Dit is toch hoop ik een grap?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/tech/63(...)e-waanzin.html#nujij
Het een heeft met het ander te maken.
NLse belastingdienst gaat over op Microsoft, what can go wrong?
Wat de overheid volgens mij moet doen is een ministerie van IT samenstellen en zoveel mogelijk zelf regelen met de beste mensen mogelijk. Niet aanbesteden bij derden!
Waarom? Het gaat hier om services die snel en generiek zijn in te zetten tegen zeer lage kosten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 07:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit is toch hoop ik een grap?
En we verprutsen het anders zelf toch maar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat hier om services die snel en generiek zijn in te zetten tegen zeer lage kosten.
In geval dat Amerika dit uitzet ligt toch het hele land plat.
Je wilt dit ook niet zelf gaan proberen na te maken, tenzij je er 50 miljard en 10 jaar aan wilt uitgeven.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
En we verprutsen het anders zelf toch maar.
Als er iets een garantie voor ellende en verbranden van bergen geld is dan is het wel de overheid die zich grootschalig met ict bezig gaat houden. Er liggen kant en klare oplossingen op de plank gemaakt door partijen die daar veel beter in zijn. Gebruik die maar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat hier om services die snel en generiek zijn in te zetten tegen zeer lage kosten.
In geval dat Amerika dit uitzet ligt toch het hele land plat.
Jammer dat dat geen Europese oplossingen zijn. We moeten echt beter worden in tech en innovatie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als er iets een garantie voor ellende en verbranden van bergen geld is dan is het wel de overheid die zich grootschalig met ict bezig gaat houden. Er liggen kant en klare oplossingen op de plank gemaakt door partijen die daar veel beter in zijn. Gebruik die maar.
Dat is toch ook wat ik schrijf?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als er iets een garantie voor ellende en verbranden van bergen geld is dan is het wel de overheid die zich grootschalig met ict bezig gaat houden. Er liggen kant en klare oplossingen op de plank gemaakt door partijen die daar veel beter in zijn. Gebruik die maar.
Onze tech is prima, wij hebben echter een andere manier van tech en innovatie, als je een alternatief wilt kun je beter gewoon 5 miljard per jaar voor opensource projecten financieeren dan dat je allerlei EU commissies dingen gaat laten verzinnen die nooit verder komen dan standaarden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat dat geen Europese oplossingen zijn. We moeten echt beter worden in tech en innovatie.
Dat bestrijd ik toch niet?quote:
Vergeet het maar.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat dat geen Europese oplossingen zijn. We moeten echt beter worden in tech en innovatie.
ja moderne IT in enterprise omgevingen is voornamelijk compliance, integratie en governance. de grote amerikaanse spelers hebben dat allemaal al uitgevogeld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 06:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat de meeste politici en zelfs veel zelfbenoemde experts geen enkel benul hebben hoe IT in de praktijk werkt, ik werk zelf dagelijks aan de software en infrastructuur van een grootbank, en uiteraard zitten wij samen met de zorg aan de zwaarste regels qua compliancy, dat is niet iets wat we zelf gekozen hebben, maar dat is wettelijk opgelegd.
Om een voorbeeld te geven, ik beheer een vrij kleine applicatie, feitelijk doet het dagelijks een batch update van users toevoegen vanuit een bepaalde groep, naar een bepaalde applicatie.
Echter hiervoor moeten ook 140 zogenaamde guardrails worden afgevinkt, niet alleen initieel maar ook een dagelijkse check, zonder het Microsoft platform zou dit bijna niet te realiseren zijn omdat de integratie met user management zo optimaal is. Als ik dan experts hoor: Ja we moeten eigen datacenters hebben, en software kan prima draaien op de containers daar, dan hebben ze het echt niet begrepen.
Ja precies.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:48 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ja moderne IT in enterprise omgevingen is voornamelijk compliance, integratie en governance. de grote amerikaanse spelers hebben dat allemaal al uitgevogeld.
het is onbegonnen monsterwerk voor een europees bedrijf om én dat allemaal én de technologie op te bouwen. het is ook teveel werk om dit allemaal zelf te regelen als je ook gwn bij de amerikaanse giganten kunt aankloppen.
de ironie is dat strenge europese regelgeving, bedoeld om Big Tech de beteugelen, juist hun marktpositie versterkt. "reguleer ze kapot" leidt tot amerikaanse marktdominantie en alsmaar hogere barrières voor europese bedrijven
Als die beter producten maken die ook nog innovatiever zijn en daarnaast geen vrijheden beperken zoals de EU wel wil dan ben ik daar voor.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:03 schreef Perrin het volgende:
We leggen onze toekomst in handen van kwaadwillende autocraten. Geen slim plan.
Kan het herschrijven van de code niet door een AI?quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook hybride technieken gebruiken, ik zal het simpel proberen uit te leggen hoe zoiets werkt, om een voorbeeld te geven, als ik een website in de Microsoft Cloud draai, kan ik fijn gebruiken maken van hun storage solution, die is erg goedkoop, kan de boel makkelijk beveiligen, en nog veel meer voorbeelden. Ik kan in mijn code, uiteraard direct de Microsoft library gebruiken om een bestand weg te schrijven, dit kan in ongeveer 5 regels code. Echter het vervelende is, dat als ik nu weg wil uit de cloud ook mijn software moet gaan omschrijven, en dat is niet handig als mijn website op dat moment uit de lucht is.
Echter, om dit probleem te voorkomen, kun je ook een andere techniek gebruiken, zo is er een vrij bekende Library die Dapr heet, als ik deze Dapr library gebruik, kan ik met net zoveel gemak code schrijven om een bestand weg te schrijven. Het verschil zit erin dat je met DAPR agnostisch kunt werken, de Truc zit er in dat ik in de Dapr configuratie bepaal wat voor opslag medium ik gebruik, en de DAPR library neem het feitelijke wegschrijven voor zijn rekening. Kortom wil ik morgen mijn zelfde code in mijn eigen Datacenter draaien, dan hoef ik alleen een stukje configuratie aan te passen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |