Dat is een van de vele redenen ja. Als je er bijkomende struggles bij hebt, andere mentale issues zorgt dat ook weer voor een flink blok aan je been bijvoorbeeld. Plus gewoon het hele neurologische verhaal. Je hele beloningssysteem is compleet verziekt na tijden van verslaving. En dat heeft heel lang nodig voordat dit weer enigszins hersteld wordt. Zo'n lange tijd volledig in herstel blijven is gewoon heel erg pittig voor veel mensen. Zeker als het niet het enige is waar je mee moet dealenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Belangrijkste reden waarom mensen niet van verslaving afkomen is wanneer hun sociale omgeving niet veranderd. Blijf je hangen in een vriendengroep waar drugsgebruik norm is, is de kans minimaal dat je blijvend kan stoppen
De nederwiet van de jaren 80 waar de meeste mensen hun dat is onschuldig op baseren is tegenwoordig iets compleet anders. Waar in de jaren 80 het thc gehalte 3-4% was, is het nu al snel 20%. De samenstelling is anders.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:09 schreef greysbones het volgende:
knap dat je bent gestopt
hopelijk kun je deze lijn doortrekken
ik hoop dat je ook gaat in zien dat het bagatelliseren van het gebruik van cannabis niet in lijn is met de huidige wetenschappelijke meningen hierover
de algehele consensus over gebruik hiervan verschuift de laatste jaren behoorlijk.
Het voordeel van fokker zijn is dan weer dat je geen vrienden hebt of überhaupt een sociaal leven.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Belangrijkste reden waarom mensen niet van verslaving afkomen is wanneer hun sociale omgeving niet veranderd. Blijf je hangen in een vriendengroep waar drugsgebruik norm is, is de kans minimaal dat je blijvend kan stoppen
Terwijl het beter schijnt te zijn dan ieder weekend bier drinken?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Wietrokers hebben een wit gezicht. Verbleekt. Je ziet het zó.
Niet als je het dag in, dag uit doet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Terwijl het beter schijnt te zijn dan ieder weekend bier drinken?
En denk je echt dat dit een goed idee is om van je verslaving af te komen?quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:35 schreef MisterFox het volgende:
Vrienden,
Gisteren was een heftige dag voor me. Bijna heel de dag heb ik last gehad van cravings en deze keer gingen ze niet weg met een simpele meditatie-oefening...
Veel last gehad van spanning, ongeduld en gewoon niet lekker in mijn vel zitten.
Heb mijn kantoortje opgeruimd en ben aan het rommelen geweest met mijn computers. Geleidelijk gingen de gevoelens weg en vandaag voel ik me meer dan prima.
Overigens is het handig om te vermelden dat ik autistisch ben met officiële diagnose. Moet daar wel bij zeggen dat het mensen nog nooit is opgevallen en ze zijn verbaasd als ik ze deze informatie geef.
Microdoseren was voor mij de perfecte manier om in focus te komen. Echter weet ik dat CBD-olie die je kunt kopen bij de drogist voor mij net zo goed werkt, zonder dat je onder invloed bent.
Het is vervelend dat er geen medicinale cravingonderdrukkers zijn voor cannabis, alhoewel je zou kunnen checken bij je huisarts of naltrexon daarvoor werkt, maar volgens mij zijn dat andere receptoren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:35 schreef MisterFox het volgende:
Vrienden,
Gisteren was een heftige dag voor me. Bijna heel de dag heb ik last gehad van cravings en deze keer gingen ze niet weg met een simpele meditatie-oefening...
Veel last gehad van spanning, ongeduld en gewoon niet lekker in mijn vel zitten.
Heb mijn kantoortje opgeruimd en ben aan het rommelen geweest met mijn computers. Geleidelijk gingen de gevoelens weg en vandaag voel ik me meer dan prima.
Overigens is het handig om te vermelden dat ik autistisch ben met officiële diagnose. Moet daar wel bij zeggen dat het mensen nog nooit is opgevallen en ze zijn verbaasd als ik ze deze informatie geef.
Microdoseren was voor mij de perfecte manier om in focus te komen. Echter weet ik dat CBD-olie die je kunt kopen bij de drogist voor mij net zo goed werkt, zonder dat je onder invloed bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |