een artikel 31 gemeente.
Dat is wat anders dan een artikel 12 gemeente.
pi_219019768
Ik word er niet blij van, maar dat heb ik van de kledingkeuze van 80% van de mensen
Mja
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:35:32 #61
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219019813
Hoofddoekjes heb ik geen problemen mee. Lange gewaden wel.
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 12:41:10 #62
441859 crew  Lenny77
pi_219020216
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er zijn genoeg Religieuze bewegingen naast de Islam waarin kinderen tot in zekere mate bedekt worden.

Waar strijd je dan tegen? En waar leg je de norm? Strijd je tegen de seksualisatie van tieners en kinderen als je een manga-icoon toepast of strijd je ervoor? Als je het gemiddelde wilt van te bloot en te bedekt dan strijd je voor 'de norm'. Maar die norm is ook aan verandering onderhevig.

Uiteindelijk is alles perceptie en kun je je eigen perceptie niet aan een ander opdringen. Doen alsof een ander dat bij jou doet doordat die ander 'de eigen' kinderen iets bedekter kleedt wil er niet zo goed in. En als je het over woke wilt hebben als in 'betutteling' dan draag je daar aan bij.

Het verschil in gedachten is 'oh dat is een joodse / zwarte kousen / etc familie'. Die bestaan. En 'dit is een moslimfamilie en ik heb besloten mij daar aan te gaan storen en mij daarover uit te spreken'. Met die maten meet je.
Ik strijd tegen indoctrinatie/ brainwashing van jonge kinderen.
Nuja strijd.. ik vind het erg voor hun.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 15-10-2025 12:55:29 ]
pi_219020282
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik strijd tegen
indoctrinatie/brainwashing van jonge kinderen.
Nuja strijd.. ik vind het erg voor hun.
Maar waarom beperk je je tot de Islam?

En wat breng je mee als lichtend voorbeeld? Ben je iemand die aangeeft dat de wetenschap de weg is? Ben je iemand die aangeeft dat de Christelijke doctrine de weg is? Anders?

Wat het punt is met de huidige wereld is dat een doctrine door de ogen van de één, een verlichting is voor de ander. En uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf een weg vinden. Vorming is niet iets statisch. Een groep groeit en krimpt, als je de wereld door een eigen bril bekijkt zul je nooit de dynamieken zien die er ook spelen.
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 12:58:35 #64
441859 crew  Lenny77
pi_219020348
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Maar waarom beperk je je tot de Islam?

En wat breng je mee als lichtend voorbeeld? Ben je iemand die aangeeft dat de wetenschap de weg is? Ben je iemand die aangeeft dat de Christelijke doctrine de weg is? Anders?

Wat het punt is met de huidige wereld is dat een doctrine door de ogen van de één, een verlichting is voor de ander. En uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf een weg vinden. Vorming is niet iets statisch. Een groep groeit en krimpt, als je de wereld door een eigen bril bekijkt zul je nooit de dynamieken zien die er ook spelen.
Lezen mensen ooit degelijk?
Ik zei dat ik hetzelfde voel bij zwarte kousen en verplichte rokken..

En nee indoctrinatie van jonge kinderen is nooit goed. Dat heeft een weerslag op de rest van hun leven. Het gaat ook niet alleen over god is goed en liefde enz. Het gaat over: als je niet doet wat hoort (of wat wij zeggen) dan ga je naar de hel, straffen, uitsluiting,...
Je kweekt een gigantische angst, een veel te groot schuldgevoel,..
pi_219020368
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Lezen mensen ooit degelijk?
Ik zei dat ik hetzelfde voel bij zwarte kousen en verplichte rokken..

En nee indoctrinatie van jonge kinderen is nooit goed. Dat heeft een weerslag op de rest van hun leven. Het gaat ook niet alleen over god is goed en liefde enz. Het gaat over: als je niet doet wat hoort (of wat wij zeggen) dan ga je naar de hel, straffen, uitsluiting,...
Je kweekt een gigantische angst, een veel te groot schuldgevoel,..
Door welke bril bekijk je je eigen leven om de juiste weg in het leven aan anderen te laten zien? Die van een wetenschapsvolger, een Christen, anders?
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 16:23:27 #66
441859 crew  Lenny77
pi_219021788
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Door welke bril bekijk je je eigen leven om de juiste weg in het leven aan anderen te laten zien? Die van een wetenschapsvolger, een Christen, anders?
Door de bril van een geïndoctrineerd, gebrainwashed kind.
En dus weten wat het doet.
pi_219022060
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Door de bril van een geïndoctrineerd, gebrainwashed kind.
En dus weten wat het doet.
Blijf maar vaag. Sommige gelovigen vinden dat ze als kind met de wetenschap zijn geïndoctrineerd. Een wappie vindt dat ook.

Ik vind dat als je je uitspreekt tegen een geloof of overtuiging en je meent dat jij de betere weg in kaart kan brengen, dat je je kaarten over je eigen wereldbeeld best op tafel mag gooien hier.
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 18:14:38 #68
441859 crew  Lenny77
pi_219022829
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 16:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Blijf maar vaag. Sommige gelovigen vinden dat ze als kind met de wetenschap zijn geïndoctrineerd. Een wappie vindt dat ook.

Ik vind dat als je je uitspreekt tegen een geloof of overtuiging en je meent dat jij de betere weg in kaart kan brengen, dat je je kaarten over je eigen wereldbeeld best op tafel mag gooien hier.
Ik weet niet hoeveel kaarten ik nog extra op tafel moet gooien?
Een klein kind hoort niet gevuld te worden met angst voor een hoger wezen.
Laat een kind een kind zijn en zichzelf ontwikkelen in een zo angstvrij mogelijke omgeving. Het is zo al moeilijk genoeg.
Als het eenmaal in de puberteit komt of liefst nog ouder of/en zelf vragen heeft, dan is het het moment om het deel te maken in hetgeen jij gelooft. Dan mag het kind ook zelf bepalen of dit de juiste weg is voor hem of haar.
pi_219022947
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoeveel kaarten ik nog extra op tafel moet gooien?
Een klein kind hoort niet gevuld te worden met angst voor een hoger wezen.
Laat een kind een kind zijn en zichzelf ontwikkelen in een zo angstvrij mogelijke omgeving. Het is zo al moeilijk genoeg.
Als het eenmaal in de puberteit komt of liefst nog ouder of/en zelf vragen heeft, dan is het het moment om het deel te maken in hetgeen jij gelooft. Dan mag het kind ook zelf bepalen of dit de juiste weg is voor hem of haar.
En sta je achter ouders die onderwijs en bepaalde wetenschap indoctrinatie noemen? Want dan wordt je weerstand vermoedelijk wel wat groter dan alleen wat groepjes andersdenkenden.
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 18:34:31 #70
441859 crew  Lenny77
pi_219022969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En sta je achter ouders die onderwijs en bepaalde wetenschap indoctrinatie noemen? Want dan wordt je weerstand vermoedelijk wel wat groter dan alleen wat groepjes andersdenkenden.
Onderwijs en wetenschap hoort erbij. Maar ook op maat van de leeftijd.

Maar ik denk dat jij niet begrijpt wat ik wil zeggen...

(Of ik leg het verkeerd uit, dat kan natuurlijk ook)
pi_219023001
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Onderwijs en wetenschap hoort erbij. Maar ook op maat van de leeftijd.

Maar ik denk dat jij niet begrijpt wat ik wil zeggen...

(Of ik leg het verkeerd uit, dat kan natuurlijk ook)
Je draait vooral om vrij directe en concrete vragen heen.
pi_219023086
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:55 schreef Lenny77 het volgende:
De meisjes zijn veuls te jong
Nog een jaartje en ze is oud genoeg voor hun profeet :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 18:57:58 #73
441859 crew  Lenny77
pi_219023124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je draait vooral om vrij directe en concrete vragen heen.
Ik heb op alles geantwoord. Ik kan er niets aan doen dat jij andere antwoorden verwacht.
pi_219024173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:51 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Nog een jaartje en ze is oud genoeg voor hun profeet :')
Of Trump en de geest van André Hazes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')