Nu.nlquote:Het geld in de regio moet wat Trump betreft naar infrastructuur gaan en niet naar defensie. "Geef het geld niet uit aan raketten, maar aan scholen", zegt de president, die aanvult dat er volop ingezet moet worden op kunstmatige intelligentie omwille van het concurrentievermogen van het Midden-Oosten. Dat er niet eerder vooruitgang is geboekt in de regio, is volgens Trump de schuld van zijn voorgangers Barack Obama en Joe Biden. Die zouden een hekel aan Israël hebben, claimt de president zonder bewijs te leveren.
Die maken dat besluit al rond augustus. Een beetje calimero gejank dat er nog geen prijs is, terwijl weken terug nog geen plan was waar iedereen mee akkoord was.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
Wat je ook van Trump vindt, dit heeft hij enorm knap gedaan. Bizar dat hij niet de Nobelprijs heeft gewonnen.
Laten we over een jaar even verder kijken hoe het zit met de uitvoering van de vrede.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:20 schreef RotatoR het volgende:
Wat je ook van Trump vindt, dit heeft hij enorm knap gedaan. Bizar dat hij niet de Nobelprijs heeft gewonnen.
Het belangrijkste is in elk geval al gedaan en dat neemt niemand meer af.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we over een jaar even verder kijken hoe het zit met de uitvoering van de vrede.
Zeker.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we over een jaar even verder kijken hoe het zit met de uitvoering van de vrede.
Ik wil niet eens denken aan wat die barbaren met joodse vrouwen hebben gedaan. Erger dan vermoorden vrees ik.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
Viel me wel op dat alle levende gijzelaars die vandaag naar huis gingen, allemaal mannen zijn.
Geen enkele levende vrouw dus.
Dat komt omdat bij de vorige gijzelaardeals er vooral vrouwen, kinderen, ouderen en medisch zieke werden vrijgelaten. Dan hou je uiteindelijk alleen nog 'gezonde' mannen over op het eind.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
Viel me wel op dat alle levende gijzelaars die vandaag naar huis gingen, allemaal mannen zijn.
Je vergeet de dodenquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat komt omdat bij de vorige gijzelaardeals er vooral vrouwen, kinderen, ouderen en medisch zieke werden vrijgelaten. Dan hou je uiteindelijk alleen nog 'gezonde' mannen over op het eind.
De vrouwen hebben volgens mij allemaal toch redelijk vrij en open verteld over hun ervaringen en de verschrikkelijke periode. Twee dames, Lifshitz en Schem, waren in hun verklaringen zelfs onvoldoende negatief. Tijdens de ontvoering kregen we regelmatig berichten tot ons dat gevreesd werd dat de vrouwen verkracht zouden worden of zelfs gebruikt zouden worden om te bevallen van een kind. Dit is niet uitgekomen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:33 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik wil niet eens denken aan wat die barbaren met joodse vrouwen hebben gedaan. Erger dan vermoorden vrees ik.
Dat zal in het parlement van Gaza niet gebeuren idd, ow wacht....quote:
Die was ik inderdaad vergeten en daar hecht ik persoonlijk ook niet zoveel waarde aan die zijn immers al dood, ze ervaren er geen last van zoals levende gijzelaars dat deden.quote:
Aan Israël zal het niet liggen, die reageren alleen op aanvallen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik hecht daar wel waarde aan, want je weet niet of ze door 1 kogel zijn omgekomen of zijn doodgemarteldquote:Op maandag 13 oktober 2025 15:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die was ik inderdaad vergeten en daar hecht ik persoonlijk ook niet zoveel waarde aan die zijn immers al dood, ze ervaren er geen last van zoals levende gijzelaars dat deden.
Snap natuurlijk dat het voor de familie wel enorm fijn is als die ook terugkomen.
De vraag is of je dat ook wel wil weten, vooral als nabestaande. Voor het grote plaatje boeit dat niet, geloof niet dat er nog meer bewijs nodig is dat Hamas niet zo'n aardige groep mensen is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik hecht daar wel waarde aan, want je weet niet of ze door 1 kogel zijn omgekomen of zijn doodgemarteld
Had je zelf mee willen doen dit jaar?quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:28 schreef UitStraling het volgende:
"Hele wereld blij met bestand Gaza en bevrijding Israëlische gijzelaars, maar AvroTros blijft bij uitsluiting Israël van Eurovisie Songfestival"
De vrouwen mochten toch eerder naar huis? Als eerste kinderen, dan vrouwen, dan ouderen, dan mannen, dan (mannelijke) soldaten. Zoiets toch?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
De vrouwen die vrijgelaten zijn ja. We hebben de dode vrouwen niet kunnen horen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De vrouwen hebben volgens mij allemaal toch redelijk vrij en open verteld over hun ervaringen en de verschrikkelijke periode. Twee dames, Lifshitz en Schem, waren in hun verklaringen zelfs onvoldoende negatief. Tijdens de ontvoering kregen we regelmatig berichten tot ons dat gevreesd werd dat de vrouwen verkracht zouden worden of zelfs gebruikt zouden worden om te bevallen van een kind. Dit is niet uitgekomen.
Hoe zie je of het criminelen zijn?quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:32 schreef 3rr0r het volgende:
Beetje ongemakkelijk gevoel hoe de NOS de hereniging van Palestijnse criminelen met hun familie in beeld brengt alsof er gijzelaars zijn vrijgelaten. Zie al de hele tijd zo'n foto prominent op de website. Of waren ze allemaal onterecht opgepakt terwijl ze onder de boom domino aan het spelen waren?
Oke dus ze zaten in de gevangenis omdat ze helemaal niks fout hebben gedaan (lees domino zaten te spelen onder de boom)? Israel pakt lukraak Palestijnen op omdat ze hen graag willen verzorgen in hun gevangenis?quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:41 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Hoe zie je of het criminelen zijn?
quote:’Medisch detective’
Het personeel heeft twee belangrijke lessen getrokken uit de eerdere vrijlatingen van gijzelaars, in november 2023 en januari van dit jaar, aldus Steinman. De eerste is: wees een ’medisch detective’. Probeer te begrijpen wat er allemaal is gebeurd in die lange dagen en nachten van gevangenschap.
Bij eerdere, vaak uitgemergelde gijzelaars, die vastgeketend en geslagen waren, zag je dingen in bloedonderzoeken en enzymwaarden die artsen niet konden verklaren. „Er zaten dingen in hun bloed die we niet begrepen”, aldus Steinman.
Het afdelingshoofd zag ook een andere vrijgelaten gijzelaar stokstijf stilstaan toen hij de koelkast opende.
„Ik vroeg hem: ’Vind je het moeilijk om iets te kiezen?’ Hij zei: ’Ik ben gewoon verbaasd over de kleuren. Alles wat ik de afgelopen honderd dagen heb gezien, was zwart, wit en bruin.’”
Zullen we ons samen inschrijven?quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Had je zelf mee willen doen dit jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |