Ik heb de afgelopen tig jaar Lee Towers maar één keer écht horen zingen en dat was zo knettervals dat ze maar snel weer een bandje opdedenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:44 schreef Drankster het volgende:
Volgende week donderdag ga m'n vriendin voor het eerst mee naar de Kuip, op voorwaarde dat Lee Towers ook een woordje komt zingen, verwachten jullie die?Hij was er tegen Aston Villa wel.
Had je 4 jaar geleden toch niet durven dromen.quote:In vergelijking met het seizoen 2021/22 is de omzet van zowel Feyenoord als PSV met liefst 84% gestegen. Ajax draaide in datzelfde seizoen nog een voor Nederlandse begrippen duizelingwekkende omzet van ruim ¤189 miljoen. In korte tijd hebben Feyenoord en PSV de kloof qua omzet bijna volledig gedicht. Toch blijft Ajax, zelfs in jaren waarin het Europa League speelt en Feyenoord en PSV in de Champions League uitkomen, de club met de hoogste omzet.
Jammer dat we nooit echt stappen hebben gezet met een nieuw stadion, dat betekent dat we het van uitgaande transfers en CL-voetbal moeten hebben. Wat dat betreft is Ajax op zijn gat een tweesnijdend zwaard. We worden makkelijk tweede, maar verliezen wel die tweede directe CL plek.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:03 schreef Elan het volgende:
https://1908.nl/artikelen(...)eyenoord-psv-en-ajax
[..]
Had je 4 jaar geleden toch niet durven dromen.
Geen fan van Ahmed wuuuttttquote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Jammer dat we nooit echt stappen hebben gezet met een nieuw stadion, dat betekent dat we het van uitgaande transfers en CL-voetbal moeten hebben. Wat dat betreft is Ajax op zijn gat een tweesnijdend zwaard. We worden makkelijk tweede, maar verliezen wel die tweede directe CL plek.
We hebben wel wat meer vet op de botten inmiddels, maar over de inkomende transfers van zomer 23 en 24 schrijven we veel meer af dan we binnenhalen, dat zijn mislukte zomers. De winst van OH ARNE hebben we helaas stukgeslagen aan zijn mislukte opvolger.
Dit jaar moet ik ook nog zien. Watanabe bijvoorbeeld is sportief een uitstekende en noodzakelijke transfer, en dat we in die categorie ‘eventjes’ een ervaren cv halen is top. Maar het is wel een afschrijving. Bos en Valente lijken goede investeringen, Ahmed en Steijn zijn prima basisspelers die denk ik in waarde gelijk blijven (ik ben persoonlijk niet zo wild van Ahmed). De rest zijn op zijn best twijfelachtig.
Positief is dat je met Read en Sauer ook jongens ziet doorkomen die rond hun 17e bij Feyenoord zijn bijgekomen. Uitstroom van de jeugdopleiding valt weer een beetje tegen de laatste tijd, maar volgens mij komt er wel weer het een en ander aan zoals Zinhagel.
Tldr: mooie stappen gezet, twijfelachtig hoe duurzaam het is en een volgende stap in zicht is.
Ja als je in 11 officiële potjes gerust al drie keer rood had kunnen hebben moet ik het nog even aanzien.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:36 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Geen fan van Ahmed wuuutttt
Tsja ik zou me niet rijk rekenen. Dat is grotendeels aan de vernieuwde Champions League opzet toe te schrijven. Elke idioot snapt dat je met dit stadion qua begroting nooit langs Ajax/PSV gaat. Inmiddels bijna 2026 nog altijd geen concreet zicht op een antwoord op dat vraagstuk. Stadions zijn net als zwembaden. Harstikke leuk voor de gemeenschap maar geen investeerder die er zijn poten aan wil branden. Bakken subsidie moet er in en politiek draagvlak is veelal fragiel daarbovenop zijn procedures stroperig in de land.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:03 schreef Elan het volgende:
https://1908.nl/artikelen(...)eyenoord-psv-en-ajax
[..]
Had je 4 jaar geleden toch niet durven dromen.
Men was op Zuid allang over hun schaduw heen gestapt maar er is geen politieke meerderheid (meer) voor het stadion. Het is niet realistisch voor de club om solo een lening aan te gaan van 800 miljoen of wat het ook moet gaan kosten. Overheidsparticipatie en financiële garantstelling is cruciaal als je waar dan ook ter wereld zo'n megaproject wil gaan realiseren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:48 schreef Wotte het volgende:
[..]
Tsja ik zou me niet rijk rekenen. Dat is grotendeels aan de vernieuwde Champions League opzet toe te schrijven. Elke idioot snapt dat je met dit stadion qua begroting nooit langs Ajax/PSV gaat. Inmiddels bijna 2026 nog altijd geen concreet zicht op een antwoord op dat vraagstuk. Stadions zijn net als zwembaden. Harstikke leuk voor de gemeenschap maar geen investeerder die er zijn poten aan wil branden. Bakken subsidie moet er in en politiek draagvlak is veelal fragiel daarbovenop zijn procedures stroperig in de land.
Het is nu al zoals ze ook stellen in dat artikel dat een gemiddelde subtopper meer zakelijke diners kan aanbieden dan Feyenoord. Las laatst dat ze volgens een ruwe schatting 30-50 miljoen euro nodig hebben om de economische levensduur te verlengen. Maak daar, zoals dat vaak gaat, in de praktijk maar 60-80 miljoen van.
Ze zeggen dat Ajax gegijzeld wordt door idealisme maar ze kunnen er in Rotterdam ook wat met dat hopeloos vastklampen aan sentiment rondom cultureel erfgoed.
Feyenoord heeft veel te lang getreuzeld en toen kwam corona en daarna de oorlog in Oekraïne waardoor de kosten enorm toenamen. Ze hadden gewoon in 2019 oid kunnen beginnen met bouwen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Men was op Zuid allang over hun schaduw heen gestapt maar er is geen politieke meerderheid (meer) voor het stadion. Het is niet realistisch voor de club om solo een lening aan te gaan van 800 miljoen of wat het ook moet gaan kosten. Overheidsparticipatie en financiële garantstelling is cruciaal als je waar dan ook ter wereld zo'n megaproject wil gaan realiseren.
Financieel stonden we er toen nog heel matig voor en de miljoenen die binnenkwamen uit o.a. Champions League zijn voor een groot deel direct geïnvesteerd in 1908 en Varkenoord die beiden achterbleven qua faciliteiten tov van Ajax PSV en zelfs AZ.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 00:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Feyenoord heeft veel te lang getreuzeld en toen kwam corona en daarna de oorlog in Oekraïne waardoor de kosten enorm toenamen. Ze hadden gewoon in 2019 oid kunnen beginnen met bouwen.
Weet alleen niet hoe we er dan nu voor hadden gestaan. We hebben nu eindelijk weer wat vet op onze botten, wat 5 jaar geleden nog ontbrak.
Over 10 jaar hebben we wel een nieuw stadion.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 01:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Financieel stonden we er toen nog heel matig voor en de miljoenen die binnenkwamen uit o.a. Champions League zijn voor een groot deel direct geïnvesteerd in 1908 en Varkenoord die beiden achterbleven qua faciliteiten tov van Ajax PSV en zelfs AZ.
Dat men heeft willen wachten op financieel betere tijden valt wel te begrijpen, waarschijnlijk had destijds ook niemand kunnen voorspellen dat de bouwkosten zo'n vlucht zouden nemen. Snap ook eigenlijk niet waarom heel Feyenoord-city patsboem geannuleerd is. Ja om rust en duidelijkheid te krijgen, maar het is niet dat los van de inkomsten en groei die je mist De Kuip er goedkoper op zal worden qua onderhoud de komende jaren.
Lijkt me heel stug.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:45 schreef MaasToren1 het volgende:
[..]
Over 10 jaar hebben we wel een nieuw stadion.
Inderdaad, stel je zou nu beginnen met plannen maken (zie ik niet gebeuren), dan staat dat nieuwe stadion er pas over 12-15 jaar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me heel stug.
Dan zou je nu toch al concreet met plannen bezig moeten zijn en vergunningen aanvragen. Zeker als het zo'n Feyenoord-city achtige constructie zou worden waarbij het hele gebied op de schop gaat. In dit land duurt alles een eeuwigheid.
Moeilijkste is die centen vinden wellicht met de vermeende politieke wil voor grootschalige woningbouw dat er kansen zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Inderdaad, stel je zou nu beginnen met plannen maken (zie ik niet gebeuren), dan staat dat nieuwe stadion er pas over 12-15 jaar.
We gaan de 100 jaar in De Kuip gewoon halen.
Ik ken Rotterdam niet goed genoeg om te zeggen waar dat mogelijk is. Er wordt altijd gesproken over de Beverwaard, maar dan zit je op een nog treurlozere plek dan Ajax.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Moeilijkste is die centen vinden wellicht met de vermeende politieke wil voor grootschalige woningbouw dat er kansen zijn.
Ik help het je hopen, ze zaniken er al sinds de jaren 90 over, met dat stadion dossier kun je de Maas dempen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:45 schreef MaasToren1 het volgende:
[..]
Over 10 jaar hebben we wel een nieuw stadion.
Denk inderdaad dat de enige optie is om zoals Spurs op de huidige plek nieuw te bouwen. Maar goed ik zie het zelf niet binnen tien jaar gebeuren. Geluk bij een ongeluk is dat eerstvolgende achtervolger nog pakweg een gat van honderd miljoen in de begroting moet rondbreien om Feyenoord voorbij te gaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ken Rotterdam niet goed genoeg om te zeggen waar dat mogelijk is. Er wordt altijd gesproken over de Beverwaard, maar dan zit je op een nog treurlozere plek dan Ajax.
Het zou mooi zijn als ze op de huidige plek iets volledig nieuws zouden kunnen neerzetten. Maar dan wordt het passen en meten en zijn er waarschijnlijk hoge bouwkosten vanwege alle infrastructuur waar je rekening mee moet houden.
Duurt lang.quote:Timber nog niet inzetbaar; Moder werkt verder aan herstel
Na een succesvolle interlandperiode komt Feyenoord dit weekend weer in actie. Als koploper van de Eredivisie gaan de Rotterdammers op bezoek bij Heracles Almelo, de nummer achttien van de ranglijst. Robin van Persie blikte op de persconferentie vooruit op speelronde negen.
"Quinten heeft vandaag een gedeelte getraind, maar hij is niet fit genoeg voor zondag", klinkt een korte update van de trainer. "Timber heeft de afgelopen dagen simpelweg te weinig gedaan om zondag al mee te kunnen doen." Van Persie benadrukt dat alle internationals wel fit zijn teruggekeerd in Rotterdam.
Voor Van Persie valt het middenveld voorlopig precies goed in elkaar. "Oussama zie ik meer als een zes, Quinten meer als een acht, Luciano kan overal spelen, Sem is echt een tien en Moder kan ook overal spelen. Het zijn wel allemaal andere type spelers, maar het is heel prettig dat ze overal kunnen spelen. We hebben het vaak gehad over alle keuzes, maar dat is de afgelopen periode niet gebleken door alle blessures. Moder is nog niet fit en Hwang is fit aan het worden."
Blessure Moder
Dit weekend zit ook Jakub Moder wederom niet in de wedstrijdselectie. "Wij hebben heel lang nodig gehad om het probleem te achterhalen. Sinds kort is het probleem gevonden en volgens ons ook opgelost, maar dat heeft wel wat tijd nodig. Hij gaat nu echt richting de eindfase, maar dat heeft wel even tijd nodig. Voor het eerst sinds een week zijn die signalen wel heel positief."
Waarom niet? Heracles heeft nauwelijks supportersquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:49 schreef Paul het volgende:
Dit gaat vast goed
[ afbeelding ]
In het uitvak bij Heracles – Feyenoord zullen geen fanatieke supporters aanwezig zijn, maar zij zullen wel naar Almelo afreizen om de spelersbus van Feyenoord te onthalen.
Lolquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:49 schreef Paul het volgende:
Dit gaat vast goed
[ afbeelding ]
In het uitvak bij Heracles – Feyenoord zullen geen fanatieke supporters aanwezig zijn, maar zij zullen wel naar Almelo afreizen om de spelersbus van Feyenoord te onthalen.
16:45 is de wedstrijd. Dat gaat wel lukken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:49 schreef Paul het volgende:
Dit gaat vast goed
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |