abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218979603

Met de start van het nieuwe televisieseizoen begint er ook een nieuwe talkshow. Jeroen Pauw en Tim de Wit presenteren Pauw & De Wit om en om. De focus ligt meer op actualiteit dan bij voorganger Bar Laat.

Een doorgewinterde talkshowhost en een relatief nieuw gezicht: Jeroen Pauw en Tim de Wit presenteren in het nieuwe televisieseizoen om en om Pauw & De Wit. Volgens BNNVARA is deze dagelijkse talkshow anders dan voorvanger Bar Laat. Pauw & De Wit focust volgens de omroep nog meer op het nieuws en de actualiteit.

Tim de Wit
Pauw behoeft geen introductie bij de kijker, maar De Wit is als gezegd relatief nieuw als talkshowhost. Hij kreeg al wel lovende kritieken voor zijn invalbeurten als presentator van Bar Laat.

De journalist werkte eerder voor Nieuwsuur en maakte voor zowel radio als televisie Bureau Buitenland. Voorlopig is hij even onder de pannen bij Pauw & De Wit, want de NPO heeft al laten weten dat de talkshow zeker tot eind 2026 op televisie blijft.

Wanneer is Pauw & De Wit op televisie te zien?
Pauw & De Wit is vanaf maandag 1 september iedere maandag tot en met donderdag rond 22.30 te zien op NPO 1.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_218979627
Woningdebat Jesse Klaver en Mona Keijzer
Het is in de ogen van de kiezers het belangrijkste onderwerp van deze verkiezingen: wonen. Jesse Klaver van GroenLinks-PvdA en Mona Keijzer van de BBB debatteren vanavond over de plannen van hun partijen voor het aanpakken van de woningnood. Over één ding zijn vrijwel alle partijen het eens: er moeten meer woningen komen. Maar de vraag is: hoe, waar en voor wie?

Akkoord Israël en Hamas
Een doorbraak in de oorlog tussen Israël en Hamas: de partijen hebben het eerste deel van een vredesakkoord gesloten. Wat betekent dit akkoord voor de mensen in Gaza en voor de gijzelaars? Aan tafel: directeur van het Nederlandse Rode Kruis Harm Goossens, journalist Sinan Can, Palestijns-Nederlandse politicoloog en journalist Radi Suudi en voorzitter van de dialoogcommissie van de Liberaal Joodse Gemeente Chantal Runne.

Marcel van Roosmalen op reportage
In aanloop naar de verkiezingen over drie weken gaat Marcel van Roosmalen voor ons op reportage langs verschillende partijen. Gisteravond was hij bij een bijeenkomst van GroenLinks-PvdA in Utrecht. Wat viel hem op? We bespreken het met hem aan tafel.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_218979675
Bah, weer die gare van Roosmalen.
Iemand wel fan?
  donderdag 9 oktober 2025 @ 22:19:22 #4
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_218979748
Begonnen
pi_218979759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:13 schreef svann het volgende:
Bah, weer die gare van Roosmalen.
Iemand wel fan?
Ja, zeker als hij reportage programma's maakt en Groenteman & van Roosmalen.

Geef wel eerlijk toe dat zijn aanwezigheid als gast bij programma's minder zijn. Dan wordt het wel snel een cynische act.
pi_218979819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:20 schreef Makamba_ het volgende:
Ja, zeker als hij reportage programma's maakt en Groenteman & van Roosmalen.

Geef wel eerlijk toe dat zijn aanwezigheid als gast bij programma's minder zijn. Dan wordt het wel snel een cynische act.
In combinatie met Groenteman zal zijn stijl beter tot zijn recht komen, dat zap ik niet meteen weg.
pi_218979838
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:24 schreef svann het volgende:

[..]
In combinatie met Groenteman zal zijn stijl beter tot zijn recht komen, dat zap ik niet meteen weg.
Dan is hij meer zichzelf. Als gast moest hij in paar seconden scoren terwijl de rest van de uitzending hem weinig boeit.

Maar als dit een los item is kijk ik er naar uit.
pi_218979859
Mona vindt dat Trump Gaza-'vrede' heeft bewerkstelligd, Pauw denkt dat het eerder door de dreigende sancties was.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 22:46:46 #9
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_218980036
tiny huis is vooral voor diegene die rest van hun leven alleen willen wonen
pi_218980056
De enorme hoeveelheden toekomstige woningen die gebouwd gaan worden kunnen gewoon gefinancierd worden uit het geld dat vrijkomt door asielzoekers te weren, aldus Geert.
Geloof niet dat die budgetten overeenkomen.
pi_218980059
Klaver vergeet serieus dat na de tweede wereld oorlog een zekere Amerikaanse deal werd besloten?
pi_218980064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:24 schreef svann het volgende:

[..]
Dat zure hoofd van Van Roosmalen ernaast momenteel _O-
pi_218980065
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:46 schreef dvdfreak het volgende:
tiny huis is vooral voor diegene die rest van hun leven alleen willen wonen
Van die stapel wooneenheid-containers?
pi_218980072
Waarom zit er elke avond zo'n populistische halve gare aan tafel? Fleur (vzmh) vertelde gisteren 24 keer dat ze mensen sprak die zich hierin toch niet herkennen. Domme Keizer wil nieuwe onbestuurbare woonwagenkampen als oplossing.
anonieme razernist
pi_218980082
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:52 schreef NoCigar het volgende:
Waarom zit er elke avond zo'n populistische halve gare aan tafel? Fleur (vzmh) vertelde gisteren 24 keer dat ze mensen sprak die zich hierin toch niet herkennen. Domme Keizer wil nieuwe onbestuurbare woonwagenkampen als oplossing.
En Klaver negeer je? Die stelt dat Nederland na de tweede wereldoorlog zelf huizen bouwde zonder enige financiële hulp?

Verder eens met je kritiek op Keijzer.
pi_218980083
Opletten Van Roosmalen, niet zo ongeïnteresseerd om je heen loeren.
anonieme razernist
pi_218980088
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:53 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
En Klaver negeer je? Die stelt dat Nederland na de tweede wereldoorlog zelf huizen bouwde zonder enige financiële hulp?
Klaver zit er lang niet zo vaak en Klaver zit niet in de regering. Sarah Paling wel.
anonieme razernist
pi_218980091
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:53 schreef NoCigar het volgende:
Opletten Van Roosmalen, niet zo ongeïnteresseerd om je heen loeren.
Hij is er zo klaar mee ondertussen :D
pi_218980097
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:55 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Hij is er zo klaar mee ondertussen :D
Hij straalt het echt uit.
anonieme razernist
pi_218980098
Die Keijzer laat Klaver niet uitpraten en lult maar door en niet andersom.
Een heer met stijl
pi_218980105
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:55 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Klaver zit er lang niet zo vaak en Klaver zit niet in de regering. Sarah Paling wel.
Dit was nooit een punt in jouw posts hierboven.
pi_218980109
Het niet de gewenste (stevige) winst kunnen maken door investeerders in de woningbouw is heel wat anders dan dat dan maar verlies lijden noemen, Mona.
pi_218980113
quote:
10s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:56 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Hij straalt het echt uit.
Zit ook wel echt tussen een verschrikkelijke discussie en mensen.

Ik wilde enkel een reportage zien.
pi_218980115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:56 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Dit was nooit een punt in jouw posts hierboven.
Jawel. Maar mijn punt was zeker niet een eventueel onjuiste visie op de geschiedenis van Jesse Klaver. Dat is namelijk vrij irrelevant.
anonieme razernist
pi_218980122
Lichte irritatie in Volendam. Meestal ratelt ze gewoon door, Dit stuk ben ik het overigens meer eens met haar.
anonieme razernist
pi_218980133
Ik vind Klaver wel echt heel zwak hoor.
pi_218980135
De mensen herkennen zich niet meer! Net als Fleur gisteren zei dus het moet wel kloppen. Alleen geen antwoord op de feitelijk juiste constatering van Klaver waaronder uit het kabinet getrapt werd.
anonieme razernist
pi_218980136
Keijzer is als debater echt veel sterker
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218980141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:01 schreef kalinhos het volgende:
Dat is ze niet, maar ze walst door zonder naar een ander te luisteren. Ze luistert zelfs niet naar Pauw als hij aangeeft dat het genoeg is. Dat is drammen, niet debatteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218980148
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is ze niet, maar ze walst door zonder naar een ander te luisteren. Ze luistert zelfs niet naar Pauw als hij aangeeft dat het genoeg is. Dat is drammen, niet debatteren.
Als het Klaver dwingt tot een goedkope "paling" opmerking als afsluiter is het wel effectief .
pi_218980149
Heeft Keijzer nou het lef om te zeggen dat Van Roosmalen maar doorpraat? Die vrouw heeft echt 0 zelfinzicht en zelfreflectie :')
Een heer met stijl
pi_218980150
quote:
Ze gaf geen antwoord, begon geïrriteerd te stotteren, reageerde niet op de aantijging van Klaver en begon uiteindelijk maar wat te kletsen over 'Afgehaakt Nederland'.
anonieme razernist
pi_218980160
quote:
Ze debateert niet, ze lult door hem heen met monologen en probeert hem niet aan het woord te laten en wordt zelfs boos als ie dr meer dan terecht interrumpeert. Zelfs voor Pauw had ze nauwelijks respect.
Een heer met stijl
pi_218980163
Pauw! Vraag eens aan Jesse waarom Timmermans nooit meer bij je aanschuif?
anonieme razernist
pi_218980178
Fijn weekend? Nu al, Pauw?

Welterusten straks :z
  donderdag 9 oktober 2025 @ 23:10:03 #36
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_218980183
Tot morgen of tot maandag
pi_218980188
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:09 schreef svann het volgende:
Fijn weekend? Nu al, Pauw?

Welterusten straks :z
Van Roosmalen was best leuk toch nu hij echt zijn eigen segment had?
pi_218980213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:00 schreef Makamba_ het volgende:
Ik vind Klaver wel echt heel zwak hoor.
Ik niet, hij is wel te netjes en wil debateren zonder plat te walsen. Dat soort leiders/politici op links redden het niet. Melkert, Cohen en Asscher waren ook van dat kaliber. Je kunt van Timmermans zeggen wat je wil en men vindt hem soms te fel, maar hij kan politici als Keijzer en zelfs Wilders op een effectieve manier pareren èn het toch bij de inhoud houden.
Een heer met stijl
pi_218980261
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:04 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Als het Klaver dwingt tot een goedkope "paling" opmerking als afsluiter is het wel effectief .
De RvS geeft een advies.
Maar Keijzer ‘vindt’ dat het anders is, dus ze doet toch wat ze wil.

Daar valt niet mee te debatteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218980297
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik niet, hij is wel te netjes en wil debateren zonder plat te walsen. Dat soort leiders/politici op links redden het niet. Melkert, Cohen en Asscher waren ook van dat kaliber. Je kunt van Timmermans zeggen wat je wil en men vindt hem soms te fel, maar hij kan politici als Keijzer en zelfs Wilders op een effectieve manier pareren èn het toch bij de inhoud houden.
Heb je ook daadwerkelijk gekeken?

Wil Keijzer hier niet verdedigen maar Klaver kwam met tenminste evenveel onzin.

En zijn verhaal over Nederland na de tweede wereld oorlog steekt mij nog altijd, wat een onzin.
pi_218980337
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De RvS geeft een advies.
Maar Keijzer ‘vindt’ dat het anders is, dus ze doet toch wat ze wil.

Daar valt niet mee te debatteren.
Wat ze zei was gewoon waar. Je zou net zo goed kunnen betogen dat het ihkv Artikel 1 oneerlijk is om iemand die in 2023 hier de grens over gelopen is voorrang te geven in 2025 op iemand die al sinds 2017 ingeschreven staat. Maarja…als je pas in 2023 hier was kon je je ook niet al in 2017 inschrijven dus is die achterstand wel eerlijk….?

Voor beide argumenten qua gelijkheid is iets te zeggen. RvS neigt naar het ene argument, Keizer naar het andere.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218980339
En her punt wat zij maakte dat die 7-10% een oneerlijk percentage is omdat daar ook seniorenwoningen etc worden meegeteld en je eigenlijk alleen met starterswoningen moet vergelijken (en het dan >25% is)vond ik best valide. Ging Klaver ook niet meer echt op in, terwijl die zelf die 7% opgooide.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:19:47 #43
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_218982031
quote:
Mensen die debatteren beoordelen op basis van wie het hardste roept :N
Rini dankjewel.
pi_218983036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Mensen die debatteren beoordelen op basis van wie het hardste roept :N
Of dingen aannemen…

Ik vond haar argumenten sterker en ze probeerde een stuk minder Klaver midden in de zin te onderbreken, wat hij wel continu deed.
pi_218983488
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:37 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Heb je ook daadwerkelijk gekeken?
Natuurlijk anders reageer ik er niet op.

quote:
Wil Keijzer hier niet verdedigen maar Klaver kwam met tenminste evenveel onzin.
Dat mag je uiteraard vinden, maar ik vind het niet echt sterk dat je dat roept zonder te zetten wat je dan onzin vindt. Nu is het een persoonlijke kwalificatie en een mening, kan ik niet op reageren.

quote:
En zijn verhaal over Nederland na de tweede wereld oorlog steekt mij nog altijd, wat een onzin.
Nogmaals als je wat specifieker bent kan ik erop reageren. Nu straalt het er enkel vanaf dat je Klaver niet mag als persoon. Dat mag prima, maar over jouw persoonlijke mening over een persoon voel ik me niet geroepen tot discussie.
Een heer met stijl
pi_218983514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:36 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Of dingen aannemen…

Ik vond haar argumenten sterker en ze probeerde een stuk minder Klaver midden in de zin te onderbreken, wat hij wel continu deed.
Als hij dat niet had gedaan was ze alleen maar aan het woord, zelfs Pauw kreeg er nauwelijks een woord tussen. 8)7
Een heer met stijl
pi_218983781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Als hij dat niet had gedaan was ze alleen maar aan het woord, zelfs Pauw kreeg er nauwelijks een woord tussen. 8)7
Tsja haar antwoorden behoefden nou eenmaal wat duiding en context. Ik heb dat persoonlijk liever dan alleen maar korte oneliners.

Dat punt over die ¤1400 extra huur per jaar of dat statushouders ong 25% van huurwoningen krijgen dmv voorrang legde ze prima uit, maar wel in wat meer zinnen dan alleen :”JE VERHOOGT DE HUREN VOOR DE MENSEN!!”

Ik heb persoonlijk meer met Klaver in de zin dat ik m sympathieker en soms in de kamer ook humoristischer vind, maar Keizer verdedigde haar punten beter dan hij ze maakte.
pi_218983820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:33 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Tsja haar antwoorden behoefden nou eenmaal wat duiding en context. Ik heb dat persoonlijk liever dan alleen maar korte oneliners.
Dat kan wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat je recht hebt op meer spreektijd en dat je opponent je die ruimte ten koste van zichzelf ook maar dient te geven. Ik ben ook de mening toegedaan dat ie alleen oneliners wilde uiten, maar als je er niet tussenkomt, dan gaat het wel meer richting korte zinnetjes.
quote:
Dat punt over die ¤1400 extra huur per jaar of dat statushouders ong 25% van huurwoningen krijgen dmv voorrang legde ze prima uit, maar wel in wat meer zinnen dan alleen :”JE VERHOOGT DE HUREN VOOR DE MENSEN!!”

Ik heb persoonlijk meer met Klaver in de zin dat ik m sympathieker en soms in de kamer ook humoristischer vind, maar Keizer verdedigde haar punten beter dan hij ze maakte.
Nogmaals dat lukte ook alleen maar als je niet geïnterrumpeerd wordt, dit was gewoon een column die je in het Buitenhof had of in de krant. In een debat is het dat je er ook over tegengesproken moet kunnen worden, dat ontweek ze door maar door te lullen. Je kunt het Klaver hooguit kwalijk nemen dat ie haar niet beter wist te interrumperen, vind ik.
Een heer met stijl
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:38:34 #49
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218986927
Had die Pauw gisteren nu echt een Palestina-sjaaltje om? :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 13 oktober 2025 @ 21:26:50 #50
2651 svann
night-hawk
pi_219008678
Eerste grote verkiezingsdebat
Gisteravond was het eerste grote verkiezingsdebat in aanloop naar de verkiezingen: het RTL-debat. De partijleiders van GroenLinks-PvdA, CDA, VVD en D66 stonden tegenover elkaar. Eén partijleider miste: Geert Wilders. Hij heeft alle campagne-activiteiten opgeschort vanwege een dreiging. Samen met het politieke panel bestaande uit voormalig PvdA-leider Diederik Samsom, voormalig PVV-vicepremier Fleur Agema, voormalig justitieminister Ferd Grapperhaus en oud-VVD strateeg Bas Erlings blikken we terug. Wie is de winnaar van het debat en wat betekent de afwezigheid van Wilders voor de campagne?

Uitreiking Sonja Barend Award
Wie wordt de 17de winnaar van de Sonja Barend Award, de prijs voor het allerbeste tv-interview van het jaar? Dát horen we vanavond, in onze uitzending, van Sonja Barend herself!

Vrijlating gijzelaars
Na meer dan twee jaar zijn vandaag de eerste Israëlische gijzelaars vrijgelaten en kwamen ook ongeveer 2000 Palestijnse gevangenen vrij. In Israël werd Donald Trump onthaald als held: hij sprak over “een nieuw tijdperk van vrede” en een “gouden tijdperk voor het Midden-Oosten”. Maar hoe realistisch is dat? En wat zijn volgens Trump de volgende stappen in het vredesproces? We vragen het aan Amerika-verslaggever Simone Tukker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')